Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tankkaart voor zelfstandige

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met het gekende DKV? http://www.dkv-euroservice.com
    Ik zie niet meteen wat dat moet kosten?
    Inderdaad, had ik ook al aangedacht maar na een kwartier zoeken op de website en de algemene voorwaarden gelezen te hebben (waar ze geen of onduidelijk de onkosten vermelden) hou ik het bij deze al voor bekeken.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      En het verhaal is nog niet teneinde, vandaag een envelope gekregen van ExxonMobil Hongarijë, afgestempeld in Boedapest! ( ???) Een maand na mijn laatste schrijven! Ze moeten de originele tankbonnen hebben, verzamelstaten/bankafschriften gelden niet. De originele bonnen (als die dan al toekomen bij Exxon) worden na 4 tot 6 weken teruggestuurd met het factuur.
      Ze raden aan om naar een bemand Esso Roc station te gaan, Mechelen, Laarne of Oudenaarde... of een Essocard te nemen. Ze sluiten meer & meer stations maar administratief is het daar blijkbaar één chaos.
      Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Ik ken je verhaal niet maar ik heb nu al 2j een EssoCard en nog nooit problemen gehad. En daar tank ik in heel europa mee!!
      Ondertussen is het factuur hier toch toegekomen. Ben benieuwd of het factuur voor het 3°kwartaal ook zo vlot zal afgeleverd worden.
      Toch maar eens 2 kaarten aanvragen denk ik.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Inderdaad, had ik ook al aangedacht maar na een kwartier zoeken op de website en de algemene voorwaarden gelezen te hebben (waar ze geen of onduidelijk de onkosten vermelden) hou ik het bij deze al voor bekeken.
        Same here. Heb het nu aan een klant gevraagd die er gebruik van maakt, ik zal je laten weten wat de kosten zijn. Ik weet dat ze vroeger voor 1 kaart geen moeite deden, misschien is dat door "de crisis" veranderd.
        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
        1999 Volvo V70 classic 2.5d
        1967 Volvo 123 GT

Comment

Shell hier, wel nog maar net dus nog geen gebruikservaring.

Comment

Wat bij DKV ook wel interessant is, is dat ze de restitutie van BTW betaald in het buitenland doen.
            Nu enkel nog duidelijk hun tarieven op hun website publiceren...

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
            1967 Volvo 123 GT

Comment

Same here. Heb het nu aan een klant gevraagd die er gebruik van maakt, ik zal je laten weten wat de kosten zijn. Ik weet dat ze vroeger voor 1 kaart geen moeite deden, misschien is dat door "de crisis" veranderd.
              Zou me niet verwonderen dat er meer op "safe" wordt geleverd.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Shell hier, wel nog maar net dus nog geen gebruikservaring.
              Zou ook eerder de Shell kaart aanvragen met de Esso als optie.

Het "probleem" met die kaarten is dat je dan kiest voor wekelijkse of 2 wekelijkse betalingen, je speelt dus een beetje voor bank daar waar je betaald met de creditcard dit na je maandverbruik van de rekening verdwijnt. Mijn facturen worden toch ook niet allà minute betaald, zo doende...

Wat bij DKV ook wel interessant is, is dat ze de restitutie van BTW betaald in het buitenland doen.
              Nu enkel nog duidelijk hun tarieven op hun website publiceren...
              Heb ik gelezen, maar zoveel tanken we niet in Duitsland, met een volle bak doen we 1000km als we niet te dikwijls op de autobahn zitten...

Comment

Ik ben ondertussen iets wijzer geworden:

je betaalt de officiële tarieven (diegene geafficheerd aan de pomp zijn typisch lager)
                - bij een deel stations (dit is een beperkte selectie) krijg je een korting op deze officiële tarieven
                - 1% service fee
                - 25 euro per jaar card-fee tenzij jaaromzet van 4.500 eur (mag met groep van verschillende kaarten)

Ze hebben wel een uitgebreide service:
                • DKV biedt u 45.000 acceptatiepunten in 36 landen, waarvan 35.000 gunstig gelegen diesel-servicestations, verspreid over geheel Europa;
                • DKV-tol-, tunnel- en combiverkeerservice en voor de Italiaanse tolwegen de VIA-card;
                • DKV-veerdienstservice op alle belangrijke routes;
                • DKV-24-uurs alarmcentrales door heel Europa;
                • DKV-BTW terugvordering, mogelijkheid tot teruggave van buitenlandse BTW op zowel DKV facturen als niet-DKV facturen;
                • DKV-Eurovignettenservice: flexibel en simpel (niet mogelijk voor in Belgie geregistreerde voertuigen)
                • Mogelijkheid om navigatiedata van de DKV-stations te downloaden van onze web-site
                • Altijd online inzicht in de uitgaven per kaart via ons vernieuwde e-reporting system

Eigenlijk is het dus enkel interessant voor iemand met een groter wagenpark.

1967 Volvo 123 GT

Comment

wij hebben shell europa en dat loopt perfect

Comment

Een Esso kaart kan je ook gewoon aanvragen bij KBC, die verdelen dat, betalen met domicilering en maandelijkse factuur.

Comment

Net deze gevonden http://www.networkfuelcard.be, ziet er wel goed uit. Net wat je nodig hebt, alle goeie merken en eventueel ook europees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Net deze gevonden http://www.networkfuelcard.be, ziet er wel goed uit. Net wat je nodig hebt, alle goeie merken en eventueel ook europees
                        Ben daar ook voor aan het kijken, lijkt mij interessant. Zouden daar extra kosten bijkomen? Is dat gewoon de prijs van de tankbeurt die je betaalt zonder meer? Hoe verdienen die gasten dan geld? Krijgen die een percentage hierop dan?

