Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bestelwagen: Renault Kangoo vs Peugeot Partner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe bestelwagen: Renault Kangoo vs Peugeot Partner

Hallo,

Binnen komt er een nieuwe bestelwagen (tweezit dus). De keuze ligt tussen een Peugeot Partner en een Renault Kangoo. Bij beide modellen gaat om de 90pk diesel. Hun prijs ligt ook zeer dicht bij elkaar.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom. Zo heb ik opgevangen dat de Partner iets beter rijdt omdat het onderstel afkomstig is van een gewone personenwagen (is dit bij de Kangoo ook niet zo?!). Rijcomfort, betrouwbaarheid en souplesse van de motor zijn zowat de belangrijkste punten.

De Renault of de Peugeot?

Ik vind juist de renault beter, kom er eens mee rijden!
    Ook is de afwerking vaak iets beter..
    => beste remmen en onderstel uit zijn klasse vind ik, tenzij de partner recent heel wat wijzigingen heeft gekregen.

Comment

De Kangoo heeft het onderstel van de Scenic 2 dacht ik.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Mijn broer heeft een Peugeot Partner. Hij heeft deze nieuw gekocht drie jaar geleden en heeft er in die drie jaar massa's problemen mee gehad. Mijn neef heeft al enkele jaren een Kangoo en hij heeft daar nog niks van problemen mee gehad. Persoonlijk zou ik voor de renault gaan.

Comment

wij zien een kangoo hier zo goed als nooit voor garantiegevallen.. wat inderdaad al veel wil zeggen. Wat bij Peugeot geldt als betrouwbaarheid weet ik zo niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
            Mijn broer heeft een Peugeot Partner. Hij heeft deze nieuw gekocht drie jaar geleden en heeft er in die drie jaar massa's problemen mee gehad. Mijn neef heeft al enkele jaren een Kangoo en hij heeft daar nog niks van problemen mee gehad. Persoonlijk zou ik voor de renault gaan.
            Iemand hier in de straat heeft 2 kangoo's gehad, hebben beide meer in de garage gestaan dan voor zijn deur. (moesten ze altijd komen takelen, want deed gewoon niks meer)
            Nu heeft hij al maanden een Berlingo en daarme niks problemen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Hier hebben we een Berlingo '10 en dat bolt eigenlijk heel goed, ondertussen 50k KM en geen enkel probleem. Deze hoeft wel zelden hard te
              werken en een aanhangwagen te trekken. Wordt ook altijd rustig mee gereden.

Een werknemer heeft privé het 1e model Partner gehad en dat is een heel verschil qua rijden en vooral rijgeluiden.
              Hij heeft er wel nooit problemen mee gehad (+200k KM).

Ik vind de huidige Berlingo mooier dan de Partner. De Kangoo vind ik persoonlijk de lelijkste van die 3.

Waarom 90pk? De 75pk voldoet zeker voor normaal gebruik.

In een Berlingo kan je met z'n 3 vooraan zitten (als je niet te groot/breed bent tenminste), in noodgevallen kan dit wel handig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mistlicht Bekijk Berichten

Waarom 90pk? De 75pk voldoet zeker voor normaal gebruik.
                Ik zou toch voor de 90pk gaan. De nieuwe berlingo's/partners wegen 1400 kg, en dan is 75pk weinig. Zeker in beladen toestand.

Comment

Al 7 jaar en 140.000 probleemloze kilometers met een Partner (personenversie). Kangoo vond ik destijds minder, zag er (nog meer) speelgoedauto uit.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Het is de kangoo geworden. 90pk ipv 75 pk omdat iets vlotter ook gewoon aangenamer is. Het is eerder een gevoelskeuze ipv een rationele keuze. De pluspunten zijn vooral de ruime cabine, de deuren voelen iets steviger aan en een goede ervaring met de garage in het verleden.

Comment

ik zie da je van Roeselare bent, Renault garage De Hallen?

Comment

Ja, klopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blazin Bekijk Berichten
                          Het is de kangoo geworden. 90pk ipv 75 pk omdat iets vlotter ook gewoon aangenamer is. Het is eerder een gevoelskeuze ipv een rationele keuze. De pluspunten zijn vooral de ruime cabine, de deuren voelen iets steviger aan en een goede ervaring met de garage in het verleden.
                          Mag ik via PM eens weten wat je hiervoor betaald ?
                          Overweeg ook al een tijdje om zoiets te kopen maar krijg mijn Peugeot 206 niet verkocht .
                          Moest ik een nieuwe kopen gaan ze waarschijnlijk gewilliger zijn om mijn Peugeot over te nemen

Comment

Working...
                          X