Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen VW amarok - Ford ranger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe wagen VW amarok - Ford ranger

Voor het ogenblik aan het zien voor een nieuwe wagen.

Het belangrijkste criteruim is de laadruimte/koffer daar in het voorjaar 2012 onze kleine er zal zijn en wij jaarlijks voor langere periodes op reis gaan op camping.

Prijsoffertes zijn binnen voor:

VW amarok 20tdi 8traps automaat leveringstermijn 9 maanden

Parkeersensoren met camera,
    Leer
    winterpack
    hardtop + bedliner
    metaalkleur

Ford ranger wildtrack 2012 3.2 6-traps automaat leveringstermiijn 6 maanden

Is full option nog niets gevonden die er niet op zit. Hardtop wordt nadien geleverd door ford of een toeleveringsbedrijf.

Laat de op & aanmerkingen maar komen.

Hou rekening met het feit dat in het najaar de alfa 159 wordt vervangen door een Guiletta QV dus rijplezier & prestaties zijn er ook nog.

Alternatieven zijn/waren bmw 5 touring, audi a6 avant, volvo XC70 maar hier is de laadruimte veel kleiner.

Dus als ik het goed opvat is een 5touring, A6, V70 ... te klein voor een reis met 1 kleine?

Want deze zullen toch heel wat beter rijden dan zo'n pick-up.

Comment

Pick-up is geen BIV, lage wegenbelasting en 100% aftrekbaar. Zijn toch voordelen die ge bij een gewone break niet hebt.

Ford Ranger is trouwens de eerste pick-up die 5 sterren kreeg bij de Euroncap crashtesten.
      Last edited by David67; 29/12/2011, 13:42.

Comment

En liever een dikke dieselmotor ipv zo'n klein 2literke.

Comment

voor die ene moment van het jaar heb je een grote wagen nodig? Nu ja, ik ben niet voor deze wagens, geef mij maar liever een mooie break, en heb je meer ruimte nodig zijn daar oplossingen voor te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
            Dus als ik het goed opvat is een 5touring, A6, V70 ... te klein voor een reis met 1 kleine?

Want deze zullen toch heel wat beter rijden dan zo'n pick-up.
            Heenreis inderdaad 2 volwassenen + bagage voor vier weken terugreis 3 volwassenen + kleine met de bagage.

Sleurhut blijf in zuidfrankrijk en wordt daar aangekoppeld voor verdere sleur tochten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Pick-up is geen BIV, late wegenbelasting en 100% aftrekbaar. Zijn toch voordelen die ge bij een gewone break niet hebt.

Ford Ranger is trouwens de eerste pick-up die 5 sterren kreeg bij de Euroncap crashtesten.
              Mja maar je kan een pick-up toch niet vgl met een A6 of 5 serie en onderhoud kosten al eens gedacht? z'n pick up lust wel wat banden, 4x4 systeem is een duur onderhoud!

Comment

M'n Toyota Hilux 3.0 was anders toch goedkoop in onderhoud. Nooit stukken aan gehad, normale slijtage van banden en een gem. verbruik van 9L. Ok, het rijdt niet zoals een gewone break maar dat viel best mee.

Comment

Die 2.0TDi, is dat niet wat te min voor een 2-tonner?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    M'n Toyota Hilux 3.0 was anders toch goedkoop in onderhoud. Nooit stukken aan gehad, normale slijtage van banden en een gem. verbruik van 9L. Ok, het rijdt niet zoals een gewone break maar dat viel best mee.
                    Ze zeggen ook wel van die Hiluxen dat ze niet stuk te krijgen zijn he.
                    Ken ook eene jonge gast hier in het dorp die zo eenen heeft.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Al eens gedacht aan de Navara? Is nog steeds de beste van het segment, zeker met de facelift.

Ohja, van de Ranger heb ik nog niet veel goeds gehoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                        Al eens gedacht aan de Navara? Is nog steeds de beste van het segment, zeker met de facelift.

