Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda s2000 vs Lotus Elise S2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda s2000 vs Lotus Elise S2

    Simpel: Stel je zoekt een leuke wagen voor erbij, een weekendkar.... 2-zitter is perfect, meer plaats heb je niet nodig. Voorkeur gaat sowieso naar rwd en bij voorkeur cabrio. Budget ligt tussen de 10 a 15 000 euro. De wagen zal voornamelijk voor korte ritjes gebruikt worden en af en toe voor uitstapjes etc. Je twijfelt tussen een s2000 en een elise s2. Welke kies je?

    Edit: Elise zou dan waarschijnlijk rechtsgestuurd zijn. Een s2000 vind je misschien nog wel voor dit budget. Volgens zeperfs: Duel : Honda S2000 vs Lotus Elise S2

    Pictures: (sorry nls dat ik u foto's heb geript maar veel beter worden ze voor mij niet )
    Bijgevoegde Bestanden
    72
    Honda S2000
    66,67%
    48
    Lotus Elise S2
    25,00%
    18
    Iets anders
    8,33%
    6
    Last edited by DuDe; 06/06/2011, 17:33.
    My GTI

    http://rijkevorsel.myminicity.com/

  • #2
    s2000 voor de motor en het feit dat hij waarschijnlijk wat minder giftig is

    Comment


    • #3
      S2000 lijkt me goedkoper in het gebruik, makkelijker te verkopen, een pak praktischer (alles blijft relatief) en vooral, hij klinkt zoveel mooier
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        s2000 voor de motor en het feit dat hij waarschijnlijk wat minder giftig is
        Ik heb echt geen ervaring met de s2000. Met de elise heb ik al wel gereden. Ik vond dat die grens toch al veel verder liggen dan mijn kunnen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        S2000 lijkt me goedkoper in het gebruik, makkelijker te verkopen, een pak praktischer (alles blijft relatief) en vooral, hij klinkt zoveel mooier
        Zoals ik hierboven al zei, heb ik geen ervaring met een s2000. Maar zo'n elise met een Janspeed uitlaat klinkt toch ook verdomd lekker. . Of ie goedkoper is in gebruik weet ik niet. Ik weet wel dat zo'n elise echt niet veel verbruikt. De s2000 zal inderdaad wel een stuk praktischer zijn en veel gemakkelijker te verkopen.
        My GTI

        http://rijkevorsel.myminicity.com/

        Comment


        • #5
          Tussen deze 2 zou ik de Honda S2000 nemen, maar als 3e optie eventueel een Opel Speedster zeker overwegen hoor

          Goeiekoper in BIV en verbruik dan een S2000 en evenveel fun als een Elise...

          Comment


          • #6
            Geen van de 2, want ik pas daar niet eens in .
            Een Z4 dan misschien...

            Comment


            • #7
              Mijn RHD Elise was op 1 dag verkocht, dus dat is geen probleem Er is zeker een markt voor.


              Toch kies ik voor de S2000 Zo'n Elise is echt speelgoed Of het moest eentje met Toyota motor zijn, dan is het te overwegen.

              Comment


              • #8
                Zo'n S2000 is echt wel mooi, lange snuit en vette kont met de dubbele uitlaat en knappe lichten! Motor is natuurlijk 9000rpm, beter wordt het niet zeker? Lijkt mij betrouwbaar te zijn en ook meer comfort. Over het verbruik van een Elise moet je niet vallen, mijn Exige zit zelfs <10 liter. En als funwagen is verbruik zowiezo van weinig belang. Ik was direct verkocht aan het rijgevoel van zo'n kart, maar zo'n S2000 rijdt ook geweldig als ik eigenaars mag geloven.

                Voor dat budget lijkt het me wel niet haalbaar een goede Elise te vinden, zelfs RHD. Dus ben je misschien beter af met een S2000.... Zowiezo heb je een super auto!
                ik heb wel voor Lotus gekozen

                Comment


                • #9
                  Ben al lang stiekem verliefd op de S2000. Keuze is dus duidelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Geen ervaring met S2000 , wel al een "beetje" km's met een Lotus Elise dus doe mij deze maar




                    als de Lotus een rechts gestuurde zou zijn stem ik voor de S2000

                    Comment


                    • #11
                      Elise, die behoud zijn waarde ook beter denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        moeilijke keuze...

                        ik denk dat ik persoonlijk voor de S2000 zou gaan... deze is iets gebruiksvriendelijker dan de elise, aan de andere kant vind ik het 'kartgevoel' ook weer een prioriteit en dit vind je dan weer meer bij de Lotus.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                        Comment


                        • #13
                          Zelf rijd ik sinds maart 2010 met een S2000, inmiddels 26000km gereden en dat zijn alleen maar vrijetijds/fun kilometers. Woon/werk doe ik met de fiets, 1km enkele reis.

