Oorspronkelijk geplaatst door Martenni
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuw Bmw kopen in Engeland (Londen)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
Bedankt. Ik heb hen gemailed.
Alvast succes gewenst met de afwikkeling van het transport van je prachtige aankoop :-D
Ik mag eind november naar BMW Ashford om de wagen op te halen en zat ook al eens te kijken hoe deze te verzekeren... Natuurlijk dacht ik ook dat het geen enkel probleem zou zijn om dit via KBC te regelen maar ik kijk alvast uit naar een alternatief.
Heb je positief bericht gekregen van A12 automarkt ivm verzekering voor import uit Verenigd Koninkrijk? Zoja, hoe is de afwikkeling ervan? Met al je documenten in Wilrijk langsgaan? Regelen ze dat ter plaatse of gaat er enige tijd over om dit in orde te brengen?
Ik heb alvast enkele websites in NL gevonden die blijkbaar eenvoudig verzekeringen afleveren voor import (op chassisnr.) (bv. www. diks . nl 109 euro voor 15 dagen). Het enige dat je nodig hebt is een groen A4 blad om de verzekering op af te drukken...
Succes met de terugtocht !
Comment
-
Via A12 was het 150€ voor 2 weken. Maar ik heb voor een andere optie gekozen : Ik laat de wagen ophalen door een transportfirma. Reden : De verzekering op exportplaten is enkel BA verzekering; geen omnium. En bovendien, als ik alle kosten optel dan is de transportfirma nauwelijks duurder dan zelf ophalen.
Ik heb wel al de factuur en het gelijkvormigheidsattest via de post gekregen, dus ik kan al starten met de vervolgstappen : douane, verzekering, platen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk BerichtenVia A12 was het 150€ voor 2 weken. Maar ik heb voor een andere optie gekozen : Ik laat de wagen ophalen door een transportfirma. Reden : De verzekering op exportplaten is enkel BA verzekering; geen omnium. En bovendien, als ik alle kosten optel dan is de transportfirma nauwelijks duurder dan zelf ophalen.
Ik heb wel al de factuur en het gelijkvormigheidsattest via de post gekregen, dus ik kan al starten met de vervolgstappen : douane, verzekering, platen.
Vervolgens heb ik even over en tweer gemaild met Faisal (BMW Londen) en hij gaat mij ook factuur en gelijkvormigheidsattest opsturen zodat ik eerst douane en inschrijving van de wagen kan regelen. Vervolgens haal ik de wagen alsnog zelf in Ashford op met Belgische nummerplaten. Voordeel is dat de wagen dan ook al omnium verzekerd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk Berichten
Deze week is alvast gebleken dat ik de wagen ook niet verzekerd krijg op chassisnummer via KBC.
Vervolgens heb ik even over en tweer gemaild met Faisal (BMW Londen) en hij gaat mij ook factuur en gelijkvormigheidsattest opsturen zodat ik eerst douane en inschrijving van de wagen kan regelen. Vervolgens haal ik de wagen alsnog zelf in Ashford op met Belgische nummerplaten. Voordeel is dat de wagen dan ook al omnium verzekerd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
Laat zeker weten hoe dat verlopen is benieuwd of de douane de wagen moet zien of je hem al kan invoeren terwijl hij nog in UK staat.
Vandaag langs de douane geweest om BTW te betalen en het roze inschrijvingsformulier te verkrijgen. Je kon gewoon met de bankkaart betalen, dus geen cheque moeten gaan halen.
Daarna naar de verzekeraar om een sticker te laten plakken op het inschrijvingsformulier.
Aansluitend langs de DIV geweest om een nummerplaat te verkrijgen. Ik ben wel naar de DIV geweest op een dag dat er een douanier aanwezig was (zonder afspraak), dat biedt de beste garanties op slagen als er toch iets niet duidelijk zou zijn.
