Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wikango vs. Coyote
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenIk denk dat heel het land een risicozone is. Ben je niet beter af te weten waar ze effectief staan?
Zoals ik in m'n vorige post aanhaalde heb ik de Coyote (v1) reeds naast de Wikango gehad in de auto, de Coyote had mss 5 verkenners meer.. Was op de E17 en beiden hadden op dat uur ('t was rond 20u of zo) +- 50-60 verkenners, in de andere richting was het verschil iets groter maar nog steeds meer dan genoeg verkenners voor de Wikango.
Het valt me ook op dat sinds de aanschaf van mijn Wikango (begin januari) er ZEKER meer verkenners (gemiddeld) bijgekomen zijn, en die groei zal zeker niet ophouden.
Als Coyote zijn dure abonnementskosten blijft aanhouden gaan ze binnen hier en een beetje hun boeltje mogen opdoeken.
Koop je een Wikango met Millenium pack (= levenslang abonnement) en je zal het niet beklagen.
Het bedient ook zeer prettig én het voelt gewoon zéér solide / kwalitatief aan. Ik heb de Wikango One trouwens, die Wikango "Max" zou idd nog iets beter zijn op secundaire wegen, maar gezien je daar imho toch sowieso moet opletten (welke radarmelder je ook hebt waterdicht zal 't nooit zijn, toch zeker niet op "niet-snelweg" wegen) ben ik voorlopig zeer content van mijn One.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenHet bedient ook zeer prettig én het voelt gewoon zéér solide / kwalitatief aan. Ik heb de Wikango One trouwens, die Wikango "Max" zou idd nog iets beter zijn op secundaire wegen, maar gezien je daar imho toch sowieso moet opletten (welke radarmelder je ook hebt waterdicht zal 't nooit zijn, toch zeker niet op "niet-snelweg" wegen) ben ik voorlopig zeer content van mijn One.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenGisteren dus voor het eerst met die Wikango op de android gereden en ik ben niet overtuigd... Kreeg al meteen valse meldingen, aanpassen snelheid gaat trager, ik had weinig verkenners,...
Op de E40 in de avondspits had ik op de coyote 60+ verkenners (normaal meer maar het is vakantie) en op Wikandgo maar 12...
risicozonemelding: soort "bling" geluid, je ziet aantal sterren om aan te geven hoe frequent ze er staan te flitsen, stem die zegt welke soort radar er vaak staat. Dit is eigenlijk hetzelfde soort geluid/melding die je krijgt bij bvb. een vaste radar.
live melding: "sirenegeluid", je ziet hoe lang 't is geleden wanneer de melding is gemaakt (bvb 18min) en stem zegt eveneens welke soort radar er staat.
Aanpassen snelheid zal wel aan je telefoon liggen, dat is nu net een sterk punt bij de Wikango vind ik, toch zeker tov de Coyote v1 die ik naast m'n Wikango gebruikte die wél veel onstabieler de snelheid leek weer te geven (beiden waren wel op dat moment op hun batterij bezig).
Dat van die verkenners kan kloppen, ik rijd voorlopig meestal in OVL/WVL en hier heb ik tot nog toe meer dan genoeg verkenners. Toen ik naar 't autosalon ging tijd terug had ik ook véél verkenners op de E40 maar dat kan dan op zijn beurt wel aan het salon hebben gelegen natuurlijk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenHoe kan iets beter zijn dan iets anders, wanneer het op dezelfde technologie en dezelfde groep gebruikers is gebaseerd?
't is zoals een coyote v2 tov v1, de v2 is ook wat uitgebreider, met 't verschil dat je bij de One wel sowieso al een kleurenscherm krijgt, meldingen met stem, trajectcontroles/melden van gevaren enz enz..
Wat de verschillen nu "exact" waren (Max tov One) weet ik niet meer vanbuiten..
One
Max
Comment
-
Misschien nog een interessant feit, teruggevonden op alertegps:
"Als er een Live waarschuwing wordt doorgegeven door een ander lid van de gebruikersgroep ruim 1.2 miljoen gebruikers (stand aug 2010), verschijnt het bovenstaande scherm."
