Mededeling

Collapse
No announcement yet.

116d of 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    Niet beginnen eh

Het is toch weinig hé.
    En het schijnt dat die motor zelfs in de 3-reeks gelepeld wordt.

Last edited by Beta; 02/02/2011, 19:32.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapside13 Bekijk Berichten
      Ik zou het ook een moeilijke gedachte vinden dat mijn wagen een 1.6 is terwijl er een 2.0 motor in ligt. Bij een 1.8 denk ik dat dit minder het geval zal zijn
      Eéntje voor in de annalen van dit forum

Man man man, hier wordt toch soms wat gezegd hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapside13 Bekijk Berichten
        Ik zou het ook een moeilijke gedachte vinden dat mijn wagen een 1.6 is terwijl er een 2.0 motor in ligt. Bij een 1.8 denk ik dat dit minder het geval zal zijn
        Ik ben volledig akkoord.

Ook wil ik melden dat als mijn kat een koe was, ik haar kon melken achter de stoof !

En dat legt de discussie weer helemaal open he ?

Comment

Niet beginnen eh
          Kzou niet durvn meneer doktoor

Comment

Persoonlijk zou ik gaan voor de 116d met chiptuning.
            Dan heb je 120d performance aan de laagste prijs.
            Bovendien heb je met +-185pk ook een motor die de M-Pakket look waardig is.
            Verder vind ik de 118d zo'n beetje vlees nog vis, al is dat natuurlijk persoonlijk.

Comment

Krijg je bij de 116d niet meer fiscaal voordeel omwille van lagere Co2 ofzo? Dat zou voor mij de enige reden zijn als prestaties niet uitmaken om voor een 116d te gaan. Anders 120d all the way, minimum nodig om over sportief te spreken imo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                116d met chiptuning - 120d performance - +-185pk = M-Pakket look waardig
                Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                120d all the way, minimum nodig om over sportief te spreken imo...

Comment

Krijg je bij de 116d niet meer fiscaal voordeel omwille van lagere Co2 ofzo? Dat zou voor mij de enige reden zijn als prestaties niet uitmaken om voor een 116d te gaan. Anders 120d all the way, minimum nodig om over sportief te spreken imo...
                  CO2-uitstoot 118d: 119 g/km.
                  Bij de 116d is dat 118 g/km.
                  Geen verschil dus.

Feit is wel dat ik mensen ken met een 118d die achteraf gezien toch liever een 120d hadden gehad. Maar goed, als je nog jong bent is een 118d al mooi.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    CO2-uitstoot 118d: 119 g/km.
                    Bij de 116d is dat 118 g/km.
                    Geen verschil dus.

Feit is wel dat ik mensen ken met een 118d die achteraf gezien toch liever een 120d hadden gehad. Maar goed, als je nog jong bent is een 118d al mooi.
                    Amai da's ook miniem. Vroeg het me af omdat ik soms zo'n 316d (?) zie rijden met op de flank: slechts 107g C02 of zoiets...

120d is gewoon nog wat anders qua motor, remmen en zeker met Mophanging. Ook beter en veiliger te chippen, zelfs boven de 200pk en met pakken koppel. Meerprijs aan tax waard imo...

Comment

Bovendien heb je met +-185pk ook een motor die de M-Pakket look waardig is.Verder vind ik de 118d zo'n beetje vlees nog vis, al is dat natuurlijk persoonlijk.
                      Smijt dat ST sportpakske dan ook maar van uwe Mondeo. Ne standaard 118d is even snel (of traag) dan die 2.2 TDCI van u hoor.

Comment

Amai da's ook miniem. Vroeg het me af omdat ik soms zo'n 316d (?) zie rijden met op de flank: slechts 107g C02 of zoiets...

120d is gewoon nog wat anders qua motor, remmen en zeker met Mophanging. Ook beter en veiliger te chippen, zelfs boven de 200pk en met pakken koppel. Meerprijs aan tax waard imo...
                        Zeker dat het een 316d was? Er bestaat een eco-versie van de 320d. Die verbruikt 4,1 l/100 km (norm natuurlijk) i.p.v. 5,0 of zo voor de gewone facelift 320d. Wel geen idee welke CO2-uitstoot die eco-320d heeft, maar het kan kloppen dat je die bedoelt.

Waarom zou een 120d veiliger te chippen zijn dan een 118d?

Heeft een 120d een andere versnellingsbak dan een 118d? Andere verhoudingen, dat wel, maar ik weet niet of de bak sterker is.
                        De 123d heeft alleszins een andere bak.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                          Als je dan toch zou denken aan chippen hoe idioot moet je dan zijn om de meerprijs te betalen voor een 118d tov 116d ?

Als de wagen standaard blijft dan is dat wat anders.
                          Het is hier al gezegd: de meerprijs van een 118d is kleiner als je toch de kost steekt in het chippen van de 116d.
                          En er zijn weldegelijk verschillen he: grotere remschijven om heel simpel en concreet te zijn bv. En waarom denk ik dat de motor ook toch wat meer in petto heeft.
                          jaarlijkse taks is hetzelfde: 380 ballen (voor idd een wagen waar 116 op staat, maar dat tussen haakjes).

Zou je chippen bij BMW zelf?
                          indien niet: ik zou er mij niet goe bij voelen.
                          Last edited by ; 02/02/2011, 20:16.

