Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tankkaart voor zelfstandige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Net een brief van ING gekregen dat Bancontact/MrCash vanaf eind 2013 de tankservice niet meer ondersteunt.
    Ik zal dus ook een andere oplossing moeten zoeken.
    Is er dan echt geen kaart waar je gewoon overal (en liefst ook in het buitenland) mee kan tanken? Dats zit bijvoorbeeld niet in de Network Fuel Card en laat de twee goedkoopste pompen bij mij in de buurt nu net van Dats zijn...
    In de buurt van mijn werk is er helaas geen Dats en ik moet nogal regelmatig onderweg tanken ook. Esso en vooral Total zijn gewoon pokkeduur.
    Last edited by Schussboelie; 06/12/2012, 11:47.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
      Wat zijn de ervaringen met de network fuel card ?
      Voor welke optie hebben jullie gekozen, de pompprijs of de officiële prijs ?
      Kaarten zijn hier nog niet toegekomen. Hebben geopteerd voor de pompprijs en internationaal, is voor hier de goedkoopste formule vermits ons vast station een Esso Express is en de kaart volgens hun website daar aanvaard wordt. Fakturatie alle 2 weken via domiciliëring. (nb: het factuur voor onze bonnentjes van het 3°kw is hier eindelijk toegekomen na diverse mails en telefoontjes, 7weken na het opsturen ervan).
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Net een brief van ING gekregen dat Bancontact/MrCash vanaf eind 2013 de tankservice niet meer ondersteunt.
        Is er dan echt geen kaart waar je gewoon overal (en liefst ook in het buitenland) mee kan tanken? Dats zit bijvoorbeeld niet in de Network Fuel Card en laat de twee goedkoopste pompen bij mij in de buurt nu net van Dats zijn...
        In de buurt van mijn werk is er helaas geen Dats en ik moet nogal regelmatig onderweg tanken ook. Esso en vooral Total zijn gewoon pokkeduur.
        Geen Esso Express in de buurt?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

tankservice bij ING wordt stopgezet eind 2012 of eind 2013 ?

Comment

2013.
            Ze kondigen het dus in ieder geval goed op tijd aan.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Ik zit bij Shell en Avia. Ik gebruik Avia meest omdat die om de hoek ligt. Prijs is mijn inziens ook goed en ik heb nog nooit problemen gehad met facturatie of zo. Maandelijkse factuur met domiciliering rond de 6e van de maand. Werkt perfect.
              Shell kaart gebruik ik vooral als ik over de grenzen tank.

Comment

xxxxx
                Last edited by Azaron; 11/01/2013, 16:13.

Comment

edit: weggedaan

was vrij domme vraag ;-)
                  Last edited by Azaron; 11/01/2013, 16:13.

Comment

Is er dan echt geen kaart waar je gewoon overal (en liefst ook in het buitenland) mee kan tanken?
                    DKV kaart? Kan je op veel plaatsen met tanken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Kaarten zijn hier nog niet toegekomen. Hebben geopteerd voor de pompprijs en internationaal, is voor hier de goedkoopste formule vermits ons vast station een Esso Express is en de kaart volgens hun website daar aanvaard wordt. Fakturatie alle 2 weken via domiciliëring. (nb: het factuur voor onze bonnentjes van het 3°kw is hier eindelijk toegekomen na diverse mails en telefoontjes, 7weken na het opsturen ervan).
                      intussen een klein jaar verder... wat zijn je bevindingen? ben ook aan het kijken voor die network fuel card...
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Voor de firma gebruiken wij Q8 benelux tankkaart, en europees een DKV kaart.
                        DKV gebruiken we niet zoveel omdat het een rompslomp is om die in te boeken. Wel makkelijk , maar duurder dan de pompprijs door de extra kosten.
                        90% van de tijd heb ik voldoende met de Q8 kaart.

Voor de andere firma gebruiken wij kaarten van Gabriels (België) , omdat die mensen toch niet europees moeten. En voor de Benelux gebruiken wij de leasingtankkaarten.

Zoals je kan lezen hebben wij ook niet echt een all-in-one kaart.

Comment

Bij twijfel altijd kiezen voor het merk waarvan je een station dicht bij huis hebt en liefst nog op de route van en naar het werk.
                          Op een normale werkdag heb je dan toch zeker 2x de kans om te gaan tanken.

