Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wikango vs. Coyote

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

6 maand ervaring met de Wikangoo, en het klopt als een bus dat de Wikangoo wel eens een controle durft missen. Net zoals de Coyote, die is ook niet onfeilbaar. Vandaar vertrouw ik méér op de Coyote dan op de Wikangoo. Verschil ? Vrijwel nihil, als je actief op zoek gaat naar 'flitsers' heb je in notime een waslijst van controle's met daarbij enkele nuttige gegevens zoals 'hoeveel verkenners en gemeld ja/nee'. De Coyote geeft méér valse meldingen ( mobiele melding zonder een flitser in de buurt) dan de Wikango, daar is een significant verschil. De Wikangoo geeft meer meldingen van vaste palen die er niet zijn, of op de omliggende straten. Toch een belangrijk voordeel van de Wikangoo : je kan hem instellen dat hij zwijgt bij een paal, mobiele controle of risicoplaats als je onder de geldige maximumsnelheid aan het rijden bent. Enkel display knippert, maar geen geluid of gesproken stem. En dat maakt het heel wat comfortabeler reizen zonder aldoor dat getoeter. Obstakels en filevorming zijn ook instelbaar, wens je enkel knipperend display met of zonder geluid, ff instellen en Wiki doet de rest. Of die functie beschikbaar zijn voor iWakangoo voor GSM is mij niet bekend, op de One en de MAX zijn deze wel beschikbaar.
    Nogmaals, het aantal verkenners is totaal ondergeschikt, ik ben er stilletjes aan meer en meer van overtuigd dat een groot deel van zowel de Coyote als de Wiki-gemeenschap er een zeer apatische 'ikke ikke ikke'-mentaliteit op nahoudt, meldingen ondergaat maar niet de moeite doen om te bevestigen noch te ontkennen.
    Het zal niet vreemd klinken als ik stel dat meerdere gebruikers devolgende situatie al meermaals hebben ondervonden : mobiele melding op de E40, 18 minuten geleden, 0 keer bevestigd, maar toch méér dan 50 verkenners voor u. Wat doen die daar allemaal ? Of zijn het er 17 die in tegenovergestelde richting rijden ?
    De enige referentie voor een goede werking van een toestel is in mijn ogen nog altijd : er is een mobiele controle, wordt 'ie gemeld of niet op je verklikker, ongeacht het aantal verkenners voor u. Coyote scoort daarin iets beter dan de Wiki. Maar als je de prijs gaat afwegen, is het sop de kool niet waard.
    Last edited by ; 14/03/2011, 22:22.

Comment

bestaat die wikango ook ingebouwd in een gps? dat is voor mij het grote voordeel van coyote:je kan die krijgen bij een tomtom of garmin. Van 't vrouwtje mag er geen losse coyote komen, maar dat in de gps, dat weet ze niet

Comment

Wikango kan via gps maar dan ook met abonnement.
        De Wikango Max Millenium is met de aankoop geleverd met met levenslang gratis abonnement: enorm voordeel op de Coyote.
        Tot heden een heel positieve ervaring met Wikango.
        Ring rond Brussel met meer dan 80 gebruikers in een straal van 1 km: het is duidelijk dat het aantal gebruikers van Wikango gestaag groeit.
        De vaste flitsers en de plaatsen waar regelmatig geflitst wordt worden allemaal aangegeven.
        Men kan voor de meldingen kiezen: melding met signaal of met stem.
        De aangegeven snelheid die men rijdt is correct: gecontroleerd met andere apparatuur.

Comment

Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen zo'n wikango max of G200/G300? Buiten een schermpje precies niets, of...?

Comment

Is die G200/G300 al niet een redelijk verouderd model ?

Ik zou enkel twijfelen tussen een One of Max, er zijn zeker wel verschillen dan enkel 't schermpje hoor..

Een One kost trouwens echt zo veel geld niet meer!

Comment

Vandaag nog een Max millennium besteld, deze keer via wikango.be..inclusief 2 houders voor ventilatierooster. Mijn broer belde me vandaag op en zei dat het hem al een dikke boete had bespaard

Comment

Een goede app voor een windows mobile smartphone?
                sigpic

Comment

Even vanonder het stof halen, hoet zit het nu zoveel maand later met de Wikango vs Coyote toestellen.

Ik plan er een voor onder de kerstboom maar weet niet welke?

Graag feedback van de gebruikers?

Comment

Ik heb de Wikango op de iPhone staan en laatste keer dat ik hem gebruikt op weg naar de ardennen kreeg ik regelmatig een melding van een mobiele flitser maar er stond er nergens één. Vaste radars zijn geen probleem.
                    Ik zet hem alleen op als ik langere afstanden doe, dus dat is niet zo veel.

