Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116d of 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Allez nu. Een 116d is toch snel genoeg?
    Je moet dringend eens leren lezen wat ik post...

Het is niet omdat jij een 120d gekocht hebt, kwestie van mee te lopen met de rest, om dan met je verbruik te posen van 4l en je woon-werk verkeer van 10 km dat ik dat ook moet doen.

Ik zei dat een 116d zeker niet traag, is maar gewoonweg zo aanvoelt, en dat een 118d imo het ideale compromis is. Dat kun je verifiëren in Binnenmuisarchitect zijn topic.

IK baseer me op feiten, op eigen gereden kilometers ( die er niet weinig zijn ) en jij baseert je telkenmale op cijfertjes.

Als je nog eens leest, bemerk je dus ook een duidelijke voorkeur voor een 18d, maar mijn budget was op. Als het dan op een manier kan waarop ik de garantie behoud

Dus loop maar lekker te cruisen met je 20d Er zal ooit wel nog iemand zijn die je misschien opmerkt

En neen, dit is geen preek van jaloezie. We spreken binnen 3 jaar nog eens No Offence intended, maar ksnap niet waar je naartoe wilt ...
    Last edited by ; 01/02/2011, 06:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
      Je moet dringend eens leren lezen wat ik post...

Het is niet omdat jij een 120d gekocht hebt, kwestie van mee te lopen met de rest, om dan met je verbruik te posen van 4l en je woon-werk verkeer van 10 km dat ik dat ook moet doen.

Ik zei dat een 116d zeker niet traag, is maar gewoonweg zo aanvoelt, en dat een 118d imo het ideale compromis is. Dat kun je verifiëren in Binnenmuisarchitect zijn topic.

IK baseer me op feiten, op eigen gereden kilometers ( die er niet weinig zijn ) en jij baseert je telkenmale op cijfertjes.

Als je nog eens leest, bemerk je dus ook een duidelijke voorkeur voor een 18d, maar mijn budget was op. Als het dan op een manier kan waarop ik de garantie behoud

Dus loop maar lekker te cruisen met je 20d Er zal ooit wel nog iemand zijn die je misschien opmerkt

En neen, dit is geen preek van jaloezie. We spreken binnen 3 jaar nog eens No Offence intended, maar ksnap niet waar je naartoe wilt ...
      Zeg kereltje, een beetje kalm hé. Ik was u maar aan het pesten. Ik weet goed genoeg dat je een 118d het ideale compromis vindt en overdreef het alleen maar wat.

En ik ben een meeloper omdat ik een 120d gekocht heb? Ik denk dat ik eerder een meeloper zou zijn, had ik een 118d gekocht. Of had ik die Golf GTI gekocht die ik ook best wou.

Over mijn verbruik gesproken: ik heb daar nooit over opgeschept, ik stelde alleen vast.

Trouwens, wat zit jij een 120d eigenlijk af te breken? Op dit forum kan een wagen over het algemeen niet snel genoeg zijn, en jij beweert dat een 120d té snel is. Goed bezig.

En dan heb je het ook nog over ervaring met die wagens. Jij denkt dat ik nog nooit met een 118d gereden heb of zo? Denk maar rap iets anders. Een 118d is niet traag (nooit beweerd), maar met een 120d valt er gewoon meer fun te beleven. En begin nu niet te zeiken dat ik maar meteen een 123d moest gekocht hebben. Daar heb ik het al over gehad.

Wat ben jij een eikel.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat is een eikel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
          Wat is een eikel ?
          Dit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
            Dit...

Ziet er toch niet uit als een Rabbit hoor .

