Oorspronkelijk geplaatst door Dimas
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
A5 3.0 TDI vs BMW 335D
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDit topic staat weer vol met clichés.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk BerichtenEventjes luisteren he; welk aandrijfsysteem hebben nagenoeg alle racewagens, en alle wagens van echt exlusieve merken ? Dat er 1 Renault is die dat NIET heeft, en op een gegeven circruit een betere tijd neerzet dan een gegeven referentie (RWD), wel dat maakt niet de minste indruk. Dat is dan een straffe wagen, niet meer, niet minder. Het idee blijft wel, als jij dat een cliche noemt, dan doe je maar. Misschien maakt Porsche of Ferrari volgend jaar wel eens een voorwielaangedreven wagen. Wat denk je ?
Racewagens, F1, Ferrari, wat heeft dat te maken met ten eerste: dit topic, waar ze praten over diesels. En ten tweede: vermogens van 250 en 300PK en budgetten tot laat ons zeggen pakweg 50k euro, wat kom jij dan af zeiken over echt exclusieve merken zoals Ferrari en dergelijke.
Comment
-
Gasten, easy! De vergelijking moet worden gemaakt tussen de a5 en de 335d. Diesel dus. Er wordt niet gevraagd om te vergelijken met een c320 4 matic of andere eh. Dus hou de discussie best tussen die 2.
@ts: ben je tevreden van je huidige a5? Waarom zou je een ander merk als je van dit model content zou zijn?
de enigste reden, die de doorslag zal geven, zijn de testritten met beide modellen. Je moet voor jezelf uitmaken wat het dichtst bij je behoeften en eisen ligt.
De 335d heeft de meeste power en RWD. De a5 heeft minder power en Quattro. Voor het zelfde geld ligt RWD je niet en spreekt die Quattro je aan. Voor het zelfde geld overdonderd de power je en komt de compensatie tussen beide modellen uit in het voordeel voor de 335d door die extra power.
Dat ieder zen mening heeft is natuurlijk geen probleem maar hoe deze hier soms worden meegedeeld... Jesus!
Ben nieuwsgierig naar je keuze!BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Comment
-
Verandering van spijs doet eten, da's waar... maar ik vind de A5 veel knapper dan de '3 coupé. En de A5 rijdt bijzonder goed. En de 3.0 TDI is een pracht van een motor. Als je geen 4WD nodig hebt (vaak in sneeuw, op ijs, in 't veld, traileren, ...) dan zal RWD een openbaring zijn, denk ik. De 335d is eerder lineair van karakter tegenover de nogal brute 3.0 TDI, dus ik vermoed dat de 335d niet sneller zal aanvoelen (ook al is 'ie dat wel, maar niet zo heel veel).
Ik zou, niét komende van 1 van de 2, voor de A5 gaan vermoed ik (vooral omdat ik 'm zoveel mooier vind dan de '3 coupé). Maar van een A5 opnieuw een A5? 'k Zou er zelf ook moeite mee hebben...
Comment
-
Ik ben het er niet mee eens dat een RWD bij zo'n dikke diesel met automatische versnellingsbak een openbaring is. Denk eraan dat het hier in België dikwijls regent. Bij zo'n koppelrijke turbodiesel zal je veel problemen hebben met de tractie op natte ondergond. Bij een xDrive is daar dus absoluut geen sprake meer van. Zie ook het filmpje dat ik daarnet postte. Ik heb gisteren ook met een 997.2 4S gereden. Ook bij deze wagen was de tractie op natte wegen fenomenaal. Daarnet heb ik nog eens met de 135i gereden. Dat ding schuift over de weg dat het niet normaal is. Neen, een RWD gekoppeld aan een dikke motor moet minimaal een sper hebben, of het is hier in België alles behalve een openbaring.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben het er niet mee eens dat een RWD bij zo'n dikke diesel met automatische versnellingsbak een openbaring is. Denk eraan dat het hier in België dikwijls regent. Bij zo'n koppelrijke turbodiesel zal je veel problemen hebben met de tractie op natte ondergond. Bij een xDrive is daar dus absoluut geen sprake meer van. Zie ook het filmpje dat ik daarnet postte. Ik heb gisteren ook met een 997.2 4S gereden. Ook bij deze wagen was de tractie op natte wegen fenomenaal. Daarnet heb ik nog eens met de 135i gereden. Dat ding schuift over de weg dat het niet normaal is. Neen, een RWD gekoppeld aan een dikke motor moet minimaal een sper hebben, of het is hier in België alles behalve een openbaring.
Je maakt het hem niet gemakkelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
Los daarvan, ik snap de "Holy shit" niet zo aan 250+ pk's op FWD. Kijk naar de Focus RS, of nog beter, de Mégane RS Trophy 265PK die snellere rondetijden neerzet dan de BMW 1M Coupé.
Dit topic staat weer vol met clichés.
Zet mij op een koersfiets en Tom Boonen op een omafiets... ik weet wie er zal winnen.
En ja, die focus en megane zijn leuke auto's ! (zitten ook in een kleiner segment, dan de hier voorgestelde auto's)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenZegt dat niet meer over de bestuurder ? Sommige mensen mogen ze in iedere auto zetten en ze zijn sneller.
Zet mij op een koersfiets en Tom Boonen op een omafiets... ik weet wie er zal winnen.
