Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Bmw kopen in Engeland (Londen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Kan je ook nog een Audi kopen in de UK?
    Charlie van 1carimports werkt blijkbaar nog uitsluitend met/voor BtoB clienten en liefst voor meer dan 5 exemplaren.
    Ik zou eens contact opnemen met Audi Watford. Enkele namen daar, Mel Dowsett, Simon Guiver of John Day. (weet wel niet of ze er nu nog werken natuurlijk).
    Anders het form invullen: http://www.auditaxfree.co.uk/enquiry
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Omdat sommige merken geen tourist sales meer doen, Mercedes bvb.

Comment

• Ik zou een nieuwe Audi A5 Sportback willen bestellen in Engeland.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Eventueel info over contactpersoon, transport, etc.

In België kost hij 45k afgerond excl. btw en in Engeland, 40k excl. tax. Dit is zonder kortingen. De moeite om dit in Engeland te bestellen?

Alvast bedankt

Comment

• Zie/lees voorgaande bijdragen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten

Gisteren mail gestuurd naar John Day. Offerte aangevraagd voor S4 avant en A6 avant.
            vandaag onmiddellijk antwoord: Een nette en verontschuldigende mail: voorlopig worden geen offertes / bestellingen in behandeling genomen vanwege de grote navraag.
            Misschien in november wel weer, maar de delivery times zijn ten vroegste juni 2017..
            Zou u mij het e-mailadres kunnen bezorgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hermansq1 Bekijk Berichten

Zou u mij het e-mailadres kunnen bezorgen?
              John.Day@spireautomotive.com

Comment

• Ik heb dat hier allemaal niet gelezen, dus sorry als de vraag al eens werd gesteld, maar dat stuur aan de verkeerde kant, is dat niet wreed ambetant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
                  Ik heb dat hier allemaal niet gelezen, dus sorry als de vraag al eens werd gesteld, maar dat stuur aan de verkeerde kant, is dat niet wreed ambetant?
                  Is speciaal voor zij die rechts inhalen...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Is speciaal voor zij die rechts inhalen...
                    Hebde gij a zo ene ? Da's een gerief zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Hebde gij a zo ene ? Da's een gerief zeker?
                      Het maakt het leven toch een pak gemakkelijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                        Ik heb dat hier allemaal niet gelezen, dus sorry als de vraag al eens werd gesteld, maar dat stuur aan de verkeerde kant, is dat niet wreed ambetant?
                        Als je links zit heb je helemaal geen last meer van dat stuur.
                        Als je echter aan dat stuur wil draaien is het misschien wel best om rechts te gaan zitten (en nog het liefste vooraan)

Comment

• Hoi, eerste post op dit forum en gelijk al met een vraag afkomen...
                          Ik zit dus met een vraag voor de mensen die al effectief een nieuwe wagen uit de UK naar huis gereden hebben.

Wat was jullie werkwijze om de wagen op eigen houtje thuis te brengen, dus zonder transport in te huren?

Als optie heb ik al gelezen om met de nummerplaten van je eigen wagen naar Londen te trekken en ze op de aangekochte wagen te hangen, die dan 1 dag verzekerd wordt op chassisnr. Verzekering technisch ok, maar voor de Belgische politie niet (niet ingeschreven voertuig - geen verkeersbelasting betaald - etc). Gezien de vele anpr camera's in België zou ik het precies enkel doen als het niet beter zou kunnen...

Zou het een optie zijn om alle papieren van de wagen te laten opsturen naar je thuisadres (aangetekend of koerierdienst met verzekering), naar de douane te gaan met je formulier 446 om btw te betalen. Vervolgens met je inschrijvingsbewijs met vignet 705 langs de verzekeraar te gaan voor verzekering en nummerplaten voor de nieuwe wagen. Om daarna met de nummerplaten naar Londen te gaan. Iemand die het op deze manier gedaan heeft? De papieren opsturen lijkt me tricky... Als die verloren gaan, begint de lijdensweg. Over ent weer de papieren ophalen als onderdeel van een korte citytrip misschien...

Volgende week stel ik deze vraag nog wel eens aan verkoper Faisal van BMW Park Lane, maar uiteindelijk zal het hun worst wezen hoe ik er mee naar huis rijd.

