Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto - huis - familie - hobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto - huis - familie - hobby

Voor mijn werk ben ik redelijk vaak op de baan en kom ik vaak bij de mensen thuis.
    Vandaar mijn -enigszins provocerende -opmerking dat het niet zelden voor de deur van de marginaalste huizen (sociale woningen ...) is dat men de mooiste wagens aantreft. (uiteraard klopt dit niet en is dit geenszins de regel, maar het valt me toch op).

Vandaar dit polleke: wat staat eerst op uw prioriteitenlijst?
    -huis
    -auto
    -vrouw (partner) - kind - familie
    -vrije tijd (reizen, hobby's, ...)

Vermits dit een autoforum is verwacht ik wel nogal eenzijdige reacties maar bij mij persoonlijk komt auto toch maar op de derde plaats. Ik ben toch eerder van het principe om te investeren in zaken die echt een meerwaarde voor je leven betekenen, en aangezien de auto toch nog altijd maar een vervoersmiddel is denk ik dan eerst aan mijn huis en dan aan mijn gezin...
    107
    auto
    9,35%
    10
    huis
    17,76%
    19
    familie - partner - kind
    71,03%
    76
    reizen
    1,87%
    2

Mijn gezin natuurlijk.
    Wie zet nu een hoop stenen of een stuk metaal voor zijn vrouw en kinderen?

BTW: mag ik vragen wat er marginaal is aan sociale woningen? Ik kan je volledige wijken nieuwbouw tonen waar je je ogen nogal zal opentrekken. Het staat er niet op geschreven dat het sociale woningbouw is, hé.

Comment

mijn familie en vriendin, gelukkig nog geen kindje, komen zeker op de eerste plaats. Een auto is maar een gebruiksvoorwerp. Oké, ik rij ook veel liever met een Bmw 645 dan een Golf, maar beide kunnen evensnel ontnomen worden en als dat gebeurd, dan is het minder erg dan als dat met je gezin/familie gebeurd. Zowiezo vind ik het erg als mensen alles moeten opofferen voor één of andere dure auto te betalen...dan is men in mijn ogen toch serieus fout bezig.

Comment

De auto voor mijn zenne,. Een huis heb ik niet,een vrouw heb ik niet,kinderen heb ik niet en reizen is alleen leuk met de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
          De auto voor mijn zenne,. Een huis heb ik niet,een vrouw heb ik niet,kinderen heb ik niet en reizen is alleen leuk met de auto.
          Afgaande op je posts hier zullen de vrouw en kinderen er ook nooit komen.

Comment

Ik zou wel minder willen uitgeven aan reizen e.d. om een mooie wagen te kopen, maar ik ga er niet mee overdrijven.

Comment

Is allemaal apart budget (auto huis en hobbies), dus ze staan naast mekaar, niet onder mekaar
              Ik ga geen huis bouwen waarvoor ik m'n auto moet verkopen, en 'n vrouw die mij niet toestaat dat ik mijn geld aan auto's uitgeef, kan ook vertrekken...
              Snap echt 't probleem van de stelling niet
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Materiele dingen komen natuurlijk na familie en vrienden; dat spreekt voor zich. Verder komt het huis toch op de 2de plaats, hoe graag ik ook met de auto rijd uiteindelijk vertoef ik veel meer thuis dan in de wagen. Dure hobbys heb ik voorlopig niet dus daar zal ik sowieso geen andere dingen voor moeten laten. Reizen doe ik wel graag maar moest ik het tijdelijk wat minder breed hebben dan zou ik er weinig problemen mee hebben om de reis te laten vallen.
                Last edited by ; 06/11/2006, 15:36.

Comment

Verplaatst naar DIE-OF-DAT
                  ----------------------------------------------------------------------------------
                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                  Pictures here: BMW 7 Series
                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                  Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                  It might need half a starsystem to turn around,
                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                  Cylons have respect for it...