"Ruim 1.3 miljoen gebruikers in Europa actief met dit systeem (stand: oktober 2010)"
Da's een 100.000 gebruikers bij op 2 maand tijd, als dat zo verdergaat..
Dit komt van "misterspeedcontrol.nl" ivm de Coyote " Momenteel zijn er in Europa meer dan 1.250 000 tevreden Coyote gebruikers."
Op Europese schaal gezien dus evenveel Coyote als Wikango gebruikers (als we de websites mogen geloven). In België heeft de Coyote wél nog de overhand, rest de vraag voor hoe lang nog.Last edited by Wouter; 10/03/2011, 14:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenMisschien nog een interessant feit, teruggevonden op alertegps:
"Als er een Live waarschuwing wordt doorgegeven door een ander lid van de gebruikersgroep ruim 1.2 miljoen gebruikers (stand aug 2010), verschijnt het bovenstaande scherm."
"Ruim 1.3 miljoen gebruikers in Europa actief met dit systeem (stand: oktober 2010)"
Da's een miljoen gebruikers bij op 2 maand tijd, als dat zo verdergaat..
Dit komt van "misterspeedcontrol.nl" ivm de Coyote " Momenteel zijn er in Europa meer dan 1.250 000 tevreden Coyote gebruikers."
Op Europese schaal gezien dus evenveel Coyote als Wikango gebruikers (als we de websites mogen geloven). In België heeft de Coyote wél nog de overhand, rest de vraag voor hoe lang nog.
100.000 gebruikers bij op 2 maand en je rekensom klopt!
Comment
-
Veel van ons cameramannen zijn super tevreden over die Wikango, volgens hun is het zeker zo goed als een Coyote en misschien zelfs beter (geen van hun heeft echter een Coyote maar ze vinden het waarschijnlijk beter omdat ze dat geluidje nogal irritant vinden)..
Een goeie maand geleden ben ik gaan skien in Val Thorens en zowel in het doorgaan als terugkeren reden we met 2 auto's samen. Ik heb een Coyote en mijn maat die met de andere auto reed heeft zo'n Wikango.
We zijn in totaal een 6-7 tal mobiele controles tegengekomen die mijn Coyote allemaal aangaf. De Wikango gaf er daarentegen maar 1 of 2 van aan.
Ik blijf dus sowieso bij Coyote, ook al kost het misschien wat meer aan abonnement..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten100.000 gebruikers bij op 2 maand en je rekensom klopt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenVeel van ons cameramannen zijn super tevreden over die Wikango, volgens hun is het zeker zo goed als een Coyote en misschien zelfs beter (geen van hun heeft echter een Coyote maar ze vinden het waarschijnlijk beter omdat ze dat geluidje nogal irritant vinden)..
Een goeie maand geleden ben ik gaan skien in Val Thorens en zowel in het doorgaan als terugkeren reden we met 2 auto's samen. Ik heb een Coyote en mijn maat die met de andere auto reed heeft zo'n Wikango.
We zijn in totaal een 6-7 tal mobiele controles tegengekomen die mijn Coyote allemaal aangaf. De Wikango gaf er daarentegen maar 1 of 2 van aan.
Ik blijf dus sowieso bij Coyote, ook al kost het misschien wat meer aan abonnement..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk BerichtenGisteren de Wikango Max Millenium besteld. Dat ding kan toch gewoon in meerdere auto's gebruikt worden he?
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk BerichtenKomt wsl omdat daar dan toevallig meer Coyote-gebruikers reden?
Comment
-
Laatste vraag...
Wat moet je met dat ding doen in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk? Ik snap dat ze het in beslag nemen als ze het zien....maar mogen ze het ook in beslag nemen/boete uitschrijven als hij uit staat en verstopt is in het handschoenkastje? Bestaat er een apparaat om dat ding op te sporen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk BerichtenKomt wsl omdat daar dan toevallig meer Coyote-gebruikers reden?
Ik sprak er dit weekend nog over met die maat die de wikango had en hij zei me toch dat het systeem redelijk goed werkt maar hij toch regelmatig eens een controle tegenkomt waarvan hij geen melding krijgt.
Comment
Comment