Nummerplaat wordt morgen bezorgd met de post. Ondertussen heb ik ook al mijn groene verzekeringsbewijs meegekregen (op chassisnummer, hoe ironisch). Zo is de wagen ook al omnium verzekerd voor het transport naar huis volgende week (1 dag na de betoging van de vakbonden, spannend ...).
Samengevat, vertrokken om 8u 's ochtends en alles geregeld tegen 13u. Hier is wel 3u30 reistijd inbegrepen aan een gemiddelde snelheid van 19 km/u :-D
Conclusie, het is echt super gemakkelijk om een nieuwe BMW in te voeren uit het VK. En ook super voordelig als je het nu doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk Berichten
De wagen staat dus nog steeds bij de dealer in het VK. Originele factuur en gelijkvormigheidsattest werden opgestuurd met een koeriersdienst en arriveerden na ongeveer 20u onderweg te zijn bij me thuis.
Vandaag langs de douane geweest om BTW te betalen en het roze inschrijvingsformulier te verkrijgen. Je kon gewoon met de bankkaart betalen, dus geen cheque moeten gaan halen.
Daarna naar de verzekeraar om een sticker te laten plakken op het inschrijvingsformulier.
Aansluitend langs de DIV geweest om een nummerplaat te verkrijgen. Ik ben wel naar de DIV geweest op een dag dat er een douanier aanwezig was (zonder afspraak), dat biedt de beste garanties op slagen als er toch iets niet duidelijk zou zijn.
Nummerplaat wordt morgen bezorgd met de post. Ondertussen heb ik ook al mijn groene verzekeringsbewijs meegekregen (op chassisnummer, hoe ironisch). Zo is de wagen ook al omnium verzekerd voor het transport naar huis volgende week (1 dag na de betoging van de vakbonden, spannend ...).
Samengevat, vertrokken om 8u 's ochtends en alles geregeld tegen 13u. Hier is wel 3u30 reistijd inbegrepen aan een gemiddelde snelheid van 19 km/u :-D
Conclusie, het is echt super gemakkelijk om een nieuwe BMW in te voeren uit het VK. En ook super voordelig als je het nu doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
Top! Die BTW, aan welke pondsterkte hebben ze die berekend? Datum van bestellen of die van vandaag?
Tegen een toekomstige koersstijging van de euro kan je je perfect beschermen door de ponden allemaal ineens aan te kopen (inclusief 21% btw)...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk BerichtenVandaag langs de douane geweest om BTW te betalen en het roze inschrijvingsformulier te verkrijgen. Je kon gewoon met de bankkaart betalen, dus geen cheque moeten gaan halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
Heb je de wagen particulier gekocht ? Of op naam van een eenmanszaak of vennootschap ?
Ik veronderstel dat het als zelfstandige ook allemaal geen probleem hoeft te zijn aangezien er ergens bij het aanvragen van vignet 705 gevraagd werd of het een marge of niet-marge wagen was. Maar daar kan ik dus niet meer over vertellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk Berichten
Gewoon particulier.
Ik veronderstel dat het als zelfstandige ook allemaal geen probleem hoeft te zijn aangezien er ergens bij het aanvragen van vignet 705 gevraagd werd of het een marge of niet-marge wagen was. Maar daar kan ik dus niet meer over vertellen.
Comment
-
Vandaag was het collection day...
Om 6u naar Brussel Zuid vertrokken. Om 8u Eurostar naar Londen genomen, 2u durende rit, dus om 9u (lokale tijd) in Londen. Om 10u trein naar Ashford genomen.
Vanuit Ashford station 30min gewandeld naar de BMW garage.
Om 11u30 stond de afhaling gepland. Alles vlot gegaan. Engelse nummerplaten eraf gehaald en Belgische erop geschroefd.
30 min naar Eurotunnel in Falkstone gereden. 1u15min voor vertrek gearriveerd, dus even langs Burger King gegaan voor een snelle lunch.
Om 14u30 met de trein onder het kanaal naar Calais.
