Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto - huis - familie - hobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
    Wat een zeveronderwerp...
    Valt nog mee... Het is eens niet de zoveelste miljoenkarren-poll.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega
      Aardige stelling...

Dus je hebt eigenlijk reeds op voorhand geen vertouwen in je relatie...? Ahja... Want je wil jezelf indekken. Zoiets begrijp ik niet.
      Dat kan je ook vanuit een ander standpunt zien: Kies je voor de persoon of zijn/haar geld? Vertrouwen moet je trouwens verdienen, dat krijg je niet zomaar.

Hier zitten nog mensen met een enorm romantische visie op relatievlak, begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtig dat jullie die idealen nog hebben. En ik hoop vanharte dat jullie allemaal gelukkig trouwen.

Maar ikzelf geloof daar niet meer in, al ben ik gelukkig samen met mijn vriendin (en hopelijk blijft dat zo). Maar door eigen ervaringen en ook uit mijn omgeving blijf ik nog altijd wantrouwig. Dus als je aardig wat geld verdient geef ik 1 goede tip, scheiding van goederen...
      Zorg desnoods dat je kinderen dat geld krijgen.

Jullie begrijpen me wel

Wat een zeveronderwerp...
      Niemand verplicht u hier te komen.

Comment

Een auto is voor mij toch nog wel wat meer dan dat.
        Penisverlenging?
        Statussymbool?

Liever een vrijstaand huis met wat grond waar 2 kutbakken lekker warm in de garage kunnen slapen dan een appartementje van kust men kloten en daar 1 "chique" wagen voor de deur buiten hebben staan hoor...

Een wagen is en blijft een manier om van A naar B te gaan, hoe je het draait of keert. En als je voor je job een wagen nodig hebt, zal je werkgever er wel eentje verzorgen, dus is er geen behoefte om het hoger op mijn prioriteitenlijstje te krijgen.

Comment

Nogal wiedes:

1.Vrouw - Kind & mijnen hond eigenlijk ook, want na zoveel jaar is dat toch ook een deel van ons gezinnetje geworden.
          2. Huis
          3. Auto
          4. Ontspanning
          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
            ....
            Niemand verplicht u hier te komen.
            Iedereen die zich mens noemt kiest voor partner, kinderen, etc..., en gelukkig blijkt dat hier ook.

Waarom dat dus tussen die overig geciteerde materiële dingen staat is gewoon belachelijk, en daarom is al dat geleuter over hoe graag men zijn medemens al of niet ziet op dit autoforum gewoon totaal overbodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
              Dat kan je ook vanuit een ander standpunt zien: Kies je voor de persoon of zijn/haar geld? Vertrouwen moet je trouwens verdienen, dat krijg je niet zomaar.

Hier zitten nog mensen met een enorm romantische visie op relatievlak, begrijp me niet verkeerd ik vind het prachtig dat jullie die idealen nog hebben. En ik hoop vanharte dat jullie allemaal gelukkig trouwen.

Maar ikzelf geloof daar niet meer in, al ben ik gelukkig samen met mijn vriendin (en hopelijk blijft dat zo). Maar door eigen ervaringen en ook uit mijn omgeving blijf ik nog altijd wantrouwig. Dus als je aardig wat geld verdient geef ik 1 goede tip, scheiding van goederen...
              Zorg desnoods dat je kinderen dat geld krijgen.

Jullie begrijpen me wel
              Inderdaad en dat begrijp ik ook!
              Ikzelf heb ook reeds ervaringen opgedaan. Die kunnen niet altijd in het schuifje bij alle goede gebeurtenissen in m'n leven. Ook in mijn directe omgevingen heb ik voorbeelden genoeg gekregen... Ik wil helemaal het leven niet te rooskleurig bekijken en ook ik heb een contract met scheiding van goederen. Toch vind ik de instelling foutief dat je 'iets' achter de hand moet hebben... Als je niet zeker bent van je relatie dan moet je simpelweg niet beginnen aan het kopen van een vastgoed. Trouwens... Als je een vastgoed koopt met scheiding van goederen dan behoud je zowiezo de helft van dat gekochte goed. Je dekt je dus altijd in! Het is een kwestie van als het ooit zover zou komen... De één de andere zal moeten uitkopen. Maar om nu nog zelf een appartement achter de hand te hebben op voorhand voor als het eens fout zou kunnen lopen... Dan begin je niet goed... Alle relaties zullen wel eens een dipje hebben. Een mens is niet monogaam.

Eigenlijk wil ik hier geen mening over geven en kijk ik enkel naar mezelf... Want alle situaties zijn anders en alle personen zijn anders. Al een geluk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                Penisverlenging?
                Statussymbool?

Liever een vrijstaand huis met wat grond waar 2 kutbakken lekker warm in de garage kunnen slapen dan een appartementje van kust men kloten en daar 1 "chique" wagen voor de deur buiten hebben staan hoor...

Een wagen is en blijft een manier om van A naar B te gaan, hoe je het draait of keert. En als je voor je job een wagen nodig hebt, zal je werkgever er wel eentje verzorgen, dus is er geen behoefte om het hoger op mijn prioriteitenlijstje te krijgen.
                Ik stamp je mening niet de grond in. Ook ik heb liever die kutbakken.

