Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAB, moeite of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Wij hebben nu DAB op onze Range Sport. De geluidskwalitiet is echt wel veel beter dan bij de 'gewone' radio, maar het punt is dat 'm dikwijls geen ontvangst heeft, en dan valt de zender om de haverklap weg. Is dat normaal?
    In Z-Limburg meestal ontvangst met DAB. Ik merk het verschil in kwaliteit wel niet echt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk Berichten
      Ik merk het verschil in kwaliteit wel niet echt...
      Ik merk bij onze (eenvoudige) Radio Professional toch kwaliteitsverschil: geluid is minder dof, helderder.
      Er zit trouwens een paar seconden vertraging op het DAB signaal tov. het FM signaal.

Comment

Ik heb DAB op m'n Opel OPC en ben er wel tevreden over, toch een kwaliteitsverschil t.o.v. FM; veel ontvangstproblemen heb ik niet en ik zou het opnieuw nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Wij hebben nu DAB op onze Range Sport. De geluidskwalitiet is echt wel veel beter dan bij de 'gewone' radio, maar het punt is dat 'm dikwijls geen ontvangst heeft, en dan valt de zender om de haverklap weg. Is dat normaal?
          Op mijn Lexus was DAB standaard en gelukkig maar dat ik er niet voor bijbetaald heb.
          De geluidskwaliteit is weliswaar wat beter, maar veel verschil maakt het niet en het signaal is lang zo goed niet als FM.

Comment

Belgie loopt gigantisch achter voor deftig gebruik te kunnen maken van DAB.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

wat gebeurt er als ontvangst wegvalt ? schakelt hij over naar fm ? maar er zit delay op dab...

ons moeder heeft dab in de skoda...maar weet niet of ze via fm luistert of dab

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                wat gebeurt er als ontvangst wegvalt ? schakelt hij over naar fm ? maar er zit delay op dab...

ons moeder heeft dab in de skoda...maar weet niet of ze via fm luistert of dab
                Bij mij gebeurt er niets, behalve stilte ...

Comment

okay thx

Comment

Daar zit ik nu al twee dagen over te tobben, ga ik het erbij moeten nemen of steekt het er al in bij opel als je de navi 950 hebt aangevinkt? De configurator maakt me niet wijzer en/of ik zie iets over het hoofd.

Comment

als je opel navi 950 dab goegelt, komt 'nachrusten' er gelijk als suggestie achter

ons moeder luistert contenu radio 2 via dab, ze heeft nog nooit zonder ontvangst gezeten (regio antwerpen en wenduine)

Comment

Ik heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks.... FM ontvangst is gewoon véél beter. Bij Opel doen ze natuurlijk alsof hun neus bloed! Ik zou het nooit, of te nimmer nog nemen! 250€ voor bijbetaald en dat had ik even goed kunnen opstoken (daar had ik meer plezier van gehad). Trouwens heel de Navi 950 trekt op niet véél en is zijn geld niet waard (zie astra j topic)
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

dab valt in prov Antwerpen ook af en toe weg, valt toch op dat in Nl de kwaliteit en aanbod beter zijn

Comment

Heb DAB op 2 bmw's en moet zeggen altijd perfect. Goede klank, goede ontvangst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                              Ik heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks.... FM ontvangst is gewoon véél beter. Bij Opel doen ze natuurlijk alsof hun neus bloed! Ik zou het nooit, of te nimmer nog nemen! 250€ voor bijbetaald en dat had ik even goed kunnen opstoken (daar had ik meer plezier van gehad). Trouwens heel de Navi 950 trekt op niet véél en is zijn geld niet waard (zie astra j topic)

Das niks, mijnen FM in de Astra is ook niks waard. Overal heb ik ruis.

Comment

Aiaiai, straks ga ik nog spijt hebben van de verkoop van mijn Mondeo...😒😒😒

Comment

Straks pas

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                  Aiaiai, straks ga ik nog spijt hebben van de verkoop van mijn Mondeo...

Comment

Ik heb in de Lexus geen last van problemen met DAB. Ontvangst zal misschien regiogebonden zijn, maar is me nog niet opgevallen. DAB klinkt wat mij betreft niet beter dan FM, behalve als je een streepje klassiek of jazz wil luisteren. Vooral in combi met de geluidskwaliteit van een Mark Levinson systeem is het dan een serieus groot voordeel dat er geen enerverend gekraak bij de Klara geluiden binnenkomt. Bij andere zenders geeft DAB geen voordeel volgens mij.

Comment

Ik ben het eens met Jef. Heb DAB in mijn Lexus, en ik merk amper kwaliteitsverschil in vergelijking met FM. Het is een Mark Levinson audiosysteem (dat overigens niet spectaculair veel beter is dan meer standaard audiosystemen -- tenzij ik bvb een filmtrailer afspeel, valt het niet echt op dat het goede luidsprekers zijn).

DAB-ontvangst is trouwens zelden een probleem (rij vooral in Antwerpen & Vlaams-Brabant). Iets meer keuze in DAB-zenders zou wel aangenaam zijn...
                                      2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Ik heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks...
                                        DAB en DAB+ kan niet ruisen
                                        1991 Audi S2 coupe
                                        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Ik luister alleen naar stubru, die is beschikbaar in DAB volgens mij?
                                          Ben ook nog altijd aan 't twijfelen...
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X