En ja, die focus en megane zijn leuke auto's ! (zitten ook in een kleiner segment, dan de hier voorgestelde auto's)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDe BMW. Ik weet niet of de 3.0TDI bestaat met FWD, maar moest die bestaan, ik zou hem niet moeten. Zo'n Audi lijkt me al genoeg onderstuurd. Als je een auto met wat vermogen koopt, wil je dat die die wagen ook goed door bochten gaat, veronderstel ik.
Als de A5 sowieso met Q komt, heeft die natuurlijk een voordeel op vlak van aandrijving, maar dan vrees ik dat de minder goeie gewichtsverdeling toch meespeelt.
In deze klasse kan je perfect een wagen met RWD kopen, dus waarom zou je het niet doen?
OK, in de winter ga je sneller achteraan wegglijden (ja, zelfs met winterbanden lok je dit wel erg makkelijk uit), maar dan pas je je gewoon aan en rijd je iets voorzichtiger. Komt bij dat je je met RWD veel meer amuseert in de sneeuw als je zin hebt om te spelen.Last edited by stradge; 05/11/2012, 12:57.
Comment
-
Dit zijn toch auto's die je met het hart koopt, anders neem je gewoon een break of berline. Dus ik zou me eerst en vooral de vraag stellen welke je het mooist vindt. In tegenstelling tot gTa bijvoorbeeld vind ik de E92 een tijdloos prachtige wagen (na de facelift wel verplicht met M pack), terwijl de A5 nu al zwaar verouderd oogt (zie je ook aan de gekunstelde facelift - toch iets wat hij met de E92 gemeen heeft, enkel hier geen M pack om redding te brengen). Je merkt - zwaar persoonlijk.
Echter als je ze allebei even mooi vindt, en het je ook niet boeit of je al dan niet twee keer dezelfde wagen rijdt, dan denk ik dat het moeilijk te ontkennen valt dat de E92 als rijders-auto toch de betere van de twee is. Je zal ver en lang moeten zoeken om in de gespecialiseerde pers (genre EVO of Car&Driver) iemand te vinden die er anders over denkt, en mijn persoonlijke ervaring strookt daar ook mee. Het quattro verhaal is trouwens een non-issue - xDrive is minstens even goed, is gewoon kwestie te kiezen wat je wilt. En dan heeft BMWMB gelijk: 330d xDrive > 335d, lijkt mij ook. 't Blijft een diesel, dus liefst automaat en 4WD - bij zware voorkeur voor RWD en/of manueel kan je beter voor een 330i of 335i gaan.
Comment
-
Kopen met je hart heeft dan hier enkel betrekking op de looks van de wagen, omdat een coupé mooier, stijlvoller en sportiever is.
Qua motor/versnellingsbak/onderstel is zo'n coupé identiek als een berline of touring. Als je hier ook met je hart moet kopen, dan moet je inderdaad voor een ander recept kiezen zoals bijvoorbeeld een benzinemotor, een DKG of manuele versnellingsbak en RWD met sper.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik mag niet meedoen zeker?
Het spijtige is misschien wel dat de TS al een A5 heeft maar dit met de verkeerde automaat.
De A5 blijft ontegensprekelijk de mooiste Audi die er is en daar kan geen 335 of 330 tegen op.
Persoonlijk zou ik dan alleen al voor de verandering overstappen naar BMW maar zoals BMWMB voorsteld, wel degelijk voor de 330 xDrive gaan.
Heb hier wel de indruk dat er vele met RWD rijden (wat logisch is want dit is het pro-bmw-forum) maar de meesten hebben hier blijkbaar nog nooit met Quattro of xDrive gereden. Het voordeel van beide aandrijvingen wordt denkelijk zwaar onderschat, ook bij regen en zelf op het droge. Ik kan mij herinneren dat ik maanden geleden hier al een in een topic heb vermeld dat je bij gelijke start met RWD vs Quattro, ik al lang een koffie besteld heb in het eerst volgend tankstation. Het you tube filmpje van BMWMB bevestigd dat alleen nog maar eens. Anders moeten jullie ook maar eend de 180° bocht nemen in Strombeek-bever. Geloof me de 3.0l is een dijk van een motor, en zijn aandrijving/onderstel zet deze kracht feilloos over.
Ik ga uiteraard op de A5 stemmen, maar de TS zou toch de 335 beter opzij schuiven voor de 330 xdrive, en dan zou ik daar wel op stemmen, enkel omdat hij al met één van de mooiste wagens gereden heeft en toch eens iets anders zou nemen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenKopen met je hart heeft dan hier enkel betrekking op de looks van de wagen, omdat een coupé mooier, stijlvoller en sportiever is.
Qua motor/versnellingsbak/onderstel is zo'n coupé identiek als een berline of touring. Als je hier ook met je hart moet kopen, dan moet je inderdaad voor een ander recept kiezen zoals bijvoorbeeld een benzinemotor, een DKG of manuele versnellingsbak en RWD met sper.
Met benzines vind ik dit toch nog iets helemaal anders - daar liefst RWD, manueel en met sper (spijtig genoeg niet standaard op 335i maar kan nadien) - anders heb je nog weinig reden om voor de benzine te kiezen (een 335i heeft maar evenveel koppel onderin als een 325d - maar zingt in de toeren op een manier die een diesel nooit zal evenaren).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten.. Anders moeten jullie ook maar eend de 180° bocht nemen in Strombeek-bever. Geloof me de 3.0l is een dijk van een motor, en zijn aandrijving/onderstel zet deze kracht feilloos over.
Aja, bij deze weet ge ook al mijn stem hé
Comment
Comment