Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW (f30) 320d vs 330d vs 328i - 328i de (toch ietwat) 'rationele' keuze??
voor de prijs van een 330d heb je natuurlijk ook een 335i
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
nee als je zoals de TS 25 a 30000 km per jaar doen is dat niet te doen idd.
maar ik doe er maar 15000 per jaar en ik twijfel daar serieus over
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
BMW Professional Drivers - Joey Hand and Bill Auberlen - drive the All-New, 6th generation, BMW 328i and 335i at Laguna Raceway at the North American press l...
Ik vind het toch ongelofelijk hoe dicht ze op elkaar blijven hangen, of zou dit opgezet zijn? ik denk het ni
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Zou interessanter geweest zijn als de 335i voorop reed, nu is het toch wat moeilijk inschatten of die 335i zich niet wat inhoudt. Wat niet wegneemt dat die instructeurs (denk dat dit de introductiedag van de F30 in de US was) off the record aangaven dat de 328i (wegens beter in balans) quasi even snel was op Laguna Seca.
Wel indrukwekkend hoe ze idd met een seriewagen (!) hierover heen vlammen, vooral de corkscrew!
Ik heb zelf 2x een 35i motor gehad en als je dat nog niet hebt gehad, moet je dat zeker doen !
Ik ga nu voor de 330d dank zij de geweldige VAA regeling, anders had ik mijn Z4 nog steeds gehad
Gewoon uit interesse, wat is de spec van je f30 (behalve de motor)? Ik heb ook al naar Glaciersilber in combinatie met M Pack zitten kijken, ziet erg knap uit. Echter ik geraak er dan qua interieur niet aan uit - zwart is veel te saai, het standaard stof/alcantara vind ik wel leuk maar vrees dat ik er snel op uitgezien zou raken (+ mijn vrouw zal daar zeker niet enthousiast over zijn), rood is er over, en de individual kleuren vind ik niet passen bij zilver. Erg spijtig dat je bv. geen Sattelbraun kan krijgen hierbij...
Gewoon uit interesse, wat is de spec van je f30 (behalve de motor)? Ik heb ook al naar Glaciersilber in combinatie met M Pack zitten kijken, ziet erg knap uit. Echter ik geraak er dan qua interieur niet aan uit - zwart is veel te saai, het standaard stof/alcantara vind ik wel leuk maar vrees dat ik er snel op uitgezien zou raken (+ mijn vrouw zal daar zeker niet enthousiast over zijn), rood is er over, en de individual kleuren vind ik niet passen bij zilver. Erg spijtig dat je bv. geen Sattelbraun kan krijgen hierbij...
Inderdaad, geen probleem. Maar het betekent wel dat over 8 jaar je veel meer kleinere én lichtere auto's gaat zien, dat er meer hybride en elektrisch zal (moeten) rondrijden en dat diesel er (in Vlaanderen) uit gaat. Want de CO2-waarde van een diesel zit weliswaar goed, maar de rest van de dieselgerelateerde uitstoot niet, en laten we daar in Vlaanderen nu net een probleem mee hebben (meer dan wie ook in Europa).
Maar terug on topic :-) Ik zou kiezen voor het benzineblok. 6-in-lijn als het kan (de sound!), 4 potten als het moet. Maar: ik zou zeker ook rondvragen voor een LPG-oplossing, kwestie van uw running costs te drukken. Ik weet niet of het bij de 3-reeks ook zo is dat ze de plaats van het reservewiel hebben opgevuld met een batterij (bij de 1 was dat wel zo, ivm hun start-stop), maar als je daar nog plaats hebt zou ik een ringtank overwegen. Van bij Saab en Volvo weet ik dat vermogens tot 250 PK vlot op te vangen zijn met LPi (kwestie van de juiste soort en het juiste aantal injectoren).
Ik ben voor Alcantara/stof gegaan .... beetje uitgekeken op leder en dat schuift toch nét iets harder dan stof
Zie die thread, is idd de perfecte spec. Dat alcantara vind ik ook leuk, echter weet niet of dat gaat blijven duren. En is nogal 'vrijgezel', als je begrijpt wat ik bedoel.
Zie die thread, is idd de perfecte spec. Dat alcantara vind ik ook leuk, echter weet niet of dat gaat blijven duren. En is nogal 'vrijgezel', als je begrijpt wat ik bedoel.
vrijgezel ?
Nu, mijn kinderen zijn 20+'ers dus ik heb het machien voor mij alleen (incl. de madam uiteraard)
2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Gewoon uit interesse, wat is de spec van je f30 (behalve de motor)? Ik heb ook al naar Glaciersilber in combinatie met M Pack zitten kijken, ziet erg knap uit. Echter ik geraak er dan qua interieur niet aan uit - zwart is veel te saai, het standaard stof/alcantara vind ik wel leuk maar vrees dat ik er snel op uitgezien zou raken (+ mijn vrouw zal daar zeker niet enthousiast over zijn), rood is er over, en de individual kleuren vind ik niet passen bij zilver. Erg spijtig dat je bv. geen Sattelbraun kan krijgen hierbij...
Wij zitten te kijken voor F31 met sportpakket, exclusief line, en nog wat opties met buitenkleur mineralgrau en individual opalweis leder practig gewoon
Wij zitten te kijken voor F31 met sportpakket, exclusief line, en nog wat opties met buitenkleur mineralgrau en individual opalweis leder practig gewoon
Daarnet nog eentje in Sport line zien staan, is toch ook knap. Viel me ook op dat het niveau van het interieur op niveau van de f10/f11 is, mits sportzetels/leder/navigatie pro. Enkel is het allemaal wat kleiner en jonger vormgegeven (pluspunt!).
