Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen VW amarok - Ford ranger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    @ Frédéric_01

    Offerte is voor een permanente 4motion hier zijn er nog geen problemen gekend op internationale fora

    @ Tjeu


    Met de vw al verschillende keren gereden 20 163 pk man uiteraard zonder gewicht en hier rijdt hij goed. En de 8-traps heeft een korte eerste eigenlijk een vertrekversnelling.

    De ranger is toch een 5cyl 3.2 met 200 pk en 470 nm met ruimte voor verbetering. Deze komt uit de transit etc... Het interieur van de wildtrack vind ik persoonlijk geslaagd en volledig uitgerust volgende week eens gaan zien bij de dealer moet er normaal staan als de douane een beetje meewil.

    Prijs van de ford is ook niet mis met de voorlopige salonvoorwaarden.

    Inzake wisselstukken hoop dat ik ze niet nodig heb gedurende het gebruik.

    Herverkoopwaarde maak ik mij niet druk om zorgen voor later.
    Last edited by ; 31/12/2011, 14:45.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      met of zonder sper ?
      Geen idee van, zal eens moeten vragen.
      Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
      2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
      2014 Golf 7 R ---> Verkocht
      2008 BMW E91 335i --> Verkocht
      2015 Golf 7 GTD

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Navara is in 4*4 volledig gesperd, dus niet voor op den tarmac. En idd, de achterbank is niet comfi. De zit is de kort en te laag, de leunig te rechtop en er is niets van zijdelingse steun. Maar je kan er met 5 in. En voor die keren dat er iemand achterin zit moeten ze maar eens tanden bijten. En voor kinderen zijn die dingen geen probleem.
        Neen, want is een optie en een apart knopje

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          Neen, want is een optie en een apart knopje
          Sinds wanneer? Op de mijnen was dat alvast niet (mod 2009). 4*4 was altijd volledig gesperd, ongeacht of je gewoon of in LOW reed. Op de tarmac was je dus steeds verplicht om in achter tractie te rijden.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Sinds wanneer? Op de mijnen was dat alvast niet (mod 2009). 4*4 was altijd volledig gesperd, ongeacht of je gewoon of in LOW reed. Op de tarmac was je dus steeds verplicht om in achter tractie te rijden.
            Wat bedoel je eigenlijk met sper? Optie op de SE is een vergrendelbaar differentieeel achteraan wat imo toch de sper is. Ik kan moeilijk geloven dat jij in HI 4wd niet op de tarmac kon rijden met een deftige snelheid (Ik heb dat toen zelfs in uw topic nog aangehaald)

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
              Wat bedoel je eigenlijk met sper? Optie op de SE is een vergrendelbaar differentieeel achteraan wat imo toch de sper is. Ik kan moeilijk geloven dat jij in HI 4wd niet op de tarmac kon rijden met een deftige snelheid (Ik heb dat toen zelfs in uw topic nog aangehaald)
              in HI 4*4 kon je volle petrol gaan, maar alle differentielen zijn dan 100% gesperd. Het is dus niet de bedoeling dat je dan op den tarmac rijden gaat. Zelf getest en opgezocht. Zelf op gravel was het geen aanrader. Je voelde in korte bochten dat de overbrenging belast werd door de geblokkeerde wielen. Das dus een no-go.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                in HI 4*4 kon je volle petrol gaan, maar alle differentielen zijn dan 100% gesperd. Het is dus niet de bedoeling dat je dan op den tarmac rijden gaat. Zelf getest en opgezocht. Zelf op gravel was het geen aanrader. Je voelde in korte bochten dat de overbrenging belast werd door de geblokkeerde wielen. Das dus een no-go.
                Maar dat is dan toch het vergrendelbaar differentieel?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                  Maar dat is dan toch het vergrendelbaar differentieel?
                  100% sperren of vergrendelen is toch hetzelfde?
                  Mijn punt is gewoon dat de Navara in 4*4 ALTIJD 100% gesperd is en je in 4*4 modus dus niet op verhard mag rijden (ongeacht HI of LO), enkel in 2 wiel aangedreven modus. Bij bvb de VW is dat anders.
                  Deze opmerking kwam omdat de TS vertelde dat de Navara in 4*4 "kraakte". Wat niet abnormaal is als hij 4*4 wou rijden op verhard, waar de Navara dus niet voor gemaakt is.