                          Laatst heb ik ongeveer 50km in een Elise S2 mogen sturen maar ik ben niet tegen de limiet gaan rijden, omdat ik die auto nog niet goed genoeg ken maar je merkt qua sturen in positieve zin dat ie niet veel weegt.
                          Als je onder andere graag op een circuit rijdt dan is dat lage gewicht ook een voordeel ivm slijtage van de remmen en de banden.
                          Het was een versie met de 122pk Rover-motor, meer vermogen kan ie makkelijk aan maar die versies zijn meestal veel duurder dan 15000euro, zelfs een RHD vrees ik.
                          Sommige zijn al achteraf voorzien van een Honda-vtec blok uit een Integra of Civic of voorzien van een compressor.

                          Ook voor een goede/mooie LHD S2000 voor max. 15000euro zul je goed het kaf van het koren moeten scheiden.

                          De Elise heeft de naam als een kart te sturen en dat klopt, zeker na een aantal upgrades van het onderstel met oa een schroefkit maar ook de S stuurt heel scherp.
                          Zelf heb ik op mijn S sinds kort een schroefkit KW V3 icm met een nieuwe uitlijning met meer camber, daarmee stuurt ie nog net wat scherper en de grip op droog is fenomenaal op de Bridgestone Potenza RE50 MZ banden!!! Het comfort is wel iets verminderd.
                          Op nat kan de S gretig haar kontje laten zwiepen, leuk als je haar kunt temmen.
                          Je merkt wel al dat ik niet helemaal objectief ben maar voor mij persoonlijk vind ik het een voordeel dat de bagageruimte van de S ruimer is en dat de kap snel te openen en te sluiten is zonder te moeten uitstappen.

                          O ja, zeker met dak erop is enige lenigheid wel meegenomen om in- en uit te stappen bij de Elise.

                          Verder schakelt de S " als een warm mes door de boter".

                          De keuze is best moeilijk als beide je aanspreken qua uiterlijk, dus je moet sowieso in beide eens proefrijden.
                          De S heeft meer bergruimte in het interieur en de koffer maar de Elise blijft ook een hebbeding!

                          Let vooral bij de Elise op chassis-schade, niet veel bedrijven kunnen dit degelijk herstellen.

                          Succes met het bepalen van je keuze.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            Geen ervaring met S2000 , wel al een "beetje" km's met een Lotus Elise dus doe mij deze maar




                            als de Lotus een rechts gestuurde zou zijn stem ik voor de S2000
                            Een rhd als weekend wagen is voor mij zo erg nog niet. Ben vorige week nog 2 dagen in de ardennen geweest met een rhd elise en vond het niet echt een probleem. Ook via de gewone wegen naar daar gereden en ook niet echt last ondervonden. Enkel voorbij steken...

                            Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                            moeilijke keuze...

                            ik denk dat ik persoonlijk voor de S2000 zou gaan... deze is iets gebruiksvriendelijker dan de elise, aan de andere kant vind ik het 'kartgevoel' ook weer een prioriteit en dit vind je dan weer meer bij de Lotus.
                            Ja de S2000 is inderdaad gebruiksvriendelijker en klinkt (op youtube met invidea) enorm lekker . Maar ik weet niet goed of die gebruiksvriendelijkheid veel uitmaakt als weekendkar? Dat vind ik het moeilijke eraan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                            Zelf rijd ik sinds maart 2010 met een S2000, inmiddels 26000km gereden en dat zijn alleen maar vrijetijds/fun kilometers. Woon/werk doe ik met de fiets, 1km enkele reis.

                            Laatst heb ik ongeveer 50km in een Elise S2 mogen sturen maar ik ben niet tegen de limiet gaan rijden, omdat ik die auto nog niet goed genoeg ken maar je merkt qua sturen in positieve zin dat ie niet veel weegt.
                            Als je onder andere graag op een circuit rijdt dan is dat lage gewicht ook een voordeel ivm slijtage van de remmen en de banden.
                            Het was een versie met de 122pk Rover-motor, meer vermogen kan ie makkelijk aan maar die versies zijn meestal veel duurder dan 15000euro, zelfs een RHD vrees ik.
                            Sommige zijn al achteraf voorzien van een Honda-vtec blok uit een Integra of Civic of voorzien van een compressor.

                            Ook voor een goede/mooie LHD S2000 voor max. 15000euro zul je goed het kaf van het koren moeten scheiden.