Zelf voorkeur voor een Sport line f31, 18" velgen van de line, imperial blauw met cashmere individual en pianolak. Exclusive (hoewel je iets kan besparen door Comfort Plus te nemen met xenon en zonder de weinig noodzakelijke adaptieve lichten en high beam assist), Connectivity pack met Navi Pro, raamomlijsting en dakrails in aluminium, wegklapbare trekhaak, variable sport steering en M-adaptive dempers. Meer moet dat niet zijn (behalve automaat indien diesel). En als we echt mogen dromen dan nog de HK audio, Easy Access pack, panoramisch dak en HUD .
Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer hij (f31) mijn voorkeur heeft boven de f11.
Daarnet nog eentje in Sport line zien staan, is toch ook knap. Viel me ook op dat het niveau van het interieur op niveau van de f10/f11 is, mits sportzetels/leder/navigatie pro. Enkel is het allemaal wat kleiner en jonger vormgegeven (pluspunt!).
Zelf voorkeur voor een Sport line f31, 18" velgen van de line, imperial blauw met cashmere individual en pianolak. Exclusive (hoewel je iets kan besparen door Comfort Plus te nemen met xenon en zonder de weinig noodzakelijke adaptieve lichten en high beam assist), Connectivity pack met Navi Pro, raamomlijsting en dakrails in aluminium, wegklapbare trekhaak, variable sport steering en M-adaptive dempers. Meer moet dat niet zijn (behalve automaat indien diesel). En als we echt mogen dromen dan nog de HK audio, Easy Access pack, panoramisch dak en HUD .
Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer hij (f31) mijn voorkeur heeft boven de f11.
Hier is het ook zo, de F31 begint meer en meer onze voorkeur te hebben, maar woensdag ga ik toch ganse dag met 530d f11 rijden, ik wil die combinatie van de 8 traps met de 3l diesel eens voelen. Van zodra de 330d beschikbaar is voor testritten, wil ik hem een dag testen, ik voel met eigenlijk nog te jong om 530d te rijden.
We hebben 330d geconfigureerd met zogoed als alle opties en blijft ongeveer 10000 euro goedkoper dan 530d. Over de twijfel tussen 328i en 330d is de kogel door de kerk een gaan we voor 330d, de 328i is ongeveer 5000 euro goedkoper maar heb wat zitten rekenen en je betaalt dat verschil gewoon terug aan de pomp, tenzij ze natuurlijk een extra dieseltaks gaan invoeren om diroepo zijn potje te vullen... maar ja dat zien we dan wel zeker
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Of het gevoel in prestaties tov je gepeperde 325d voelbaar is. Het grootste verschil met zo'n 5 gaat het comfort zijn. De geluidsisolatie is tov een E90/91 van een zeer hoog niveau.
Persoonlijk vind ik niet dat je te jong bent voor een 5, maar de nieuwe 3 is zo onwaarschijnlijk knap dat ik deze ook zou kiezen in uw plaats.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Hier is het ook zo, de F31 begint meer en meer onze voorkeur te hebben, maar woensdag ga ik toch ganse dag met 530d f11 rijden, ik wil die combinatie van de 8 traps met de 3l diesel eens voelen. Van zodra de 330d beschikbaar is voor testritten, wil ik hem een dag testen, ik voel met eigenlijk nog te jong om 530d te rijden.
Laat zeker eens weten, ik ben ook benieuwd naar de 330d maar die zal idd nog niet te rijden zijn. Ondertussen toevallig de einddatum voor mijn huidige wagen binnengekregen en ik mag dus actief beginnen zoeken naar de volgende. Ga volgende week dus al eens contact opnemen met de dealer en proefritten regelen (320d/328i/520d).
We hebben 330d geconfigureerd met zogoed als alle opties en blijft ongeveer 10000 euro goedkoper dan 530d.
Idd dat heb ik ook gezien, een 530d is sowieso out of the picture. Je kan in Duitsland wel erg mooie occasies vinden (voorbeeldje). Maar je blijft er enorm op afschrijven (en taxen betalen), en een 5 zal m.i. nooit een 'hybride' half-gezinswagen, half-sportwagen zijn zoals een 3 dat wel kan zijn. Wat niet wil zeggen dat het geen zeer indrukwekkende wagen is (ooit op een dag wil ik er wel eentje).
Over de twijfel tussen 328i en 330d is de kogel door de kerk een gaan we voor 330d, de 328i is ongeveer 5000 euro goedkoper maar heb wat zitten rekenen en je betaalt dat verschil gewoon terug aan de pomp, tenzij ze natuurlijk een extra dieseltaks gaan invoeren om diroepo zijn potje te vullen... maar ja dat zien we dan wel zeker
Ik kom voor een 328i op 7.000 EUR goedkoper uit, maar dat is omdat ik er dan geen automaat op wil, net omwille van het 'hybride' idee van hierboven (voor een funcar zou ik ook nooit een automaat willen). Nalezen van reviews leert bovendien dat de handbak uitstekend is, en de manuele 328i een korte eindverhouding heeft (korter dan de 335i) waardoor hij nog sneller accelereert dan de automaat. Dat en het 80kg lagere gewicht (op de neus! + de motor ligt verder achter de voorophanging) doen me denken dat ik eerder een 328i zou willen.
Bij een 330d (in totale kost even duur) duikt bovendien toch de vraag op waarom ik dan niet voor de (uitstekende) 320d zou gaan. Het blijven allebei diesels uiteindelijk. En als ik dan toch naar de 320d kijk, dan stel ik me weer de vraag waarom ik niet gewoon uit de lijst een 520d neem (wel niet duidelijk of een Touring met juiste opties nog in het budget past, maar de berline vind ik evengoed mooi).
Conclusie is voorlopig dus: 328i privé, of 520d in lease. Maar zeg nooit nooit.
Comment