                  Het zorgt er tevens voor dat de Navara in 4*4 (op onverhard) serieus tailhappy is!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    100% sperren of vergrendelen is toch hetzelfde?
                    Mijn punt is gewoon dat de Navara in 4*4 ALTIJD 100% gesperd is en je in 4*4 modus dus niet op verhard mag rijden (ongeacht HI of LO), enkel in 2 wiel aangedreven modus. Bij bvb de VW is dat anders.
                    Deze opmerking kwam omdat de TS vertelde dat de Navara in 4*4 "kraakte". Wat niet abnormaal is als hij 4*4 wou rijden op verhard, waar de Navara dus niet voor gemaakt is.

                    Het zorgt er tevens voor dat de Navara in 4*4 (op onverhard) serieus tailhappy is!
                    Dat dacht ik dus ook en dat is dus een optie die je op de LE kan bijnemen voor 750 euro (en kan je inschakelen via een knop). Dus normaal heb je dat niet daarom dat ik je uitleg vreemd vind.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Dat dacht ik dus ook en dat is dus een optie die je op de LE kan bijnemen voor 750 euro (en kan je inschakelen via een knop). Dus normaal heb je dat niet daarom dat ik je uitleg vreemd vind.
                      Iedere Navara met 4*4 heeft dat toch? Enkel de versies zonder 4*4 hebben dat niet. Maar die zijn allang niet meer beschrikbaar. Ik denk dat die maar leverbaar waren tot 2007.
                      In ieder geval, mijn generatie was altijd met de knop 2*4, 4*4 HI (en alles blok), 4*4 LO (ook alles blok).

                      Op de nieuwe is het niet anders. De Navara wordt altijd geleverd in 4*4 met dezelfde instellingen als bij de mijne.

                      Opties zijn trouwens niet beschikbaar, er zijn enkel een aantal packs die met wat accessoires opgewardeerd kunnen worden.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Iedere Navara met 4*4 heeft dat toch? Enkel de versies zonder 4*4 hebben dat niet. Maar die zijn allang niet meer beschrikbaar. Ik denk dat die maar leverbaar waren tot 2007.
                        In ieder geval, mijn generatie was altijd met de knop 2*4, 4*4 HI (en alles blok), 4*4 LO (ook alles blok).

                        Op de nieuwe is het niet anders. De Navara wordt altijd geleverd in 4*4 met dezelfde instellingen als bij de mijne.

                        Opties zijn trouwens niet beschikbaar, er zijn enkel een aantal packs die met wat accessoires opgewardeerd kunnen worden.
                        Ik heb hier de folders van de garage met de prijzen

                        vergrendelbaar dif. is dus een optie die je kan nemen vanaf de hoogste uitvoering LE dus niet verkrijgbaar bij de XE of SE die beide ook wel 4*4 zijn. Bijkomend heb je dan nog het IT-pack en executive pack.

                        Comment


                        • #32
                          Ik heb serieus de indruk dat jullie naast elkaar zitten te praten.

                          d_s : kan je eens zeggen wat het verschil is tussen een vergrendelbaar diff en een gesperd diff? Want ik begin het niet meer te zien, ik dacht ook dat dit hetzelfde is.
                          Last edited by ; 02/01/2012, 23:19. Reden: sgreifvaudje

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            Ik heb serieus de indruk dat jullie naast elkaar zitten te praten.

                            d_s : kan je eens zeggen wat het verschil is tussen een vergrendelbaar diff en een gesperd diff? Want ik begin het niet meer te zien, ik dacht ook dat dit hetzelfde is.
                            Ik dacht dus ook dat dit hetzelfde was maar tjeu zegt dat dit bij alle Navara's 4*4 erop staat terwijl het in de cataloog van Nissan een optie is die je enkel kan krijgen bij het hoogste uitrustingsniveau.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                              Ik dacht dus ook dat dit hetzelfde was maar tjeu zegt dat dit bij alle Navara's 4*4 erop staat terwijl het in de cataloog van Nissan een optie is die je enkel kan krijgen bij het hoogste uitrustingsniveau.
                              In de configurator is het alvast nergens te bespeuren.... Ook destijds in mijn zoektocht nooit geen gezien met 4*4 zonder de sper functie. Die zat er altijd op.

