Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo'n turbo MK2 met PDK is inderdaad een topwagen, maat het budget is navenant omdat de wagen ook zoveel jonger is.
Bij bovenstaande vind ik het grijze leder niet mooi. Ik wil in een 911 een zwart interieur.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Idd, ik ben te rap geweest, het is een mk1.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een turbo, maar die zijn natuurlijk ouder als je voor hetzelfde budget wil kopen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Idd, ik ben te rap geweest, het is een mk1.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een turbo, maar die zijn natuurlijk ouder als je voor hetzelfde budget wil kopen.
Heb je een idee van het verschil in leefkosten tussen de twee?
Die vraag heb ik mij nog niet gesteld. Ik neem aan dat een turbo wat meer verbruikt dan een atmosferische 911. Ook zal de (omnium)verzekering wat duurder zijn. Qua onderhoud verwacht ik weinig verschil. Of heb ik het fout?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Een werknemer van Carrera Motors heeft me indertijd toch op het hart gedrukt dat het onderhoud van een 911 Turbo in verhouding tot een gewone Carrera toch wel gevoelig duurder is. Sowieso zullen zaken zoals de banden er sneller doorvliegen. Dergelijk koppel laat zich voelen op een aantal componenten als het gaat over slijtage. Als er eens iets aan die Turbo's stuk gaat dan is dat een grote meerkost in verhouding tot een atmosferische. Want die heeft die dingen uiteraard niet. Nu langs de andere kant heb ik wel altijd gehoord dat sinds de 996. De blokken van de Turbo's een stuk betrouwbaarder zijn dan de atmosferische.
Soit 't is allemaal van horen zeggen natuurlijk. Ik heb tot nu toe zelf nog geen 911 Turbo gehad. Hopelijk lukt dat wel eens in de toekomst. Misschien als ik zo wat tegen de leeftijd ben van jongens zoals BMWMB en is dat tegen die tijd nog iets of wat betaalbaar.
Valt nog mee qua afstand om eens te gaan zien hé. Als je eens met de drie voorgestelde wagens gereden hebt, post je bevindingen dan eens aub. Ik vind het een interessante vergelijking.
Comment