Beetje offtopic maar kan iemand mij eens kort en simpel uitleggen wat dat nu juist is zo'n multitronic, en hoe dat rijdt? Ook geen koppelingspedaal?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
A5 3.0 TDI vs BMW 335D
Collapse
X
-
Een multitronic is een traploze versnellingsbak, er zijn dus geen 5 of 6 voorgeprogrammeerde versnellingen met specifieke ratio's. Ook wel continu variabele transmissie genoemd omdat de overbrengingsverhoudingen dus steeds wijzigen. In theorie performanter en zuiniger maar in de praktijk waren (zijn?) er nogal wat betrouwbaarheidsproblemen mee.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Inderdaad zoasl Rennfox al aangaf is de multitronic een CVT op hetzelfde principe gebaseerd als een variomatik (gekend van in de Dafjes, en op de brommers/scooters) een zelfde principe wordt ook meestal toegepast bij bijvoorbeeld hybride wagens. Dus je hebt niet echt versnellingen (of bepaalde verhoudingen) maar wordt er steeds de beste verhouding gekozen zodat je min of meer op een zelfde toerental (grootste koppel bijvoorbeeld) blijft rijden (bij kickdown wordt grootste koppel dan grootste vermogen ).Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenDit zijn toch auto's die je met het hart koopt, anders neem je gewoon een break of berline. Dus ik zou me eerst en vooral de vraag stellen welke je het mooist vindt. In tegenstelling tot gTa bijvoorbeeld vind ik de E92 een tijdloos prachtige wagen (na de facelift wel verplicht met M pack), terwijl de A5 nu al zwaar verouderd oogt (zie je ook aan de gekunstelde facelift - toch iets wat hij met de E92 gemeen heeft, enkel hier geen M pack om redding te brengen). Je merkt - zwaar persoonlijk.
Echter als je ze allebei even mooi vindt, en het je ook niet boeit of je al dan niet twee keer dezelfde wagen rijdt, dan denk ik dat het moeilijk te ontkennen valt dat de E92 als rijders-auto toch de betere van de twee is. Je zal ver en lang moeten zoeken om in de gespecialiseerde pers (genre EVO of Car&Driver) iemand te vinden die er anders over denkt, en mijn persoonlijke ervaring strookt daar ook mee. Het quattro verhaal is trouwens een non-issue - xDrive is minstens even goed, is gewoon kwestie te kiezen wat je wilt. En dan heeft BMWMB gelijk: 330d xDrive > 335d, lijkt mij ook. 't Blijft een diesel, dus liefst automaat en 4WD - bij zware voorkeur voor RWD en/of manueel kan je beter voor een 330i of 335i gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk BerichtenInderdaad, Xdrive maakt de discussie overbodig denk ik. Alleen over welke de mooiste is kan je nog wat kibbelen. Iemand zei het hier onlangs ook; de E92 wordt mooier met de dag, tis een zeer elegant ontworpen auto en met de juiste opties BMW's mooiste van laatste jaren vind ik. Ik denk zelfs dat binnen enkele jaren een zeer gegeerde young timer zal worden, een auto met een zeer sterk karakter en kwaliteiten. De A5 daarintegen wat meer een grijze muis. Een pluspunt voor de A5 is wel dat die ruimer is vanbinnen.
Qua uiterlijk vind ik de A5 (facelift dan) sowieso 1 van de mooiste wagens die er zijn, moet zeker niet onderdoen voor een E92.
Interieur denk ik dat de A5 ook enkele stappen voor heeft..maar dat kan aan mij liggen.
Maar ik heb zoveel gelezen over het rijgedrag van een 335D, en dat in combinatie met het "gebrek" aan power in de A5, denk ik dat de knoop is doorgehakt.
Een andere A5 3.0 aanschaffen zou wrs inderdaad te zot zijn (ge weet nooit..moest de 335D heel erg tegenvallen, maar die kans lijkt me 0,01%).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten... dat in combinatie met het "gebrek" aan power in de A5...
Moest ge nu nog spreken over nen 2.0 Tdi 136pk, maar nen 3.0...
Maar goed, de knoop is doorgehakt en dat is het belangrijkste voor u hé .
Succes met de verkoop van de A5!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk BerichtenOMG
Moest ge nu nog spreken over nen 2.0 Tdi 136pk, maar nen 3.0...
Maar goed, de knoop is doorgehakt en dat is het belangrijkste voor u hé .
Succes met de verkoop van de A5!
Had het uiteraard over mijn huidige (2.7 TDI 163pk). Een 3.0 zal wel meer dan genoeg power hebben, maar toch lang niet vergelijkbaar met een 335D.
Dat klopt toch helemaal?
Ook grappig eigenlijk dat deze 2.7 evenveel (of meer) zuipt als een 335D .
Comment
-
De verkoop loopt heel goed:
Hi,
I am very interested in purchasing this from you. At present I am
currently out of town due to the work I do, I am based in Calais and
work as an engineer on ships. Now what I propose to you is this; Due
to the fact that I am so far away right now I will gladly transfer you
the amount via PayPal plus any excess transfer charges, what I would
then also do is arrange for a private courier company to pick up from
your address once you have received the payment into your Paypal
account. The reason I choose paypal is that it is a reliable and
secure way of making a payment online so works out better for both
parties.
Mike Jeo
103 Navigator Drive,
Southall -Middlesex, UB2 4UU,
United Kingdom
England
Date of Birth:
11-01-1960
So kindly get back to me with your PayPal details like this below
Full Name:
PayPal Email:
Phone Number:
As soon as i receive this details from you, i will proceed with the
payment immediately and after the payment as been completed the
shipping company will come immediately for the pick up..
Thanks
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk BerichtenIk weet het niet zo zeker.
Qua uiterlijk vind ik de A5 (facelift dan) sowieso 1 van de mooiste wagens die er zijn, moet zeker niet onderdoen voor een E92.
Interieur denk ik dat de A5 ook enkele stappen voor heeft..maar dat kan aan mij liggen.
Maar ik heb zoveel gelezen over het rijgedrag van een 335D, en dat in combinatie met het "gebrek" aan power in de A5, denk ik dat de knoop is doorgehakt.
Een andere A5 3.0 aanschaffen zou wrs inderdaad te zot zijn (ge weet nooit..moest de 335D heel erg tegenvallen, maar die kans lijkt me 0,01%).
De E92 daarentegen, heeft met zijn klassiek vormgegeven stuur (vooral M - mooi!), sobere dubbele oranje tellers (geen kleurenschermpjes e.d. ertussenin) en eenvoudige, gestrekte interieurlijnen (sierstrook dashboard, vormgeving deuren) een look die niet snel zal verouderen. Vooral (en nu ben ik helemaal niet meer objectief) als je geen iDrive hebt - lelijke bult weg, strakke lijnen, en nul kans op verouderen. Dat ziet er binnen 20 jaar nog altijd goed uit, net zoals pakweg een mooi Alfa interieur uit de jaren 50-60 nog altijd prachtig kan zijn.
En 335d zal idd niet tegenvallen .
Comment
-
Comment
-
Hopelijk kan je achteraan bredere banden leggen, want zo trekt het echt op niets. Bij de M3 zijn de banden 'dikker' waardoor ze beter deze velg omhullen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHopelijk kan je achteraan bredere banden leggen, want zo trekt het echt op niets. Bij de M3 zijn de banden 'dikker' waardoor ze beter deze velg B
De achterbanden waren 265 30 19
voorste 235 35 19.
Lijkt me volgens de ET waarde.
Mogen precies ligt gespaced worden. :p
Comment
Comment