Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freemind of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Freemind of niet?

Freemind van Mercedes.

De vraag is niet of het freemind programma zijn geld waard is of niet, maar wel : wat zit er nu inbegrepen in zo een serviceprogramma en wat niet.

Want mercedes is er nogal onduidelijk over.

Als ik tussen de lijn lees is het normale onderhoud zoals in onderhoudsboekje staat inbegrepen. Maar wat als er iets kapot gaat dat niet op onderhoudsboekje staat of eerder kapot gaat dan gepland?

Ik noem enkele specifieke dingen : schuifdak, zetelverwarming, navigatie, transmissie,...

Graag ook ervaringen van mensen die het ooit hebben genomen en hun ervaringen hiermee.
    IRIDIUM
    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
    Helderzienden

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
    Freemind van Mercedes.

De vraag is niet of het freemind programma zijn geld waard is of niet, maar wel : wat zit er nu inbegrepen in zo een serviceprogramma en wat niet.

Want mercedes is er nogal onduidelijk over.

Als ik tussen de lijn lees is het normale onderhoud zoals in onderhoudsboekje staat inbegrepen. Maar wat als er iets kapot gaat dat niet op onderhoudsboekje staat of eerder kapot gaat dan gepland?

Ik noem enkele specifieke dingen : schuifdak, zetelverwarming, navigatie, transmissie,...

Graag ook ervaringen van mensen die het ooit hebben genomen en hun ervaringen hiermee.
    Behalve banden zit alles erin.
    Tussen 1998 en 2012 had ik het altijd, nooit iets moeten betalen buiten banden.
    Glasbreuk, andere schade (krassen,deuken enz) zit er uiteraard ook niet in.
    VB, een vreemd voorwerp in mijn mistlicht gevlogen wat afgebroken was heb ik betaald (nieuw mistlicht).

Voorbeelden, comandscherm stuk; gratis vervangen.
    Turbo stuk (was wel een interne nota over dat een serie wellicht stuk zou gaan) gratis vervangen.
    Jaarlijks ruitenwissers (wel vragen bij binnenlevering onderhoud)
    Schokdempers op 90.000km, gratis vervangen bij onderhoud (klein lekje, als je volgende week even kan binnenkomen voor vervanging, ze zijn al in bestelling)
    Diverse malen remblokken. (zeer ruim op voorhand, nooit apart voor moeten komen tussen 2 onderhoudsbeurten)

Het is zo dat je zelfs geen factuur krijgt, ik vroeg telkens als ik de wagen afhaalde wat de belangrijkste zaken waren die er aan gedaan waren, kwestie van te weten wat er nieuw was (bv remblokken)
    Zoals je weet was dit bij Garage Mechelen, 1ste klas service en voor een S steken ze nog een tandje bij volgens mij.
    De garage is ook belangrijk omdat zij brussel soms pushen om toch sneller een bepaald item te vervangen.
    In principe kan je overal in europa terecht met je freemind kaart, zolang het maar een officiële MB dealer/service is.
    Niet langs de chipboer gaan, onderhoud bij MB, verantwoordelijkheid nemen met oliepeil nakijken (bijvullen doen ze ook weer gratis), niet prutsen met rode diesel.
    Hoor je iets, voel je iets, zie je een lampje, rij naar de garage en blijf geen maanden iets negeren.
    Conclusie, bij de W210, 98--2003 heb ik er voordeel mee gedaan, bij de w211, 2003-2008 ook (comand-unit vervangen na 2j), bij de W204 2008-2012/1 wellicht niet, die laatste was foutloos en zeer zuinig met remblokken itt de W211 met dat rempomp systeem.
    Ander voordeel, de gelukkige koper van mijn karren kocht een zeer goed onderhouden voertuig waarbij elk defect steeds een reparatie kreeg en slijtonderdelen voortijdig vervangen werden.
    Mijn oordeel, 100% positief, al is het fel duurder geworden in de loop van de tijd, je weet wat het je zal kosten en je auto staat steeds tiptop in orde.

Comment

Dank voor de info. Elke dag word ik blijer van mijn overstap naar Mechelen.

Mijn E280 heeft me 800 / jaar voor gewoon onderhoud gekost. 1 keer 600 euro voor kapotte sensor + kleinigheid.

Dan nog wat probs met automatische koffer, volledig nieuwe command wegens defecte DVD speler, gelukkig nog net in garantie.

Ik ga er vanuit dat de S me per jaar dus minstens 1000 euro gaat kosten en dan wordt die freemind en de bijhorende gemoedsrust opeens intressant.
      IRIDIUM

Groeipunt
      Helderzienden

Comment

Ik heb voor mezelf eens de berekening gemaakt en ik vind Freemind zeer duur. Is ook een verzekering, iemand moet eraan verdienen.

