Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ophanging Opel Astra versus ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ophanging Opel Astra versus ...

Allen,

Ik heb een Opel Astra enjoy 1.7 CDTI van 2004 .
    In het verleden heb ik gereden met eerst een Opel Kadett,en nu is dit mijn 3de Astra.
    Sinds een 2tal jaar heb ik rugpijn in de wagen.Op de schokdemper test bij Opel en de autokeuring is er geen probleem te zien.
    Ik vroeg mij af of de "harde" ophanging van Opel verbeterd is in de nieuwe Astra (er wordt ook veel reclame gemaakt over die nieuwe bestuurderszetel),alsook of er ergens vergelijkende tests over ophangingen beschikbaar zijn van andere merken?
    Indien ik een nieuwe wagen zou kopen ,zou ik meer geneigd zijn om mijn keuze naar de ophanging te laten beinvloeden.Graag hoor ik jullie reactie en ervaringen.

PSp vlak van schoonheid moet ik zeggen dat de Audi A3 en VW Jetta mijn voorkeur wegdragen.Maar weet niet of dit veel "zachter" is van wegligging.

Groeten,
    Dave

ik denk dat je als je echt een zachte wagen wil je best een C5 neemt
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Nooit een Opel kopen met standaardzetels... Die vind ik althans zéér slecht.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik weet dat Citroen bekend is om zijn zachte vering.Maar laat ik nu toch een voorliefde hebben voor duitse wagens.
        Ik heb bij VAB eens verschillende tesritten gedaan met :
        Een nieuwe VW Jetta en was wel aangenaam.
        De Renault Megane was kwa ophanging nog beter.Maar kwa interieur vond ik dat minder.
        BMW 1:zeer harde ophanging. De verkoper vertelde me dat dit de standaard vering was.

Met Audi (A3) weet ik het niet.Iemand ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dave2011 Bekijk Berichten
          Allen,

Ik heb een Opel Astra enjoy 1.7 CDTI van 2004 .
          In het verleden heb ik gereden met eerst een Opel Kadett,en nu is dit mijn 3de Astra.
          Sinds een 2tal jaar heb ik rugpijn in de wagen.Op de schokdemper test bij Opel en de autokeuring is er geen probleem te zien.
          Ik vroeg mij af of de "harde" ophanging van Opel verbeterd is in de nieuwe Astra (er wordt ook veel reclame gemaakt over die nieuwe bestuurderszetel),alsook of er ergens vergelijkende tests over ophangingen beschikbaar zijn van andere merken?
          Indien ik een nieuwe wagen zou kopen ,zou ik meer geneigd zijn om mijn keuze naar de ophanging te laten beinvloeden.Graag hoor ik jullie reactie en ervaringen.

PSp vlak van schoonheid moet ik zeggen dat de Audi A3 en VW Jetta mijn voorkeur wegdragen.Maar weet niet of dit veel "zachter" is van wegligging.

Groeten,
          Dave
          De Opel Astra J heeft een torsieas voorzien van een watt-stangensysteem die helpen om de dwarskrachten bij bochten op te vangen. Deze toepassing wordt vooral gebruikt in de Formule 1, maar is nu dankzij Opel ook op de Astra beschikbaar. De nieuwe Astra kan dan ook makkelijk overweg met het betere bochtenwerk.
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Optioneel zijn er ergonomische sportzetels (AGR-keurmerk) verkrijgbaar.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Een Volov, S60/80 V60/70...

Comment

comfort = citroen

Comment

bij langere ritten heb ik ook rugpijn in onze corsa en pixo en saxo, dit heeft alles te maken met de zetels.

In mijn recaro's in mijn gti heb ik daar NOOIT last van.
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Het zijn vooral de zetels die het hem doen. Wat je kan doen is testrit aanvragen met verschillende wagens met de optionele sport en comfortzetels erin zo kan je het best vergelijken.
                  De zetels van de omega zitten heel goed maar na tien jaar beginnen ze toch al wat door te zakken. Kan je niet vermijden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                    comfort = volvo

Helemaal juist

Comment

Rugpijn krijg je vooral van slechte zetels en niet van een harde ophanging, die ophanging gaat er alleen voor zorgen dat je de rugpijn nog harder voelt. Dus beter de oorzaak aanpakken, je hoeft daarvoor zelfs geen nieuwe auto te kopen er zijn firma's (bvb Creato) die een ergonomische zetel kunnen inbouwen.
                      Voor een nieuwe auto is Volvo is wel een aanrader, het is 1 van de weinige merken dat standaard in elk model zeer goede zetels inbouwt. Standaard Opel zetels zijn klote, vroeger en nu nog altijd.