Maar een wagen is [voor mij (en ik denk voor vele andere forummers)] niet zomaar enkel een gebruiksmiddel dat van A naar B gaat. Jijzelf verkiest toch ook lekker een mooie Benz. Waarom?!? Juist ja... Omdat die wagen zich van A naar B begeeft op de manier dat jij het wil. Met een goede zithouding. Met een acceleratie wanneer jij die wil en met de veiligheid of ... Ik weet niet juist wat je wil

Eveneens met liefhebbers van sportieve wagens, of liefhebbers van 4x4's, of liefhebbers die graag gaan off-roaden met hun Jeeps, of ...

2cent

Comment

Iedereen die zich mens noemt kiest voor partner, kinderen, etc..., en gelukkig blijkt dat hier ook.

Waarom dat dus tussen die overig geciteerde materiële dingen staat is gewoon belachelijk, en daarom is al dat geleuter over hoe graag men zijn medemens al of niet ziet op dit autoforum gewoon totaal overbodig.
                  Mensen zijn we allemaal, maar dat maakt u nog niet meteen een beter mens dan iemand die huis en spaargeld op de eerste plaats zet...

Comment

gezellig
                    Al dat gezaag, gewoon stemmen en kijken wat de anderen doen. Ook leuk

Comment

Ik blijf erbij dat deze poll te weinig concreet is. Zoals de poll er nu staat, is het wel erg makkelijk te zeggen dat familie op de eerste plaats komt. Voor de meesten zal dat op emotioneel vlak ook wel zo zijn (ook voor mij uiteraard), maar ik zou liever eens weten hoe het op financieel vlak zit. Volgens mij zullen er dan in ieder geval al een pak meer zijn die de auto bovenaan het lijstje zetten.
                      Enige moeilijkheid: ik heb niet direct een suggestie om de poll te wijzigen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                        Ik blijf erbij dat deze poll te weinig concreet is. Zoals de poll er nu staat, is het wel erg makkelijk te zeggen dat familie op de eerste plaats komt. Voor de meesten zal dat op emotioneel vlak ook wel zo zijn (ook voor mij uiteraard), maar ik zou liever eens weten hoe het op financieel vlak zit. Volgens mij zullen er dan in ieder geval al een pak meer zijn die de auto bovenaan het lijstje zetten.
                        Enige moeilijkheid: ik heb niet direct een suggestie om de poll te wijzigen.
                        Familie is gratis!

Voor mij nog steeds een grote, dikke 1

Comment

1) Familie (zonder twijfel)

Voor plaats twee is het vechten

Normaal staat daar huis... maar ik heb de voorbije jaren al genoeg geld daarin gestoken vind ik Ik vind mijn huis voor 99% af (alleen de klinkers ontbreken nog, Stefanus )
                          Ik zou nu graag een derde voituurke kopen... hmmm

2) Auto
                          3) Huis

auto en huis kan je tevens ook als hobby aanzien

4) Reizen... hmmm nee... ik blijf liever rond de kerktoren hangen

Comment

Familie is gratis!

Het zou er nog moeten aan mankeren!
                            Nee, stel dat de vraag is een reis maken met de hele familie naar een exotische bestemming, die volledig zelf bekostigen en daarenboven niet eens graag op reis gaan omdat je liever dat geld spaart voor een leuke wagen.
                            M.a.w. stel dat je een budget hebt van 5000 €, welk aandeel wordt opzijgezet voor de volgende wagen, welk aandeel gaat naar zaken die de familie leuk vindt, maar jij iets minder, enzoverder.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                              (alleen de klinkers ontbreken nog, Stefanus )
                              'k wil ze gerust komen leggen maar dat gaat je meer kosten dan een lang Golfje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                dief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                                  dief

Comment

Stel diezelfde vraag eens op een zwaar tuning-forum en je gaat denkelijk andere resultaten verkrijgen (zeker als het een tjoening-forum is)
                                    Wie zegt dat ?
                                    Daar zitten veel jongens- hoewel het soms echte Sjonnies zijn- die voor hun wagen en tuning hard hebben moeten werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                      Hij vraagt je niet de "yellow brick road" te leggen, hé.

Comment

Vanzelfsprekend komen familie & partner ( & hopelijk toekomstige kinderen) op één.

Ik heb geen dure hobby's dus dat zal geen probleem zijn.

Auto en huis zijn afhankelijk van wat je kan uitgeven, ze zijn noodzakelijk, je hebt ze uiteraard graag wat mooier en luxueuzer maar zullen nooit een prioriteit zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk
                                          Vanzelfsprekend komen familie & partner ( & hopelijk toekomstige kinderen) op één.

Ik heb geen dure hobby's dus dat zal geen probleem zijn.

Auto en huis zijn afhankelijk van wat je kan uitgeven, ze zijn noodzakelijk, je hebt ze uiteraard graag wat mooier en luxueuzer maar zullen nooit een prioriteit zijn.
                                          Inderdaad. Als ik door mijn latere job ( vrij slecht betaalde sector) geen dure wagen kan kopen : Tja, zo is het. Als ik om de een of andere reden wel een dure wagen kan kopen: Fijn.

Comment

Working...
                                          X