Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, wat is sportief hé. Je average kar heel de dag aftrappen kan iemand gewoon 'de kar laten afzien' noemen, de andere 'sportief rijden'...
Altijd en overal uw banden laten spinnen en met een doorsnee kar overal onderstuurd de bocht induiken, om maar iets te noemen, kan je inderdaad 'aftrappen' noemen.
Waar de grens ligt tussen uw kar aftrappen en sportief rijden is een heel andere discussie natuurlijk, en het zou ons denk ik iets te ver off-topic leiden denk ik.
Smijt dat ST sportpakske dan ook maar van uwe Mondeo. Ne standaard 118d is even snel (of traag) dan die 2.2 TDCI van u hoor.
-In 2004 bij de lancering van de 2.2 TDCi was die sneller dan de 118d 122pk.
Bovendien is de 2.2 TDCi de topdiesel in het gamma. Als ik een 2.0 TDCi 115pk gekocht zou hebben en dat ST pack zou als optie verkrijgbaar zijn zou ik het nooit nemen.
-Mijn wagen is daar standaard van voorzien net zoals de M3/M5 etc.
Het is dus niet iets dat ik er zelf bijgenomen heb als optie. Verder heb je wel een punt overigens, dat wil ik niet ontkennen. Maar dan kan je veel wagens zo gaan beschouwen, de Focus Econetic 90pk bv heeft ook een klein sportpakketje en dat gaat gene zak vooruit.
De Focus Econetic 90pk bv heeft ook een klein sportpakketje en dat gaat gene zak vooruit.
Heeft allicht te maken met aerodynamica en het daarmee gepaard gaande lagere verbruik.
Ik betwijfel wel of een M-pack op een 1-reeks het verbruik naar beneden helpt. Het omgekeerde lijkt mij dichter bij de waarheid te zitten.
Heeft allicht te maken met aerodynamica en het daarmee gepaard gaande lagere verbruik.
Ik betwijfel wel of een M-pack op een 1-reeks het verbruik naar beneden helpt. Het omgekeerde lijkt mij dichter bij de waarheid te zitten.
Die M-bumperkes doen geen zak aan 't verbruik, da's allemaal dikke show, niks meer niks minder. Een M-pack BMW gaat zeker meer verbruiken dan een standaard uitgeruste 1, en daar zijn de (te) brede banden de oorzaak van.
Die M-bumperkes doen geen zak aan 't verbruik, da's allemaal dikke show, niks meer niks minder. Een M-pack BMW gaat zeker meer verbruiken dan een standaard uitgeruste 1, en daar zijn de (te) brede banden de oorzaak van.
Uiteraard.
Wat ik bedoelde is of die voorbumpers het verbruik ook al niet héél licht de hoogte in jagen. Gewoon omdat die dingen zulke grote ventilatie-openingen hebben. Zo'n aero-pack op bepaalde groene wagens is dan net het omgekeerde.
Brede banden doen het verbruik ook stijgen, maar zoveel heeft dat niet te maken met een M-pack op zich. Zo heb ik de standaard 17"-ers uit dat pack, terwijl er veel 1-reeksen rondbollen zonder M-pack, maar met 18"-ers en banden die nog iets breder zijn dan de mijne.
Uiteraard.
Wat ik bedoelde is of die voorbumpers het verbruik ook al niet héél licht de hoogte in jagen. Gewoon omdat die dingen zulke grote ventilatie-openingen hebben. Zo'n aero-pack op bepaalde groene wagens is dan net het omgekeerde.
Brede banden doen het verbruik ook stijgen, maar zoveel heeft dat niet te maken met een M-pack op zich. Zo heb ik de standaard 17"-ers uit dat pack, terwijl er veel 1-reeksen rondbollen zonder M-pack, maar met 18"-ers en banden die nog iets breder zijn dan de mijne.
Ik zei dan ook een standaard 1...
Geen enkele 1 staat standaard op breder dan 205 banden (zelfs de 130i niet).
Ik zou direct voor de 118d gaan mijn ouders hebben test gereden met beide en ik vond het verschil enorm. Chiptuning zou ik niet met beginnen, is enkel maar myserie achteraf met garantie enal. Koop dus gewoon de 18d, het prijsverschil is nu ook niet enorm.
