Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 911 voor een budget van 50K euro?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke 911 voor een budget van 50K euro?

Als je vandaag 50k euro veil hebt, en je wil een Porsche 911 kopen, dan heb je heel wat keuze.

Welke zouden jullie keuzen uit deze 3 modellen, telkens met manuele versnellingsbak?
    En waarom deze keuze?

993 Carrera 4S

Pro:
    Laatste luchtgekoelde Porsche
    Zeer mooie wagen
    Waardevast

Contra:
    Minimum 15 jaar oud
    Spartaans dashboard
    Delicatere mechaniek?

996 Turbo

Pro:
    Mooiste 996
    Turbo
    Redelijk exclusief

Contra:
    Minimum 9 jaar oud
    Minst geliefde 911
    Zal niet meer stijgen in waarde?

997 Carrera S

Pro:
    Jongste van de 3
    Mooi ex- en interieur
    Meest verfijnde rijeigenschappen

Contra:
    Weinig exclusief door groot marktaanbod
    Minder snel dan turbo
    Zal nog verder dalen in waarde

113
    993 Carrera 4S
    45,13%
    51
    996 Turbo
    21,24%
    24
    997 Carrera S
    33,63%
    38
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

996 turbo vind ik toch de knapste en dat ding is zo bruut

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      996 turbo vind ik toch de knapste en dat ding is zo bruut
      Helaas met veruit de lelijkste koplampen op een 911 ooit.

Comment

Uit uw lijst zou ik voor de 993 gaan omdat het (imo) veruit de mooiste van de lijst is en ook het beste zijn waarde zal behouden, zo niet nog stijgen in waarde. En 15 jaar oud hoeft geen contra te zijn, integendeel, hij kan verzekerd worden als classic en binnen enkele jaren zal het een populaire oldtimer worden (denk ik).

Mocht ik zelf 50k hebben voor een Porsche zou ik voor een 996 GT3 gaan. Een echte driverscar en die gaan gegarandeerd nog stijgen in waarde.

Comment

9934S ..

Laatste luchtgekoelde, mooiste 911 ooit, stijgt in waarde, ..

Comment

Ik zou ook voor de 993 4s gaan, het is de mooiste 911 met het mooiste geluid. Ze stijgen al in waarde en ik veronderstel dat het bij u toch eerder een weekendwagen zou zijn, dus maakt die oudere mechaniek en minder comfort en dergelijke allemaal niet uit. Met 50k wordt het wel niet makkelijk om een 4s te vinden met weinig km's, gekende historie,... maar het zou moeten lukken. Veel succes met de zoektocht naar een 911.
            (ps. zo een 996 gt3 mk1 blijft ook heel heel vet)

Comment

Wat zijn je plannen ermee? Enkel in het weekend uithalen, daily, trackdays...? Een auto is geen investering hé... 996 turbo is meest waar voor je geld imho
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

993 4S = droomwagen én een Keeper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Wat zijn je plannen ermee? Enkel in het weekend uithalen, daily, trackdays...? Een auto is geen investering hé... 996 turbo is meest waar voor je geld imho
                  Een auto kan wel een investering zijn maar daarvoor moet je hem niet kopen. Althans, dat is mijn mening daarover.

Comment

Ik zou voor de eerste kiezen, waarom:
                    De 996 turbo is echt een zeer mooie wagen, heb ik al een paar keer ingezeten & het heeft mij echt rillingen bezorgt, zeker 1 vd mooiste turbo's die er gemaakt zijn. Maar je ziet ze nog net iets teveel rijden & zijn niet echt exclusief meer. Hij zit voor mij ook nog net tussen het de tijd van een klassieke Porsche & een nieuwe porsche, wat een deel van zijn uitstraling afneemt. De 997 al zeker niet. Is wel een mooie wagen & een recent model, maar staat praktisch op elke hoek van de straat geparkeerd. Er rijden er echt veel teveel van rond.

De 993 is echt een zeer mooie wagen, vanbinnen is het een staaltje duitse kwaliteit dat erin staat. Je hebt natuurlijk niet alle snufjes die er in een nieuwe zit, maar de fun gaat hier ook veel groter bij zijn & dat verkies ik altijd boven al die snufjes (Waarom ik ook een V50 met verlaagd chassis gekocht heb & geen opel astra met veel opties, maar dat is natuurlijk een vergelijking die hier totaal niet van toepassing op is :p). En het is gewoon een klassieke porsche die er zeer agressief uitziet & waarschijnlijk een grotere smile op je gezicht gaat brengen als je er gewoon naar gaat zitten kijken. En over een paar jaar ga je je zo een aankoop echt niet beklagen.

Comment

Foto 1 .

Comment

Ziehier nog een foto, maar van de lekkere poep.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

En die 996 Turbo die hier te koop staat op het forum?
                          BMW X5 45e

Comment

BMWMB,

Wat zijn jouw plannen met de 911 ( Hoeveel KM/jaar, rustig cruisen of trackday.....)
                            Ik persoonlijk opteer voor de laatste luchtgekoelde! Mooiste lijn en indien correcte auto een perpecte investering waar je in het weekend maximaaal kunt van genieten.

Ik vrees echter dat je met een budge tvan 50.000€ een 9934s met 150.000 km gaat moeten kopen.....
                            Een 993 2s is ook een optie! Sportiever om mee te rijden en exclusiever (3714 ipv 6948 exemplaren)!
                            Wat betrouwbaarheid betreft denk ik niet dat je een betrouwbaarder blok vindt!

Succes

Comment

De turbo aub
                              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Zolang je niets zegt over het type gebruik dat je ermee plant is het moeilijk er een 'beste keuze' uit te pikken.

I.v.m. die waardevastheid van een 993: ik zou zeggen 'dream on'.
                                Dat is enkel zo als je er een garage queen van maakt.
                                Gebruik die eens een paar jaar als daily (dus veel km die erbij komen), reken daarbij je onderhoudskosten en je zal zien hoe waardevast die is

Wil je écht per se een 993, koop dan een gewone Carrera met een hoge km stand en gereviseerde motor (of laat hem zelf reviseren).
                                2.0 JTDm

Comment

Ik zie totaal de meerwaarde niet van een pre facelift 997S tegenover een 996 Turbo.
                                  993 is zwaar overrated
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

In tegenstelling tot de meesten vind ik de smoel van een 996 turbo veel mooier dan een 993..
                                    BMW E61 525d LCI '09
                                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                                    Fiesta Red Edition '16

Comment

Denk dat BMWMB aan het doorsparen is voor een 997 turbo want hij laat zich hier niet meer zien
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Ik heb laatst eens meegereden in een 993 4S en dat vond ik qua sensaties toch dik tegenvallen, dus voor puur rijplezier moet je deze niet kiezen. Looks en waardebehoud zijn uiteraard top tov de andere keuzes...

Als je een 911 zoekt om dikwijls te gebruiken en die dus redelijk wat kms doet is een 997S de beste keuze.

Comment

Working...
                                        X