Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto - huis - familie - hobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Leuk topic. Ook leuk van de topicopener even de mensen die een sociale woning hebben met de kop recht in de stront te duwen door hen marginaal te noemen.

'k Voel mij niet aangesproken, 'k heb een gewone driegevelwoning in 't Gentse. M'n vrouw haar ouders hebben echter wel gebouwd op een sociale kavel, een 40 tal jaar geleden. Ze waren pas aan het werk hadden nog geen werkzekerheid, vandaar de aankoop. 40 jaar later hebben ze 'n buitenverblijf in de Ardennen en staat er een 406 voor de deur. Erg marginaal.

Hopelijk heb je 't nooit vlaggen, maar als je financieel aan de grond zit zal je misschien ooit nog tevreden zijn dat er één van die marginale profiteurs je een sociaal woningkje wil verhuren.

Oh ja, wat je polletje betref.

1. Gezin
    2. Woning
    3. Auto
    4. Reizen

Al diegene die 3 of 4 hoger rangschikken zijn 't niet waar 't zo goed te hebben.

Comment

Ik vind een huis véél belangrijker dan een auto. Een huis kopen is een investering, een auto kopen is in de verste verte geen investering en is puur financieel gezien echt een dikke verliespost.

Ik ben... euhm... al wat ouder dan de meeste hier dus ik kan de volgorde geven die ik gehanteerd heb.

1. vrouw
      2. huis
      3. kinderen
      4. auto

Een auto heb ik natuurlijk al langer dan mijn kinderen en mijn huis maar ik besteedde er vroeger minder geld aan. Reizen heb ik altijd al gedaan en hobby's heb ik ook altijd gehad, aan het laatste besteed ik nu wel meer centen dan vroeger.

Comment

Wie in auto investeerd i.p.v. een huis is stom bezig. (met investeren bedoel ik kopen) want met een auto heb je altijd verlies als je hem verkoopt, met huis heb je altijd winst.
        Als je bv. 40000 vrij zou hebben dan zou je toch beter lening aangaan en huis kopen dan van auto veranderen. (Tis natuurlijk te zien hoe rijk je bent, he)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
          Ach tis een poll met voorspelbare uitkomst.

Velen zeggen hier dat een huis voor hun wagen komt, en toch betwijfel ik het soms
          Hier zitten ook personen die nog nooit gewerkt hebben voor hun centen. Die hebben makkelijk spreken.

Oorspronkelijk geplaatst door indoor
          Als je bv. 40000 vrij zou hebben dan zou je toch beter lening aangaan en huis kopen dan van auto veranderen. (Tis natuurlijk te zien hoe rijk je bent, he)
          Voor €40.000 heb je geen huis, zelfs geen stuk bouwgrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
            Voor €40.000 heb je geen huis, zelfs geen stuk bouwgrond.
            Misschien een akker?

Comment

1-gezondheid
              2- kinderen/vrouw... heb ik dus
              3-spaarboek ( appel voor de dorst )
              4- huis... heb ik ook al
              5-reizen...doen we ook
              6-nieuwe auto ...( heb ik nu eindelijk ook )

de topicopener heeft wel gelijk als je ziet voor welke huizen sommige auto's staan
              oke niet iedereen vind een huis belangrijk ... elk zijn gedacht daarover.
              persoonlijk ken ik mensen die een afkorting hebben voor een wagen die hoger ligt dan de HUUR van hun huis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                Leuk topic. Ook leuk van de topicopener even de mensen die een sociale woning hebben met de kop recht in de stront te duwen door hen marginaal te noemen.

'k Voel mij niet aangesproken, 'k heb een gewone driegevelwoning in 't Gentse. M'n vrouw haar ouders hebben echter wel gebouwd op een sociale kavel, een 40 tal jaar geleden. Ze waren pas aan het werk hadden nog geen werkzekerheid, vandaar de aankoop. 40 jaar later hebben ze 'n buitenverblijf in de Ardennen en staat er een 406 voor de deur. Erg marginaal.

Hopelijk heb je 't nooit vlaggen, maar als je financieel aan de grond zit zal je misschien ooit nog tevreden zijn dat er één van die marginale profiteurs je een sociaal woningkje wil verhuren.

Oh ja, wat je polletje betref.

1. Gezin
                2. Woning
                3. Auto
                4. Reizen

Al diegene die 3 of 4 hoger rangschikken zijn 't niet waar 't zo goed te hebben.
                Gast! kunde lezen
                de term marginaal was slecht gekozen en heb mij dan ook al geëxcuseerd

ontopic: wel bevreemdende resultaten van de poll, had heel wat meer diehard-autofans verwacht die het grootst gedeelte van hun budget daaraan uitgaven, ten nadele van de rest.

Comment

Een jaar of twee geleden had ik resoluut de auto op de eerste plaats gezet, ondertussen ben ik wijzer geworden.