Comment

Je overdrijft wel een beetje. Een 116d kost 1300 € minder dan een 118d, die 2750 € minder kost dan een 120d. Jij hebt het over respectievelijk 1000 en 3000 € ...

Edit:
                            Je had het allicht over de 3-reeks. Daar bedragen de verschillen respectievelijk 1650 € en 2850 €. De verschillen zijn dus ook hier minder overdreven.
                            Ik ben dat inderdaad niet tot op de euro gaan nakijken nee. Je moet er natuurlijk ook nog de extra inschrijvingstaks bijtellen.

Comment

Bovendien heb je met +-185pk ook een motor die de M-Pakket look waardig is.
                              Verder vind ik de 118d zo'n beetje vlees nog vis, al is dat natuurlijk persoonlijk.

weet je wat ik het minimum vind om over sportief te spreken...?

Comment

er is imho te weinig verschil tussen een 118d en een 116d om een winnaar naar voren te schuiven.
                                in uw geval misschien een 116d omdat je spreekt over chiptuning.

Comment

Waarom zou een 120d veiliger te chippen zijn dan een 118d?

Heeft een 120d een andere versnellingsbak dan een 118d? Andere verhoudingen, dat wel, maar ik weet niet of de bak sterker is.
                                  De 123d heeft alleszins een andere bak.
                                  Als ge uw huiswerk had gedaan (zie mijn link op p.2), had je al wat meer geweten
                                  Wat er niet staat is dat 116d/118d een Getrag bak heeft. 120d heeft duurdere ZF bak, die gemaakt is voor meer koppel, max rated 370Nm. 123d heeft de bak van de 330d (ook ZF), gemaakt voor 530Nm - wat niet wil zeggen dat ieder onderdeel in de totale aandrijving daarvoor gemaakt is.

123d (2010+) heeft meest reserve op de turbo, kan gechipt worden tot 270pk (maar of dat goed is?). Hoog vermogen kan problemen geven met hoge teperaturen (limp mode). Hoog koppel idem én een hogere mechanische belasting op de hele motor en aandrijflijn.

Nogmaals, ik ben van mening als je meer vermogen wilt dan een 116d, neemt dan een 118d. Nog meer, dan de 120d. Nog nie content, dan een 123d. Nog niet content, dan mss chippen. Voor iedere upgrade krijg je wel degelijk een upgrade van belangrijke componenten, het is meer dan een chipke. En als ge een 123d chipt dan moet ge ook bereid zijn om de meerprijs te betalen als er iets kapot gaat. Mensen die chippen uit omdat ze denken dat ze slimmer zijn dan de beste motorbouwer te wereld... tja ...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Hoeveel Nm heeft een 118 d .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Als ge uw huiswerk had gedaan (zie mijn link op p.2), had je al wat meer geweten
                                      Wat er niet staat is dat 116d/118d een Getrag bak heeft. 120d heeft duurdere ZF bak, die gemaakt is voor meer koppel, max rated 370Nm. 123d heeft de bak van de 330d (ook ZF), gemaakt voor 530Nm - wat niet wil zeggen dat ieder onderdeel in de totale aandrijving daarvoor gemaakt is.

123d (2010+) heeft meest reserve op de turbo, kan gechipt worden tot 270pk (maar of dat goed is?). Hoog vermogen kan problemen geven met hoge teperaturen (limp mode). Hoog koppel idem én een hogere mechanische belasting op de hele motor en aandrijflijn.

Nogmaals, ik ben van mening als je meer vermogen wilt dan een 116d, neemt dan een 118d. Nog meer, dan de 120d. Nog nie content, dan een 123d. Nog niet content, dan mss chippen. Voor iedere upgrade krijg je wel degelijk een upgrade van belangrijke componenten, het is meer dan een chipke. En als ge een 123d chipt dan moet ge ook bereid zijn om de meerprijs te betalen als er iets kapot gaat. Mensen die chippen uit omdat ze denken dat ze slimmer zijn dan de beste motorbouwer te wereld... tja ...
                                      Vraag mij af wie dan eigenlijk de slimsten poogt te worden , de 116d chipper of de 123d chipper .

Comment

Nogmaals, ik ben van mening als je meer vermogen wilt dan een 116d, neemt dan een 118d. Nog meer, dan de 120d. Nog nie content, dan een 123d. Nog niet content, dan mss chippen.
                                        Goh, die lijn kan je blijven doortrekken he

Niet content van de 123d -> 130i
                                        Niet content van de 130i -> 135i
                                        Niet content van de 135i -> 1M
                                        Niet content van de 1M -> M3
                                        ...
                                        AutoMinded.be

Comment

Idd, ik had die link niet meer bekeken.

Tja, ik ben ook niet voor chippen zoals de meesten het doen. OK, die mannen rijden vijf, zes jaar met die wagen en ondervinden er geen last van, maar wat daarna? Tegenwoordig kan er sowieso al meer kapot gaan aan een motor. Als je dat dan ook nog eens gaat chippen, wat de levensduur van zo'n motor wordt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat elke wagen na hooguit 15 jaar rijp is voor het schroot. Bij mij wringt het op dat vlak toch wel, ook al zijn die problemen niet meer voor mij.
                                          Ach, de consumptiemaatschappij. Beter kan ik het niet omschrijven.

Trouwens, waarom zou je een 123d chippen en een 116d niet? Die laatste chippen tot pakweg 150 pk, zou ik meer vertrouwen dan een 123d chippen naar 250 pk.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X