Heb zelf getwijfeld tussen Esso en Q8 en uiteindelijk voor de laatste gekozen. Voor die paar cent verschil op een volle tank kan ik niet gaan omrijden.
                          De dekking is misschien wat minder, maar als ik ergens naar toe moet waar ik niet onmiddellijk een station weet zijn zorg ik dat ik vertrek met een volle tank. Mijn 'vast' station is toch op de route naar de autostrade.

Hier dus ook een Q8 benelux kaart.
                          Maandelijkse facturatie en domiciliëring. Nog nooit problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
                            Bij twijfel altijd kiezen voor het merk waarvan je een station dicht bij huis hebt en liefst nog op de route van en naar het werk.
                            Op een normale werkdag heb je dan toch zeker 2x de kans om te gaan tanken.

Heb zelf getwijfeld tussen Esso en Q8 en uiteindelijk voor de laatste gekozen. Voor die paar cent verschil op een volle tank kan ik niet gaan omrijden.
                            De dekking is misschien wat minder, maar als ik ergens naar toe moet waar ik niet onmiddellijk een station weet zijn zorg ik dat ik vertrek met een volle tank. Mijn 'vast' station is toch op de route naar de autostrade.

Hier dus ook een Q8 benelux kaart.
                            Maandelijkse facturatie en domiciliëring. Nog nooit problemen gehad.
                            Ik heb al Esso gehad en nu Q8, voor mij is de dekking van Q8 veel beter.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                              intussen een klein jaar verder... wat zijn je bevindingen? ben ook aan het kijken voor die network fuel card...
                              Loopt zeer vlot. Je kan en bij Esso en bij Shell gaan tanken met de kaarten. Je moet dan ook niet kijken of het een express-station is of niet. Je kan je kaart(en) dus ook gebruiken bij de zelfstandige uitbaters. Ook in een buitenlands Shell-station kan je ze uiteraard gebruiken. Je krijgt dan wel een extra/apart factuur vanuit (bvb) Nederland toegezonden.
                              Alle veertiendagen krijgen we netjes onze gedetailleerde facturen per email aangeboden. Twee dagen later halen ze de centen van je (bedrijf)srekening. Je krijgt ook nog bericht via een soort van incassobureau van Shell dat je factuur wordt/werd aangeboden, maar begrijp niet goed het nut ervan.
                              De website is laatst flink verbeterd en je kan alle nodige instellingen zelf aanpassen volgens kaart, nummerplaat, chauffeur, enz...
                              We zijn er dus tevreden over.

Comment

Ik heb esso en maar goed ook. De trajecten die ik doe daar kom ik meer esso's tegen .

Comment

Deze nog even naar boven halen...

Nog iemand een interessante tankkaart gevonden?
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

Opgelet voor de Fleetpass gebruikers onder ons: ik kreeg vandaag een brief over hun Guard Card, een soort van verzekering tegen fraude. Kost 95 cent per kaart per maand. Indien je geen gebruik wenst te maken hiervan moet je hen daarvan verwittigen voor 25 februari!
                                    Degoutante praktijken vind ik dat!
                                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                    1967 Volvo 123 GT

Comment

Wij hebben momenteel een total.kaart voor heel europa.
                                      Wat zijn de kosten verbonden aan de network fuel kaart? Is me niet duidelijk op hun site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Ik heb esso en maar goed ook. De trajecten die ik doe daar kom ik meer esso's tegen .
                                        Tank je veel in het Buitenland? Hoe wordt de btw geregeld? Ik heb een ESSO kaart aangevraagd en aangezien ik nogal veel in het buitenland zal tanken interesseert dit mij wel
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          Wij hebben momenteel een total.kaart voor heel europa.
                                          Wat zijn de kosten verbonden aan de network fuel kaart? Is me niet duidelijk op hun site.
                                          € 3,30 / kaart / maand excl. btw

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Tank je veel in het Buitenland? Hoe wordt de btw geregeld? Ik heb een ESSO kaart aangevraagd en aangezien ik nogal veel in het buitenland zal tanken interesseert dit mij wel
                                          Als je bvb in een tankstation van Shell tankt in Nederland, krijg je een apart factuur vanuit Shell Nederland toegestuurd. Deze zit dan apart in je 2 maandelijkse betalingsverzoeken die je binnen krijgt per e-mail van Network Fuel.
                                          Je BTW kan door je boekhouder teruggevorderd worden.

Comment

Working...
                                          X