Comment

De 116 d van bij ons heb ik laten chippen en heeft volgende economische waarden ,, 158 pk en 345 nm . Echt aangenaam rijden nu . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
                De 116 d van bij ons heb ik laten chippen en heeft volgende economische waarden ,, 158 pk en 345 nm . Echt aangenaam rijden nu . .
                Hadden jullie dan gevraagd om die waarden enigszins te beperken of was dat wat ze aanboden?
                Elders gaan ze immers nog een stuk hoger, qua vermogen en koppel.
                Niettemin, de waarden die jij opgeeft, lijken mij wel veiliger. Gesteld dat de krommes een mooi verloop hebben natuurlijk.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Hadden jullie dan gevraagd om die waarden enigszins te beperken of was dat wat ze aanboden?
                  Elders gaan ze immers nog een stuk hoger, qua vermogen en koppel.
                  Niettemin, de waarden die jij opgeeft, lijken mij wel veiliger. Gesteld dat de krommes een mooi verloop hebben natuurlijk.
                  Nee hoor , speciaal deze economische waarden . 185 pk en 400 nm kon ook .De krommes hebben een wreed mooi verloop .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                    Bron van die powerbox?
                    Toen ik een offerte had laten maken bij bmw kwam die verkoper er zelf mee af dat het ongeveer 800€ kost en 145 pk geeft ongeveer.
                    BMW X5 45e

Comment

118d. Garantie 100%, lichtjes oversized en dus betrouwbaar.
                      BMW geeft dan zelf mogelijkheden en dan doe je dat denk ik.
                      Die luxe heb je bij andere motoren en merken niet zo.

En die 118d kan je dan ook nog laten chippen als je echt wil.
                      maar niet nodig op zo een relatief kleine wagen met diesel dan nog...

ruzie tussen 116 118 en 120d op het forum Swede zal tevreden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        En die 118d kan je dan ook nog laten chippen als je echt wil.
                        maar niet nodig op zo een relatief kleine wagen met diesel dan nog...
                        Als je dan toch zou denken aan chippen hoe idioot moet je dan zijn om de meerprijs te betalen voor een 118d tov 116d ?

Als de wagen standaard blijft dan is dat wat anders.

Comment

Een beetje huiswerk voor alle liefhebbers van de 2L diesel (N47).

Verplichte lectuur eigenlijk voor ieder die met hun motorsturing wil "bijsturen" en/of zij die dat aan anderen aanraden*. En goed voor u Frans (of gebruik google Translate ofzo):

* vrijblijvend en zonder garantie
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties.

Momenteel gaat de keuze sterk richting 118D.
                            witte 3deurs met M sportpakketje. Het lijkt me echt een zalige sportieve wagen.
                            Ik zou het ook een moeilijke gedachte vinden dat mijn wagen een 1.6 is terwijl er een 2.0 motor in ligt. Bij een 1.8 denk ik dat dit minder het geval zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapside13 Bekijk Berichten
                              Ik zou het ook een moeilijke gedachte vinden dat mijn wagen een 1.6 is terwijl er een 2.0 motor in ligt. Bij een 1.8 denk ik dat dit minder het geval zal zijn
                              Met 'een 1.6' bedoel je waarschijnlijk het feit dat er uit die 2-litermotor veel meer te rapen valt dan de 122pk's waar je dan mee zou rondbollen?

Zou je nieuw kopen of naar Premium Selection kijken?

Comment

Eéntje voor in de annalen van dit forum

Comment

eh ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Eéntje voor in de annalen van dit forum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                      Met 'een 1.6' bedoel je waarschijnlijk het feit dat er uit die 2-litermotor veel meer te rapen valt dan de 122pk's waar je dan mee zou rondbollen?

Zou je nieuw kopen of naar Premium Selection kijken?
                                      115 pk.
                                      De prefacelift 118d had 122 pk.

Een 118d met M-pack is dik in orde. Hopelijk wordt dat M-pack dan niet de (bijna) enige optie? Anders zou ik eerder voor een Dynamic Line opteren met automatische airco en een hifi-systeem. Dan heb je ook de sportzetels, de sportophanging en een sportstuur (geen M-stuur wel, maar het voelt zowat hetzelfde). Dus een 1' met Dynamic Line rijdt identiek hetzelfde als eentje met M-pack. Alleen het "showgehalte" valt weg.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

115 pk.
                                        De prefacelift 118d had 122 pk.
                                        Oei, nog minder , en dat in een BMW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
                                          Oei, nog minder , en dat in een BMW
                                          Niet beginnen eh

Comment

Working...
                                          X