Mededeling

Collapse
No announcement yet.

C250: cgi of cdi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • C250: cgi of cdi?

    Oudjes zijn toe aan een nieuwe wagen. Vernieuwde C-klasse staat hoog op het verlanglijstje. Eigenlijk stond een nieuwe BMW 3 (F30) nog iets hoger (huidige wagen is een 325d) maar blijkbaar duurt het nog bijna een jaar vooraleer je daarmee kunt rondbollen en dat is echt te lang.
    Vraag is nu: welke versie?
    Bedoeling is om qua power in de buurt te blijven van de huidige (197pk).
    Dan kom je automatisch bij de C250 uit. Blijft de keuze tussen benzine en diesel.
    Beide hebben evenveel pk, de diesel uiteraard iets meer koppel.
    Er zou in elk geval gekozen worden voor de 7G automaat.
    Mijn pa is al gaan rijden met een cdi en die beviel hem wel. Een cgi was (nog) niet beschikbaar in facelift. In de garage pushen ze precies wel naar de diesel.
    Jaarlijks rijden ze ts. 20 en 25000km, ongeveer op het omslagpunt diesel/benzine dus.
    Voordeel van de cgi is dat het fiscaal maar een 1.8 is. Al is de 2.1 uit de cdi ook niet onoverkomelijk (zeker niet gezien de BMW nu een 3 liter is)

    Iemand ervaringen met beide motorisaties?
    Waren er geen kinderziektes bij die cdi of zijn die intussen al opgelost?
    Tips, adviezen welkom
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

  • #2
    Heb destijds testrit gedaan met E 250cdi en was aangenaam verrast.
    Reed veel vlotter en soepeler dan de bmw E61 525d waar ik toen mee reed.
    Kinderziektes zijn intussen opgelost denk ik.
    Zou zeker de cdi boven de cgi verkiezen.

    Comment


    • #3
      ik, rijd nu ongeveer 14 000 km met een c250 cdi 4matic en ik kan u zeggen: zalige wagen, supervlot in het verkeer en dat koppel is .... verslavend!
      Kan ook niet meer zonder 7G... (enige nadeel vind ik dat de bak wanneer je het gas tot beneden drukt 'even moet nadenken', maar dat hebben alle cdi blue eff. dus ...

      Comment


      • #4
        Ik heb mijn twijfels over de 250 cdi . Is wel een heel interessante motor maar de betrouwbaarheid is nog een vraagteken . Denk ook niet dat er iemand op de forum meer dan 100d km heeft gereden met een 250cdi

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Ik heb mijn twijfels over de 250 cdi . Is wel een heel interessante motor maar de betrouwbaarheid is nog een vraagteken . Denk ook niet dat er iemand op de forum meer dan 100d km heeft gereden met een 250cdi
          Op het forum niet neen.
          Maar er bollen er al wel degelijk rond met kilometerstanden boven de 100.000, en zelfs boven de 200.000

          Comment


          • #6
            Als ge uw verstand gebruikt, dan koopt ge een propere naft.

            Is het om het imago en de forumpraat te doen, CDI all the way
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              De cdi natuurlijk. Laat de schapen maar mekkeren.
              Zal minstens even aangenaam, soepel en stil rijden maar met een veel lager verbruik en hogere inruilwaarde. Nieuwprijs is overigens identiek.
              Als het toch per se een benzine moet zijn dan liever de c180, zal eveneens ruim voldoen en een stuk goedkoper.
              2.0 JTDm

              Comment


              • #8
                Altijd zelfde verhaal he.
                Hoe meer km's en hoe langer de al dan niet dagelijkse ritten hoe meer richting diesel.
                Maar op de korrel is het nogal gecompliceerd:
                - wat is de rijstijl (piekkoppel of breed koppelbereik)
                - je moet beiden testen
                - Als je toch 20 000km rijdt maar elke dag ritjes van 5 km zou ik toch voor naft gaan
                - Als je maar 12 000km rijdt maar dit door elke maand een enkele rit van 1000km, toch diesel.

                Verschil in taks is niet zo groot.
                Last edited by ; 17/06/2011, 11:00.

