Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW (f30) 320d vs 330d vs 328i - 328i de (toch ietwat) 'rationele' keuze??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Ik zou bij de zwaardere motoren (330/335) altijd voor een xDrive gaan
    Kun je tenminste het vermogen waarvoor je betaalde deftig kwijt
    70% van de tijd regent het hier en/of liggen de wegen nat en vettig
    helemaal mee eens, al heb ik het zelf niet gedaan :s
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Heb een f31 335 i en als je een beetje kalm houdt bij regen is de wagen met fun te besturen in de regen, maar ik zou zeker voor de benzines gaan. Er is trouwens weer sprake om de accijnzen van diesel met benzine gelijk te schakelen. Het geratel en de mislukte start stop bij de diesels ,is geen bmw waard.

Comment

• En de benzines worden alsmaar zuiniger. Op papier alvast toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
          Heb een f31 335 i en als je een beetje kalm houdt bij regen is de wagen met fun te besturen in de regen, maar ik zou zeker voor de benzines gaan. Er is trouwens weer sprake om de accijnzen van diesel met benzine gelijk te schakelen. Het geratel en de mislukte start stop bij de diesels ,is geen bmw waard.
          Gelukkig regent het in België niet zoveel. Hoeveel bedragen de accijnzen nu ? Wat als ze de km heffing gaan koppelen aan de uitstoot ? Lees: CO2
          Last edited by ; 01/03/2014, 07:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
            Heb een f31 335 i en als je een beetje kalm houdt bij regen is de wagen met fun te besturen in de regen, maar ik zou zeker voor de benzines gaan. Er is trouwens weer sprake om de accijnzen van diesel met benzine gelijk te schakelen. Het geratel en de mislukte start stop bij de diesels ,is geen bmw waard.

Tevreden van de combinatie F31 en 35i? Of eerder voor de F30 gaan? Ben zelf ook aan het uitkijken voor deze combinatie F31 335i vandaar
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• om nog eens terug te komen op de hernemingen tussen een 328i en 330d. Stel nu dat beiden 140 rijden en allebei in de voor hun beste versnelling zitten. Deze trekken bv op tot 220. Gaat de 330d het daar echt steeds halen van de 328i? Ik vind de hernemingen van mijn 428i toch echt niet slecht :p
              Ah gevonden:
              http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php (hier kun je specs vergelijken tot 5 wagens, acceleratietijden, hernemingen,.)
              Zolang de 28i in de juiste versnelling zit is hij exact even snel als de 30d. Verbazend hoe identiek de acceleratietijden zijn van 0 tot 250km/h :p
              Last edited by mysticwizard; 18/05/2014, 12:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                om nog eens terug te komen op de hernemingen tussen een 328i en 330d. Stel nu dat beiden 140 rijden en allebei in de voor hun beste versnelling zitten. Deze trekken bv op tot 220. Gaat de 330d het daar echt steeds halen van de 328i? Ik vind de hernemingen van mijn 428i toch echt niet slecht :p
                Ah gevonden:
                http://www.automobile-catalog.com/auta_cmp2.php (hier kun je specs vergelijken tot 5 wagens, acceleratietijden, hernemingen,.)
                Zolang de 28i in de juiste versnelling zit is hij exact even snel als de 30d. Verbazend hoe identiek de acceleratietijden zijn van 0 tot 250km/h :p
                330d is ook zwaarder.

Comment

• BMW haalt altijd zeer knappe prestaties uit diesel motoren. de enige keer dat ik dat bij mijn geliefde merk heb gezien was met de C30d AMG. op dat vlak ben ik echt wel jaloers op BMW
                  lets have some more member berries

Comment

• Op die website staat ook dat de 28i sneller van 0-100 gaat dan de officiële cijfers, 5.5 ipv 5.9, dat lijkt me onmogelijk.

Ik heb zelf met een 28i en 30d gereden en dan geeft de 28i toch minder sensatie.

Ach ja, ik heb het nogal voor het koppel van een diesel, bij de 30d is dat koppel veel meer aanwezig..,

Comment

• Snelle 0-100 van de 328i is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er in de hoge toeren veel vermogen is en er dus in 2e versnelling tot aan 100 getrokken kan worden.
                      Een 316i trekt ook in 8.9 sec naar 100, wat niet slecht is voor een instapper, maar in de praktijk zal een vergelijkbare diesel vlotter rijden door het koppel onderin.

Los daarvan, ik ben nogal tegen de stank en lawaai van een diesel, zeker de 4 pitters, kan me moeilijk voorstellen dat een 328i niet plezant is om mee te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Een 316i trekt ook in 8.9 sec naar 100, wat niet slecht is voor een instapper,
                        Maf hé. De acceleratiecijfers van een GTI van 25 jaar terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          om nog eens terug te komen op de hernemingen tussen een 328i en 330d. Stel nu dat beiden 140 rijden en allebei in de voor hun beste versnelling zitten. Deze trekken bv op tot 220. Gaat de 330d het daar echt steeds halen van de 328i? Ik vind de hernemingen van mijn 428i toch echt niet slecht :p
                          Ah gevonden:
                          Sorry maar die site haalt die gegevens uit een simulatie. No way dat een 328i dezelfde tijd haalt als een 335i (5,4).

Je kan die vergelijkingen enkel maken in de echte wereld.

De 328i is een snelle wagen. Alleen jammer dat hij 2 cilinders te weinig heeft.

Comment

• Inderdaad. Cijfers zijn simulatie op basis van aantal factoren.. Zoals ik zei, als de 28i effectief 5.5 sec zou nodig hebben zou bmw die cijfers gebruiken ipv de 5.9/6.1

28i rijdt zeker leuk, maar daar mis je gewoon die duw in de rug als je gas geeft

Comment

Working...
                            X