                            De Elise heeft de naam als een kart te sturen en dat klopt, zeker na een aantal upgrades van het onderstel met oa een schroefkit maar ook de S stuurt heel scherp.
                            Zelf heb ik op mijn S sinds kort een schroefkit KW V3 icm met een nieuwe uitlijning met meer camber, daarmee stuurt ie nog net wat scherper en de grip op droog is fenomenaal op de Bridgestone Potenza RE50 MZ banden!!! Het comfort is wel iets verminderd.
                            Op nat kan de S gretig haar kontje laten zwiepen, leuk als je haar kunt temmen.
                            Je merkt wel al dat ik niet helemaal objectief ben maar voor mij persoonlijk vind ik het een voordeel dat de bagageruimte van de S ruimer is en dat de kap snel te openen en te sluiten is zonder te moeten uitstappen.

                            O ja, zeker met dak erop is enige lenigheid wel meegenomen om in- en uit te stappen bij de Elise.

                            Verder schakelt de S " als een warm mes door de boter".

                            De keuze is best moeilijk als beide je aanspreken qua uiterlijk, dus je moet sowieso in beide eens proefrijden.
                            De S heeft meer bergruimte in het interieur en de koffer maar de Elise blijft ook een hebbeding!

                            Let vooral bij de Elise op chassis-schade, niet veel bedrijven kunnen dit degelijk herstellen.

                            Succes met het bepalen van je keuze.
                            Het is nog niet voor nu hoor. Al hoop ik nu ook niet dat het nog lang duurt.

                            Van die chassis schade heb ik ook al eens gelezen. Een nieuw chassis was niet bepaald goedkoop

                            Zijn die blokjes van de s2000 eigenlijk betrouwbaar? En hoe verhoudt het weggedrag van de S zich tov de elise? Omdat ik met de elise al wat ervaring heb....
                            My GTI

                            http://rijkevorsel.myminicity.com/

                            Comment


                            • #15
                              Een zuivere Elise ga je sowieso moeilijker vinden.. Kerel die eerst naar mijn Lotus was komen zien, was al naar een stuk of 5-6 gaan zien, en aan elke Elise scheelt wel iets. Qua ongevalvrij dan Had er toen eentje gezien waarbij de middenconsole zelfs niet 100% recht meer was Bij Targetcars in Eindhoven btw...


                              Mijne heeft ooit ook wel eens in de kreukels gelegen waarschijnlijk, want was herspoten naar een niet-OEM kleur. Zolang het chassis geen tik heeft gehad, geen probleem.

                              Comment


                              • #16
                                @DuDe: Net als voor iedere motor geldt dat goed warmrijden en bij extreem gebruik coolingdown belangrijk is voor een lange levensduur.
                                De meeste S2000's verbruiken, zeker bij veel VTEC, olie. De een meer dan de ander en naar wat ik gehoord heb verbruiken de faceliftmodellen minder olie maar ook daar zijn weer uitzonderingen.
                                Als je de S de eerste 15 à 20 minuten bij max. 3500 à 4000tpm(zelf probeer ik niet boven de 3000tpm te komen) warm rijdt en op tijd olie peilt en bijvult, dan zul je lang plezier hebben van je S.


                                Zoals ik al schreef, in de Elise heb ik niet getracht de limiet op te zoeken maar de S zal je positief verrassen denk ik.
                                Zelf rijd ik veel op de Nordschleife(Nürburgring) en op andere wegen in de Eifel en dat is echt GENIETEN!!!!!!!!!!!!!!!
                                Hard over rotondes is ook geen probleem als het droog is, op nat kan de S je verrassen maar dat is eigen aan RWD auto's en als je de auto dan beheerst dan is dat alleen maar leuk.

                                Comment


                                • #17
                                  AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                                  Is wel een mk1, maar linksgestuurd en dat moet echt leuk rijden met dat tt blok

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik kies voor de S2000. Een Lotus Elise vind ik ook een leuke auto, maar dat is gewoon té spartaans. Je kunt wel zeggen dat het maar een weekendwagen is en dat dit wel mag, maar dan worden langere afstanden echt wel afzien. Zelfs met een weekendwagen wil je eens naar de Ardennen/Eiffel/... bollen en dan ben je echt heel goed af met een S2000. Enorm goede zetels, goede ophanging, fantastische motor en zelfs na 10 jaar nog niet verouderd.

                                    Het leuke aan een S2000 is ook dat je niet voortdurend moet spurten om plezier te maken. Gewoon een rustig ritje kan ook enorm fijn zijn omdat hij hiervoor nog net comfortabel genoeg is.
                                    nls2000

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                                      Pictures: (sorry nls dat ik u foto's heb geript maar veel beter worden ze voor mij niet )
                                      No problem . All credits voor deze foto zijn voor onze fotograaf PJH.
                                      nls2000

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb voor de Elise gekozen. Ondanks mijn voorliefde voor Honda en Japanse bakken toch maar de Elise voor mij . De S2000 heeft me nooit echt kunnen overtuigen tijdens een testrit en ik heb er al een paar achter de rug, maar ik zou er dus zelf nooit één kopen denk ik.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X