Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A5 3.0 TDI vs BMW 335D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
    3.0 TDI is altijd quattro he mannen

    edit: de Wouter was me nét voor zie ik
    OK, dat wist ik niet. Sorry he, kan ook niet alles weten ...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Dit topic staat weer vol met clichés.
      Eventjes luisteren he; welk aandrijfsysteem hebben nagenoeg alle racewagens, en alle wagens van echt exlusieve merken ? Dat er 1 Renault is die dat NIET heeft, en op een gegeven circruit een betere tijd neerzet dan een gegeven referentie (RWD), wel dat maakt niet de minste indruk. Dat is dan een straffe wagen, niet meer, niet minder. Het idee blijft wel, als jij dat een cliche noemt, dan doe je maar. Misschien maakt Porsche of Ferrari volgend jaar wel eens een voorwielaangedreven wagen. Wat denk je ?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
        Eventjes luisteren he; welk aandrijfsysteem hebben nagenoeg alle racewagens, en alle wagens van echt exlusieve merken ? Dat er 1 Renault is die dat NIET heeft, en op een gegeven circruit een betere tijd neerzet dan een gegeven referentie (RWD), wel dat maakt niet de minste indruk. Dat is dan een straffe wagen, niet meer, niet minder. Het idee blijft wel, als jij dat een cliche noemt, dan doe je maar. Misschien maakt Porsche of Ferrari volgend jaar wel eens een voorwielaangedreven wagen. Wat denk je ?
        Ik denk dat je lult.

        Racewagens, F1, Ferrari, wat heeft dat te maken met ten eerste: dit topic, waar ze praten over diesels. En ten tweede: vermogens van 250 en 300PK en budgetten tot laat ons zeggen pakweg 50k euro, wat kom jij dan af zeiken over echt exclusieve merken zoals Ferrari en dergelijke.

        Comment


        • #24
          Gasten, easy! De vergelijking moet worden gemaakt tussen de a5 en de 335d. Diesel dus. Er wordt niet gevraagd om te vergelijken met een c320 4 matic of andere eh. Dus hou de discussie best tussen die 2.

          @ts: ben je tevreden van je huidige a5? Waarom zou je een ander merk als je van dit model content zou zijn?
          de enigste reden, die de doorslag zal geven, zijn de testritten met beide modellen. Je moet voor jezelf uitmaken wat het dichtst bij je behoeften en eisen ligt.

          De 335d heeft de meeste power en RWD. De a5 heeft minder power en Quattro. Voor het zelfde geld ligt RWD je niet en spreekt die Quattro je aan. Voor het zelfde geld overdonderd de power je en komt de compensatie tussen beide modellen uit in het voordeel voor de 335d door die extra power.

          Dat ieder zen mening heeft is natuurlijk geen probleem maar hoe deze hier soms worden meegedeeld... Jesus!

          Ben nieuwsgierig naar je keuze!
          BMW 118D E87 M-pack

          Comment


          • #25
            Ik zou een 330d zonder type-aanduiding nemen. Aan de stoplichten gaan velen zich 'mispakken'.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #26
              Ik zou een 330d xDrive nemen.

              Duell zwischen einer 335d Limousine und dem kleineren Allradbruder 330d xDrive. Aufgrund der zunehmend nassen Straße hat der 335d leider kaum eine Chance bei...
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #27
                Verandering van spijs doet eten, da's waar... maar ik vind de A5 veel knapper dan de '3 coupé. En de A5 rijdt bijzonder goed. En de 3.0 TDI is een pracht van een motor. Als je geen 4WD nodig hebt (vaak in sneeuw, op ijs, in 't veld, traileren, ...) dan zal RWD een openbaring zijn, denk ik. De 335d is eerder lineair van karakter tegenover de nogal brute 3.0 TDI, dus ik vermoed dat de 335d niet sneller zal aanvoelen (ook al is 'ie dat wel, maar niet zo heel veel).

                Ik zou, niét komende van 1 van de 2, voor de A5 gaan vermoed ik (vooral omdat ik 'm zoveel mooier vind dan de '3 coupé). Maar van een A5 opnieuw een A5? 'k Zou er zelf ook moeite mee hebben...