Comment

Zetels zijn het probleem zoals hier al gezegd. In de huidige Astra zijn ze beter standaard, maar ik zou altijd voor een sport of comfortstoel gaan als je al rugproblemen hebt.

Ik ben van een '06 Astra naar een '06 Jetta gegaan enkele jaren geleden. De Astra had ik besteld met Seat Comfort Pack maar het bleven slechte zetels, de Jetta had standaard Comfortstoelen, dat was dag en nacht verschil.

Nu ben ik van de Comfortstoelen van een Passat naar de "Sport"stoelen van een Touran gegaan, in combinatie met een hogere zitpositie is dat nog een verbetering. Het nadeel is natuurlijk dat je dan met een lelijk hok rondrijdt, maar dat neem ik er bij, liever geen rugpijn.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                          bij langere ritten heb ik ook rugpijn in onze corsa en pixo en saxo, dit heeft alles te maken met de zetels.

In mijn recaro's in mijn gti heb ik daar NOOIT last van.
                          volledig mee eens
                          mijn grootmoeder zit liever in mijn sportzetels dan de standaardtzetels in haar focus ondanks mijn (veel) hardere ophanging.

Comment

ik heb nog 30 000km gebold op 6 maand tijd met het vorig model Astra, de zetels zijn echt vreselijk slecht.
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

De ergonomische sportzetels zitten formidabel, maar ik heb gehoord (via via) over mensen met rugklachten dat de wagen/zetel zodanig laag is dat het in- en uitstappen niet zo interessant is voor ruglijders. Dat zou ik dan toch eerst eens gaan proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                De ergonomische sportzetels zitten formidabel, maar ik heb gehoord (via via) over mensen met rugklachten dat de wagen/zetel zodanig laag is dat het in- en uitstappen niet zo interessant is voor ruglijders. Dat zou ik dan toch eerst eens gaan proberen.
                                Klopt, voel je heel goed, onze A4 is een pak lager en dat voel je bij het in en uitstappen. Ook terwijl je zit kan het een verschil maken, ik heb last in mijn onderrug en met uitstraling naar mijn benen, dan is een lage zitpositie echt een nadeel.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Klopt, voel je heel goed, onze A4 is een pak lager en dat voel je bij het in en uitstappen. Ook terwijl je zit kan het een verschil maken, ik heb last in mijn onderrug en met uitstraling naar mijn benen, dan is een lage zitpositie echt een nadeel.

Die AGR-zetels van de astra kan je enorm hoog zetten ook...dus probleem van te lage zit is daarmee opgelost.
                                  Je moet zeker eens een proefrit vragen met die zetels; ze zijn dezelfde als in onze Insignia.
                                  Na 1000km rijden stap je er pijnloos uit...natuurlijk is elke rug verschillend...proberen is dus de boodschap.

In bijlage twee foto's : eerst de zetel op de laagste stand en daarna de zetel op de hoogste stand...foto's spreken voor zich denk ik. ( het is wel een Insignia maar deze zetels zijn exact hetzelfde in de astra)

Last edited by ; 07/09/2011, 13:38. Reden: foto's bijgevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Die AGR-zetels van de astra kan je enorm hoog zetten ook...dus probleem van te lage zit is daarmee opgelost.
                                    Je moet zeker eens een proefrit vragen met die zetels; ze zijn dezelfde als in onze Insignia.
                                    Na 1000km rijden stap je er pijnloos uit...natuurlijk is elke rug verschillend...proberen is dus de boodschap.
                                    Euh, ik zit er bijna wekelijks in dus ik ken ze echt wel. Maar een wonder is het niet hoor en een Astra is geen Zafira daar heb je wel een hogere zitpositie in
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Euh, ik zit er bijna wekelijks in dus ik ken ze echt wel. Maar een wonder is het niet hoor en een Astra is geen Zafira daar heb je wel een hogere zitpositie in
                                      Daar heb je gelijk in. We hebben zelf een zafira A in lease gehad...de zitpositie is daar volledig anders...je zat meer op dan in de zetel...toch bleken ze ook op lange afstand goed te voldoen.
                                      Een kuipzetel (wat die AGR's toch zijn) is door de zijwangen altijd wat moeilijker om in- en uit te stappen.

Comment

De zetels van volvo zijn inderdaad een aanrader !

Comment

Working...
                                        X