Oorspronkelijk geplaatst door thomasB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe wagen VW amarok - Ford ranger
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenWaarom, niet tevreden van de nissan?
Comment
-
differentieel
beetje over mechaniek praten
voorbeeld toyota hilux is inschakelbare 4X4
voorste differentieel altijd vrij
tussenbak is geen differentieel, wel hoog/laag en aankoppelen voorwielen
bij aangekoppelde voorwielen gedraagt de tussenbak zich zoals een gesperd differentieel
achterste differentieel lsd of vrij met electronische controle via remmen
ik denk navara idem aan hilux behalve mechanisch blokkeerbaar differentieel achter verkrijgbaar
landrover defender is permanente 4X4
voorste differentieel vrij
middenste differentieel is normaal vrij, hoog/laag en blokkerbaar
achterste differentieel is lsd of mechanisch blokkeerbaar
elke auto is anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenHier is ook een beslissing gevallen.
Is een van de alternatieven geworden = BMW 5 touringOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Amarok of Ranger
Zit met hetzelfde dillema. Amarok of Ranger. Een lichte vracht is naar mijn mening een verstandige keuze. zou liever een XC60 kopen maar met de DiRupo regels lijkt het smijten met je geld!
Al iemand ervaringen met de nieuwe Ranger op de baan? In brugge komt hij pas binnen een paar weken binnen...
Welke pick up zou het comfortabelste en sportiefste rijden (vooral aan hoge snelheden) volgens jullie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht1983 Bekijk BerichtenZit met hetzelfde dillema. Amarok of Ranger. Een lichte vracht is naar mijn mening een verstandige keuze. zou liever een XC60 kopen maar met de DiRupo regels lijkt het smijten met je geld!
Al iemand ervaringen met de nieuwe Ranger op de baan? In brugge komt hij pas binnen een paar weken binnen...
Welke pick up zou het comfortabelste en sportiefste rijden (vooral aan hoge snelheden) volgens jullie?
De amarok 2.0 is misschien voldoende voor een lege pickup maar volgeladen + aanhangwagen vrees ik er een beetje voor. Stuurgevoel bij deze was ook een beetje loose respons op de besuurdersinput was sloom/traag ivgl met de ranger. Motor van de ranger vond ik ook aangenamer evenals het interieur. Wel eventueel zien voor banden aangepast aan het gebruik. Als je vnl op tarmac rijdt neem tarmac banden; wegligging zal nog wat beter zijn, comfort wordt beter en verbruik zal ook wel iets dalen.
En gezien het een lichte vracht is is er geen enkele reden om een 2.0 tdi te nemen neem maar een 3.0 of 3.2 .......
Doorslag van mijn keuze lag uiteindelijk in de leveringstermijn, indien de ranger op een normale leveringstermijn ging zitten was het deze.
In eerste instantie was het +/- juni 2012 voor de ranger. Na de testrit met de ranger nog eens onderhandelt voor een 3.2 auto wildtrack (prijs was okee) maar levering was uiteindelijk voorzien voor september 2012 zonder garantie en vermoedelijk nog later. Voor mij was dit een no go.
Dus 5- touring gekozen deze is momenteel onderweg naar zijn nieuw baaske
Comment
-
De 5 reeks is prachtig! maar wil nu echt een auto met mijn verstand kiezen + heb een grote gesloten aanhangwagen die een hoge wagen nodig heeft om getrokken te worden.
De ranger krijgt mijn voorkeur, en dan zeker de 3.2 met 200pk ! In de wildtrack versie is het toch jammer van de zwarte (titanium) grill, handvaten en spiegels. Staat ok op de oranje maar in het zilver is het geen zicht. dan is de limited veel mooier naar mijn mening! Limited 3.2 heeft dan weer geen automaat...
Geef nogal veel gas op de autostrade dus zou de banden zeker veranderen en was nog aan het denken om de achtervering aan te passen en chiptuning in te steken.. Kan tot +- 250pk gaan!
Kan wel begrijpen dat de wachttijd een afknapper is. Mijn Mercedes kan nog een eindje mee dus ben niet zo gehaast. Enkel een beetje bang dat ze de regelmentering in belgie zouden veranderen zoals in nederland / italie! Speciale nummerplaat waar je in het weekend niet mee mag rijden heb ik gehoord!...
Comment
-
Heb vandaag de VW Amarok besteld in de 180pk uitvoering met 8-traps automaat en bluemotion, quasi full option. (Highline versie, 19" velgen, leder, verwarmde zetels, alarm, parkeersensoren, multifunctiestuur, trekhaak, sidebars, rollbar en vlak kofferdeksel, voorbumperbescherming, vloermatten, ...) Heb mooie saloncondities gekregen en vond het een heel redelijke prijs. Heb voor de standaardradio gekozen maar ga die bij levering vervangen door een kenwood systeem met GPS, Parrot, DVD, DVB-T, camera vooraan en achteraan.
