Mededeling

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 velgen: 19" CSL of OEM 18"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E46 M3 velgen: 19" CSL of OEM 18"

Ik heb een E46 M3 met OEM CSL velgen. Maar ik overweeg om voor OEM 18’ers te gaan. Waarom?

Rijkwaliteiten. Een M3 komt qua rijden het best tot zijn recht op de 18’ers. De auto is er op gemaakt en hij rijdt er ook aangenamer op. Ook minder kans op borduurschade en dergelijke (= minder zorgen). Geen “show”, maar “go”. En ik houd wel van die insteek. Al was het maar omdat daar meer de passie voor het pure van die M3 van uitgaat. En dat imago staat me meer aan.

Langs de andere kant, die OEM 19” CSL’s staan gewoon echt wel vet . En het is niet dat dat rommel is. Het rijden is misschien een tikje oncomfortabeler, maar niet veel. Het is in die zin ook zot om zo’n mooie set weg te doen. Om het verschil op te strijken moet ik het niet doen. Want als ik een mooie set 18’ers koop, waar je meestal nieuwe banden moet opleggen, houd ik niet gek veel over. En ik vrees een beetje dat’k er dan nadien misschien spijt van heb.

Voor beiden gaan is geen optie. Dan ligt hier maar een set te liggen.
    Ik ben benieuwd naar jullie insteek

Ter illustratie:

OEM 18"

19" CSL

Comment

Die OEM's ben ik nooit fan van geweest. Wél van CSL's en die Evolutions.. beiden wel 19"

Comment

die csl's mag je nooit wegdoen, ga je zowiezo spijt van hebben,

de optie waar ik zou voor gaan, oem 18 duim kopen en wintersloefen op monteren.. dan kan je afwisselen en geraak je ze nooit beu

Comment

Ik vind die CSL velgen veruit de vetste velgen voor een M3
          Wie wilt er nu in godsnaam comfortabel rijden met een M3, planken die handel

Comment

als je die csl velgen weg doet, wil ik ze nemen; mijn ///M heeft csl velgen, maar beetje borduurschade.
            een ///M3 koop je niet voor je gemak of comfort vind ik, het is een sportwagen, dus die moet stug en hard lopen, voor comfort heb je de 5 reeks of een X serie, zo redeneer ik.
            maar op 18" loopt hij idd zachter, mijn wintervelgen zijn ook 18"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.001.J Bekijk Berichten
              ...het is een sportwagen, dus die moet stug en hard lopen...
              Ik ben het er mee eens dat comfort ondergeschikt is. Maar het zijn de rijkwaliteiten die belangrijk zijn, niet dat ie "hard" rijdt, toch? En een M3 rijdt simpelweg beter op die 18'ers. Dát is het punt een beetje.
              Als we gaan kijken wat het knapste of vetste is zijn we er snel uit denk ik. Ik ben vooral benieuwd naar meningen over de afweging looks vs prestaties in deze

Comment

Zijn het echte CSL-velgen of die van de CS?

Hou me op de hoogte als je ze wegdoet...

Comment

no doubt about that... CSL velgen houden
                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                    die csl's mag je nooit wegdoen, ga je zowiezo spijt van hebben,

de optie waar ik zou voor gaan, oem 18 duim kopen en wintersloefen op monteren.. dan kan je afwisselen en geraak je ze nooit beu
                    Doen!

Comment

CSL bijhouden en oem 18" bijkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten

Zit daar dan verschil op? ik dacht dat die identiek waren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                          Zit daar dan verschil op? ik dacht dat die identiek waren?
                          de steek van de voorste velg is anders als ik mij niet vergis.

Comment

CSL'ers houden !
                            't Is gewoon zoveel knapper, en dat kleine verschil dat het maakt..
                            My opinion

Comment

De topicopener is gek.
                              Iedereen die een M3 heeft hoopt om een set CSL velgen op de kop te tikken,en jij wil die weg doen.
                              Mooi zijn is altijd een beetje afzien,laat die 19" maar zitten.

Comment

CSL
                                'k zal het weten te zeggen

de steek van de voorste velg is anders als ik mij niet vergis.
                                Klopt, de voortse velg verschilt: De steek scheelt 3mm en een CSL velg is ook een halve duim breder. Alles bij elkaar komt de CSL velg daardoor net geen cm (9,35 om exact te zijn) meer naar buiten. 't is niet veel, maar hij staat daardoor een tikje breder vooraan. Perfect eigenlijk, want velen steken spacers in het andere geval. Ik heb ook al gelezen dat de CSL's lichter zouden zijn dan de CS'en, maar dat weet'k niet zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                  De topicopener is gek.
                                  Iedereen die een M3 heeft hoopt om een set CSL velgen op de kop te tikken,en jij wil die weg doen.
                                  Mooi zijn is altijd een beetje afzien,laat die 19" maar zitten.
                                  't moet niet altijd met de stroom mee zijn hè

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                                    CSL
                                    'k zal het weten te zeggen

Klopt, de voortse velg verschilt: De steek scheelt 3mm en een CSL velg is ook een halve duim breder. Alles bij elkaar komt de CSL velg daardoor net geen cm (9,35 om exact te zijn) meer naar buiten. 't is niet veel, maar hij staat daardoor een tikje breder vooraan. Perfect eigenlijk, want velen steken spacers in het andere geval. Ik heb ook al gelezen dat de CSL's lichter zouden zijn dan de CS'en, maar dat weet'k niet zeker.
                                    De steek is hetzelfde, de ET-waarde verschilt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mistlicht Bekijk Berichten
                                      De steek is hetzelfde, de ET-waarde verschilt.
                                      Goed opgemerkt! Het gaat over de ET-waarde uiteraard.

Comment

als je die csl velgen weg doet, wil ik ze nemen; mijn ///M heeft csl velgen, maar beetje borduurschade.

Comment

Working...
                                        X