                              Nu wel op de site van Nissan gezien dat de 4*2 versie nog beschikbaar is. Maar die staat niet onder de 4*4's, maar onder de bestelwagens. En is enkel in de basis XE versie leverbaar. Al de rest is altijd 4*4.
                              Ze blijken tegenwoordig ook te beschikken over een LSD. Maar welk van de 3 staat er helaas niet op vermeld. Indien het over het achterste gaat, dan zou ik niet meer twijfelen en heeft de VW geen enkel plus punt dat nog op weegt tegen de Navara.

                              Maar van de 2 alternatieven van de TS, dan zou ik voor de Ranger gaan, ook al lijkt die op het eerste zicht wel nog een stukje groter dan de anderen.





                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #35
                                Oja, opletten dat de hoogte minder dan 2m bedraagt! Anders is ie al snel te hoog voor een ondergrondse parking. En bovengronds parkeren mag je al helemaal vergeten met zo een loebas.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Oja, opletten dat de hoogte minder dan 2m bedraagt! Anders is ie al snel te hoog voor een ondergrondse parking. En bovengronds parkeren mag je al helemaal vergeten met zo een loebas.
                                  In het ergste geval wat spelen met de bandendruk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                                    In het ergste geval wat spelen met de bandendruk
                                    Dat zal niet helpen vrees ik

                                    Een Navara is 1m93 dacht ik. En in Nederland vang je daar al regelmatig bot mee, in België kun je daarbij wel nog bijna overal binnen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #38
                                      De ranger : erg mooie wagen. Maar de eerste écht goed afgewerkte amerikaan met een aangenaam interieur moet ik nog tegenkomen... Bovendien krijg je die achteraf véél moeilijker verkocht, als je er in het buitenland een probleempje mee hebt zal je veel moeilijker geholpen kunnen worden en ik zou toch ook verwachten dat onderdelen een stuk duurder uit zullen komen en minder frequent op voorraad zullen zijn, gezien er een pak minder rond rijden.
                                      Bij de Navara is dat 1 van de troeven, je ziet ze op zowat iedere hoek van de straat, waardoor dealers een goed aan kunnen werken, onderdelen voor handen zijn enzo.
                                      als je op het interieur gaat kijken kan een amerikaan dik tegenvallen.
                                      maar kwa comfy zetels, ga je geen enkele europeaan of aziaat vinden die beter gaat doen.
                                      heb zo eens meegereden met een 96 suburban. deie zetels zijn zo zacht en comfy als diegene die in je salon thuis staan. fantastisch gewoonweg.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        als je op het interieur gaat kijken kan een amerikaan dik tegenvallen.
                                        maar kwa comfy zetels, ga je geen enkele europeaan of aziaat vinden die beter gaat doen.
                                        heb zo eens meegereden met een 96 suburban. deie zetels zijn zo zacht en comfy als diegene die in je salon thuis staan. fantastisch gewoonweg.
                                        ik had het meer op dash and co. Ook al is dat zeker ook niet het sterkste punt van bvb de navara...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • #40
                                          Over de Ford Ranger weet ik eigenlijk niet zoveel, daar kan ik dus helaas niet mee helpen.
                                          Een jaar geleden hebben wij moeten kiezen tussen de Navara v6 en de VW Amarok. De belangrijkste reden waarom wij voor de Navara hebben gekozen was de motor van de Navara die maar liefst 240 pk heeft tov de Amarok toen 163pk. Als ik het goed voor heb gaat de nieuwe Amarok er nu 180pk hebben.

                                          Ook was de afwezigheid van een automaat op de Amarok toen een reden om voor de Navara te kiezen.
                                          Moesten we nu (model 2012) opnieuw moeten kiezen zou de Amarok misschien wel eerste keuze geweest zijn, al vind ik de 2.0tdi nog steeds onnodig klein voor een voertuig waar er toch geen BIV en taks op moet betaald worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X