Het spreekt voor zich dat ik de offroadcapaciteiten van de Amarok zeer zelden zal aanspreken, maar mijn goede vriend Di Rupo heeft me tot deze keuze gedwongen... Ik ben anderzijds niet ontevreden met mijn keuze :-)
Heb de catalogus van de Ford Ranger bekeken, maar is niet echt mijn ding. Ik vind de Limited mooier dan de Wildtrak, maar die kan je dan weer niet beter uitrusten. Ik vind persoonlijk de Amarok er ook Europeser uitzien, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijke smaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieu Bekijk BerichtenHeb vandaag de VW Amarok besteld in de 180pk uitvoering met 8-traps automaat en bluemotion, quasi full option. (Highline versie, 19" velgen, leder, verwarmde zetels, alarm, parkeersensoren, multifunctiestuur, trekhaak, sidebars, rollbar en vlak kofferdeksel, voorbumperbescherming, vloermatten, ...) Heb mooie saloncondities gekregen en vond het een heel redelijke prijs. Heb voor de standaardradio gekozen maar ga die bij levering vervangen door een kenwood systeem met GPS, Parrot, DVD, DVB-T, camera vooraan en achteraan.
Het spreekt voor zich dat ik de offroadcapaciteiten van de Amarok zeer zelden zal aanspreken, maar mijn goede vriend Di Rupo heeft me tot deze keuze gedwongen... Ik ben anderzijds niet ontevreden met mijn keuze :-)
Heb de catalogus van de Ford Ranger bekeken, maar is niet echt mijn ding. Ik vind de Limited mooier dan de Wildtrak, maar die kan je dan weer niet beter uitrusten. Ik vind persoonlijk de Amarok er ook Europeser uitzien, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijke smaak.
Ik hoop trouwens voor u dat je die LV wel echt nodig hebt want anders kan het goed zijn dat Di Rupo u nog eens naait in de nabije toekomst.
Comment
-
Als die LV wetgeving zou veranderen dan zijn der inderdaad veel mensen "gescrewed" door Di Rupo! Ben bang als ik mij engageer om een nieuwe pick up te bestellen en 6 tot maand moet wachten dat in die tijd de wetgeving zou veranderen...
Oplossing: zoeken voor een goede stockwagen en onmiddelijk inschrijven.
Zouden ze met terugwerkende kracht durven werken denken jullie?
Deze week testrit met de nieuwe ranger... hopelijk hebben ze de 3.2 staan! De amarok oogt heel mooi maar die 2.0 (ongeacht hoeveel pk) lijkt me een beetje zwak voor zo een tank! Heb je al een testrit gedaan met die 180pk versie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht1983 Bekijk BerichtenAls die LV wetgeving zou veranderen dan zijn der inderdaad veel mensen "gescrewed" door Di Rupo! Ben bang als ik mij engageer om een nieuwe pick up te bestellen en 6 tot maand moet wachten dat in die tijd de wetgeving zou veranderen...
Oplossing: zoeken voor een goede stockwagen en onmiddelijk inschrijven.
Zouden ze met terugwerkende kracht durven werken denken jullie?
Deze week testrit met de nieuwe ranger... hopelijk hebben ze de 3.2 staan! De amarok oogt heel mooi maar die 2.0 (ongeacht hoeveel pk) lijkt me een beetje zwak voor zo een tank! Heb je al een testrit gedaan met die 180pk versie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht1983 Bekijk BerichtenDeze week testrit met de nieuwe ranger... hopelijk hebben ze de 3.2 staan! De amarok oogt heel mooi maar die 2.0 (ongeacht hoeveel pk) lijkt me een beetje zwak voor zo een tank! Heb je al een testrit gedaan met die 180pk versie?
De 180pk is voorlopig nog nergens test te rijden: zelfs bij het d'Ieteren testcenter hebben ze hem nog niet binnen. Ging 2 weken geleden een kijkje nemen bij Garage Vanderhaeghen in Kortrijk, waar ze de 180pk onmiddellijk besteld hadden van zodra dat mogelijk was, en daar wordt de eerste pas in juni geleverd.
Nu, de 163pk voldoen voor mij zeker, ik denk dus dat de 180pk ook wel zal voldoen, zeker dan met de 1e versnelling die een vertrekversnelling is (off-road of trekker) en de 8e een overdrive.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met de Ranger.
Comment
-
Hallo,ben nieuw in dit forum maar zit met zelfde vraag: welke pickup?
