Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santana PS-10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Santana PS-10

0217960893001.jpgWeet er iemand van welk merk de motor van een Santana PS-10 is?
    Het is een 2.8 TD van 125pk.
    Ik denk van Iveco maar ben niet zeker.
    En weet er iemand een garage zijn van Santana
    Grts
    Jiri

Het is waarschijnlijk een Iveco 8140.43P Common-Rail Turbodiesel, en ik dacht ooit gelezen te hebben dat ECC (European Car Centre) uit Deurne ooit invoerder?/verdeler was van Santana misschien daar eens horen.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oke maar heb even gekeken naar ECC (European Car Centre) en die verdelen
      Mitsubishi/ Ssangyong/ Saab.
      Grts
      Jiri

Comment

Zou toch maar eens bellen naar ECC en het vragen, want ik denk dat je geen invoerder/verdelers meer zult vinden daar Sanatana in liquidatie is (hoewel mijn Spaans dus niets voorstelt )....
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ja zal wel eens bellen want ik weet ook geen Santana verdeler.
          Bedankt
          Grts
          Jiri

Comment

Hoi!
            Motor is van Iveco 2.8 multijet. Versnellingsbak is LT 88 van landrover. Er is geen invoerder of garages meer van santana zelf, maar alle onderhoud en onderdelen worden gedaan door Iveco garages.
            Wagen is 80 procent identiek met Iveco Massif. Oerdegelijke motor en echte 4x4!

groetjes
            EN4x4

Comment

Mijn vader had ooit een Volkswagen Santana 1.6 diesel 54 pk

Comment

Voor alle vragen over de Santana PS10 kunnen jullie bij mij terecht; heb een onderdelenboek, werkplaatshandleiding en info over terugroepacties. Tevens kan ik aan onderdelen geraken.

Comment

De versnellingsbak LT88 is van Santana die ook in de Land Rover Defenders gebouwd door Santana werd gebruikt.
                  Vanaf 2007 werd deze door een beter schakelende ZF versnellingsbak vervangen.
                  Door overname van de fabriek in Linares door Iveco werd daar de Iveco Massif met de 3 liter motor geassembleerd.
                  Onderhoud van de motor kan inderdaad door een Iveco garage gebeuren, de diagnosestekker voor het motormanagement past op hun apparatuur, voor Santana onderdelen ben ik zelf door een niet nader te noemen Iveco dealer doorverwezen naar een gewezen invoerder.

Comment

Santana PS10

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe voorste aandrijfas voor mijn Santana PS10. Iemand een tip, bij wie ik hiervoor terecht kan. De iveco-garages, waaraan ik het heb gevraagd, wisten direct geen adres.

Comment

beste, rij met een mooie ps 10 echter al geruime tijd problemen met de transmissie. ongeveer 4000 km geleden heb ik dan ook de ambriage, boite, en versnellingsbak laten vervangen. deze reed tot 2000 km geleden zeer goed. nu echter opnieuw staat de wagen vast op mijn oprit sedert enkele dagen. verschillende mekaniekers spreken over een hydrolische pomp die de druk op de ambriage voorziet. die pomp moet worden vervangen. nu komt het. geen enkele garagist wil tijd investeren in het zoeken naar dergelijk onderdeel en sturen me de baan op. zelf ben ik leek mekanieker. wie kan mij helpen? dimitri

Comment

Hi,

Enig idee waar ik koplampen kan kopen voor de PS 10 van 2007 diameter ongeveer 15 centimeter?

Comment

ik rij ook met eentje hier en nog steeds....... alle onderdelen zijn nog te krijgen...... ik ken mijn weg en ook de codes en veel stukken zijn van ford.......

Comment

Dit topic nog eens bovenhalen.

Aan de Santana rijders .. Hoe rijdt zoiets ?

voldoende vermogen om mee te komen op de autobaan ? Veercomfort ? Interieurruimte ? Etc.

Comment

Working...
                            X