Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Clubman Cooper S vs Mini Clubman John Cooper Works

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mini Clubman Cooper S vs Mini Clubman John Cooper Works

Hey guys.

Omdat de nieuwe berekening voor het VAA bedrijfswagens nogal hard toeslaat hier, ben ik beginnen rondkijken om, als ik mn huidige wagen wegkrijg, met iets dat wat meer betaalbaar is te gaan rijden.

In omvang van wagen wil'k gerust een stap terug zetten, qua rijplezier/prestaties en snufjes dan weer niet.
    Heb op dit moment twee wagens die'k overweeg, waarvan de Mini Clubman er eentje is. Bij die Clubman zit'k een beetje gewrongen tussen een Cooper S en een JCW.
    Aan de ene kant wil'k graag het maximum qua prestaties en verkies'k de JCW, maar ik vang hier en daar nogal onheilspellende geruchten op als't over de levensduur van bepaalde onderdelen aankomt (koppeling, bvb) en is een onderhoudscontract hier niet beschikbaar. Dr is ook de (beperkte) meerkost en een wat hoger VAA, maar die zijn niet zo'n groot probleem

Langs de andere kant zou'k als ik een Cooper S neem er no doubt binnen de kortste keren aan beginnen sleutelen om'm qua prestaties op niveau van een JCW te brengen (nieuwe uitlaat, vitaminenkuur, ... ) wat dan waarschijnlijk ook weer niet zo'n geweldig goeie invloed gaat hebben op koppeling e.d., zeker gezien die van mindere kwaliteit zouden zijn als bij de JCW. Maar de Cooper S is wel wat voordeliger en ik neem aan beter qua herverkoopbaarheid.

Anyways, ik denk dat mn "predicament" wel duidelijk is, wat denken jullie? Is het de moeite waard om voor een factory JCW te gaan? Loop'k dan te veel risico op stukken? Kan een Cooper S qua beleving gemakkelijk in JCW gebied gebracht worden? enz enz

Go!

Oorspronkelijk geplaatst door phadmijet Bekijk Berichten
    Hey guys.

Omdat de nieuwe berekening voor het VAA bedrijfswagens nogal hard toeslaat hier, ben ik beginnen rondkijken om, als ik mn huidige wagen wegkrijg, met iets dat wat meer betaalbaar is te gaan rijden.

In omvang van wagen wil'k gerust een stap terug zetten, qua rijplezier/prestaties en snufjes dan weer niet.
    Heb op dit moment twee wagens die'k overweeg, waarvan de Mini Clubman er eentje is. Bij die Clubman zit'k een beetje gewrongen tussen een Cooper S en een JCW.
    Aan de ene kant wil'k graag het maximum qua prestaties en verkies'k de JCW, maar ik vang hier en daar nogal onheilspellende geruchten op als't over de levensduur van bepaalde onderdelen aankomt (koppeling, bvb) en is een onderhoudscontract hier niet beschikbaar. Dr is ook de (beperkte) meerkost en een wat hoger VAA, maar die zijn niet zo'n groot probleem

Langs de andere kant zou'k als ik een Cooper S neem er no doubt binnen de kortste keren aan beginnen sleutelen om'm qua prestaties op niveau van een JCW te brengen (nieuwe uitlaat, vitaminenkuur, ... ) wat dan waarschijnlijk ook weer niet zo'n geweldig goeie invloed gaat hebben op koppeling e.d., zeker gezien die van mindere kwaliteit zouden zijn als bij de JCW. Maar de Cooper S is wel wat voordeliger en ik neem aan beter qua herverkoopbaarheid.

Anyways, ik denk dat mn "predicament" wel duidelijk is, wat denken jullie? Is het de moeite waard om voor een factory JCW te gaan? Loop'k dan te veel risico op stukken? Kan een Cooper S qua beleving gemakkelijk in JCW gebied gebracht worden? enz enz

Go!

Wil ik ook wel eens weten...
    Niemand?

Comment

Op http://www.newminiclub.nl/forum/index.php vindt je veel info.