Mijn lijstje:

1. familie - partner - kind (hoewel ik enkel familie heb )
                  2. woning
                  3. auto
                  4. reizen

Comment

owkeej:
                    1. madam en klein mannen/vrouwen op de eerste plaats hoewel ik op deze moment zonder madam zit...
                    2. een gewoon deftig huis staat op de planning voor de komende jaren.
                    3. vrije tijd. d.w.z. motorrijden, reizen en mijn sociaal leven (lees het leven zoals het is: aan den toog )
                    4. mijn krel. 'k heb maar een simpel autooke, 'k zou wel graag iets straffer hebben maar ik kan er echt 't geld niet aan geven. ik spaar liever voor een huis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust
                      Gast! kunde lezen

ontopic: wel bevreemdende resultaten van de poll, had heel wat meer diehard-autofans verwacht die het grootst gedeelte van hun budget daaraan uitgaven, ten nadele van de rest.
                      die zijn er hoor , maar dat zullen ze niet rap toegeven

Comment

Voor mij komt zonder enige twijfel mijn gezin en familie op de eerste plaats. Ik hoop dat ik tesamen met mijn vrouwke en kinderen een goede gezondheid mag hebben, want dat blijft toch nog steeds de grootste rijkdom. Ik besef dat des te meer omdat ik al vanaf mijn geboorte gezondheidsproblemen heb.

Op de tweede plaats wil je tesamen met je vrouw en kinderen een warm nestje hebben. Een dak boven je hoofd hebben is dan ook zeer belangrijk.

Een auto komt bij mij op de derde plaats, aangezien ik deze nodig heb om mijn kost te verdienen. In principe kan je voor de meeste verplaatsingen gebruik maken van alternatieve vervoersmogelijkheden, maar een auto maakt het altijd net iets makkelijker. Voor ons alleszins toch.

Vrije tijd is belangrijk. Na een dag van inspanning is het belangrijk om je lichaam en geest ook eens te laten ontspannen. Dit hoeft niet altijd geld te kosten. Daarom staat dit onderdeel op de laatste plaats.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

The family !!!!

en zo zwaar! Familie is het belangrijkste in mijn leven. Daar is geen twijfel mogelijk. Moesten we kindjes krijgen en ik zou er te weinig tijd naar m'n zin mee kunnen doorbrengen door m'n job dan verander ik meteen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                            Ik volg die stelling wel, het is leuk dat je iets hebt dat van je eigen is. Ik zou bijvoorbeeld nooit mij (toekomstig) appartement verkopen als ik wil samenwonen met mijn (toekomstige) vriending maar dan zou ik het verhuren. Dan heb je altijd iets achter de hand moest het ooit fout lopen.
                            Aardige stelling...

Dus je hebt eigenlijk reeds op voorhand geen vertouwen in je relatie...? Ahja... Want je wil jezelf indekken. Zoiets begrijp ik niet.

Comment

Gast! kunde lezen

Jij mag gerust Stefaan zeggen hoor. 'k Hou niet van 'gast'.
                              Als je je geëxcuseerd hebt is alles ok, 'k vond het een zeer ongepastte openingszin naar die mensen toe.

't Is nu eenmaal een vaststaand feit dat een auto als 't verlengde van de penis & als imagoverhoger wordt gekocht, 't is te zeggen, door velen.

Het autowereld forum is voor 't grootste deel een vrij 'rijk' forum. 't Grootste deel is van goede huize of heeft het niet slecht en weerspiegelt dus niet echt het werkelijke leven.

'k Heb de eerste 8 jaar van m'n werkend leven op een architectenburo/studiedienst gewerkt en heb dus wel wat beginnende koppeltjes over de vloer gehad die klein bouwden en achteraf gezien eigenlijk groter konden gaan. Hiermee wil ik zeggen dat heel wat mensen bij 't begin van hun leven niet veel financiele mogelijkheden hebben en dus klein starten, eventueel in een sociale woning/op een sociale kavel. Eens 't leven wat vooruit gaat gaan zo ook hun financiele mogendheden vooruit. En 't kan dus perfect zijn dat na 25 afbetalen voor hun sociale woning zich een BMW of MB kunnen permitteren.

Worden zij, omdat ze in een sociale woning wonen, dan geacht, ipv deze BMW of MB te kopen opnieuw te bouwen/kopen, maar dan géén sociale woning meer? Ik denk het niet.

Mischien 't ook is op die manier bekijken.

'k Heb steeds de raad meegekregen van thuis uit om klein te beginnen. 'k Heb 10 jaar op een appartement gewoond. Mijn wagens blijven, zoal de kinderen geen 18 zijn jonge occasie's. 'k Wil gewoon die waardevermindering niet betalen. Misschien dat ik ooit nog 'es bouw, maar ik betwijfel het. 't Huis is nu in orde, later nog een carport erbij, binnen paar jaar nieuwe keuken en 't is af.

Een wagen is me momenteel té tijdelijk om veel geld in te steken, ik investeer dat liever in m'n kinderen. Eens die het huis uit zijn zou er best een BMW kunnen komen. Indien ze vandaag 't huis uit waren stond hier een BMW 1-reeks. 'k Zie dat graag.
                              Last edited by ; 06/11/2006, 22:50.

