Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Bmw kopen in Engeland (Londen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje

Linkje: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...postcount=2937

In het adviesgedeelte is deze vooral over tweedehandswagens.
    Ja, is dus niet hetzelfde.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Even de bijdrage van pdewinter hier schrijven, staat dat hier ook weer:

"
      stappenplan bestellen in de UK

My car bought in the UK is now fully immatriculated in Belgium.
      Here are the steps I followed :

1) Contact Park Lane in UK and ask for an offer for your car setup.
      2) Once you have agreed on an offer you can proceed with the order and pay the 20 or 25% deposit. In my case I also bought the GBP (british pounds) for the deposit at the order and I bought the balance amount forward through my bank to avoid currency risk (it was no problem as this is sth I do on a regular basis for my business).
      3) 3 weeks before delivery, I settled the GBP contract and paid the balance of the price
      4) 2 weeks before delivery, convened a date for collecting the car and received from Park lane an invoice that I sent to my insurer to insure the car based on chassis number. Received 2 days after that green insurance card + insurance sticker for immatriculation. Also booked the train to from Brussels to Ashford station (Eurostar) and shuttle from Folkestone to Calais.
      5) Collection : really smooth. Don't forget your insurance and ID card. Take Eurostar to Ashford then taxi to the garage. Your car is equiped with temporary UK plates. Collect the car and drive 18 km to Folkestone. Put the car on the shuttle and in 30 min you're in Calais. Then < 2 hours drive to Brussels.
      6) Immatriculation in Belgium :
      Step 1 : customs. Bring original invoice, ceertificate of conformity, ID and in my case, my company statutes. In 30 min. I received an immatriculation form. Cost : 10 cents.
      Step 2 : go to Auto Control office for a simple stamp on your immatr. form. No cost. 5 min. needed as far as I was concerned.
      Step 3 : go to DIV for immatriculation (don't forget insurance sticker). As I was keeping my plates everything was arranged in 20 minutes. No cost.
      Step 4 : send back filled out form to UK customs to advise your car has been immatriculated in Belgium (you receive the form upon collecting the car, only need to confirm your new plate number)
      7) VAT : my car was bought by my company so there was no need to pay the VAT in Belgium before going to the customs office. The VAT related to the car was simply introduced in my monthly declaration. Customs office only checked I had no liabilities with VAT adlinistration. As a private person the procedure may be different but I can't help you about that."

Comment

• nickotje Charles Brook werkt idd ook voor BMW Park Lane ja.

Liquid Li0n Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, ben beginnend zelfstandige en vennootschap zal volgende week ergens officieel opgericht zijn. Ik ben idd van plan die 20% als voorschot te betalen en de overige 80% + de BTW nu al in ponden aan te kopen zodat ik mezelf bescherm voor eventuele koersverhogingen. Als je meer info wil, PM mij ff, kunnen we mss ook een gezamenlijke aankoop plannen om mogelijks wat extra korting te bekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
          Even de bijdrage van pdewinter hier schrijven, staat dat hier ook weer:

"
          stappenplan bestellen in de UK

My car bought in the UK is now fully immatriculated in Belgium.
          Here are the steps I followed :