Oa. Berthil met getunede Mini met 255pk zit op die site, zijn eigen site zie http://www.r53.nl/

Comment

Cooper S of John Works in alle geval een mini is pure oplichterij ! Echte kammelot !! Koop u een BMW 120D of 123D en dat ik pure fun en kwaliteit ! Een mini hangt met haken en ogen aan mekaar !! Een echte rammelkar !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
          Cooper S of John Works in alle geval een mini is pure oplichterij ! Echte kammelot !! Koop u een BMW 120D of 123D en dat ik pure fun en kwaliteit ! Een mini hangt met haken en ogen aan mekaar !! Een echte rammelkar !!
          :') I lol'ed
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

oh boy...

Comment

WoKe op het forum heeft een JCW en al uitvoerig "getest" dus contacteer hem anders eens!
              Hij staat trouwens te koop

Comment

Hoi Phadmijet!

Spijtig om te vernemen dat de OPC buiten gaat als je een correcte prijs krijgt... Stomme VAA
                Ikzelf zit ook nog even te kijken welke piste ik ga bewandelen want de OPC en andere kandidaten zijn niet echt VAA vriendelijk...

PS: heb je overwogen om de wagen privé over te nemen? Je hebt dan wel weer de BIV aan uw broek (maar das eenmalig) maar na enkele maanden zal het toch goedkoper zijn dan 3 of 4 jaar VAA te moeten betalen.
                Bovendien vrees ik dat het waardeverlies niet min gaat zijn want de dikke bakken komen als het ware overal in steraanbieding... (mensen die besluiten van ze voor véél te weinig geld te verkopen omdat er anders geen kandidaten zijn)

Ik hoop alleszins dat je een eerlijke prijs krijgt voor je wagen en veel succes met het zoeken naar een vervanger!

Voor de rest hoop ik echt dat ze zwaar op hun b*kkes gaan met al die klote/pesterij regels en belastingen...

Comment

Waren die problemen niet bij de oudere versies? Of ben ik mis?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

JCW all the way, net dat ietsje anders ...
                    Ondertussen al bijna 40.000 km zorgenvrij

Voor wie interesse heeft, zoals Dragonfly al zei ... mijn JCW staat idd te koop omdat ik binnenkort meer babystoel capaciteit vandoen heb
                    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Heb een tijd in dezelfde situatie gezeten, maar dan een hatch.
                      Wat ik me vooral uit mijn research geleerd heb, is dat het niet aan te raden is om een cooper s zodanig aan te passen dat die op de prestaties van een works komen. Vooral de koppeling heeft het heel moeilijk. Het zou gewoon een kwestie van tijd zijn vooraleer deze het begeeft.

Als je dan toch de mogelijkheid hebt, zou ik gewoon de works kiezen.
                      De onderdelen zijn beter voorzien op dit vermogen dan die van een cooper s die opgevoerd wordt.

Comment

Als bij een opgevoerde Cooper S de koppeling het begeeft dan kun je gelijk een sterkere koppeling monteren en eventueel nog wat onderdelen aanpassen indien nodig.
                        Ligt ook een beetje aan de prijs(eventueel occasie) die je moet betalen voor een Cooper S of Works, wat interessant is.
                        Een originele Works houdt wel beter zijn waarde dan een opgevoerde Cooper S vermoed ik.

Comment

Misschien wat scherp gesteld, maar toch de moeite om even op een mini forum de duizenden posts met cooper S problemen te lezen. Sommige eigenaars zitten al aan hun derde distributie...
                          Kammelot of niet, veel problemen alleszins wel. Misschien is dat uit de voeten met de 184 versie? De moeite om eens na te gaan.
                          Ik las onlangs nog een post van een Peugeot mechanieker die noooooit of te nimmer zelf een THP zou kopen. In de RCZ en consoorten doen die blokjes ook moeilijk.

Comment

Da's de tol van downsizing he. Bij VAG ook veel miserie met hun kleine TSI blokjes. Die Cooper S'en en JCW's worden nogal dikwijls serieus afgeragd door hun eigenaars, speelt ook wel een belangrijke rol.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                            X