Een vriend van me, medewerker van een Mercedes garage uit het Limburgse en een tweede insider gaven me beiden de tip om in plaats van Freemind Freeprotection te nemen. Freeprotection is verlenging van de garantie, dit kan tot 6 jaar en/of 200.000 km. Maar ik denk of vrees dat ieders situatie hier totaal verschillend kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
          Ik heb voor mezelf eens de berekening gemaakt en ik vind Freemind zeer duur. Is ook een verzekering, iemand moet eraan verdienen.

Een vriend van me, medewerker van een Mercedes garage uit het Limburgse en een tweede insider gaven me beiden de tip om in plaats van Freemind Freeprotection te nemen. Freeprotection is verlenging van de garantie, dit kan tot 6 jaar en/of 200.000 km. Maar ik denk of vrees dat ieders situatie hier totaal verschillend kan zijn.
          Moet je inderdaad trachten uit te rekenen.
          Bij BMW heb ik nu voor de garantieverlenging gekozen, omdat het vergelijkbaar pakket als freemind mij te duur was. Nieuw daar is dat er een vervangwagen in zit, en dat maakt het (te) duur.

Comment

Het zou mij iets van 300 euro extra per jaar kosten tov normale onderhoud (omdat ik weinig km doe).

Mijn onderhoudskost is dan verdeeld over het jaar en ik verleg het risico van defecte gadgets in deze wagen.
            IRIDIUM

Groeipunt
            Helderzienden

Comment

Het zou mij iets van 300 euro extra per jaar kosten tov normale onderhoud (omdat ik weinig km doe).

Mijn onderhoudskost is dan verdeeld over het jaar en ik verleg het risico van defecte gadgets in deze wagen.
              Ook is vragen, ik las dat je pas tegen januari je wagen hebt.
              Ik heb, naar aanleiding van het autosalon, vorige keer 10% korting gehad op freemind, dus zeker is navragen tegen die tijd of er een actie is.

Comment

Ze gaan inderdaad met autosalon actie doen, ik heb me alvast laten opschrijven.
                Ik wacht dus nog even met freemind aan te vragen.
                IRIDIUM

Groeipunt
                Helderzienden

Comment

Omdat je weinig km. doet zou freemind inderdaad voor jouw de beste oplossing kunnen zijn. Als je veel km. doet is een goede berekening zeker nodig, zeker omdat defecte gadgets ook onder freeprotection vallen.

Comment

Vandaag eens offerte gevraagd bij de lokale mercedes dealer voor freemind op mijn E 250 cdi van 2012, 30 000 km per jaar, 4jaar.

Via de simulator van de officiele Mercedes site kwam ik uit op een 63 euro per maand, bij e dealer 133 euro per maand?? Rara.

Ze wisten zelf geen verklaring hiervoor en gingen het navragen bij de invoerder waar deze namiddag blijkbaar niemand van die dienst te bereiken was??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Vandaag eens offerte gevraagd bij de lokale mercedes dealer voor freemind op mijn E 250 cdi van 2012, 30 000 km per jaar, 4jaar.

Via de simulator van de officiele Mercedes site kwam ik uit op een 63 euro per maand, bij e dealer 133 euro per maand?? Rara.

Ze wisten zelf geen verklaring hiervoor en gingen het navragen bij de invoerder waar deze namiddag blijkbaar niemand van die dienst te bereiken was??
                      Die 63 euro zou wel heel weinig zijn.

Comment

Voor mij is het iets van een 130 euro/maand, wel met weinig km.
                        Volgens hun eigen operator krijg je korting met autosalon, dus wacht ik wel tot dan voor het freemind contract.
                        IRIDIUM

Groeipunt
                        Helderzienden

Comment

Mailtje gehad van de garage, in de simulator kan je km invullen, wij dachten allebei dat it de km per jaar zijn, is echter de totaal verwacht aantal gereden km op 4 jaar, vandaar het verschil.

Mijn offerte zou zijn 4 jaar en 30000 km per jaar; 125 euro!!

Zal ik toch maar niet doen, toch fors aan de prijs

Comment

Is inderdaad aantal km op de totale looptijd.

Het is een afweging. Voor mij is het het waard wegens de herstelprijs van alle gadgets op de S die soms na 3-4 of 5 jaar gaan begeven.

Van plan om deze wagen toch 6 jaar te houden.
                            IRIDIUM

Groeipunt
                            Helderzienden

Comment

Is inderdaad aantal km op de totale looptijd.

Het is een afweging. Voor mij is het het waard wegens de herstelprijs van alle gadgets op de S die soms na 3-4 of 5 jaar gaan begeven.

Van plan om deze wagen toch 6 jaar te houden.
                              Eerste mindere ervaring met Freemind: factuur van Adblue + werkuren ontvangen met als melding dat dit NIET in freemind zit.

niet zo free mind dus...
                              IRIDIUM

Groeipunt
                              Helderzienden

Comment

Working...
                              X