Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Standverwarming: doen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Net ontdekt dat er toch reeds een soort van standverwarming in m'n auto zit.
    Starten op afstand / met timer / of afhankelijk van de temperatuur. Dit is een systeem dat samenwerkt met het alarmsysteem.
    merk: StarLine (hier super populair, geen idee of dit in Europa op de markt is)

    Comment


    • #42
      En de auto een kwartier laten draaien voor vertrek?

      Comment


      • #43
        Ja, instellen is mogelijk. Vb dagelijks om 7u30
        Last edited by fredoo; 06/02/2014, 11:15.

        Comment


        • #44
          mij lijkt dit ook wel iets heel handig, omdat je weet dat je bv om 6u vertrekt of om 17u klaar bent met werken maar het spijtige is dat het goedkope systeem een stopcontact nodig heeft, en net zoals een elektrische auto ditzelfde probleem heeft hebben mensen op een appartement of op het werk nergens een stopcontact

          ook een auto die je maar 4 jaar hebt (lease), mag het zeker niet duur of te duur zijn.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            En de auto een kwartier laten draaien voor vertrek?
            Zou slechter zijn dan meteen te vertrekken.

            Comment


            • #46
              Ik heb op mijn Sprinter dus de originele optie warmwaterverwarming met afstandsbediening genomen. Een half uurtje voor ik vertrek zet ik deze op met de afstandsbediening, werkt perfect, je voelt gewoon dat de auto warm is, zowel het interieur als het rijgedrag van de motor, is veel vlotter en soepeler. Ik heb mijn auto nog maar een goede drie weken en tot nu toe bijna elke dag gebruikt maar wat ik me afvraag, tot welke buitentemperaturen kan ik dit best gebruiken ? Ik hoor sommige al zeggen het hele jaar of alleen bij dit kou klammig nat weer ?

              Comment


              • #47
                Is dat zo?
                Als het hier de hele nacht -35 graden was en ik start de auto en vertrek onmiddelijk dan lijkt me dat toch niet zo gezond.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                  Zou slechter zijn dan meteen te vertrekken.
                  Dat zou me dan straf lijken. De olie rustig laten warmen, de motor op temperatuur laten komen slechter dan direct starten en met een koude motor vertrekken?

                  Comment


                  • #49
                    Goed of slecht iedereen heeft zijn eigen mening . Laten warm draaien doe ik al jaren en nooit iets slechts van gemerkt .

                    Comment


                    • #50
                      Beste manier is om te starten en rustig te vertrekken, koude motor overbelasten is het slechte wat er is, warmdraaien het tweede slechtste :-)

                      Bij warmdraaien zouden de bovenste draaiende onderdelen EVENTUEEL minder smering kunnen krijgen zoals de nokkenas ect.
                      Last edited by ; 07/02/2014, 10:04. Reden: verkeerde tekst

                      Comment


                      • #51
                        Bij beide wagens werkt het systeem met diesel uit de tank.

                        In de Mercedes E is het een 'dom' systeem. Aan of uit of via afstandsbediening of via vooropgestelde tijd.
                        vooropgestelde tijd 8u, dan gaat de verwarming exact om 8u aan. Je moet dus zelf uitrekenen of dat voldoende tijd is om om 8u30 te vertrekken. Vertrek je door omstandigheden pas om 9u blijft hij dus een uur branden. Ook opletten dat tank niet in reserve staat.

                        In de Mercedes S is het systeem slimmer en kijkt het naar de buitentemperatuur. Daar stel je uw vertrektijd in en berekent de wagen op basis van de buitentemperatuur of het nodig is en om hoe laat hij zal moeten opstarten.
                        bij de S is op de display van de afstandsbediening ook een scherm, zodat je info kan aflezen, tijd kan kiezen,..
                        deze extra verwarming gaat ook zelf aan bij een koude dag om zo de gewone airco/verwarming indien nodig een handje te helpen. Systeem zal zelf stoppen als tank ver leeg is.

                        Wat me ook opvalt is dat de olietemperatuur van de wagen bij de S al op temperatuur is vóór het starten van de wagen.


                        eigen conclusie: ik kan het niet meer missen.

                        Als je op de parking van kantoor in een warme wagen kan stappen, de olie op temperatuur is.... en je ziet uw collega's de vooruit ijsvrij krabben, dan weet ik het wel.
                        IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                        Groeipunt
                        Helderzienden

                        Comment


                        • #52
                          Ik begrijp sommige panne verhalen niet of er moeten grote verschillen zitten in de uitvoering.

                          Beide standverwarmingen bij ons springen niet op wanneer de spanning van de batterij te laag is voor een opwarmciclus
                          Mijn zoon heeft dit al voor gehad, bij controle bleek zijn alternator stuk te zijn, na vervanging werkte alles weer normaal.

                          Ook vanaf de brandstoftank in reserve staat springt het systeem niet op

                          De olie is gezien er een olie/water warmtewisselaar op zit inderdaad ook van seconde 1 op temperatuur.

                          Simpel, het is een zaligheid om te hebben.
                          Bij ijskoude temperaturen zie ik iedereen krabben en dan dik aangekleed in de wagen zitten.
                          Ik kan mijn jas uit doen en vanaf minuut 1 lekker warm vertrekken zonder te krabben.

                          Ook de verluchtingsfunctie is praktisch.
                          In de zomer laat ik ook deze 30min. voor ik vertrek opspringen, wanneer de wagen gans de dag in de zon heeft gestaan.

                          Nu, na 18 ervaring met onze webasto's vind ik het de investering meer dan waard en zullen ook onze volgende wagens ermee uitgerust worden.

                          Comment


                          • #53
                            hier idem verhaal.
                            Systeem is beveiligd en werkt niet bij te lage batterijspanning, lage tankinhoud.
                            Ik rij altijd mijn diesel heel rustig tot mat 2000 toeren als hij koud staat.
                            Eens 90° warm, dan geen ik er een lap op.
                            Als het je eigen auto is, dan respecteer je dat....maar soms zie je van die leasingwagens vertrekken...dan weet je genoeg...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            Ik begrijp sommige panne verhalen niet of er moeten grote verschillen zitten in de uitvoering.

                            Beide standverwarmingen bij ons springen niet op wanneer de spanning van de batterij te laag is voor een opwarmciclus
                            Mijn zoon heeft dit al voor gehad, bij controle bleek zijn alternator stuk te zijn, na vervanging werkte alles weer normaal.

                            Ook vanaf de brandstoftank in reserve staat springt het systeem niet op

                            De olie is gezien er een olie/water warmtewisselaar op zit inderdaad ook van seconde 1 op temperatuur.

                            Simpel, het is een zaligheid om te hebben.
                            Bij ijskoude temperaturen zie ik iedereen krabben en dan dik aangekleed in de wagen zitten.
                            Ik kan mijn jas uit doen en vanaf minuut 1 lekker warm vertrekken zonder te krabben.

                            Ook de verluchtingsfunctie is praktisch.
                            In de zomer laat ik ook deze 30min. voor ik vertrek opspringen, wanneer de wagen gans de dag in de zon heeft gestaan.

                            Nu, na 18 ervaring met onze webasto's vind ik het de investering meer dan waard en zullen ook onze volgende wagens ermee uitgerust worden.

                            Comment

                            Working...
                            X