Comment

Stel diezelfde vraag eens op een zwaar tuning-forum en je gaat denkelijk andere resultaten verkrijgen (zeker als het een tjoening-forum is)

Comment

1. Familie
                                  2. Huis (rechtstreeks verband met het eerste, familie mag niet lijden onder minderwaardige huisvesting)
                                  3. Reizen (belangrijk element in de sociale ontwikkeling)
                                  4. Auto (vervoermiddel om van A naar B te komen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega
                                    Aardige stelling...

Dus je hebt eigenlijk reeds op voorhand geen vertouwen in je relatie...? Ahja... Want je wil jezelf indekken. Zoiets begrijp ik niet.
                                    Dat zeg ik toch niet, maar je weet dat nooit.

Ik zou gewoon nooit mijn eigen kot verkopen om met iemand te gaan samenwonen. Er zijn zoveel koppeltjes die hals over kop gaan samenwonen en dan tot het besef komen dat het totaal niet lukt maar ondertussen zijn ze wel nen hoop geld kwijt en zitten ze met de zever.

Iets waar je zelf voor werkt geef je niet zomaar af.

Ik dek mijzelf in omdat ik niet van den 1 op den anderen dag in ne financiële put wil zitten.

Ik ben gewoon van het principe wat van mij is is van mij en wat van u is is van u, wat je samen koopt das natuurlijk iets anders maar daarom moet ik mijn appeltje voor de dorst toch niet opofferen ?

Comment

Wat een zeveronderwerp...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                        1. Familie
                                        2. Huis (rechtstreeks verband met het eerste, familie mag niet lijden onder minderwaardige huisvesting)
                                        3. Reizen (belangrijk element in de sociale ontwikkeling)
                                        4. Auto (vervoermiddel om van A naar B te komen)
                                        Een auto is voor mij toch nog wel wat meer dan dat.

Aangezien er hier volledige lijstjes opduiken:
                                        1. Familie en gezondheid
                                        2. Werkzekerheid/Inkomen
                                        3. Huis
                                        4. Auto en reizen
                                        Voor mij komt de familie op de eerste plaats. Samengaande met mijn persoonlijke gezondheid en die van mijn familie.
                                        Werkzekerheid en inkomen komen eigenlijk op de tweede plaats voor mij. Het is snel gezegd dat geld niet belangrijk is... maar het is toch mooi maar het begin van alles! En aangezien ik nog geen lotto of EuroMillions heb gewonnen of een reuze erfenis op mijn naam heb staan. Is dit toch wel zeer belangerijk voor mij. Dat huis volgt toch zowiezo als je ervoor zorgt dat je er het geld voor hebt.
                                        Mja... Een huis dan hé. Toch ook wel heel belangrijk in deze tijd waarin dat een hoopje stenen zeer duur blijken te zijn.
                                        Auto en reizen... Voor mij ook heel belangerijk!!! Een auto kan mij dagelijks een lach op m'n gezicht geven... Het zonnetje in mij opwekken (niet veel voor nodig) en datis gelijkgaand met reizen. Ik wil echt wel een stuk van de wereld zien en bijleren op gebied van culturen ed. Het is ook omdat ik iets op nummer 2 heb staan dat me veel energie kost en dat dan toch wel eens nu en dan aflossing moet kunnen hebben. Reizen is daarop het perfecte antwoord! en ik reis enkel met mijn vrouwtje! Wat dus ook heel belangrijk is voor mij. Zo bekijk ik dus reizen niet als enkel pure ontspanning voor mezelf. Nee... Het is iets dat hand in hand gaat met een persoon uit de nummer 1!

Eigenlijk hangen al die dingen samen.... Het één heeft gewoon een hogere prioriteit dan de andere. Moest ik voor de auto kiezen dan stond hier reeds iets zeer exclusief voor de deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                          Dat zeg ik toch niet, maar je weet dat nooit.

Ik zou gewoon nooit mijn eigen kot verkopen om met iemand te gaan samenwonen. Er zijn zoveel koppeltjes die hals over kop gaan samenwonen en dan tot het besef komen dat het totaal niet lukt maar ondertussen zijn ze wel nen hoop geld kwijt en zitten ze met de zever.

Iets waar je zelf voor werkt geef je niet zomaar af.

Ik dek mijzelf in omdat ik niet van den 1 op den anderen dag in ne financiële put wil zitten.

Ik ben gewoon van het principe wat van mij is is van mij en wat van u is is van u, wat je samen koopt das natuurlijk iets anders maar daarom moet ik mijn appeltje voor de dorst toch niet opofferen ?
                                          Hey... Ik wil geen insprake doen op je manier van handelen op financieël gebied of wat dan ook. Ik vind je stelling gewoon raar.

Het is u goed recht om erover te denken zoals je zelf wilt.

Comment

Working...
                                          X