Om 16u (Belgische tijd) vanuit Calais naar huis gereden (200km). Er was onderweg veel file en een 2u durende rit duurde 3u15min wat natuurlijk geen straf was :-D
Na de papierwinkel in België op een voormiddag geregeld te hebben, is nu ook het afhalen van de wagen vlot verlopen. Een nieuwe BMW in Engeland kopen is echt een aanrader :-D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen09 Bekijk BerichtenVandaag was het collection day...
Om 6u naar Brussel Zuid vertrokken. Om 8u Eurostar naar Londen genomen, 2u durende rit, dus om 9u (lokale tijd) in Londen. Om 10u trein naar Ashford genomen.
Vanuit Ashford station 30min gewandeld naar de BMW garage.
Om 11u30 stond de afhaling gepland. Alles vlot gegaan. Engelse nummerplaten eraf gehaald en Belgische erop geschroefd.
30 min naar Eurotunnel in Falkstone gereden. 1u15min voor vertrek gearriveerd, dus even langs Burger King gegaan voor een snelle lunch.
Om 14u30 met de trein onder het kanaal naar Calais.
Om 16u (Belgische tijd) vanuit Calais naar huis gereden (200km). Er was onderweg veel file en een 2u durende rit duurde 3u15min wat natuurlijk geen straf was :-D
Na de papierwinkel in België op een voormiddag geregeld te hebben, is nu ook het afhalen van de wagen vlot verlopen. Een nieuwe BMW in Engeland kopen is echt een aanrader :-D
- Likes 1
Comment
-
Wat een goed topic vind ik hier! Lijkt allemaal precies van zelf te gaan als ik het zo lees.
Ik heb de berichten vanaf 2017 beginnen lezen. Ook wat vraagjes.
Hoe gaat het in zijn werk? Je stelt hier bij de bmw dealer of via de BE website of UK website een wagen samen en dat stuur je naar die Faisal?
Iemand die dit op zijn vennootschap heeft gekocht? Hoe zit dat bv met financiële renting en restwaarde? En is het btw in Engeland betalen, dan in België betalen en daarna die Engelse btw terugvorderen?
Ook voor garantie, onderhoud en dergelijke doen ze bij BMW niet moeilijk of eerder minder vriendelijk omdat ze weten dat je niet via hen hebt gekocht?
Is er al nieuws over de Audi's en dat deze trg leverbaar zijn?Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenWat een goed topic vind ik hier! Lijkt allemaal precies van zelf te gaan als ik het zo lees.
Ik heb de berichten vanaf 2017 beginnen lezen. Ook wat vraagjes.
Hoe gaat het in zijn werk? Je stelt hier bij de bmw dealer of via de BE website of UK website een wagen samen en dat stuur je naar die Faisal?
Iemand die dit op zijn vennootschap heeft gekocht? Hoe zit dat bv met financiële renting en restwaarde? En is het btw in Engeland betalen, dan in België betalen en daarna die Engelse btw terugvorderen?
Ook voor garantie, onderhoud en dergelijke doen ze bij BMW niet moeilijk of eerder minder vriendelijk omdat ze weten dat je niet via hen hebt gekocht?
Is er al nieuws over de Audi's en dat deze trg leverbaar zijn?
Heb eerst een mailtje gekregen van de eerder vermelde Faisal, maar moet zeggen dat op de vragen die ik had hij meestal nogal kortaf reageerde en had de indruk dat hij er zo weinig mogelijk moeite in wilde steken.
Bleek dus idd wel dat als je de huidige koers EUR-GBP neemt de prijs daar na korting meer dan 8K lager lag dan de offerte die ik had v/e dealer in Belgie.
Een dag later heeft ene Charles Brooks ook gereageerd op mijn mail (niet wetende dat Faisal dat al gedaan had), met een offerte die nog eens 200 GBP lager lag dan die van Faisal :-D. Heb daarna omwille v/d lagere prijs verder gecommuniceerd met Charles, die ook vriendelijker was.