Voor de geïnteresseerden in de deal die BMW Londen voorstelde: 440i GC M sport met wat opties extra kwam op ROTR 43600 GBP, wat aan de huidige wisselkoers 51000 euro zou betekenen.
                          Ik heb nog extra korting gevraagd bovenop de 10% die ze gaven op de volledige wagenprijs, maar dat was een "no go".
                          Morgen naar de Belgische dealer voor een offerte voor dezelde wagen, maar ik vrees dat ze op 62000euro zullen stranden met hun beste korting... Ik zal ook prijs vragen voor dezelfde config. als 420i en 430i en denk dat zelfs de 420i nog 3000euro duurder zal uitkomen dan de 440i uit UK. Met dat gegeven in het achterhoofd kan ik gewoon niet meer in België kopen...

Heb ook nog geïnformeerd naar een Audi S5 sportback bij John Day van Audi Watford, maar die hun LHDs zijn uitverkocht voor de moment. Nieuwe bestellingen kunnen pas vanaf oktober 2017 voor levering begin 2018.

Hopelijk kan iemand mij dus uitleggen hoe hij op een legale manier zijn wagen naar België gereden heeft. Alvast bedankt om even mee te denken / discussiëren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk Berichten
                            Hoi, eerste post op dit forum en gelijk al met een vraag afkomen...
                            Ik zit dus met een vraag voor de mensen die al effectief een nieuwe wagen uit de UK naar huis gereden hebben.

Wat was jullie werkwijze om de wagen op eigen houtje thuis te brengen, dus zonder transport in te huren?

Als optie heb ik al gelezen om met de nummerplaten van je eigen wagen naar Londen te trekken en ze op de aangekochte wagen te hangen, die dan 1 dag verzekerd wordt op chassisnr. Verzekering technisch ok, maar voor de Belgische politie niet (niet ingeschreven voertuig - geen verkeersbelasting betaald - etc). Gezien de vele anpr camera's in België zou ik het precies enkel doen als het niet beter zou kunnen...

Zou het een optie zijn om alle papieren van de wagen te laten opsturen naar je thuisadres (aangetekend of koerierdienst met verzekering), naar de douane te gaan met je formulier 446 om btw te betalen. Vervolgens met je inschrijvingsbewijs met vignet 705 langs de verzekeraar te gaan voor verzekering en nummerplaten voor de nieuwe wagen. Om daarna met de nummerplaten naar Londen te gaan. Iemand die het op deze manier gedaan heeft? De papieren opsturen lijkt me tricky... Als die verloren gaan, begint de lijdensweg. Over ent weer de papieren ophalen als onderdeel van een korte citytrip misschien...

Volgende week stel ik deze vraag nog wel eens aan verkoper Faisal van BMW Park Lane, maar uiteindelijk zal het hun worst wezen hoe ik er mee naar huis rijd.

Voor de geïnteresseerden in de deal die BMW Londen voorstelde: 440i GC M sport met wat opties extra kwam op ROTR 43600 GBP, wat aan de huidige wisselkoers 51000 euro zou betekenen.
                            Ik heb nog extra korting gevraagd bovenop de 10% die ze gaven op de volledige wagenprijs, maar dat was een "no go".
                            Morgen naar de Belgische dealer voor een offerte voor dezelde wagen, maar ik vrees dat ze op 62000euro zullen stranden met hun beste korting... Ik zal ook prijs vragen voor dezelfde config. als 420i en 430i en denk dat zelfs de 420i nog 3000euro duurder zal uitkomen dan de 440i uit UK. Met dat gegeven in het achterhoofd kan ik gewoon niet meer in België kopen...

Heb ook nog geïnformeerd naar een Audi S5 sportback bij John Day van Audi Watford, maar die hun LHDs zijn uitverkocht voor de moment. Nieuwe bestellingen kunnen pas vanaf oktober 2017 voor levering begin 2018.

Hopelijk kan iemand mij dus uitleggen hoe hij op een legale manier zijn wagen naar België gereden heeft. Alvast bedankt om even mee te denken / discussiëren.
                            Wel jammer van de Audi's...

Bekijk het volgende nog eens. Weet niet of het nu nog kan natuurlijk maar zo heeft Peter het destijds gedaan:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Wel jammer van de Audi's...

Bekijk het volgende nog eens. Weet niet of het nu nog kan natuurlijk maar zo heeft Peter het destijds gedaan:

http://www.autoforum.be/forum/auto-a...44#post3943244
                              Ok bedankt voor deze extra info. Weer enkele zaken bijgeleerd.

