Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A5 3.0 TDI vs BMW 335D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• A5 3.0 TDI vs BMW 335D

Momenteel een 2.7 TDI - 163PK.
    Multitronic chippen naar 230pk is not smart dus daar doen we niet aan mee..
    Ook verschillende problemen gehad.

Zoek dus iets anders en iets sportievers, en heb de volgende 2 op het oog:

Audi A5 3.0 TDI

BMW E92 335D

Shoot
    Bijgevoegde Bestanden
    66
    Audi A5 3.0 TDI
    27,27%
    18
    BMW E92 335D
    72,73%
    48

Aangezien je nu al een A5 hebt, zou ik voor eens wat anders gaan. De BMW E92 335d is een dijk van een auto, die je heel zeker zal bevallen.
    Ga je deze nieuw kopen?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Sowiso de bmw, heb met beide wagens gereden en de bmw voelde veel speelser en sneller aan imo
      BMW X5 45e

Comment

DE BMW !!!

Foto van de Audi is van mij denk ik ( in Kortrijk genomen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Aangezien je nu al een A5 hebt, zou ik voor eens wat anders gaan. De BMW E92 335d is een dijk van een auto, die je heel zeker zal bevallen.
          Ga je deze nieuw kopen?
          Dat klopt
          Geen nieuwe nee, dat reikt wat boven mijn budget :p.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Sowiso de bmw, heb met beide wagens gereden en de bmw voelde veel speelser en sneller aan imo
          Okay. Wil eens met beide rijden...proberen komende week voor elkaar te krijgen!.
          Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          DE BMW !!!

Foto van de Audi is van mij denk ik ( in Kortrijk genomen)
          Schone foto!

Comment

Indien mogelijk, gelieve ook op de poll te stemmen :p

Comment

Ik zou zelfs een 330d durven overwegen. Qua vermogen vergelijkbaar met de A5 3.0 TDI.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten

Schone foto!
                Vooral een schone Audi ... toch stem ik voor de 335d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Ik zou zelfs een 330d durven overwegen. Qua vermogen vergelijkbaar met de A5 3.0 TDI.
                  Dan heb je niet de pijpjes aan weerszijden

Comment

moeilijke keuze maar zou toch voor de BMW gaan
                    waarom: persoonlijke voorkeur...
                    (eigenlijk kan je geen 'slechte' keuze maken, beide wagens zijn dijken van autos)
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Vooral een schone Audi ... toch stem ik voor de 335d
                      Dan heb je niet de pijpjes aan weerszijden
                      Inderdaad. Uitstraling van een 335 vind ik veel mooier dan een 330..kan aan mij liggen.
                      Maar @BMWMB de vergelijking in power gaat wel beter op met een 330 idd..

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                      moeilijke keuze maar zou toch voor de BMW gaan
                      waarom: persoonlijke voorkeur...
                      (eigenlijk kan je geen 'slechte' keuze maken, beide wagens zijn dijken van autos)
                      Ik krijg precies ook een voorkeur voor BMW als ik hier de reacties lees .
                      Moet denk ik gewoon met beiden gereden hebben. De S-Tronic in een 3.0 is probably al een heel andere ervaring als deze multitronic.

Comment

Omdat het de 335 is neem ik nipt de BMW , anders de A5 all the way, veel mooiere auto!
                        Maar ik nog steeds een zwak voor meer vermogen

Comment

Toen we op zoek waren naar een nieuwe cabrio heb ik de BMW 3 reeks en de A5 gereden ( vermogen speelde voor mij minder parten).

A5 -> ruimer dan de 3 (ben wel 2.01 meter groot)

A5 -> mooier afgewerkt binnen dan de 3

A5 -> beter zitcomfort op de sportzetels dan de 3

Het is dus een A5 2012 geworden

Last edited by Utah; 04/11/2012, 17:47.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik zou nooit niet dezelfde wagen opnieuw kopen ook al steekt er een andere motor in. De BMW dus.
                            Als je nu een 3reeks had dan had ik voor de A5 gekozen.

Welke je ook neemt spijt zul je niet krijgen.

