Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke midi-MPV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke midi-MPV?

Mijn broer is naar een midi-mpv aan het uitkijken, en volgende staan op dit moment het hoogst aangeschreven:

Toyota Corolla Verso Linea Sol 1.6 VVT-I
    Kia Carens 2.0 EX
    Mazda 5 1.8 TSi

Iemand ervaringen met deze modellen, eventueel iemand die zelf voor de keuze gestaan heeft?

Nog te bezichtigen:
    Renault Scénic
    Ford Focus C-Max

De volgende wagens werden om diverse redenen al afgeschreven:
    Citroën Xsara Picasso
    Daewoo Tacuma
    Honda FR-V
    Mercedes B-klasse
    Nissan Almera Tino
    Opel Zafira
    Seat Altea
    Volkswagen Touran

Ja. Die Aziatische midi-mpv's ontbreken mischien wat stijl,maar qua kwalitiet en moduleerbaarheid zit je wel goed denk ik.

Persoonlijk zou ik de Ford Focus C-max nemen. (of de Touran)

Comment

Voor ruimte en moduleerbaarheid misschien de Renault Scénic. Maar vind de Mazda 5 ook wel schoon... En het oog wil ook wat è. Waarom geen Ford S-max? Is concurrent van Mazda 5...
      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Volkswagen Touran, nu zeker met de facelift!

Comment

Het gaat vooral om de hogere zit en de ruimte, de moduleerbaarheid is minder belangrijk. het budget ligt op ongeveer 20.000€ na korting.

De VW Touran is afgevallen door de hoge prijs. Een 1.6 FSI Trendline met automatische airco, metallic en parkeersensoren kost bijna 25.000€ zonder korting. Bovendien vindt mijn broer de kwaliteit van VW ondermaats, hij heeft nog een Golf IV Variant en een Passat Variant gehad dus hij zal wel uit ervaring spreken.

Is de Ford S-Max geen sportieve variant van de Galaxy, oftewel een concurrent van de Mazda MPV? De S-Max is in ieder geval te duur. De C-Max wil hij nog eens gaan bekijken.

Ik heb hem gewezen op de Dodge Caliber omdat die ook aan de voorwaarden voldoet, die interesseerde hem wel maar die is niet met automatische airco te krijgen en er is geen dealer in de streek. Die 150PK motor zorgt ook voor een hoge BIV (ook een hekelpunt voor de KIA trouwens).

Comment

Mazda 5 alstublieft... de knapste van de 3
            Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
            VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

1. Mazda 5
              2. Toyota Corolla
              3. Ford C-max

niet echt een AW-forum topic trouwens, alle duitsers zijn al in den beginne afgeschreven, qua prijs blijkbaar terecht

Comment

Mijn persoonlijke voorkeur is de Mazda5, een knappe en slim ontworpen wagen met een sportief tintje.

Echter, de Toyota Corolla Verso is een steengoede speler in dit segment, en daar kan je niet omheen. Bovendien erg goede motoren, die kleine benzine-VVTi's bij Toyota...
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                  Mijn persoonlijke voorkeur is de Mazda5, een knappe en slim ontworpen wagen met een sportief tintje.

Echter, de Toyota Corolla Verso is een steengoede speler in dit segment, en daar kan je niet omheen. Bovendien erg goede motoren, die kleine benzine-VVTi's bij Toyota...
                  Zijn vrij zuinig, die VVTi's. 'k Heb er zelf ook eentje

Twee testjes, van de Mazda en van de Toyota
                  De Mazda krijgt wat negatieve puntjes omwille van het forse verbruik van de 1.8 motor. De besturing zou tevens te licht & gevoelloos zijn. Voordeel zijn z'n praktische wendbaarheid.

De Toyota krijgt pluspunten omwille van z'n oerdegelijkheid maar heeft geen schuifdeuren. Daarenboven is 'ie zuiniger & fiscaal minder belast.

Tenslotte krijgt Toyota qua dealers de hoogste score, uiteraard.