1) Contact Park Lane in UK and ask for an offer for your car setup.
          2) Once you have agreed on an offer you can proceed with the order and pay the 20 or 25% deposit. In my case I also bought the GBP (british pounds) for the deposit at the order and I bought the balance amount forward through my bank to avoid currency risk (it was no problem as this is sth I do on a regular basis for my business).
          3) 3 weeks before delivery, I settled the GBP contract and paid the balance of the price
          4) 2 weeks before delivery, convened a date for collecting the car and received from Park lane an invoice that I sent to my insurer to insure the car based on chassis number. Received 2 days after that green insurance card + insurance sticker for immatriculation. Also booked the train to from Brussels to Ashford station (Eurostar) and shuttle from Folkestone to Calais.
          5) Collection : really smooth. Don't forget your insurance and ID card. Take Eurostar to Ashford then taxi to the garage. Your car is equiped with temporary UK plates. Collect the car and drive 18 km to Folkestone. Put the car on the shuttle and in 30 min you're in Calais. Then < 2 hours drive to Brussels.
          6) Immatriculation in Belgium :
          Step 1 : customs. Bring original invoice, ceertificate of conformity, ID and in my case, my company statutes. In 30 min. I received an immatriculation form. Cost : 10 cents.
          Step 2 : go to Auto Control office for a simple stamp on your immatr. form. No cost. 5 min. needed as far as I was concerned.
          Step 3 : go to DIV for immatriculation (don't forget insurance sticker). As I was keeping my plates everything was arranged in 20 minutes. No cost.
          Step 4 : send back filled out form to UK customs to advise your car has been immatriculated in Belgium (you receive the form upon collecting the car, only need to confirm your new plate number)
          7) VAT : my car was bought by my company so there was no need to pay the VAT in Belgium before going to the customs office. The VAT related to the car was simply introduced in my monthly declaration. Customs office only checked I had no liabilities with VAT adlinistration. As a private person the procedure may be different but I can't help you about that."

Ja 3 pagina's terug had ik die link ook al eens doorgegeven...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Ja 3 pagina's terug had ik die link ook al eens doorgegeven...
            ja, soms gaat het hier zo snel dat er al eens zaken over het hoofd gezien worden. En zoeken gaat wel maar is naar interessante en actuele info vaak zoeken naar een speld in een hooiberg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

- Bij aflevering auto Eurostar naar Ashford nemen, UK platen eraf schroeven, BE platen erop zetten

Mogelijks dien je de Eurostar naar London te nemen ipv naar Ashford, en daarna de trein terug naar Ashford omdat de uren wanneer de Eurostar in Ashford stopt enkel avonduren zijn waarbij je niet tijdig in de garage geraakt (laatst mogelijke afspraak voor afhaling is om 17:30 en de Eurostar arriveert pas om 17:34). Toch iets om rekening mee te houden wanneer je in de toekomst een uur afspreekt voor afhaling...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

Is er al nieuws over de Audi's en dat deze trg leverbaar zijn?
                Toen ik 21 maart 2017 onderstaande contactpersoon John Day bij Audi contacteerde voor een Audi S5 wist deze te vermelden dat er pas nieuwe bestellingen konden geplaatst worden in oktober van dat jaar (voor levering jan. 2018 ). Om zeker te zijn van een bestelling moest ik hem daarvoor in augustus al contacteren. Het lijkt mij dat indien je geïnteresseerd bent in een Audi, je best niet te lang meer wacht om contact op te nemen aangezien ze slechts over een beperkt aantal wagens voor export beschikken.

Contactpersoon: John Day
                "Day, John" <John.Day@spireautomotive.com>
                Tax Free, Diplomatic and V.I.P. Sales

Spire Automotive Ltd
                Otterspool Way
                Watford
                Hertfordshire WD25 8HL
                t: 01923 202 800

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk Berichten

Mogelijks dien je de Eurostar naar London te nemen ipv naar Ashford, en daarna de trein terug naar Ashford omdat de uren wanneer de Eurostar in Ashford stopt enkel avonduren zijn waarbij je niet tijdig in de garage geraakt (laatst mogelijke afspraak voor afhaling is om 17:30 en de Eurostar arriveert pas om 17:34). Toch iets om rekening mee te houden wanneer je in de toekomst een uur afspreekt voor afhaling...
                  Goed dat je t zegt, zal ik zeker onthouden

Comment

• was hier net nog wat omtrent douaneformaliteiten aan het opzoeken en kwam op deze website terecht:

Comment

was hier net nog wat omtrent douaneformaliteiten aan het opzoeken en kwam op deze website terecht:

zalig sarcasme en tegelijkertijd gewoon informatief!

------------------------------------

Ondertussen het hele topic vanaf post 1 eens gelezen. Interessanter dan slapen.

