Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 911 voor een budget van 50K euro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    993, de rest zijn waterkokers

    Als Porsche voor wat te toeren, is de 993 de betere keuze. Zeker niet te snelste, maar pas de uitlaat aan, en hij klinkt prachtig. Mechaniek is best betrouwbaar mits goed onderhoud.

    Als alternatief zou ik eventueel nog een 996 GT3 voorstellen, vlot te vinden voor 40 - 50K, en voor mij een betere keuze dan de Turbo, tenzij je echt vaak in de winter op stap wil met de kroost...
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #23
      doorsparen voor GTS zit er niet meer in?

      Comment


      • #24
        Gisteren moest ik naar Sittard en ben ik even doorgereden tot Porsche Maastricht. Daar stonden meerdere mooie tweedehands Porsches 911: een 996 Carrera 4S, meerdere 997 coupés en cabrios, een 997 turbo en een zeer jonge GTS. Ik heb met geen van deze wagens kunnen rijden. Daarvoor zal ik eens een afspraak moeten maken. Wel heb ik in al deze wagens een plaatsgenomen. De 996 heeft imo een zeer mooi dashboard. Irl ziet dat er veel beter uit dan op foto. Wel had deze 996, net als overigens heel wat 997's, geen sportstoelen. Deze stoelen missen echt wel zijdelingse steun. Sportstoelen zijn dus een must.
        De 997 turbo was eentje van de eerste generatie, en had dus die lelijke velgen. Voor de rest is zo'n turbo echt wel dik.
        Toch bleven de verkopers mij maar leiden naar de 997 GTS die er te koop stond. 90K euro is het prijskaartje voor Belgische kopers. Deze 997 is echt wel waanzinnig knap. Het was een zwarte met zwarte 'central lock' wielen. Deze 997 is natuurlijk de meest geliefde voor mij, maar deze ligt ver boven mijn budget.
        Ik heb er ook gesproken over een 993 Carrera 4S. Ze vertelden dat dit een zeer mooie Porsche is, maar dat het rijplezier van een ander niveau is. Het is meer een wagen om te koesteren. Toen ik over de waardestijging van zo'n 993 begon, vertelden ze mij dat ik minstens evenveel aan onderhoud zou betalen omdat het een oudere wagen is...
        Eerdaags kan ik al eens testrijden met een 996 turbo. Daarna maak ik eens een afspraak in Maastricht om eens te kunnen rijden met diverse 997's, waaronder de GTS en de turbo. Ik ben benieuwd...
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • #25
          Gisteren moest ik naar Sittard en ben ik even doorgereden tot Porsche Maastricht. Daar stonden meerdere mooie tweedehands Porsches 911: een 996 Carrera 4S, meerdere 997 coupés en cabrios, een 997 turbo en een zeer jonge GTS. Ik heb met geen van deze wagens kunnen rijden. Daarvoor zal ik eens een afspraak moeten maken. Wel heb ik in al deze wagens een plaatsgenomen.
          De 996 heeft imo een zeer mooi dashboard. Irl ziet dat er veel beter uit dan op foto. Wel had deze 996, net als overigens heel wat 997's, geen sportstoelen. Deze stoelen missen echt wel zijdelingse steun. Sportstoelen zijn dus een must.
          De 997 turbo was eentje van de eerste generatie, en had dus die lelijke velgen. Voor de rest is zo'n turbo echt wel dik.
          Toch bleven de verkopers mij maar leiden naar de 997 GTS die er te koop stond. 90K euro is het prijskaartje voor Belgische kopers. Deze 997 is echt wel waanzinnig knap. Het was een zwarte met zwarte 'central lock' wielen. Deze 997 is natuurlijk de meest geliefde voor mij, maar ligt ver boven mijn budget.
          Ik heb er ook gesproken over een 993 Carrera 4S. Ze vertelden dat dit een zeer mooie Porsche is, maar dat het rijplezier van een ander niveau is. De wagen is ouder, en dat merk ja aan het rijgedrag. ik vrees ook dat deze wagen niet is wat ik ga willen. Het is meer een wagen om te koesteren en te houden. Toen ik over de waardestijging van zo'n 993 begon, vertelden ze mij dat ik minstens evenveel aan onderhoud zou betalen omdat het een oudere wagen is...
          Eerdaags kan ik al eens testrijden met een 996 turbo. Daarna maak ik eens een afspraak in Maastricht om eens te kunnen rijden met diverse 997's, waaronder de GTS en de turbo. Ik ben benieuwd...
          Last edited by BMWMB; 23/09/2012, 20:37.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • #26
            Als je echt een classic zoekt, zou ik voor een 993 carrera (2)S gaan. Nog exclusiever dan 4s en maar 2 wielen aangedreven! Een goede vriend zijn broer heeft dat nieuw gekocht eind 97 en staat in zijn living met zeer weinig kilometers. Wel een lastige zoektocht...

            bv.