Comment

Ik excuseer me mocht ik de indruk gegeven te hebben een sociale woning marginaal te vinden. Dit is hoegenaamd niet het geval.
                    Ik veronderstel enkel dat mensen die in een sociale woning wonen, minder kapitaalkrachtig zijn en dat ze derhalve al een krapper budget hebben. Moeten vaststellen dat je in een sociale woning woont maar wel een dure auto voor de deur lijkt me dan ook niet coherent.

PS. marginaal kun je natuurlijk ook als "beperkt" omschrijven, dus zonder subjectieve connotatie van "vulgair"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust
                      Ik veronderstel enkel dat mensen die in een sociale woning wonen, minder kapitaalkrachtig zijn en dat ze derhalve al een krapper budget hebben. Moeten vaststellen dat je in een sociale woning woont maar wel een dure auto voor de deur lijkt me dan ook niet coherent.
                      Hiermee ga ik volledig akkoord.
                      Het was enkel het woord "marginaal" zo dicht bij het woord "sociaal" dat me een beetje deed huiveren.
                      Je hebt echter gelijk als je zegt dat er iets schort aan het systeem als bewoners van sociale woningen in heel dure wagens rondrijden.

Comment

wat een bizarre poll. Kiezen tussen een huis of tussen je familie

een auto staat zeker niet op de eerste plaats voor mij.
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik zet toch huis (en beleggingen/spaargeld) op de eerste plaats.

Maar versta me niet verkeerd, ik ben geen harteloze zak. Een huis en dat spaargeld is voor mij een teken van zekerheid. Als ik trouw en kinderen heb zal dat veranderen, en dan is er al die zekerheid.

Dan komt de auto.

Reizen interesseren mij niks.

Comment

Ik vind de omschrijvingen veel te vaag. Ze zijn teveel voor interpretatie vatbaar.
                            Ik ga in ieder geval niet alles doen om toch maar een mooie wagen te hebben.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                              Ik zet toch huis (en beleggingen/spaargeld) op de eerste plaats.

Maar versta me niet verkeerd, ik ben geen harteloze zak. Een huis en dat spaargeld is voor mij een teken van zekerheid. Als ik trouw en kinderen heb zal dat veranderen, en dan is er al die zekerheid.

Dan komt de auto.

Reizen interesseren mij niks.
                              Ik volg die stelling wel, het is leuk dat je iets hebt dat van je eigen is. Ik zou bijvoorbeeld nooit mij (toekomstig) appartement verkopen als ik wil samenwonen met mijn (toekomstige) vriending maar dan zou ik het verhuren. Dan heb je altijd iets achter de hand moest het ooit fout lopen.

Is een auto voor mij belangrijk, ja tot op zekere hoogte. Als ik weer een nieuwe kras vind of een putje dan zit ik daar mee in, hoe goedkoop de auto ook mag zijn het moet gewoon proper zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust
                                marginaalste huizen (sociale woningen ...) is dat men de mooiste wagens aantreft.
                                Marginaal? Ok je opvatting over marginaal is anders. Ok goed, je hebt het zelf gezegd.

Met het feit dat je daar veel dure auto's aantreft daar ga ik mee akkoord. Wat ik vind is dat je een auto moet kopen dat overeenstemt met je inkomen. Die mensen hebben een sociaal huis (lage statussymbool) en ze willen hem opkrikken met een dure auto (hoge statussymbool)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                  Dan heb je altijd iets achter de hand moest het ooit fout lopen.
                                  Inderdaad, in onze moderne maatschappij is een relatie staande houden niet zo vanzelfsprekend...

Comment

Bij mij komt de auto op de laatste plaats, als ik ooit merk dat ik moet bezuinigen door mijn auto dan zal ik deze op termijn inruilen voor iets goedkoper.

Comment

Een mooie auto hebben is leuk, zeer leuk... maar er zijn toch belangrijkere zaken in het leven.

Ook bij mij komt de auto slechts op de derde plaats!

-vrouw
                                      -huis
                                      -auto
                                      -vrije tijd

Comment

Ach tis een poll met voorspelbare uitkomst.

Velen zeggen hier dat een huis voor hun wagen komt, en toch betwijfel ik het soms

Comment

Working...
                                        X