Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530d of 535d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw 530d of 535d

    Komende van een X5 3.0sd zitten wij te twijfelen tussen een 530d of 535d.
    Beide worden goed uitgerust (High Executive NL, M-sportpakket), alleen de 530d krijgt als extra HUD, bandenspanningsweegave, rolgordijnen achter/zij en surround view.
    Zouden jullie voor de extra luxe gaan of de extra power?
    18
    Bmw 530D
    38,89%
    7
    Bmw 535D
    61,11%
    11

  • #2
    lijkt misschien vreemd, maar ik zou voor de 535d gaan en dus power.
    De extra "luxe" vermeld zijn snufjes, geen luxe. Alhoewel ik het straf vind dat bandenspanningsweergave bv op zo een kar nog een optie is die afgewogen moet worden met een motor.

    (Ik zou voor de 530d gaan bv als de 535d moet inboeten op zitpositie, media, afwerking & materialen, uitrusting in het algemeen)

    Comment


    • #3
      Beetje rare poll. En gezien het toch hun geld niet is, zullen de meesten 535d stemmen. Zeker al als je weet dat half het forum jongelingen zijn die nooit zelf een auto betaald hebben...

      Soit, ik treed stebenz bij in de vraag rond die opties. Heb je echt HUD of surround view nodig? Indien je bvb surround view echt handig vindt want je vrouw parkeert de wagen anders niet graag etc, dan zou je het op gelijk welk model moeten nemen. Uiteindelijk moet je met een wagen meerdere jaren rondrijden en wil geen 3 jaar aan een stuk spijt hebben dat je die éne optie echt niet nam.
      Opties nemen anderzijds for the sake of it, is belachelijk. Steek het geld in uw zak of koop er iets erg leuk mee voor jezelf, uw vrouw of uw kinderen. Voor 1420 Euro kan je alvast een erg mooi cadeau kopen.

      Zelf stem ik voor de 530dA gezien die een goei 5000 Euro goedkoper is dan een 535d en ik bij het rijden weinig verschil merk tussen de x30d's en x35d's die ik tot hiertoe reed. Op papier gaat de 35d wel sneller, maar gezien we niet op papier rijden, maar op de weg...
      Ik vrees wel dat het wat afhangt van je rijstijl. Het (kleine) verschil zit hem vooral in het hernemen uit erg lage toeren. Ikzelf heb een "benzine-rijstijl", i.e. ik hou de motor redelijk in de toeren (1700 volstaan in dit geval) en zit altijd klaar om op het gas te gaan, en dan kom je automatisch nooit in dat turbogat-gebied waar die kleine turbo van de 535d een verschil maakt.
      Ben je eerder een bezadigd chauffeur die eerder het voetje licht en afwacht dan het gas al klaar houdt, waardoor je de helft van de tijd de toerenteller naar 1200t/m laat vallen, dan gaat een 535d een (klein) verschil maken.

      Op de oude 530d was het verschil iets opvallender dan op de huidige die 8 versnellingen heeft en waardoor hij snel naar een kortere verhouding teruggrijpt als je op het gas wil.

      Surround view is echt een fantastisch ding, vind ik persoonlijk. Zeker als je vaak overal gehaast naartoe gaat en in drukke omgevingen met steeds nauwere parkeerplaatsen moet parkeren, vermijdt het een pak stress.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Als ik uiteraard even naast de poll denk zou ik ook voor een 530 gaan eerlijk gezegd. Voor de redenen die we hier al vaak besproken hebben. Maar de vraag hier is of je een 5je extra op gebied van performantie verkiest of een paar optievoorstellen. En dan is de keuze voor mij de 535.