Ik heb zelf ook eens de 116d en 118d getest en dit op dezelfde namiddag. Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil amper voelde. Kvind ze beide goed rijden. De 118 had wel wat meer over in hogere versnellingen... Maar ik vind niet dat dit het prijsverschil waard is. Ik zou ofwel voor de 116d gaan ofwel direct voor de 120d. Al weet ik niet hoe goed/slecht die laatste rijdt.
Die M-bumperkes doen geen zak aan 't verbruik, da's allemaal dikke show, niks meer niks minder. Een M-pack BMW gaat zeker meer verbruiken dan een standaard uitgeruste 1, en daar zijn de (te) brede banden de oorzaak van.
Een bmw met m bumper heeft zelfs naar het schijnt een iets lagere topsnelheid heb ik ééns horen zeggen . Verwaarloosbaar een km of 2.
M pack maakt hem wel zoveel knapper ivm een standaard bmw met lelijke standaard velgen en ophanging.
Mooi is het wel maar het comfort gaat achteruit . De één kan ermee leven de andere niet.
Een bmw met m bumper heeft zelfs naar het schijnt een iets lagere topsnelheid heb ik ééns horen zeggen . Verwaarloosbaar een km of 2.
M pack maakt hem wel zoveel knapper ivm een standaard bmw met lelijke standaard velgen en ophanging.
Mooi is het wel maar het comfort gaat achteruit . De één kan ermee leven de andere niet.
Ik zei dan ook een standaard 1...
Geen enkele 1 staat standaard op breder dan 205 banden (zelfs de 130i niet).
Standaard kan ook met andere velgen. De meesten zijn Option Line. Daaronder zijn er velen met grotere velgen. Standaard kom je quasi niet tegen.
Het ging om M-pack vs. non-M-pack. Voor de duidelijkheid: ik had het niet over de velgen. En dan kom jij daar vanalles bij sleuren ...
Standaard kan ook met andere velgen. De meesten zijn Option Line. Daaronder zijn er velen met grotere velgen. Standaard kom je quasi niet tegen.
Het ging om M-pack vs. non-M-pack. Voor de duidelijkheid: ik had het niet over de velgen. En dan kom jij daar vanalles bij sleuren ...
Beetje gevoelig?
Als je M-pack neemt over standaard, dan krijg je daar bredere banden bij. Vanachter. Als je geen grotere wielen neemt. Dan zijn ze weer breder. Voila sie.
Volgens mij is idd de M-bumper minder optimaal voor lagere luchtweerstand, maar ze geeft wel beter koeling voor de IC. Bovendien ligt een M dan weer 15mm lager, wat dan weer beter is voor lagere luchtweerstand. Er vanuit gaande dat de standaard wagen standaard is. En niet het dynamic pack ofzo heeft. Of misschien heeft Beta daar Eibach Sportlines op dié standaard BMW gesmeten. Je weet maar nooit. Ik zal maar niks meer zeggen, misschien heb ik iets verkeerd gezegd...
Beetje gevoelig?
Als je M-pack neemt over standaard, dan krijg je daar bredere banden bij. Vanachter. Als je geen grotere wielen neemt. Dan zijn ze weer breder. Voila sie.
Volgens mij is idd de M-bumper minder optimaal voor lagere luchtweerstand, maar ze geeft wel beter koeling voor de IC. Bovendien ligt een M dan weer 15mm lager, wat dan weer beter is voor lagere luchtweerstand. Er vanuit gaande dat de standaard wagen standaard is. En niet het dynamic pack ofzo heeft. Of misschien heeft Beta daar Eibach Sportlines op dié standaard BMW gesmeten. Je weet maar nooit. Ik zal maar niks meer zeggen, misschien heb ik iets verkeerd gezegd...
Ik had het over de bumpers. Leek me toch duidelijk.
Ik weet heel goed wat de maten zijn van al die velgen en banden op de 1-reeks. En hoeveel lager een Einser ligt met M-pack.
Standaard kan ook met andere velgen. De meesten zijn Option Line. Daaronder zijn er velen met grotere velgen. Standaard kom je quasi niet tegen.
Het ging om M-pack vs. non-M-pack. Voor de duidelijkheid: ik had het niet over de velgen. En dan kom jij daar vanalles bij sleuren ...
Option Line heeft gewoon 205 bandjes man, ik dacht trouwens dat alle 16' velgen met maximum 205 banden geschoeid zijn. Btw, moest je 't nog niet weten, bij een m-pack zitten die bredere janten bij hé. Misschien da'k daarom die velgen 'erbij sleur'??
Comment