Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Crafter of Mercedes Sprinter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Crafter of Mercedes Sprinter

Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe bestelwagen vraag ik mij af of er hier mensen zijn met ervaring.
    Beide kosten ongeveer het zelfde.
    39
    Vw Crafter
    35,90%
    14
    Mercedes Sprinter
    64,10%
    25

je hebt geluk dat je kan kiezen tussen die 2. ik zou gaan voor degene waar je je pauze het meest comfortabel kan doorbrengen. Veiligheidsuitrustig in de mercedes is wel top.
    ik MOET met een Renault Master rijden en dat is een hel om mee te rijden en in te eten.

Comment

de crafter is een sprinter met vw motor, ni meer ni minder, je koopt een benz, of je daar nou blij mee bent of niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        de crafter is een sprinter met vw motor, ni meer ni minder, je koopt een benz, of je daar nou blij mee bent of niet
        En welke van de 2 heeft dan de aangenaamste motor?

greets,

Comment

geen idee

dit is een vergelijk uit 2006, sprinter zou minder toeren doen en wat stiller zijn, maar das nog de oude motor...en de crafter is de 2.5 tdi, dunno wat er nu inligt

Comment

bij de mercedes sprinter heb wel iets meer veiligheidsopties zoals xenon

ook is het mogelijk om zwaardere motoren aan te schaffen bij de mercedes zoals de 318cdi of 319cdi ik denk dat die een V6 ,al de belgacom mercedes sprinters zijn zo utgerust met die moter

maar een crafter is ook een heel mooie wagen,zoals men zegt heeft hij hetzelfde koetswerk als de sprinter ,de crafter heeft onlangs een facelift gehad

volgens mij zijn het alle 2 even betrouwbare auto's.

Deze auto's ,worden ook gebruikt bij hulpdiensten als ambulance,wat toch aanduid dat ze betrouwbaar zijn

qua kosten denk ik dat mercedes wel iets duurder is dan vw maar ik denk dat je bij elk merk wel misschien een bepaald totaalpakket vind zoals bij vw ;wecare ,dat je een bepaald vast bedrag bepaald voor het onderhoud uitgezonderd banden .

over het rijgedrag van bestelwagens kan ik niet veel zeggen .

succes bij de keuze met de nieuwe bestelwagen !

o

Comment

spinter, wij hebben beiden op het werk, en een crafter rijdt minder aangenaam en tammer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hdvw Bekijk Berichten
                qua kosten denk ik dat mercedes wel iets duurder is dan vw maar ik denk dat je bij elk merk wel misschien een bepaald totaalpakket vind zoals bij vw ;wecare ,dat je een bepaald vast bedrag bepaald voor het onderhoud uitgezonderd banden .
                onderdelen zijn historisch goekoper bij benz

Comment

ok,sorry voor foute info

Comment

ik heb geen bewijzen hoor

Comment

Er is maar 1 bestelwagen => Sprinter

Voor wat moet die dienen infeite?

Comment

Ik heb een kennis die een VW Transporter heeft gekocht voor zijn bijberoep, en op zijn werk is men net overgeschakeld van VW Transporters naar Mercedes Sprinters.

Als hij de keuze voor zijn bijberoep terug kon maken, zou hij direct voor de Sprinter kiezen.
                        Sneller, stiller, confortabeler, ...

Comment

Kunt ge daarmee driften?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                            Kunt ge daarmee driften?
                            Natuurlijk!

Wel nog vorig model.

Comment

Momenteel een beter voorstel gekregen van mercedes dan van VW en de Sprinter is nog sneller leverbaar ook.

Comment

In dit geval de sprinter! Rijdt gewoon veel aangenamer.
                                Ik vind de laatste generatie Peugeot Boxen en Citroën tegenhanger ook zalig rijden. Zitten heerlijk en de 3-liter is een lekker koppelrijk blok!
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

niet twijfelen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                    In dit geval de sprinter! Rijdt gewoon veel aangenamer.
                                    Ik vind de laatste generatie Peugeot Boxen en Citroën tegenhanger ook zalig rijden. Zitten heerlijk en de 3-liter is een lekker koppelrijk blok!
                                    Ik heb al een hoop kilometers met een Ducato Maxi, ook met de 3L 160pk, lekker veel koppel inderdaad. Maar comfort is er langs geen kanten, al heeft de verstevigde achterophanging daar ook veel mee te maken denk ik.

De sprinter schijnt wel de koning onder de camionetten te zijn, en als die deal beter is dan bij VW zou ik niet twijfelen!

Comment

hoe zit dat nog met de carrosserie bij de sprinter sommige roesten toch wel heel rap?

Comment

Bij de Crafter zijn het nu allemaal 4 cilinders 2.0 TDI's met tot 163pk (400 nM), behalve de automaat, die wordt nog aan de vijfcilinder 2.5 TDI 136pk gekoppeld.

Qua comfort zou het hetzelfde moeten zijn vermits ze bijna identiek zijn. Bij de Crafter krijgt ge tegenwoordig 2+1 jaar garantie, niet onbelangrijk.
                                        Ik zou zeggen, ga eens met beide rijden voordat je je keuze maakt.

Comment

Working...
                                        X