Praktisch: Ze leveren de wagen met UK export platen bij de dealer in Ashford, is op 30-tal minuten rijden van de eurotunnel. Ze vragen ook een deposit van 20% op het bedrag excl. VAT en zal hen ook nooit de VAT moeten betalen omdat ik via een vennootschap koop. Particulier kopen is het dus mogelijk dat je 20% incl. VAT moet betalen als voorschot.
Levertijd was 4-tal maanden max volgens Charles (volgens Faisal 5-6), best case 3 maanden.
Wat ik dan nog moet doen volgens mij na deze topic gelezen te hebben:
- Wanneer mogelijk om CoC vragen (geen idee wnr dit beschikbaar is?), auto hiermee inschrijven bij DIV
- Nummerplaat ontvangen, verz. verwittigen dat ik deze nummerplaat wil verzekeren
- Bij aflevering auto Eurostar naar Ashford nemen, UK platen eraf schroeven, BE platen erop zetten
- Auto naar Eurostar rijden (en hopen dat ik gedurende die rit onthoud dat ik langs de andere kant moet rijden)
- Eenmaal op het contintent aangekomen naar de douane rijden en BTW daar betalen
Dat is het zowat denk ik, mogelijks heb ik nog iets gemist? Heb in elk geval nog tot april-mei om wat research hierrond te doen
Op je vraag v/d Audi kan ik niet antwoorden
Comment
-
Ik heb nog enkele vraagjes.
Dus je vennootschap betaald dan 20% voorschot via overschrijving bv.? Hoe betaal je dan, bij afhaling, de volledige som? Bankcheque doen ze niet meer, cash geld meenemen is te zot en via een overschrijving... Lukt zoveel geld wel? En is dat geld vanop je vennootschapsrekening of een Belgische lening voor een buitenlandse aankoop of via je privé spaarboekje dat je dan uitleent aan je vennootschap? Want kan je een financiële renting doen met een factuur voor een auto uit het buitenland? Of enkel een klassieke lening?
Ben jij beginnende zelfstandige of niet? Ik ben namelijk beginnende met nog geen geld op de vennootschapsrekening.
Je moet dan in België ook nog 21% btw betalen vanuit je vennootschap die je natuurlijk kan terugvorderen.
Dus als deze thuis op je oprit staat zou jij 8000 euro hebben uitgespaard? En mss nog enkele opties extra, omdat modellen afwijken tussen België en UK.
Last edited by Liquid Li0n; 31/12/2017, 14:35.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenIk heb nog enkele vraagjes.
Dus je vennootschap betaald dan 20% voorschot via overschrijving bv.? Hoe betaal je dan, bij afhaling, de volledige som? Bankcheque doen ze niet meer, cash geld meenemen is te zot en via een overschrijving... Lukt zoveel geld wel? En is dat geld vanop je vennootschapsrekening of een Belgische lening voor een buitenlandse aankoop of via je privé spaarboekje dat je dan uitleent aan je vennootschap? Want kan je een financiële renting doen met een factuur voor een auto uit het buitenland? Of enkel een klassieke lening?
Ben jij beginnende zelfstandige of niet? Ik ben namelijk beginnende met nog geen geld op de vennootschapsrekening.
Je moet dan in België ook nog 21% btw betalen vanuit je vennootschap die je natuurlijk kan terugvorderen.
Dus als deze thuis op je oprit staat zou jij 8000 euro hebben uitgespaard? En mss nog enkele opties extra, omdat modellen afwijken tussen België en UK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
Ben nu zelf in het proces om een BMW te kopen op de vennootschap, ik heb de dealer BMW Park Lane gecontacteerd via de contactgegevens die ik hier https://www.bmwtaxfree.co.uk/export-...n=introduction heb gevonden. Heb hen eerst gebeld, maar daar kwam niet veel respons op, daarna heb ik hen gemaild met een configuratie v/d UK configurator om de "beste prijs" te geven, met de vermelding dat de auto voor Belgie bedoeld is en dus LHD moet zijn.