De Toyota Corolla Verso biedt de rijeigenschappen, betrouwbaarheid en uitrusting van een Corolla en voegt daar heel veel ruimte aan toe. Die ruimte is bovendien flexibel in te delen. Verstandige keuze

De Mazda5 is een slimme gezinsauto die zowel de inzittenden als de bestuurder weet aan te spreken. De 5 is ruim, praktisch, functioneel en rijdt bovengemiddeld goed.
                  Last edited by ; 29/09/2006, 12:31.

Comment

Enkel de Ford C-Max kan mij bekoren...
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

de C -max... die rijdt (zoals we van ford gewend zijn) zeer goed, bovendien zijn ze daar ook wel redelijk gul met kortingen en dergelijke...

goede wagen met redelijke prijs...

Comment

Bedankt voor de reacties, de Mazda 5 zal waarschijnlijk afvallen omdat hij te duur is. We hebben eens de leasing prijzen bekeken omdat die toch een goede indicatie geven van de totale kost. De Scenic en C-Max blijken het goedkoopst, daarna volgen de Corolla Verso en Mazda 5 en als laatste de KIA Carens.

Vandaag is hij naar de Chevrolet Tacuma gaan kijken. Hij weekte geen enkele emotie los maar hij is wel ruim en met 3 jaar garantie voor nog geen 14.000€ na korting. Voor 300€ extra kreeg hij 5 jaar garantie. Dus dat is dan toch nog een kandidaat geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
                          Bedankt voor de reacties, de Mazda 5 zal waarschijnlijk afvallen omdat hij te duur is. We hebben eens de leasing prijzen bekeken omdat die toch een goede indicatie geven van de totale kost. De Scenic en C-Max blijken het goedkoopst, daarna volgen de Corolla Verso en Mazda 5 en als laatste de KIA Carens.

Vandaag is hij naar de Chevrolet Tacuma gaan kijken. Hij weekte geen enkele emotie los maar hij is wel ruim en met 3 jaar garantie voor nog geen 14.000€ na korting. Voor 300€ extra kreeg hij 5 jaar garantie. Dus dat is dan toch nog een kandidaat geworden.
                          Tacuma of C-max???

C-max aub...

Scenic: no thanks
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

De Kia Carens is een goede kandidaat volgens mij. De nieuwste is nog ruimer dan haar voorganger.

Comment

Er is een nieuwe kandidaat bijgekomen, de Fiat Croma! Groot en ruim, buitenkant ok, prachtig interieur en niet te duur. Alleen, tis een Fiat...mijn broer had daar serieuze twijfels bij.

Comment

Er is een nieuwe kandidaat bijgekomen, de Fiat Croma! Groot en ruim, buitenkant ok, prachtig interieur en niet te duur. Alleen, tis een Fiat...mijn broer had daar serieuze twijfels bij.
                                en een renault scenic zou je dan wel overwegen

Comment

De Renault stond gewoon op de lijst, maar hij is uiteindelijk toch niet gaan kijken door de twijfelachtige reputatie.

Comment

Het is uiteindelijk een 2e hands Nissan Almera Tino 1.8 Luxury geworden, hij staat al in zijn garage

Comment

Was toch afgeschreven?

Enfin, veel plezier ermee! Luxury = veel opties?

Het is uiteindelijk een 2e hands Nissan Almera Tino 1.8 Luxury geworden, hij staat al in zijn garage

Comment

De Almera Tino was afgeschreven als nieuwkoop omdat hij verouderd is vergeleken met de concurrentie, maar als 4 jaar oude occasie verandert de zaak natuurlijk.

De wagen is particulier gekocht van iemand die er duidelijk goed zorg voor gedragen heeft, een smetteloos interieur en nergens een kras of bluts te bespeuren. Bovendien had hij alle opties die zij belangrijk vonden (zoals airco, parkeensensoren, radio/cd met stuurwielbediening, elektrische ruiten voor/achter en CV met afstandsbediening).
                                        En een nieuwe vergelijkbare wagen kost toch al snel 10.000€ meer, daar kan je veel toffe dingen mee doen.

Comment

Working...
                                        X