Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb mijn S2000 nu bijna een jaar en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn keuze, alhoewel ik toch wel nieuwsgierig ben hoe een Elise rijdt.
de lotus
de S2000 is een zalige bak maar ik heb de indruk dat hij wat in het johnny-milieu komt. de lotus blijft ook veel meer een eyecatcher, en heeft zo een basic interieur dat je je direct in een race waant. . en je hebt zo'n hippe kleurtjes.
1 ) S2000 : Heb is een keer met NLS meegereden in zijn S2000 en moest ik qua lengte er beter inpassen zou k wss ooit wel is een S durven aanschaffen.
2 ) Elise : zou k eerder Speedster kopen voor dat budget. Maar als je zoals die van Toere ziet ist wel heel knappe verschijning. (enkel budget is pak hoger dan uw 10-15k )
Voor dat budget zou ik resoluut voor de S2000 gaan ... Zoals enkelen al hebben aangehaald, is een zuivere Elise moeilijk te vinden voor dat bedrag. Hoe dan ook niet bij een officiële dealer vrees ik, maar die moet je wel aanspreken bij mankementen.
Blijf aub weg van firma's als Target Cars (NL) en consoorten. Veel positief nieuws heb ik daar nog niet over gehoord! Ofwel zijn het opgelapte schadewagens uit de UK, ofwel mankeert er iets aan het blok. Hier en daar zal er wel een vrij zuiver exemplaar verkocht worden bij hen, maar dan mag je je budget quasi verdubbelen.
Volgens mij is de ideale weekendkar voor dat budget een MX5 ... Al zijn de prestaties wat minder ivm de twee suggesties.
Heb je trouwens al een S2000 zien staan voor dat bedrag? Zal dan ook enkel met +100K op de teller zijn vrees ik. (en 10 jaar oud ofzo?)
Voor dat budget zou ik resoluut voor de S2000 gaan ... Zoals enkelen al hebben aangehaald, is een zuivere Elise moeilijk te vinden voor dat bedrag. Hoe dan ook niet bij een officiële dealer vrees ik, maar die moet je wel aanspreken bij mankementen.
Blijf aub weg van firma's als Target Cars (NL) en consoorten. Veel positief nieuws heb ik daar nog niet over gehoord! Ofwel zijn het opgelapte schadewagens uit de UK, ofwel mankeert er iets aan het blok. Hier en daar zal er wel een vrij zuiver exemplaar verkocht worden bij hen, maar dan mag je je budget quasi verdubbelen.
Volgens mij is de ideale weekendkar voor dat budget een MX5 ... Al zijn de prestaties wat minder ivm de twee suggesties.
Heb je trouwens al een S2000 zien staan voor dat bedrag? Zal dan ook enkel met +100K op de teller zijn vrees ik. (en 10 jaar oud ofzo?)
Ik zou uiteraard wel beroep maken op een kameraad van mij die zelf een garage heeft en in het bezit is van een elise s2. Die hebben er sowieso meer verstand van dan ik. Target cars zou ik inderdaad wel mijden maar ik zou eerder rechtstreeks eentje in England gaan halen.
bv: http://www.pistonheads.com/sales/2887214.htm
De s2000 zou inderdaad (voor dat budget) rond de 100k km zitten maar is dat een probleem? Als deze goed onderhouden is en volledige onderhoudhistorie heeft, zou die normaal toch een eind voort moeten kunnen, of zit ik daar mis?
bv: http://www.2dehands.be/autos/autos/h....html?qq=s2000
Koop (als het enkel tussen die 2 gaat) een S2000. In Duitsland. Dan vind je voor dat budget zeker eentje met MINDER dan 100 K km.
Ik heb beide gehad (Speedster) en ik ben véél contenter met de S. Veel volwassener, meer waar voor je geld, steviger en sneller. En hij is gewoon cooler Maar da's persoonlijk. Comfort is ook hoger, dus maakt 'm meer daily geschikt dan een Elise/Speedster.
De Lotus is echt basic en nog duurder in onderdelen.
S2000 met meer dan 100000km is geen probleem, de mijne van 2002 heeft nu bijna 110000km en rijdt nog als nieuw.
Sinds maart vorig jaar heb ik er al +/-28000km mee gereden zonder problemen. Ook geen electronica problemen waar je zo veel over hoort en dan zelfs bij nieuwe auto's.
Nu bijna 4 jaar later overweeg ik het nog steeds. En twijfel ik nog altijd welke van 2. Al zou ik de Elise wel vervangen door een speedster. En zou ik een opel gt of een z4 ook aan t lijstje toevoegen. Maar met de aankoop van men huis is dit plan nog een jaar of 2 uitgesteld..
S2000 voor mij ook. Mooie auto, heerlijke sound! Zie je amper rijden en een mooi minimalistisch dashboard. Gewoon jummie !
De Elise zou mij te spartaans zijn en over die Rover motor heb ik ook al veel gehoord, die is niet zo betrouwbaar (schijnt).
Die keuze heb ik ook 6j gemaakt. Heb toen de keuze gemaakt voor de speedster... Was pure fun daarmee rijden, kan je nergens met vergelijken. Deze karretjes worden wel wat ouder (broosere polyester, brokkelt soms af). Misschien is de gt of een z4 en rationelere keuze.
Een cabrio is sowieso een stuk waardevaster dan een normale wagen. En het zal misschien je ding niet zijn, maar het karakter (en de motor!) van de wagen blijft iets unieks. Zeker in deze tijd dat alles zo zuinig en veilig mogelijk moet zijn is de S2000 nog een heerlijk "ouderwetse" rauwe wagen met een fantastisch geluid als je in vtec gaat.
Ik heb mijn S2000 nu bijna een jaar en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn keuze, alhoewel ik toch wel nieuwsgierig ben hoe een Elise rijdt.
Nu 3 jaar later nog altijd dik tevreden. Ik heb er ook geen kosten aan gehad buiten het normale onderhoud. Ik heb ondertussen wel al wat upgrades gedaan die de wagen nog leuker en/of beter maken
Hangt een beetje van de context af he. Ik heb eerst prioriteit gemaakt van een huisje. Nu begin ik terug naar speelgoed te kijken.
Wat ik mij wel afvraag, is of die karren nog in waarde gaan dalen? Ik denk persoonlijk van niet.
Slimme keuze
Qua prijzen begin je nu al verschil te zien tussen de wagens die jaren in het bezit zijn geweest van een liefhebber en degene die elke paar jaar wisselen van eigenaar. Die hoeven niet perse slechter te zijn, maar het prijsverschil is er zeker. Je ziet er nu al voorbij komen voor net boven de 10k euro, maar als je van plan bent om m bij te houden dan kun je misschien beter iets meer betalen voor een perfect onderhouden exemplaar.
Maar om een goede keuze te kunnen maken zou je zeker eens met een S2000 moeten (mee)rijden. Je zou ook eens op het s2000 forum kunnen kijken, daar staat ook een heleboel informatie over waar je op moet letten enzo.
De interessante periode om een cabrio te kopen begint nu te komen, aangezien de koude maanden eraan zitten te komen en cabrio's dan veel minder snel van eigenaar wisselen
ja en neen
tegenover de nieuwprijs zijn ze inderdaad duur, zeker als je vergelijkt met het waardeverlies van bijv. een Z3/Z4 of zelfs een Boxster
maar het aanbod aan goede exemplaren is laag en dit leidt automatisch tot hoge prijzen
Comment