Oudjes zijn toe aan een nieuwe wagen. Vernieuwde C-klasse staat hoog op het verlanglijstje. Eigenlijk stond een nieuwe BMW 3 (F30) nog iets hoger (huidige wagen is een 325d) maar blijkbaar duurt het nog bijna een jaar vooraleer je daarmee kunt rondbollen en dat is echt te lang.
Vraag is nu: welke versie?
Bedoeling is om qua power in de buurt te blijven van de huidige (197pk).
Dan kom je automatisch bij de C250 uit. Blijft de keuze tussen benzine en diesel.
Beide hebben evenveel pk, de diesel uiteraard iets meer koppel.
Er zou in elk geval gekozen worden voor de 7G automaat.
Mijn pa is al gaan rijden met een cdi en die beviel hem wel. Een cgi was (nog) niet beschikbaar in facelift. In de garage pushen ze precies wel naar de diesel.
Jaarlijks rijden ze ts. 20 en 25000km, ongeveer op het omslagpunt diesel/benzine dus.
Voordeel van de cgi is dat het fiscaal maar een 1.8 is. Al is de 2.1 uit de cdi ook niet onoverkomelijk (zeker niet gezien de BMW nu een 3 liter is)
Iemand ervaringen met beide motorisaties?
Waren er geen kinderziektes bij die cdi of zijn die intussen al opgelost?
Tips, adviezen welkom
Vraag is nu: welke versie?
Bedoeling is om qua power in de buurt te blijven van de huidige (197pk).
Dan kom je automatisch bij de C250 uit. Blijft de keuze tussen benzine en diesel.
Beide hebben evenveel pk, de diesel uiteraard iets meer koppel.
Er zou in elk geval gekozen worden voor de 7G automaat.
Mijn pa is al gaan rijden met een cdi en die beviel hem wel. Een cgi was (nog) niet beschikbaar in facelift. In de garage pushen ze precies wel naar de diesel.
Jaarlijks rijden ze ts. 20 en 25000km, ongeveer op het omslagpunt diesel/benzine dus.
Voordeel van de cgi is dat het fiscaal maar een 1.8 is. Al is de 2.1 uit de cdi ook niet onoverkomelijk (zeker niet gezien de BMW nu een 3 liter is)
Iemand ervaringen met beide motorisaties?
Waren er geen kinderziektes bij die cdi of zijn die intussen al opgelost?
Tips, adviezen welkom

Comment