Ohja, van de Ranger heb ik nog niet veel goeds gehoord
                        Navara is afgevallen wegens 2 redenen tijdens de testrit in 4*4 was dat een krak en spok gedoe en de achterbank vind ik niet conformtabel.

De testen van de ranger 2012 zijn nochthans zeer positief reviews vanuit australie & zuidafrika

Eerste lading staat nu in de haven te wachten op de douane papieren en zouden normaal in de eerste week van januari bij de dealers zijn.

Comment

't Is ook de nieuwe, de vorige was idd maar een mak ding.

Comment

voor mij de ranger, alleen al voor de naam van de VW
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

automaat op de amarok? sinds wanneer is dat?
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                automaat op de amarok? sinds wanneer is dat?
                                Voorgesteld in Frankfurt sinds enkele weken bestelbaar en wordt geassembleerd in Hannover. 8-traps waarvan 1 een wegrijversnelling en 8 overdrive

Comment

Al eens gekeken naar een Mercedes Viano?
                                  Lichte vracht en ook 5 comfortabele zitplaatsen en de nodige luxe.
                                  2008 Mercedes Viano
                                  2012 Citroen DS3

Comment

Ken 2 personen met amarok en die gebruiken de 4x4 stand veel ( aanhangwagen)

Nu zij hebben veel problemen met het 4x4 gedoe. Begint te haperen, geen krachtoverbrenging.
                                    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                      Ken 2 personen met amarok en die gebruiken de 4x4 stand veel ( aanhangwagen)

Nu zij hebben veel problemen met het 4x4 gedoe. Begint te haperen, geen krachtoverbrenging.
                                      met of zonder sper ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                                        Navara is afgevallen wegens 2 redenen tijdens de testrit in 4*4 was dat een krak en spok gedoe en de achterbank vind ik niet conformtabel.

De testen van de ranger 2012 zijn nochthans zeer positief reviews vanuit australie & zuidafrika

Eerste lading staat nu in de haven te wachten op de douane papieren en zouden normaal in de eerste week van januari bij de dealers zijn.
                                        Navara is in 4*4 volledig gesperd, dus niet voor op den tarmac. En idd, de achterbank is niet comfi. De zit is de kort en te laag, de leunig te rechtop en er is niets van zijdelingse steun. Maar je kan er met 5 in. En voor die keren dat er iemand achterin zit moeten ze maar eens tanden bijten. En voor kinderen zijn die dingen geen probleem.

Maar toch, een Navara met die V6 diesel en automaat... Hmmmm, jummie!

Oja, en aan degene die hier schreef dat een pick-up duur is in onderhoud? Ik betaalde 105 euro voor een klein en 300 euro voor een groot onderhoud (ik ging alle 10.000km binnen, en niet alle 20.000 zoals voorgeschreven). Vree duur kunde dat toch niet noemen zenne Mijn Clio 1.2 was duurder in onderhoud!
                                        En met een setje banden die je tussen de 60.000 en 100.000km.

Tussen de 2 voorgestelde zou ik niet kunnen kiezen. De VW heeft die 2.0 diesel, wat echt not done is. Zelf in mijn navara met een 2.5 dCi was het soms al opletten om vanuit stilstand te vertrekken. Als de turbo niet bij de pinken was, dan kon je wel eens een pak trager dan verwacht vertrekken of zelf stilvallen.

De ranger : erg mooie wagen. Maar de eerste écht goed afgewerkte amerikaan met een aangenaam interieur moet ik nog tegenkomen... Bovendien krijg je die achteraf véél moeilijker verkocht, als je er in het buitenland een probleempje mee hebt zal je veel moeilijker geholpen kunnen worden en ik zou toch ook verwachten dat onderdelen een stuk duurder uit zullen komen en minder frequent op voorraad zullen zijn, gezien er een pak minder rond rijden.
                                        Bij de Navara is dat 1 van de troeven, je ziet ze op zowat iedere hoek van de straat, waardoor dealers een goed aan kunnen werken, onderdelen voor handen zijn enzo.
                                        Last edited by Tjeu; 31/12/2011, 13:04.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X