                Comment


                • #9
                  Eén ding, om het even welk ge koopt, pak geen flappy paddels voor achter het stuur!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Op het forum niet neen.
                    Maar er bollen er al wel degelijk rond met kilometerstanden boven de 100.000, en zelfs boven de 200.000
                    En wat ging er dan zoal aan stuk?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      - Als je toch 20 000km rijdt maar elke dag ritjes van 5 km zou ik toch voor naft gaan
                      - Als je maar 12 000km rijdt maar dit door elke maand een enkele rit van 1000km, toch diesel.
                      Vreemde redenering.

                      Korte ritjes = inderdaad liever naft. Maar op het eind moet de rekening gemaakt worden, en dan is 12000km toch absoluut geen reden om diesel te pakken, hoe dan ook...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Als ge uw verstand gebruikt, dan koopt ge een propere naft.

                        Is het om het imago en de forumpraat te doen, CDI all the way
                        Tiens tiens... ik ga weer akkoord

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                          Vreemde redenering.

                          Korte ritjes = inderdaad liever naft. Maar op het eind moet de rekening gemaakt worden, en dan is 12000km toch absoluut geen reden om diesel te pakken, hoe dan ook...
                          voor mijn niet nee

                          maar er is dat evident "populair" verschil aan de pomp enz ... pakweg 400-500€ /jaar of zo? ... en daar kijken mensen graag naar. Taks wel weer 100€ goedkoper en dus uiteraard "maar" 25 a 30€ meer / maand.
                          maar die bedragen zijn zo f***** peanuts
                          Tis maar dat de diesel en de DPF zeker niet kapotgereden wordt omdat je weinig km zou doen / jaar, maar vooral als je korte ritten doet.

                          Qua onderhoud is het ook weer niet zo dat een kompressor naft veel robuuster is dan een turbodiesel. Voor een atmo naft kan je nu en dan wel eens zeggen.

                          Ik zou eerder cgi pakken, ik doe maar 12 a 15 k privé. En extra geblazen koppel zit er toch ook in.
                          Last edited by ; 17/06/2011, 12:52.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            voor mijn niet nee

                            maar er is dat evident "populair" verschil aan de pomp enz ... pakweg 400-500€ /jaar of zo? ... en daar kijken mensen graag naar. Taks wel weer 100€ goedkoper en dus uiteraard "maar" 25 a 30€ meer / maand.
                            maar die bedragen zijn zo f***** peanuts
                            Tis maar dat de diesel en de DPF zeker niet kapotgereden wordt omdat je weinig km zou doen / jaar, maar vooral als je korte ritten doet.

                            Qua onderhoud is het ook weer niet zo dat een kompressor naft veel robuuster is dan een turbodiesel. Voor een atmo naft kan je nu en dan wel eens zeggen.

                            Ik zou eerder cgi pakken, ik doe maar 12 a 15 k privé. En extra geblazen koppel zit er toch ook in.
                            DPF kan tegen korte ritten hoor
                            Mits juiste olie toch

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              En wat ging er dan zoal aan stuk?
                              Buiten de kinderziektes die die blokken gehad hebben niets abnormaals.

                              Wat ophangingsgewrichten, koppeling en die dingen.

                              Maar het is niet dat heel de motor naar de kloten was

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Buiten de kinderziektes die die blokken gehad hebben niets abnormaals.

                                Wat ophangingsgewrichten, koppeling en die dingen.

                                Maar het is niet dat heel de motor naar de kloten was
                                en ivm cgi / kompressor?
                                Of zijn er te weinig om mee te vergelijken bij ons?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  en ivm cgi / kompressor?
                                  Of zijn er te weinig om mee te vergelijken bij ons?
                                  Die zijn er inderdaad te weinig

                                  De meest gereden CGI 4-cilinders bij ons zitten nu aan maximaal 30-40k ofzo

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Die zijn er inderdaad te weinig

                                    De meest gereden CGI 4-cilinders bij ons zitten nu aan maximaal 30-40k ofzo

                                    terecht gekozen dan

                                    Comment


                                    • #19
                                      De kinderziekten met injectoren van de CDI zijn voorbij. Bij de directe benzineinspuiting is betrouwbaarheid volgens mij een groter ?. De diesel dus voor mij
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #20
                                        De cdi zonder twijfel. Moest die cgi nu beduidend goedkoper zijn in aankoop maar dat is niet het geval. Ook onderhoud zal volgens mij niet echt minder kosten bij de benzine.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment

                                        Working...
                                        X