6 maand ervaring met de Wikangoo, en het klopt als een bus dat de Wikangoo wel eens een controle durft missen. Net zoals de Coyote, die is ook niet onfeilbaar. Vandaar vertrouw ik méér op de Coyote dan op de Wikangoo. Verschil ? Vrijwel nihil, als je actief op zoek gaat naar 'flitsers' heb je in notime een waslijst van controle's met daarbij enkele nuttige gegevens zoals 'hoeveel verkenners en gemeld ja/nee'. De Coyote geeft méér valse meldingen ( mobiele melding zonder een flitser in de buurt) dan de Wikango, daar is een significant verschil. De Wikangoo geeft meer meldingen van vaste palen die er niet zijn, of op de omliggende straten. Toch een belangrijk voordeel van de Wikangoo : je kan hem instellen dat hij zwijgt bij een paal, mobiele controle of risicoplaats als je onder de geldige maximumsnelheid aan het rijden bent. Enkel display knippert, maar geen geluid of gesproken stem. En dat maakt het heel wat comfortabeler reizen zonder aldoor dat getoeter. Obstakels en filevorming zijn ook instelbaar, wens je enkel knipperend display met of zonder geluid, ff instellen en Wiki doet de rest. Of die functie beschikbaar zijn voor iWakangoo voor GSM is mij niet bekend, op de One en de MAX zijn deze wel beschikbaar.
Nogmaals, het aantal verkenners is totaal ondergeschikt, ik ben er stilletjes aan meer en meer van overtuigd dat een groot deel van zowel de Coyote als de Wiki-gemeenschap er een zeer apatische 'ikke ikke ikke'-mentaliteit op nahoudt, meldingen ondergaat maar niet de moeite doen om te bevestigen noch te ontkennen.
Het zal niet vreemd klinken als ik stel dat meerdere gebruikers devolgende situatie al meermaals hebben ondervonden : mobiele melding op de E40, 18 minuten geleden, 0 keer bevestigd, maar toch méér dan 50 verkenners voor u. Wat doen die daar allemaal ? Of zijn het er 17 die in tegenovergestelde richting rijden ?
De enige referentie voor een goede werking van een toestel is in mijn ogen nog altijd : er is een mobiele controle, wordt 'ie gemeld of niet op je verklikker, ongeacht het aantal verkenners voor u. Coyote scoort daarin iets beter dan de Wiki. Maar als je de prijs gaat afwegen, is het sop de kool niet waard.
Nogmaals, het aantal verkenners is totaal ondergeschikt, ik ben er stilletjes aan meer en meer van overtuigd dat een groot deel van zowel de Coyote als de Wiki-gemeenschap er een zeer apatische 'ikke ikke ikke'-mentaliteit op nahoudt, meldingen ondergaat maar niet de moeite doen om te bevestigen noch te ontkennen.
Het zal niet vreemd klinken als ik stel dat meerdere gebruikers devolgende situatie al meermaals hebben ondervonden : mobiele melding op de E40, 18 minuten geleden, 0 keer bevestigd, maar toch méér dan 50 verkenners voor u. Wat doen die daar allemaal ? Of zijn het er 17 die in tegenovergestelde richting rijden ?
De enige referentie voor een goede werking van een toestel is in mijn ogen nog altijd : er is een mobiele controle, wordt 'ie gemeld of niet op je verklikker, ongeacht het aantal verkenners voor u. Coyote scoort daarin iets beter dan de Wiki. Maar als je de prijs gaat afwegen, is het sop de kool niet waard.
Comment