Hey guys.
Omdat de nieuwe berekening voor het VAA bedrijfswagens nogal hard toeslaat hier, ben ik beginnen rondkijken om, als ik mn huidige wagen wegkrijg, met iets dat wat meer betaalbaar is te gaan rijden.
In omvang van wagen wil'k gerust een stap terug zetten, qua rijplezier/prestaties en snufjes dan weer niet.
Heb op dit moment twee wagens die'k overweeg, waarvan de Mini Clubman er eentje is. Bij die Clubman zit'k een beetje gewrongen tussen een Cooper S en een JCW.
Aan de ene kant wil'k graag het maximum qua prestaties en verkies'k de JCW, maar ik vang hier en daar nogal onheilspellende geruchten op als't over de levensduur van bepaalde onderdelen aankomt (koppeling, bvb) en is een onderhoudscontract hier niet beschikbaar. Dr is ook de (beperkte) meerkost en een wat hoger VAA, maar die zijn niet zo'n groot probleem
Langs de andere kant zou'k als ik een Cooper S neem er no doubt binnen de kortste keren aan beginnen sleutelen om'm qua prestaties op niveau van een JCW te brengen (nieuwe uitlaat, vitaminenkuur, ... ) wat dan waarschijnlijk ook weer niet zo'n geweldig goeie invloed gaat hebben op koppeling e.d., zeker gezien die van mindere kwaliteit zouden zijn als bij de JCW. Maar de Cooper S is wel wat voordeliger en ik neem aan beter qua herverkoopbaarheid.
Anyways, ik denk dat mn "predicament" wel duidelijk is, wat denken jullie? Is het de moeite waard om voor een factory JCW te gaan? Loop'k dan te veel risico op stukken? Kan een Cooper S qua beleving gemakkelijk in JCW gebied gebracht worden? enz enz
Go!
Omdat de nieuwe berekening voor het VAA bedrijfswagens nogal hard toeslaat hier, ben ik beginnen rondkijken om, als ik mn huidige wagen wegkrijg, met iets dat wat meer betaalbaar is te gaan rijden.
In omvang van wagen wil'k gerust een stap terug zetten, qua rijplezier/prestaties en snufjes dan weer niet.
Heb op dit moment twee wagens die'k overweeg, waarvan de Mini Clubman er eentje is. Bij die Clubman zit'k een beetje gewrongen tussen een Cooper S en een JCW.
Aan de ene kant wil'k graag het maximum qua prestaties en verkies'k de JCW, maar ik vang hier en daar nogal onheilspellende geruchten op als't over de levensduur van bepaalde onderdelen aankomt (koppeling, bvb) en is een onderhoudscontract hier niet beschikbaar. Dr is ook de (beperkte) meerkost en een wat hoger VAA, maar die zijn niet zo'n groot probleem
Langs de andere kant zou'k als ik een Cooper S neem er no doubt binnen de kortste keren aan beginnen sleutelen om'm qua prestaties op niveau van een JCW te brengen (nieuwe uitlaat, vitaminenkuur, ... ) wat dan waarschijnlijk ook weer niet zo'n geweldig goeie invloed gaat hebben op koppeling e.d., zeker gezien die van mindere kwaliteit zouden zijn als bij de JCW. Maar de Cooper S is wel wat voordeliger en ik neem aan beter qua herverkoopbaarheid.
Anyways, ik denk dat mn "predicament" wel duidelijk is, wat denken jullie? Is het de moeite waard om voor een factory JCW te gaan? Loop'k dan te veel risico op stukken? Kan een Cooper S qua beleving gemakkelijk in JCW gebied gebracht worden? enz enz
Go!
Comment