, ik heb de mijne afgehaald bij Broad Oak in Ashford, is maar 2 km stappen van eurostar station. Alles goed verlopen, geen stickers moeten plakken, coc is gewoon meegeleverd. Was aangename ervaring, geen problemen. Ik ben in Tienen langs de douane gegaan, de auto moesten ze niet zien, maar misschien is dat niet altijd zo. Ik heb niets op voorhand ingevuld, gewoon alle papieren afgeven en een kwartier later krijg je een roos formulier. Ik had wel op voorhand gebeld zo dat ik al een bank cheque had met het juiste btw bedrag. Succes!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuw Bmw kopen in Engeland (Londen)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jopro Bekijk Berichten, ik heb de mijne afgehaald bij Broad Oak in Ashford, is maar 2 km stappen van eurostar station. Alles goed verlopen, geen stickers moeten plakken, coc is gewoon meegeleverd. Was aangename ervaring, geen problemen. Ik ben in Tienen langs de douane gegaan, de auto moesten ze niet zien, maar misschien is dat niet altijd zo. Ik heb niets op voorhand ingevuld, gewoon alle papieren afgeven en een kwartier later krijg je een roos formulier. Ik had wel op voorhand gebeld zo dat ik al een bank cheque had met het juiste btw bedrag. Succes!
En jopro, nu echt mijn laatste vragen hoor...
Wat ik nog niet goed begrijp is hoe je de wagen in Ashford laten leveren hebt, want dat is veel interessanter dan hartje Londen (verkeersdrukte gewijs en reistijd enz). Was dat een optie na het bestellen via BMW London Park of heb je rechtstreeks bij die dealer in Ashford besteld? Die salesman in Londen beweerde alleszins dat zij de enige waren waar je left hand drives BMWs kon bestellen, wat natuurlijk een mooi verkoopspraatje zou kunnen zijn...
En moest je dan toch via Ashford besteld hebben, kreeg je daar ook 10% korting over de hele wagen? Kan je eventueel ook het e-mail adres geven van je contactpersoon of gewoon de naam... Alvast bedankt!
Comment
-
Nieuwe voertuigen zijn vrijgesteld van de keuring na invoering, zie hier: https://www.vlaanderen.be/nl/mobilit...het-buitenland
bij tweedehands is dit idd wel het geval.
Ik heb de mijne ook bij Faisal van Park Lane besteld, dat is de enige dealer die LHD mag doen denk ik, ophalen in Ashford was geen meerkost en was mij zo ook direkt voorgesteld, ze hebben naast de concessie een apart gebouw voor de export sales. Ik heb van de dealer 15% korting gehad, maar dat verschilt per model denk ik, op de m140i is er wat meer korting dan op andere modellen. Door de pond euro wisselkoers kwam daar nog eens 17% bij, in totaal dus 32% korting gehad!
Comment
-
Dat zijn inderdaad mooie kortingen en ook de enige reden om in UK te bestellen he. Het voorstel van Faisal zit bij de 440i aan de huidige koers ook zo'n 29% lager dan Belgische catalogusprijs.
Ik wacht nog even met ponden kopen. Hoop nog op een dipje van de pondkoers zoals oktober 2016. Maar dat is pure speculatie :-D
Comment
-
SQ5 idem. Aankoopbedrag + korting + wisselkoers = méér dan -30%...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenSQ5 idem. Aankoopbedrag + korting + wisselkoers = méér dan -30%...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jopro Bekijk BerichtenIk heb mijn m140i 2 weken terug op Engelse platen naar huis gereden en verzekerd op chassis. Nieuwe auto's moeten niet langs keuring, alleen douane.
Verstuurd vanaf mijn SM-G850F met Tapatalk
Mijn nieuwe BMW wordt eind oktober of begin november geleverd bij Park Lane in Londen, en ik heb die first registration fee al betaald voor de export plates, maar ik krijg nergens een verzekering te pakken op chassisnummer
Ben nu aan 't denken om de wagen te laten ophalen door een transporteur (kost ongeveer 500€).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
Bij welke maatschappij / makelaar heb je een verzekering op chassisnummer gekregen ?
Mijn nieuwe BMW wordt eind oktober of begin november geleverd bij Park Lane in Londen, en ik heb die first registration fee al betaald voor de export plates, maar ik krijg nergens een verzekering te pakken op chassisnummer
Ben nu aan 't denken om de wagen te laten ophalen door een transporteur (kost ongeveer 500€).
anders proberen de papieren te laten opsturen hé en dan hier alles al regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk BerichtenBij welke maatschappij / makelaar heb je een verzekering op chassisnummer gekregen ?
Na doorgeven van nummerplaat heeft men verzekeringsbewijs op nummerplaat doorgestuurd.
Is met de Brexit issues dit nog meer interessant geworden of minder?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
Ook 10% korting gekregen?
anders proberen de papieren te laten opsturen hé en dan hier alles al regelen.
Ik ga eens aan de verkoper vragen of hij de papieren kan/mag opsturen. Bedankt voor de tip.
Voor de geïnteresseerden : 't is een X5 (fake hybride). Catalogusprijs in BE : 89.300€. Fleetkorting 18.800€ (onder voorbehoud). Netto 70.500€.
Ik voldeed niet aan de voorwaarden voor de fleetkorting, dus heb ik een offerte gevraagd bij Park Lane. Resultaat : Ik betaal nu 69.000€, maar ik heb voor ongeveer 5.000€ extra opties aangevinkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb voor een oldtimer (O-platen, gee gewone) bij Ethias toch eens verzekering gekregen op chassisnummer ipv nummerplaat.
Na doorgeven van nummerplaat heeft men verzekeringsbewijs op nummerplaat doorgestuurd.
Maar je hebt gelijk : ik heb ook al oldtimers voorlopig verzekerd op chassisnummer ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
Bij welke maatschappij / makelaar heb je een verzekering op chassisnummer gekregen ?
Zo deed ik dat vroeger. Verzekeren op chassis was toen geen probleem
Comment
-
-
Kan je geen engelse verzekering afsluiten? Engelse platen engelse verzekering...
Aleeja als Mohamed op een belgische export plaat naar nigeria bolt moet die hier een verzekering te pakken krijgen voor de plaat me dunkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
Zo deed ik dat vroeger. Verzekeren op chassis was toen geen probleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenKan je geen engelse verzekering afsluiten? Engelse platen engelse verzekering...
Aleeja als Mohamed op een belgische export plaat naar nigeria bolt moet die hier een verzekering te pakken krijgen voor de plaat me dunkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenGe hebt het vlaggen, de fake hybrides worden vanaf morgen naar het schijnt veel hoger belast, kijk maar eens op autominded.beOorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Ik ga in dit topic niet uitwijden over de aangekondigde wetswijzigingen, maar ik denk dat ik nog geluk heb dat ik de wagen nog vóór 2018 kan inschrijven.
Comment
Comment