Heb eerst een mailtje gekregen van de eerder vermelde Faisal, maar moet zeggen dat op de vragen die ik had hij meestal nogal kortaf reageerde en had de indruk dat hij er zo weinig mogelijk moeite in wilde steken.
Bleek dus idd wel dat als je de huidige koers EUR-GBP neemt de prijs daar na korting meer dan 8K lager lag dan de offerte die ik had v/e dealer in Belgie.
Een dag later heeft ene Charles Brooks ook gereageerd op mijn mail (niet wetende dat Faisal dat al gedaan had), met een offerte die nog eens 200 GBP lager lag dan die van Faisal :-D. Heb daarna omwille v/d lagere prijs verder gecommuniceerd met Charles, die ook vriendelijker was.
Praktisch: Ze leveren de wagen met UK export platen bij de dealer in Ashford, is op 30-tal minuten rijden van de eurotunnel. Ze vragen ook een deposit van 20% op het bedrag excl. VAT en zal hen ook nooit de VAT moeten betalen omdat ik via een vennootschap koop. Particulier kopen is het dus mogelijk dat je 20% incl. VAT moet betalen als voorschot.
Levertijd was 4-tal maanden max volgens Charles (volgens Faisal 5-6), best case 3 maanden.
Wat ik dan nog moet doen volgens mij na deze topic gelezen te hebben:
- Wanneer mogelijk om CoC vragen (geen idee wnr dit beschikbaar is?), auto hiermee inschrijven bij DIV
- Nummerplaat ontvangen, verz. verwittigen dat ik deze nummerplaat wil verzekeren
- Bij aflevering auto Eurostar naar Ashford nemen, UK platen eraf schroeven, BE platen erop zetten
- Auto naar Eurostar rijden (en hopen dat ik gedurende die rit onthoud dat ik langs de andere kant moet rijden)
- Eenmaal op het contintent aangekomen naar de douane rijden en BTW daar betalen
Dat is het zowat denk ik, mogelijks heb ik nog iets gemist? Heb in elk geval nog tot april-mei om wat research hierrond te doen
Op je vraag v/d Audi kan ik niet antwoorden
Mij werd gezegd door Faisal dat 10 % het maximum was van korting. Heb toen een offerte doorgestuurd van iemand op het forum die begin 2017 had besteld en 15 % had gekregen maar dat pakte niet.
Dus Liquid Lion, moest je horen voor Bmw, hoor eens hoeveel de korting bedraagt voor 2018? 9/10 zal dit nog steeds 10 % zijn. Die zijn ook geen uilen, de Pond staat nog steeds laag dus dalen hun kortingen ook jammer genoeg.
Staat niet slecht nu, de Pond. http://www.xe.com/currencycharts/?fr...to=EUR&view=1Y
In augustus 1,07, jammer genoeg niet van geprofiteerd toen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
Kijk eens in het 'advies'-gedeelte. Daar staat nog een topic over auto invoeren uit UK. Daar heeft iemand die zelfstandige was zijn auto ingevoerd.
Als ik wat meer info heb van mensen hier kan het wel zijn dat ik ook eens een mailtje stuur. Maar ik moet eerst weten of het haalbaar is, zeker als beginnende zelfstandige. Daarom dus ook die vragen die ik hierboven gesteld heb even van antwoord afwachten.
Als er natuurlijk enorm wat belgen en andere via deze manier gaan werken gaan ze mss in 2018 het prijsverschil kleiner maken omdat het toch nog altijd groot genoeg blijft. Wie weet.Last edited by Liquid Li0n; 31/12/2017, 14:56.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenDat zal ik doen, bedankt maar kan het hier ook zetten, is veel actueler.
Als ik wat meer info heb van mensen hier kan het wel zijn dat ik ook eens een mailtje stuur. Maar ik moet eerst weten of het haalbaar is, zeker als beginnende zelfstandige. Daarom dus ook die vragen die ik hierboven gesteld heb even van antwoord afwachten.
In het adviesgedeelte is deze vooral over tweedehandswagens.
Comment
Comment