De Coyote heb ik ook al eens getest en die werkt goed. Die vraagt ook als de mobiele radar of ongeval er nog is terwijl de Wikango dit niet doet.
                    Opel Insignia OPC
                    BMW X5 3.0i
                    Caterham Super 7

Comment

Ik heb sinds de zomer een Coyote V2 plus en ben hier enorm content van. Ik doe heel wat km's en ben op 5 maanden en +-25000km nog welgeteld 1x geflitst om 6.45u 's morgens toen er nog geen meldingen waren van die mobiele flitser. Verder heeft de Coyote me al een heel aantal keren behoed voor een boete.

Het is wel nodig om de Coyote in te stellen naar je wensen want in standaardconfiguratie doet dat ding niks dan toeteren en lawaai maken, zeker in stadsverkeer of gewestwegen. Op de autostrade heeft hij nog geen enkele mobiele flitser gemist, wel af en toe een valse melding. Maar het belangijkste (op die ene keer na dan): staat er een mobiele flitser, dan geeft de Coyote het in 99 van de 100 gevallen door.
                      '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                      '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bekijk Berichten
                        Maar het belangijkste (op die ene keer na dan): staat er een mobiele flitser, dan geeft de Coyote het in 99 van de 100 gevallen door.
                        Op drukke snelwegen: correct

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                          Even vanonder het stof halen, hoet zit het nu zoveel maand later met de Wikango vs Coyote toestellen.

Ik plan er een voor onder de kerstboom maar weet niet welke?

Graag feedback van de gebruikers?
                          Ik heb ze alle twee en wat betreft de meldingen is er geen verschil.
                          De coyote heeft iets meer gebruikers maar er zijn er ondertussen al zeer veel met een wikango ook.
                          De iphone versie mag je niet vergelijken met de toestellen zelf want die zijn veel beperkter.
                          Ik heb ze ook alle twee op de iphone en het werkt veel minder dan de toestellen zelf.
                          Wat logisch is aangezien het gratis is en de toestellen rap 200 a 300 € kosten.
                          De afwerkingskwaliteit is bij de wikango een heel pak hoger, ook zijn er meer instelmogelijkheden.
                          En die slechte materiaalkeuze en veelvoudige defecten bij de coyote hebben mij doen overstappen naar wikango.
                          Inforad heb ik ook en is ook zeer goed maar de duurdere (vergelijkbare) versies zijn enkel in het frans.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nu de nieuwe regering in aantocht is zal de wet hier ook wel aangepast worden zoals in Frankrijk zeker? In zo'n dingen zijn ze meestal vrij snel in dit land

Dan wordt zo'n radarverklikker een stuk minder interessant vind ik. In Frankrijk ligt dat ding nu gewoon constant te piepen voor elke risicozone, dan kan je je beter gewoon aan de snelheid houden.

Comment

Bedankt voor de reakties, zal nog even afwachten wat de nieuwe regering in desbetreffende materie gaat doen.

Anderzijds neig ik meer naar de wikango omwille van de bouwkwaliteit.

Ander vraagje, kan je vaste filtspalen inloggen in een mercedes command online GPS systeem? ( aan de mercedes kenners)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Ik heb ze alle twee en wat betreft de meldingen is er geen verschil.
                                De coyote heeft iets meer gebruikers maar er zijn er ondertussen al zeer veel met een wikango ook.
                                De iphone versie mag je niet vergelijken met de toestellen zelf want die zijn veel beperkter.
                                Ik heb ze ook alle twee op de iphone en het werkt veel minder dan de toestellen zelf.
                                Wat logisch is aangezien het gratis is en de toestellen rap 200 a 300 € kosten.
                                De afwerkingskwaliteit is bij de wikango een heel pak hoger, ook zijn er meer instelmogelijkheden.
                                En die slechte materiaalkeuze en veelvoudige defecten bij de coyote hebben mij doen overstappen naar wikango.
                                Inforad heb ik ook en is ook zeer goed maar de duurdere (vergelijkbare) versies zijn enkel in het frans.
                                Dan heb je het over de wikango op iPhone, want de iCoyote werkt perfect op de iPhone!

En gratis is niet juist he, 49.99 voor 6 maand abo + 6 maand gratis.
                                Ze hoeven natuurlijk geen electronisch kastje met simkaart te leveren aan de klant want daar dient de iPhone voor,logisch dus dat de iCoyote app goedkoper is dan een coyote toestel

Comment

Kan je die dingen ook zo instellen dat ze enkel lichtsignalen geven, en niet constant liggen biepen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                                    Hatelijk trouwens dat icoyote niet beschikbaar is in de Zwitserse appstore
                                    Moet je Apps niet downloaden van het internet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                      Kan je die dingen ook zo instellen dat ze enkel lichtsignalen geven, en niet constant liggen biepen ?
                                      Ja die bieping kan je afleggen, lichtsignalen geen idee.

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                      Moet je Apps niet downloaden van het internet ?
                                      Appstore = via internet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                        Appstore = via internet...
                                        Ik dacht dat Applstore de winkel was ... anyway

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                          Ja die bieping kan je afleggen, lichtsignalen geen idee.
                                          Zonder licht en geluid is wel stoem he, tenzij het via geursignalen werkt

Comment

Working...
                                          X