        Comment


        • #5
          530d met opties please. HUD is gewoon handig, ge hebt de navigatie en andere info recht voor u neus zonder afleiding. Zonnegordijnen zorgen voor minder opwarming in de zomer en surround view maakt inparkeren zoveel makkelijker.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            530d met opties please. HUD is gewoon handig, ge hebt de navigatie en andere info recht voor u neus zonder afleiding. Zonnegordijnen zorgen voor minder opwarming in de zomer en surround view maakt inparkeren zoveel makkelijker.
            Wat vind je zelf van HUD wanneer er veel zonlicht is? Ik vind het dan moeilijk zichtbaar. Ook, als je nogal aan de lange kant bent, dan staat dat ding vaak slecht opgesteld.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              In nederland hebben wij de bijtelling... Dat betekent stel dat de 535d 100k kost en de 530d 95k dan scheelt dat 5k, alleen in dit kromme land Nederland blijven wij bijtelling betalen over de nieuwwaarde, dus als wij de 535d van 100k nemen dan kost dat mijn vader 1000 euro per maand aan bijtelling, nemen wij de 530d van 95k dan kost dat 950 euro per maand.
              Als wij de auto 4 jaar houden dan scheelt de 530d met de 535d 48x50 euro = 2400 euro.
              Dat is de voornaamste reden waarom wij twijfelen tussen een 530d en 535d.
              Is het die 5000 euro plus 2400 euro waard.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                In nederland hebben wij de bijtelling... Dat betekent stel dat de 535d 100k kost en de 530d 95k dan scheelt dat 5k, alleen in dit kromme land Nederland blijven wij bijtelling betalen over de nieuwwaarde, dus als wij de 535d van 100k nemen dan kost dat mijn vader 1000 euro per maand aan bijtelling, nemen wij de 530d van 95k dan kost dat 950 euro per maand.
                Als wij de auto 4 jaar houden dan scheelt de 530d met de 535d 48x50 euro = 2400 euro.
                Dat is de voornaamste reden waarom wij twijfelen tussen een 530d en 535d.
                Is het die 5000 euro plus 2400 euro waard.
                Da's veel voor weinig extra gevoel achter het stuur. Bovendien, als je in Nederland of Vlaanderen woont, kan je met dat vermogen ook al geen kant uit. En het is niet dat je hier een sportwagen of V8 koopt die je ook andere sensaties als geluid, sportiviteit, ect aanbiedt. Het enige wat een 535d doet tegenover een 530d is wat sneller rijden zonder dat je er de mot in hebt.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  tja, als je nu eens kiest tussen een 530i of 535i, dan kan je tenminste nog eens denken welke meerwaarde de 35i kan geven op trackdays

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                    tja, als je nu eens kiest tussen een 530i of 535i, dan kan je tenminste nog eens denken welke meerwaarde de 35i kan geven op trackdays
                    Dan kies ik ook voor een 530i. Atmo > turbo
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Dan kies ik ook voor een 530i. Atmo > turbo
                      dat dacht ik wel
                      ik wellicht niet ....
                      Ik rij en reis dolgraag in hooggebergte en dan is turborijden een godsgeschenk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        dat dacht ik wel
                        ik wellicht niet ....
                        Ik rij en reis dolgraag in hooggebergte en dan is turborijden een godsgeschenk
                        Daarvoor staat er een versnellingsbak in een auto...

                        In welk hooggebergte rij je in België?
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #13
                          baraque fraiture?


                          Ik zou voor de 530d gaan en extra opties.
                          Het is nu niet dat zo'n 530d al traag is en je bent al sneller dan het merendeel van de bevolking met hun 316d leasesletjes..

                          Vermogen kan je er altijd bij laten steken. Opties zal al wat moeilijker en duurder zijn.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Daarvoor staat er een versnellingsbak in een auto...

                            In welk hooggebergte rij je in België?
                            er staat geen betonmuur rond het landje he

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              er staat geen betonmuur rond het landje he
                              Enne... hoeveel keer per jaar rijdt je in het hooggebergte en mag je van vrouwlief ook die power daar gebruiken?
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Enne... hoeveel keer per jaar rijdt je in het hooggebergte en mag je van vrouwlief ook die power daar gebruiken?

                                een paar keer toch boven de 1500m en met een atmo moet het al van een betere soort zijn om echt leuk te zijn. Een mens went aan pk's....
                                Vrouwlief haat zelf aan het stuur zitten op die bergbaantjes en ziek wordt ze van traag rijden ook.

                                Met een 1.9 tdi bv is het nog doenbaar omdat je geen verlies hebt en voldoende koppel laag hebt. Een atmo naftje < 2500cc is een ramp. Toeren blazen zonder kracht te voelen is vermoeiend.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Wat vind je zelf van HUD wanneer er veel zonlicht is? Ik vind het dan moeilijk zichtbaar. Ook, als je nogal aan de lange kant bent, dan staat dat ding vaak slecht opgesteld.
                                  Klopt, maar dan moet de zon eens beginnen zich te laten zien.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ikzelf heb voor dezelfde keuze gestaan en heb gekozen voor de 530d. In absolute cijfers presteert de 535d beter dan de 530d, maar er is toch een verschil in karakter tussen deze motoren, waarbij ik vind dat het subjectieve gevoel van 'power' meer bij de 530d aanwezig is dan bij de 535d. De 535d is zeer lineair en gaat hoger in de toeren. Het is dan ook in deze hoge toerentallen dat de 535d z'n tienden van secondes gaat halen tov de 530d. De 530d geeft z'n power veel brutaler vrij. Als de twinscroll turbo z'n werk begint te doen, dan krijg je een veel brutalere duw in de rug. De 530d heeft wel gedaan met zingen aan 4500 toeren. Ik hou alleszins meer van het karakter van de 530d. Na bijna 40k km gereden te hebben geniet ik nog van elke kilometer met deze wagen. Zo'n heerlijk machien. Ik zou in uw plaats dus voor de 530d gaan en die extra uitrusting nemen.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X