                Comment


                • #28
                  Ik ben het er niet mee eens dat een RWD bij zo'n dikke diesel met automatische versnellingsbak een openbaring is. Denk eraan dat het hier in België dikwijls regent. Bij zo'n koppelrijke turbodiesel zal je veel problemen hebben met de tractie op natte ondergond. Bij een xDrive is daar dus absoluut geen sprake meer van. Zie ook het filmpje dat ik daarnet postte. Ik heb gisteren ook met een 997.2 4S gereden. Ook bij deze wagen was de tractie op natte wegen fenomenaal. Daarnet heb ik nog eens met de 135i gereden. Dat ding schuift over de weg dat het niet normaal is. Neen, een RWD gekoppeld aan een dikke motor moet minimaal een sper hebben, of het is hier in België alles behalve een openbaring.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Ik ben het er niet mee eens dat een RWD bij zo'n dikke diesel met automatische versnellingsbak een openbaring is. Denk eraan dat het hier in België dikwijls regent. Bij zo'n koppelrijke turbodiesel zal je veel problemen hebben met de tractie op natte ondergond. Bij een xDrive is daar dus absoluut geen sprake meer van. Zie ook het filmpje dat ik daarnet postte. Ik heb gisteren ook met een 997.2 4S gereden. Ook bij deze wagen was de tractie op natte wegen fenomenaal. Daarnet heb ik nog eens met de 135i gereden. Dat ding schuift over de weg dat het niet normaal is. Neen, een RWD gekoppeld aan een dikke motor moet minimaal een sper hebben, of het is hier in België alles behalve een openbaring.
                    Dan kan hij evengoed de audi nemen ;-)
                    Je maakt het hem niet gemakkelijk.

                    Comment


                    • #30
                      Ik zei al eerder dat 'm niet terug opnieuw een A5 moet nemen, maar eens wat anders. Ik zou voor een E92 330d xDrive gaan.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten

                        Los daarvan, ik snap de "Holy shit" niet zo aan 250+ pk's op FWD. Kijk naar de Focus RS, of nog beter, de Mégane RS Trophy 265PK die snellere rondetijden neerzet dan de BMW 1M Coupé.

                        Dit topic staat weer vol met clichés.
                        Zegt dat niet meer over de bestuurder ? Sommige mensen mogen ze in iedere auto zetten en ze zijn sneller.
                        Zet mij op een koersfiets en Tom Boonen op een omafiets... ik weet wie er zal winnen.

                        En ja, die focus en megane zijn leuke auto's ! (zitten ook in een kleiner segment, dan de hier voorgestelde auto's)

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Zegt dat niet meer over de bestuurder ? Sommige mensen mogen ze in iedere auto zetten en ze zijn sneller.
                          Zet mij op een koersfiets en Tom Boonen op een omafiets... ik weet wie er zal winnen.

                          En ja, die focus en megane zijn leuke auto's ! (zitten ook in een kleiner segment, dan de hier voorgestelde auto's)
                          Beiden uiteraard bestuurd door professionele piloten. Google it . Maar daar gaat 't hier idd niet over!

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            De BMW. Ik weet niet of de 3.0TDI bestaat met FWD, maar moest die bestaan, ik zou hem niet moeten. Zo'n Audi lijkt me al genoeg onderstuurd. Als je een auto met wat vermogen koopt, wil je dat die die wagen ook goed door bochten gaat, veronderstel ik.
                            Als de A5 sowieso met Q komt, heeft die natuurlijk een voordeel op vlak van aandrijving, maar dan vrees ik dat de minder goeie gewichtsverdeling toch meespeelt.
                            In deze klasse kan je perfect een wagen met RWD kopen, dus waarom zou je het niet doen?
                            OK, in de winter ga je sneller achteraan wegglijden (ja, zelfs met winterbanden lok je dit wel erg makkelijk uit), maar dan pas je je gewoon aan en rijd je iets voorzichtiger. Komt bij dat je je met RWD veel meer amuseert in de sneeuw als je zin hebt om te spelen.
                            Heb jij eigenlijk zelfs als eens deftig met een moderne quattro gereden? Dat van dat onderstuur is een typisch vooroordeel. Akkoord, de meeste BMW's hebben een betere gewichtsverdeling en RWD is beter "bespeelbaar", maar ook deze auto's zijn duidelijk op onderstuur afgesteld hoor (net zoals bijna elke moderne auto), de 120d cabrio hier thuis onderstuurt zelfs harder dan een Q7 (!) quattro naar mijn gevoel, om dan nog eens te oversturen bij het uitkomen van de bocht als je wat snel op de gas gaat. Als je je niet te veel wil aantrekken van echt betrokken rijden en gewoon heel efficiënt en gemakkelijk wil rijden is zo'n quattro ideaal met zo'n motor. Mijn voorkeur heeft het ook niet, ik opteer ook meteen voor de BMW omdat die meer past bij mijn stijl van rijden, maar om nu de Audi meteen af te stempelen als onderstuurd en zwaar in de neus? Maar voor mij dus ook de 335d, meer beleving, directer, mooier en sneller.
                            Last edited by stradge; 05/11/2012, 12:57.

                            Comment


                            • #34
                              Dit zijn toch auto's die je met het hart koopt, anders neem je gewoon een break of berline. Dus ik zou me eerst en vooral de vraag stellen welke je het mooist vindt. In tegenstelling tot gTa bijvoorbeeld vind ik de E92 een tijdloos prachtige wagen (na de facelift wel verplicht met M pack), terwijl de A5 nu al zwaar verouderd oogt (zie je ook aan de gekunstelde facelift - toch iets wat hij met de E92 gemeen heeft, enkel hier geen M pack om redding te brengen). Je merkt - zwaar persoonlijk.