Comment

Ik moet me hier aansluiten bij de BMW fanboys en de 335d kiezen. Meer vermogen en een beter weggedrag spreken in het voordeel van de Beemer.

Comment

Ik heb een E92 nooit een mooie wagen gevonden, met name de achterkant is een fail. Ik zou any time voor de A5 gaan: mooier, veel beter afgewerkt en voor een paar honderd euro extra levert die 3l tdi ook 300pk (ja ik weet het, je kunt die 335d ook chippen etc. maar dit is het punt niet). Je moet voor jezelf uitmaken wat je in een auto zoekt. Kan me inbeelden dat je eens wat anders wil.

Comment

De BMW. Ik weet niet of de 3.0TDI bestaat met FWD, maar moest die bestaan, ik zou hem niet moeten. Zo'n Audi lijkt me al genoeg onderstuurd. Als je een auto met wat vermogen koopt, wil je dat die die wagen ook goed door bochten gaat, veronderstel ik.
                                  Als de A5 sowieso met Q komt, heeft die natuurlijk een voordeel op vlak van aandrijving, maar dan vrees ik dat de minder goeie gewichtsverdeling toch meespeelt.
                                  In deze klasse kan je perfect een wagen met RWD kopen, dus waarom zou je het niet doen?
                                  OK, in de winter ga je sneller achteraan wegglijden (ja, zelfs met winterbanden lok je dit wel erg makkelijk uit), maar dan pas je je gewoon aan en rijd je iets voorzichtiger. Komt bij dat je je met RWD veel meer amuseert in de sneeuw als je zin hebt om te spelen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    De BMW. Ik weet niet of de 3.0TDI bestaat met FWD, maar moest die bestaan, ik zou hem niet moeten. Zo'n Audi lijkt me al genoeg onderstuurd. Als je een auto met wat vermogen koopt, wil je dat die die wagen ook goed door bochten gaat, veronderstel ik.
                                    Als de A5 sowieso met Q komt, heeft die natuurlijk een voordeel op vlak van aandrijving, maar dan vrees ik dat de minder goeie gewichtsverdeling toch meespeelt.
                                    In deze klasse kan je perfect een wagen met RWD kopen, dus waarom zou je het niet doen?
                                    OK, in de winter ga je sneller achteraan wegglijden (ja, zelfs met winterbanden lok je dit wel erg makkelijk uit), maar dan pas je je gewoon aan en rijd je iets voorzichtiger. Komt bij dat je je met RWD veel meer amuseert in de sneeuw als je zin hebt om te spelen.
                                    Het is de eerste die het vermeld ... maar, die Audi is dan toch met Quattro mag ik hopen ? Bij BMW zou de motor het beste onderdeel zijn, bij de Audi is dat Quattro, neen ?

300 PK FWD ? Holy shit man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Met al uw speculaties en slechte voorkennis gaat de credibiliteit van uw post wel serieus naar beneden hé.
                                      De A5 3.0 TDI is altijd quattro. Je zit altijd zaken zoals weggedrag aan te halen en driften in de sneeuw terwijl het enige je terugvindt in je topic ecoruns zijn, eigenlijk ben je dan beter af met een 116d. Ik denk dat jij met moeite het verschil FWD of RWD zou merken zelfs.

Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
                                      Het is de eerste die het vermeld ... maar, die Audi is dan toch met Quattro mag ik hopen ? Bij BMW zou de motor het beste onderdeel zijn, bij de Audi is dat Quattro, neen ?

300 PK FWD ? Holy shit man
                                      Zoals ik hierboven zei dus sowieso quattro. Standaard heeft de A5 pré-FL 3.0 TDI 240PK.

Los daarvan, ik snap de "Holy shit" niet zo aan 250+ pk's op FWD. Kijk naar de Focus RS, of nog beter, de Mégane RS Trophy 265PK die snellere rondetijden neerzet dan de BMW 1M Coupé.

Dit topic staat weer vol met clichés.

Comment

3.0 TDI is altijd quattro he mannen

edit: de Wouter was me nét voor zie ik

Comment

Working...
                                        X