Wat ik las en waar ik nog een vraagje over had is het volgende: Ik hoor de meeste hier spreken over het volledige bedrag van de wagen om te zetten van euro naar pond. Dit is tenslotte een beetje gokken toch? Want in de tijd (weken/maanden) dat je het voorschot betaald hebt en de rest moet betalen kan het oftewel gezakt of gestegen zijn...En nu met de brexit hetse zal het niet plots gigantisch stijgen, eerder dalen denk ik.

Ook lees ik hier vaak iets over die lange levertijden, maar blijkbaar levert dit bij BMW geen vertraging op (ittt Audi of Porsche) als het voor UK of voor import is. Is dit nog zo?
                      Last edited by Liquid Li0n; 02/01/2018, 02:39.

Comment

• Leuk om te lezen dat er anderen al het Britse avontuur hebben ondergaan en zo de winst in eigen zak hebben gestoken ipv in die van de garage of de invoerder. Verwacht wordt dat de pond de komende maanden nog terrein zal verliezen op de euro dus is allleen pas goed nieuws. Succes iedereen!

Comment

• ik vind dat niet te schatten, dat verschil. Zelfs de vanafprijs is al zo'n verschil in het voordeel van de UK én dan is die UK versie óók nog eens beter uitgerust. Moesten we niet beter weten zouden we denken dat dit 2 good 2 be true lijkt.

https://imgur.com/5VOSdKc.jpg

Last edited by Liquid Li0n; 02/01/2018, 20:11.

Comment

Wat ik las en waar ik nog een vraagje over had is het volgende: Ik hoor de meeste hier spreken over het volledige bedrag van de wagen om te zetten van euro naar pond. Dit is tenslotte een beetje gokken toch? Want in de tijd (weken/maanden) dat je het voorschot betaald hebt en de rest moet betalen kan het oftewel gezakt of gestegen zijn...En nu met de brexit hetse zal het niet plots gigantisch stijgen, eerder dalen denk ik.

Ook lees ik hier vaak iets over die lange levertijden, maar blijkbaar levert dit bij BMW geen vertraging op (ittt Audi of Porsche) als het voor UK of voor import is. Is dit nog zo?
                            Ikzelf heb quasi het volledige bedrag aan Britse ponden aangeschaft in maart 2017 en uiteindelijk pas het voorschot betaald midden juli. Het saldo heb ik dan betaald op 1 december. De btw heb ik 3 weken later betaald. Het enige wat je bekomt door je ponden aan te schaffen, is zekerheid over de aanschafprijs. Uiteindelijk neem je daar dan best vrede mee, en kijk je niet meer naar de euro's die je nog extra had kunnen scoren door te wachten :-D .
                            Had ik een glazen bol gehad, dan had ik dit beter niet gedaan, want de pond is sindsdien zwakker geworden.

Wat betreft de levertijd van een 4serie gran coupe...
                            Ik moest zogezegd bestellen in juli voor een levering in januari.
                            Uiteindelijk was het voorschot door BMW ontvangen op 24 juli en werd de wagen afgehaald op 20 december. De wachttijd komt zo op een kleine 5 maanden.

Comment

ik vind dat niet te schatten, dat verschil. Zelfs de vanafprijs is al zo'n verschil in het voordeel van de UK én dan is die UK versie óók nog eens beter uitgerust. Moesten we niet beter weten zouden we denken dat dit 2 good 2 be true lijkt.

https://imgur.com/5VOSdKc.jpg

Het is zelfs nog minder dan 40k want moet die pondprijs - de UK BTW doen en dan vermenigvuldigen met de waarde van de Pond Kom je op 39k uit.
                              M140i was iets van 4 maanden wachten.

Het bedrag is zoals hierboven gezegd idd gokken. Kopen aan een laag tarief of nog wachten en hopen dat hij nog gaat zakken.. Mee het Brexitnieuws in de gaten houden helpt but you never know.

Comment

• Dedouaneren is trouwens gratis tegenwoordig, dus dat is weeral 10 cent uitgespaard ;-)
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

Ben nu zelf in het proces om een BMW te kopen op de vennootschap, ik heb de dealer BMW Park Lane gecontacteerd via de contactgegevens die ik hier https://www.bmwtaxfree.co.uk/export-...n=introduction heb gevonden. Heb hen eerst gebeld, maar daar kwam niet veel respons op, daarna heb ik hen gemaild met een configuratie v/d UK configurator om de "beste prijs" te geven, met de vermelding dat de auto voor Belgie bedoeld is en dus LHD moet zijn.