Ben ook aan het zien om een nieuwe pickup aan te schaffen maar moet bij mij 3000 kg kunnen trekken (aanhangwagen met hoogwerker).
Hier enkele ervaringen
Gereden met : Isuzu D-Max 3.0 manueel : vond motor niet erg gewillig,interieur vrij sober,vrij schokkerig achteraan,wordt vanaf augustus vernieuwd.Positief : relatief compacte afmetingen,looks,relatief goedkooop.
VW Amarok 163pk manueel : Positief :rijgedrag benadert suv-gedrag,mooie europese looks,leverbaarheid (nog ruime stock bij invoerder).Cleane interieurafwerking.
Nadeel : trekt voorlopig maar 2800 kg (180 pk reeds 3200 kg ,maar levering in loop van oktober),bestellingen andere types vanaf maart verkrijgbaar met 3000 kg sleepgewicht (levering september).
Algemene twijfels bij 2.0 motor,zeker in combinatie met sleep.
Nissan Navara 190pk automaat : Positief : zeer complete goed uitgeruste wagen,trekt 3.0 ton,prijs ok,kortere levertermijn (4 maanden) Nadeel : vrij luidruchtige motor bij optrekken,beperkte zitruimte achterbank,stuggere achtervering,heb ook niet de indruk met 190 pk op weg te zijn.
Ford Ranger 2.2 Limited manueel : Positief : zeer ruime cabine,uitzonderlijk plaatsaanbod op de achterbank,trekt 3350 kg,zeer volledig uitgerust voor zeer schappelijke prijs.Hier en daar kan een stockmodel op de kop worden getikt (alleen 2.2 limited).Nadeel : de 6-bak manueel vond ik absoluut niet prettig schakelen,automaat lijkt een must,150 pk is niet overdreven.
Toyota Hilux 3.0 171 pk automaat ositief : stoer en stijlvol,soepele motor,prima achterbank,stijlvol dashboard,redelijk van prijs (zeker tov Amarok),levering 4 maanden.
Nadeel : nieuw model trekt slechts 2500 kg : grote fout van de invoerder om hem op dat trekgewicht te homologeren.Zijn momenteel bezig dit te laten veranderen naar 3000 kg (zoals het vorig jaar nog was),is echter nog niet zeker dat dit lukt.
Besluit : persoonlijk zou ik durven gaan voor de Ranger 3.2 Wildtrak : supervolledig uitgerust,200 pk,470 Nm,automaat,5 cilinder....en ong. 5000 € goedkoper dan concurrenten...
Alleen de kleuren vind ik een moeilijk punt : Wildtrak is steeds met zwarte grille,spiegels en achterbumper.Vind persoonlijk de Limited mooier maar Ford Belgie levert die niet met automaat,jammer.Indien ik Wildtrak bestel ga ik toch voor de oranje kleur denk ik.
De levertermijn is ook een domper : ten vroegste september...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EdenRenders Bekijk Berichteniemand recente ervaringen met de Ranger of de Amarok? Wil keuze maken tussen beide.
Comment
-
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en heb dit onderwerp net uitgelezen. Ik ben op zoek naar een pick-up voor al zijn gekende voordelen. Maar weten jullie welke pick-up de betere keuze is op dit moment? Keuze zou gaan tussen Navara en Hilux . Ik heb de ranger opgezocht maar die valt kleiner uit dan de vorige genoemde . Ook keek ik recht op de zonneklep met de zetel helemaal omlaag . Ik ben 1m85 (niet uitzonderlijk groot) en vond dit echt een afknapper. Wat is jullie mening over deze twee wagens of zijn er nog andere gelijkaardige of betere alternatieven? Graag jullie mening en ervaringen.
Comment
-
Amarok is een lachertje.
Ik heb tot vorig jaar 3j navara gereden. Was een 'overblijver' van het werk. Ik vond die persoonlijk vrij slecht waarvoor hij diende.
Gebruik je dat voor wat het moest, dan was dat een regelrechte lacher:
- mist precies een pak koppel
- zeer slechte wegligging
Daartegen is een hilux een pak beter, zelfs een dmax is hemels in vergelijking. Maat van me heeft een paar maand dmax gereden, de navara is daar nix tegen.
Amarok is weeral van tzelfde: het zoveelste probeersel van vw om een deftige offroader te maken, compleet lachertje.
Tbegint al met motorisatie...
Comment
-
Ik ben zelf een Toyota liefhebber . Nissan zou een volledig nieuwe richting zijn . Ik zou de wagen vooral gebruiken om een aanhangwagen te trekken . Off road zal ik nooit gaan . Ik heb dus een werkpaard nodig . Ik dacht dat de navara en de hilux zelfde specs hadden en zelfde prijs ?
Comment
Comment