1) Op Britse platen terugkeren en verzekeren op chassisnummer. Op die manier zal het wel niet te veel argwaan opwekken bij politie veronderstel ik (ivm inschrijving van voertuig is er hooguit discussie). Zag ook dat in de offerte van BMW Park Lane een "first registration fee" zat. Lijkt er dus op dat de wagen even in UK ingeschreven is.
                              Zo heb ik het recentelijk ook fotos gezien van een geimporteerde BMW M3 op Britse platen. Zal dus de meest gangbare praktijk zijn.

2) Het tweede deel dat nieuw is voor mij, is dat ik langs de autocontrole zou moeten voor een stempel op het inschrijvingsbewijs dat ik bij douane krijg. Blijkbaar gratis, dus no big deal.
                              Dacht er niet langs te moeten, want nieuwe wagen, maar als hij al eens ingeschreven is in Engeland zien ze hem misschien als 2e hands...

Nog wat reistips teruggevonden ivm het traject naar BMW Londen, ook goed meegenomen.

Wat betreft die Audi. Ik heb pas een auto nodig tegen 2018, dus het is nog steeds een optie. Alleen had John dus nog geen offerte gestuurd omdat de prijzen nog zouden veranderen. De audi S5 vind ik binnenin mooier dan de BMW 440i, langs buiten vind ik beide wel mooi.
                              De audi zou wel duurder komen: 55000 euro (schat ik als ik de gangbare 10% korting aftrek van de UK prijs) & 51000 euro voor de BMW.

Nu is het uitkijken naar een goede wisselkoers om de ponden te kopen, heb nog tijd tot augustus. Koers staat nu al superlaag op 1.156 euro per pond maar hoop stiekem nog op een dipje richting 1.11 eur per pond met de start van de brexit onderhandelingen. Zou op die manier nog 2000 euro verschillen in aankoopprijs zonder iets hoeven voor te doen.

Keep you all informed en als er iemand ne groepsbuy wil doen kunnen we misschien nog grotere korting bedingen :-D

Comment

• Je moet met die wagen eerst naar de keuring, anders geen nummerplaten

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Je moet met die wagen eerst naar de keuring, anders geen nummerplaten

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                                  Toch niet voor een nieuw voertuig?

Comment

• Ik heb mijn m140i 2 weken terug op Engelse platen naar huis gereden en verzekerd op chassis. Nieuwe auto's moeten niet langs keuring, alleen douane.

Verstuurd vanaf mijn SM-G850F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jopro Bekijk Berichten
                                      Ik heb mijn m140i 2 weken terug op Engelse platen naar huis gereden en verzekerd op chassis. Nieuwe auto's moeten niet langs keuring, alleen douane.

Ok, zoveel te beter. Zalige wagen, de M140i, jammer dat de koffer wat te klein is voor ons...

Mag ik nog enkele vragen stellen jopro?

Hoe waren de formaliteiten bij BMW Park Lane? Moest je daar nog een verzekeringssticker plakken op het inschrijvingsbewijs van de wagen? Europees gelijkvormigheidsattest gewoon aanwezig bij de papieren wagen? Geen onaangename verrassingen of gewoon leuke sfeer tijdens afhaling?

Moet je met je nieuwe wagen langs de douane of hoeven ze die niet te zien? Helpen ze je daar nog met invullen van de papieren of doen ze lastig als je iets niet ingevuld hebt? Zowel in het document 446 als hetgeen voor vignet 705 vragen ze naar de btw nummer van de verkoper. Had je die nodig en heb je die dan teruggevonden op de factuur?
                                      Bij aanvraag vignet 705 vragen ze ook nog achter nr. invoerdocument. Krijg je dat nog mee vanuit de BMW concessie?

Sorry voor de vragen, maar iemand die net hetzelfde gedaan heeft, die beschikt over waardevolle informatie. Alvast bedankt om even de tijd te nemen.

Nog veel rijplezier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jopro Bekijk Berichten
                                        Ik heb mijn m140i 2 weken terug op Engelse platen naar huis gereden en verzekerd op chassis. Nieuwe auto's moeten niet langs keuring, alleen douane.

En als ze voorzien zijn van een trekhaak ?

Comment

• , geen idee, ik heb er nog nooit eentje ingevoerd met trekhaak

Comment

Working...
                                          X