Heb eerst een mailtje gekregen van de eerder vermelde Faisal, maar moet zeggen dat op de vragen die ik had hij meestal nogal kortaf reageerde en had de indruk dat hij er zo weinig mogelijk moeite in wilde steken.
                                  Bleek dus idd wel dat als je de huidige koers EUR-GBP neemt de prijs daar na korting meer dan 8K lager lag dan de offerte die ik had v/e dealer in Belgie.

Een dag later heeft ene Charles Brooks ook gereageerd op mijn mail (niet wetende dat Faisal dat al gedaan had), met een offerte die nog eens 200 GBP lager lag dan die van Faisal :-D. Heb daarna omwille v/d lagere prijs verder gecommuniceerd met Charles, die ook vriendelijker was.

Praktisch: Ze leveren de wagen met UK export platen bij de dealer in Ashford, is op 30-tal minuten rijden van de eurotunnel. Ze vragen ook een deposit van 20% op het bedrag excl. VAT en zal hen ook nooit de VAT moeten betalen omdat ik via een vennootschap koop. Particulier kopen is het dus mogelijk dat je 20% incl. VAT moet betalen als voorschot.

Levertijd was 4-tal maanden max volgens Charles (volgens Faisal 5-6), best case 3 maanden.

Wat ik dan nog moet doen volgens mij na deze topic gelezen te hebben:

- Wanneer mogelijk om CoC vragen (geen idee wnr dit beschikbaar is?), auto hiermee inschrijven bij DIV
                                  - Nummerplaat ontvangen, verz. verwittigen dat ik deze nummerplaat wil verzekeren
                                  - Bij aflevering auto Eurostar naar Ashford nemen, UK platen eraf schroeven, BE platen erop zetten
                                  - Auto naar Eurostar rijden (en hopen dat ik gedurende die rit onthoud dat ik langs de andere kant moet rijden)
                                  - Eenmaal op het contintent aangekomen naar de douane rijden en BTW daar betalen

Dat is het zowat denk ik, mogelijks heb ik nog iets gemist? Heb in elk geval nog tot april-mei om wat research hierrond te doen

Op je vraag v/d Audi kan ik niet antwoorden
                                  auto geleverd -> COC + factuur opvragen (eventueel origineel inschrijvingsbewijs van de UK) -> naar douane voor BTW te betalen + roze formulier met die sticker op -> verzekering voor inschrijven en verzekeren -> nummerplaten aankrijgen -> naar UK om af te halen

in grote lijnen

Comment

... -> naar douane voor BTW te betalen ...
                                    In mijn geval was dat toch een beetje anders : De BTW-aangifte gebeurt door mijn boekhouder in de kwartaal-verwerking.

Comment

• En misschien ook nog interessant voor degenen die een auto in het buitenland kopen op hun vennootschap : De communicatie met de douane verloopt via email. Dus niet naar de douane gaan en aanschuiven. Mailtje sturen, wachten op telefoontje, papieren afhalen.

Ik heb gemailed naar da.buek.hk.brussel@minfin.fed.be
                                      Bijlagen : CoC, factuur, en het document "Aanvraag vignet 705 - Handelaars/B.T.W.-plichtigen"
                                      Last edited by ; 08/01/2018, 16:20. Reden: typfoutje

Comment

• Voor een particuliere aankoop in VK: hoe betalen jullie het voorschot en restbedrag? Gewoon via een overschrijving door een Belgische bank?

Comment

• Beste is een pondenrekening openen, het volledige bedrag omzetten in ponden wanneer het een laag tarief is. Dan eventueel een voorschot of ineens het volledig bedrag. Bank rekent kosten af voor betaling in ponden vanaf een bepaald bedrag (Belfius toch) dus in 1 keer betalen scheelt soms 50 euro.

Comment

Working...
                                          X