Comment

En het verhaal is nog niet teneinde, vandaag een envelope gekregen van ExxonMobil Hongarijë, afgestempeld in Boedapest! ( ???) Een maand na mijn laatste schrijven! Ze moeten de originele tankbonnen hebben, verzamelstaten/bankafschriften gelden niet. De originele bonnen (als die dan al toekomen bij Exxon) worden na 4 tot 6 weken teruggestuurd met het factuur.
                          Ze raden aan om naar een bemand Esso Roc station te gaan, Mechelen, Laarne of Oudenaarde... of een Essocard te nemen. Ze sluiten meer & meer stations maar administratief is het daar blijkbaar één chaos.
                          Ken dat verhaal... Als emz had ik ook een esso card, geen probleem, maandelijkse factuur zelf op hun site af te halen. Wou die kaart meenemen toen ik overging naar vennootschap, moest ik 1k€ waarborg betalen.
                          Waar is dat nu goed voor zeg. Bon, uit principe dan maar vertrokken.
                          Had nog wat bonnekes, moest die dan naar Laarne brengen, tijdje nadien niks ontvangen. Bel, ze vinden ze niet meer. Nog een geluk dat ik een kopie had van die bonnekes.
                          Dus ik stuur die weer op, krijg ik plots de factuur met de originele bonnekes erbij .
                          Wat een gepruts zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trixx Bekijk Berichten
                            Ben daar ook voor aan het kijken, lijkt mij interessant. Zouden daar extra kosten bijkomen? Is dat gewoon de prijs van de tankbeurt die je betaalt zonder meer? Hoe verdienen die gasten dan geld? Krijgen die een percentage hierop dan?
                            Vandaag de documenten toegestuurd gekregen per e-mail.
                            Er zijn twee mogelijkheden, je kiest voor de pompprijs en dan betaal je € 2.00 (incl. btw) per kaart per maand, ofwel kies je voor de officiële prijs en krijg je voor al uw transacties een korting van 0,045 EUR/liter (incl. btw) op de officiële prijs. Deze korting is van toepassing in het gehele Network Fuel Card-netwerk in België en op alle brandstoffen. Opgelet: u profiteert niet van de pompprijs als deze interessanter is dan uw netto prijs.
                            De gebruikskosten van deze kaart bedragen 0,30 EUR per kaart per maand (incl. btw).

Je kan ook nog kiezen tussen nationale kaarten en international kaarten. Blijkbaar worden de kaarten uitgegeven door Shell maar zijn ze wel bruikbaar bij andere merken (Esso, Total, Q8 ).

Comment

Vandaag ook de documenten binnen gekregen en ondertussen al teruggestuurd

Comment

Hier hebben we Fleetpass.

Veel makkelijker kan niet. Kunnen tanken bij Octa+, Power, Avia, Pomp van het volk, Texaco, Q8,....
                                Op de eerste krijg je korting, bij Texaco niet en Q8 (easy) blijkt meestal nog goedkoper. Je kan dus bijna overal wel aan nafte geraken en je kan ook makkelijk beetje prijsbewust shoppen.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Handige kaart van Fleetpass maar die tarieven zijn in mijn ogen nu toch niet zo schitterend.
                                  Behalve dan bij Q8 zoals ge al zegt. Voor de rest is de weekprijs toch wel aan de hoge kant hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                                    Handige kaart van Fleetpass maar die tarieven zijn in mijn ogen nu toch niet zo schitterend.
                                    Behalve dan bij Q8 zoals ge al zegt. Voor de rest is de weekprijs toch wel aan de hoge kant hoor.
                                    Octa + is vaak al goed van prijs, zeker in de stations zonder shop. Daar gaat ook nog eens een procent of 2 vanaf op de dagprijs, waardoor je meestal wel één van de betere prijzen in de buurt hebt.
                                    Het is voor ons personeel ook belangrijk om een ruim aanbod aan pompen te hebben. Met de Fleetpass is er altijd wel een pomp in de buurt. Als je maar 1 merk hebt, dan mag je vaak langer rond rijden, waardoor je prijsvoordeel direct omzeep is.

Vroeger nog kaarten gehad van Elf, Total, Esso en Texaco. De Fleetpas komt voor ons het beste uit. Mijn zus zweert daarentegen bij Q8, vooral omdat dit icm haar pluskaart rendeert. Maar onze 15 bedrijfswagens zitten met fleetpass.
                                    Meestal tanken we desalniettemin Q8 easy hier net aan de deur.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Als ge constant Q8 kunt tanken is er geen probleem. En ja rondrijden achter een pomp kost ook geld. Een ruim aanbod is voor mij ook belangrijk + toegankelijkheid voor vrachtwagens.

Maar het is toch wel krom dat ge soms met uw fleetpass duurder tankt dan de prijs aan die pomp.

Vergelijk anders is brandstofprijzen.be, De Maes tankstations (en andere) hebben een betere prijs dan de prijs de Fleetpass geeft. Dus 'dankzij' uw tankkaart tankt ge duurder dan 'normaal'.

Comment

Vandaag ook de documenten binnen gekregen en ondertussen al teruggestuurd
                                        Tja, geen voordeel met de kaart maar zal toch al gemakkelijker zijn dan het verzamelen van die bonnetjes en het opsturen ervan.

Comment

Wat zijn de ervaringen met de network fuel card ?
                                          Voor welke optie hebben jullie gekozen, de pompprijs of de officiële prijs ?

Comment

Working...
                                          X