                              Echter als je ze allebei even mooi vindt, en het je ook niet boeit of je al dan niet twee keer dezelfde wagen rijdt, dan denk ik dat het moeilijk te ontkennen valt dat de E92 als rijders-auto toch de betere van de twee is. Je zal ver en lang moeten zoeken om in de gespecialiseerde pers (genre EVO of Car&Driver) iemand te vinden die er anders over denkt, en mijn persoonlijke ervaring strookt daar ook mee. Het quattro verhaal is trouwens een non-issue - xDrive is minstens even goed, is gewoon kwestie te kiezen wat je wilt. En dan heeft BMWMB gelijk: 330d xDrive > 335d, lijkt mij ook. 't Blijft een diesel, dus liefst automaat en 4WD - bij zware voorkeur voor RWD en/of manueel kan je beter voor een 330i of 335i gaan.

                              Comment


                              • #35
                                Kopen met je hart heeft dan hier enkel betrekking op de looks van de wagen, omdat een coupé mooier, stijlvoller en sportiever is.
                                Qua motor/versnellingsbak/onderstel is zo'n coupé identiek als een berline of touring. Als je hier ook met je hart moet kopen, dan moet je inderdaad voor een ander recept kiezen zoals bijvoorbeeld een benzinemotor, een DKG of manuele versnellingsbak en RWD met sper.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #36
                                  Ik mag niet meedoen zeker?

                                  Het spijtige is misschien wel dat de TS al een A5 heeft maar dit met de verkeerde automaat.
                                  De A5 blijft ontegensprekelijk de mooiste Audi die er is en daar kan geen 335 of 330 tegen op.
                                  Persoonlijk zou ik dan alleen al voor de verandering overstappen naar BMW maar zoals BMWMB voorsteld, wel degelijk voor de 330 xDrive gaan.
                                  Heb hier wel de indruk dat er vele met RWD rijden (wat logisch is want dit is het pro-bmw-forum) maar de meesten hebben hier blijkbaar nog nooit met Quattro of xDrive gereden. Het voordeel van beide aandrijvingen wordt denkelijk zwaar onderschat, ook bij regen en zelf op het droge. Ik kan mij herinneren dat ik maanden geleden hier al een in een topic heb vermeld dat je bij gelijke start met RWD vs Quattro, ik al lang een koffie besteld heb in het eerst volgend tankstation. Het you tube filmpje van BMWMB bevestigd dat alleen nog maar eens. Anders moeten jullie ook maar eend de 180° bocht nemen in Strombeek-bever. Geloof me de 3.0l is een dijk van een motor, en zijn aandrijving/onderstel zet deze kracht feilloos over.
                                  Ik ga uiteraard op de A5 stemmen, maar de TS zou toch de 335 beter opzij schuiven voor de 330 xdrive, en dan zou ik daar wel op stemmen, enkel omdat hij al met één van de mooiste wagens gereden heeft en toch eens iets anders zou nemen.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Kopen met je hart heeft dan hier enkel betrekking op de looks van de wagen, omdat een coupé mooier, stijlvoller en sportiever is.

                                    Qua motor/versnellingsbak/onderstel is zo'n coupé identiek als een berline of touring. Als je hier ook met je hart moet kopen, dan moet je inderdaad voor een ander recept kiezen zoals bijvoorbeeld een benzinemotor, een DKG of manuele versnellingsbak en RWD met sper.
                                    Idd, het slaat vooral op de looks m.i., gezien de OP op een coupé gebrand is. Echter, voor 99% van de mensen is een dikke 3 liter diesel toch ook al een redelijk 'emotionele' keuze. Mijn punt was enkel dat die dan best gecombineerd wordt met een automaat en indien mogelijk ook xDrive, omdat dit de kwaliteiten van zo'n diesel beter tot z'n recht laat komen. Nu goed, automaat leek hij sowieso al van overtuigd, dus enkel de xDrive moet er dan nog bij (ten nadele van de 335d).

                                    Met benzines vind ik dit toch nog iets helemaal anders - daar liefst RWD, manueel en met sper (spijtig genoeg niet standaard op 335i maar kan nadien) - anders heb je nog weinig reden om voor de benzine te kiezen (een 335i heeft maar evenveel koppel onderin als een 325d - maar zingt in de toeren op een manier die een diesel nooit zal evenaren).
                                    Last edited by ; 05/11/2012, 21:15.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      .. Anders moeten jullie ook maar eend de 180° bocht nemen in Strombeek-bever. Geloof me de 3.0l is een dijk van een motor, en zijn aandrijving/onderstel zet deze kracht feilloos over.
                                      Heb ik een paar weekend geleden daar kunnen voelen in nen A5 SB 3.0 met quattro sportdifferentieel . Nog altijd spijt dat die zo vlug verkocht was.
                                      Aja, bij deze weet ge ook al mijn stem hé
                                      Last edited by ; 07/11/2012, 09:45. Reden: typo

                                      Comment


                                      • #39
                                        Verhitte discussie Even alles rustig doorlezen.. Bedankt alvast voor de reacties.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Amaai mijne frack!
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X