Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DAB, moeite of niet?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk BerichtenIk merk het verschil in kwaliteit wel niet echt...
Er zit trouwens een paar seconden vertraging op het DAB signaal tov. het FM signaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWij hebben nu DAB op onze Range Sport. De geluidskwalitiet is echt wel veel beter dan bij de 'gewone' radio, maar het punt is dat 'm dikwijls geen ontvangst heeft, en dan valt de zender om de haverklap weg. Is dat normaal?
De geluidskwaliteit is weliswaar wat beter, maar veel verschil maakt het niet en het signaal is lang zo goed niet als FM.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwat gebeurt er als ontvangst wegvalt ? schakelt hij over naar fm ? maar er zit delay op dab...
ons moeder heeft dab in de skoda...maar weet niet of ze via fm luistert of dab
Comment
-
Ik heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks.... FM ontvangst is gewoon véél beter. Bij Opel doen ze natuurlijk alsof hun neus bloed! Ik zou het nooit, of te nimmer nog nemen! 250€ voor bijbetaald en dat had ik even goed kunnen opstoken (daar had ik meer plezier van gehad). Trouwens heel de Navi 950 trekt op niet véél en is zijn geld niet waard (zie astra j topic)DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenIk heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks.... FM ontvangst is gewoon véél beter. Bij Opel doen ze natuurlijk alsof hun neus bloed! Ik zou het nooit, of te nimmer nog nemen! 250€ voor bijbetaald en dat had ik even goed kunnen opstoken (daar had ik meer plezier van gehad). Trouwens heel de Navi 950 trekt op niet véél en is zijn geld niet waard (zie astra j topic)
Das niks, mijnen FM in de Astra is ook niks waard. Overal heb ik ruis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenIk heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks.... FM ontvangst is gewoon véél beter. Bij Opel doen ze natuurlijk alsof hun neus bloed! Ik zou het nooit, of te nimmer nog nemen! 250€ voor bijbetaald en dat had ik even goed kunnen opstoken (daar had ik meer plezier van gehad). Trouwens heel de Navi 950 trekt op niet véél en is zijn geld niet waard (zie astra j topic)
Comment
-
Straks pas
Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk BerichtenAiaiai, straks ga ik nog spijt hebben van de verkoop van mijn Mondeo...
Comment
-
Ik heb in de Lexus geen last van problemen met DAB. Ontvangst zal misschien regiogebonden zijn, maar is me nog niet opgevallen. DAB klinkt wat mij betreft niet beter dan FM, behalve als je een streepje klassiek of jazz wil luisteren. Vooral in combi met de geluidskwaliteit van een Mark Levinson systeem is het dan een serieus groot voordeel dat er geen enerverend gekraak bij de Klara geluiden binnenkomt. Bij andere zenders geeft DAB geen voordeel volgens mij.
Comment
-
Ik ben het eens met Jef. Heb DAB in mijn Lexus, en ik merk amper kwaliteitsverschil in vergelijking met FM. Het is een Mark Levinson audiosysteem (dat overigens niet spectaculair veel beter is dan meer standaard audiosystemen -- tenzij ik bvb een filmtrailer afspeel, valt het niet echt op dat het goede luidsprekers zijn).
DAB-ontvangst is trouwens zelden een probleem (rij vooral in Antwerpen & Vlaams-Brabant). Iets meer keuze in DAB-zenders zou wel aangenaam zijn...2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenIk heb de Navi 950 met DAB+ (dat je nog extra erbij moet nemen). ik ben niet te spreken over de slechte kwaliteit van DAB. Mijn ontvangst valt voortdurend weg en er zit ruis in kliks en klaks...
Comment
Comment