            Last edited by Sinof; 23/09/2012, 20:49.

            Comment


            • #27
              Een kennis van mij hier uit ons dorp heeft pas die van hem verkocht. Deze was van 1995 en had ruim 200k km op de teller. De wagen was in slechte staat. Deze is ooit overspoten geweest en dat was zeer slecht gedaan. Ook waren meerdere rubbers serieus aan het verduren. Kortom, deze wagen moest al gronding gerestaureerd worden. Hij heeft 'm na lang geduld verkocht gekregen voor 35k euro.
              Als ik zoiets zie, dan is m'n goesting voor zo'n oude auto al heel wat minder.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #28
                Ofwel een 997 GT3 MK2 met achterbank.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • #29
                  Hier moet ik geen twee keer over nadenken: 993 4S is echt wel DE droombak!
                  Zonder twijfel is dit de mooiste uit te rij. Je moet natuurlijk wel de charme van het interieur kunnen waarderen

                  Al zijn de andere twee opties ook zeker niet mis!

                  Comment


                  • #30
                    Wil je rijden zonder zorgen dan is een 996 Turbo de beste keuze.
                    U hoeft dit niet te lezen.

                    Comment


                    • #31
                      993, dat is de enige die wat karakter heeft (ben niet echt een porsche-fan, maar als... dan een 993)

                      Comment


                      • #32
                        Zou ook een 993 kiezen, maar dan een gewone en geen 4S of S. Vind de prijs voor een brede kont te hoog.

                        Comment


                        • #33
                          993 vind ik maar gewoontjes om te rijden hoor

                          Comment


                          • #34
                            Als het enkel is voor af en toe mee te rijden 993 4S of 996 GT3.
                            Is ook redelijk waardevast , dus op dat gebied pakken beter als 997.
                            Persoonlijk als cabrio liefhebber zou ik eerder een 996 Turbo cabrio of 997 S nemen (moest het ooit in mijn budget vallen).
                            996 GT3
                            http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=216516779&cd=634757338610000000


                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                            996 Turbo 540 pk

                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                            Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                            www.musclecarrent.be

                            Comment


                            • #35
                              De 996 turbo blijft mij boeien. Ik vind het een mooie Porsche. Iedereen heeft het maar over die lelijke koplampen, maar mij stoort dat niet bij deze 996. Ik vind deze 996 turbo 'dikker' dan een 'gewone' 997. Ook zie je 'm veel minder vaak. Maar goed... ik val in herhaling.
                              Ook zie ik dat de waarde is gestabiliseerd. Bij Porsche Maastricht hebben ze er vorig jaar 2 overgenomen, en deze waren telkens ook onmiddellijk verkocht. De verkoper vind dat ik zo'n 996 turbo zeker moet overwegen binnen mijn huidig budget.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Zou ook een 993 kiezen, maar dan een gewone en geen 4S of S. Vind de prijs voor een brede kont te hoog.
                                Een 'gewone' 993 zou ik enkel overwegen als cabrio. Aangezien ik geen cabrio wil,...
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #37
                                  Ga maar voor een 996 Turbo

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                    993 vind ik maar gewoontjes om te rijden hoor
                                    Jup zei die dat verkiezen boven een 996 Turbo hebben duidelijk nooit met beide gereden of zelfs meegereden... .

                                    Voor jouw budget en de inzetbaarheid die je wenst is naar mijn mening de 996 Turbo de beste keuze! Uiteraard handgeschakeld!

                                    en Europipes (Want een dikke 11er moet brullen)
                                    Last edited by Alfa-Beemer; 24/09/2012, 14:50.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

                                    Comment


                                    • #39
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Jup zei die dat verkiezen boven een 996 Turbo hebben duidelijk nooit met beide gereden of zelfs meegereden... .

                                      Voor jouw budget en de inzetbaarheid die je wenst is naar mijn mening de 996 Turbo de beste keuze! Uiteraard handgeschakeld!

                                      en Europipes (Want een dikke 11er moet brullen)
                                      Ik heb al meermaals met beide gereden hoor ( wel al een tijdje geleden nu )
                                      Laatste Porsche waar ik mee heb gereden is de 997 Turbo

                                      Comment


                                      • #40
                                        Een dikke 996 4S is geen optie? Is natuurlijk niet hetzelfde als een 993 maar staat bij mij toch hoog in het lijstje van favo Porsches...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X