Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
verder zie ik op de site van directlease ook andere aanbiedingen zoals oa een vw polp dsg voor 298 €/maand op 48 maand.
Deze kan ik nu even vergelijken met den otto van mijn dochter .zolas hierboven vermeld.
In haar geval : op 4 jaar 30000 km (nog student) : bij lease : 298 x 48€/maand zonder benzine
bij aankoop en verkoop na 4 jaar kom ik aan ongeveer hetzelfde bedrag met benzine.
Ik snap wel dat je bij lease de wagen niet moet aankopen tegen het volledige bedrag, maar na 4 jaar heb je weer geen otto meer hé.
In mijn geval kan de polo nog gerust enkele jaren mee, en zal de "maandprijs" toch naar beneden gaan hé.
Dus : lease is zeker niet goedkoper dan aankopen.
of zie ik iets over het hoofd.
Ja, in dat leasecontract is onderhoud en verzekering inbegrepen.
Die contracten zijn echt niet slecht, je vraagt je af hoe ze het doen.
Als onze tweede auto het begeeft, dan ga ik dat zeker bekijken.
Nul euro want is een salariswagen en zelfs de VAA wordt via een "onkostennota" terug vereffend
En mijn privéwagen : schandalig duur als ik dat per gereden kilometer uit reken. Want komt amper buiten.
Maar elke hobby kost geld en beter dat dan me elke dag in café ladderzat te zuipen en een roker te zijn.
Auto is van augustus 2010 en heeft nu iets meer dan 146 000 km.
Heb gerekend zonder restwaarde trouwens.
Oh boy, op het moment vond ik het al veel maar na een nachtje slapen is het doorgedrongen waarom: fout in mijn Excelbestand en twee keer de aankoopprijs gerekend.
Dus:
€ 0,23 per kilometer - inclusief brandstof, onderhoud, herstellingen, verzekering, belastingen, banden(wissels)
Aankoop Juli 2016 voor 5000 euro
Verkoop Juli 2017 voor 1500 euro
Km stand bij aankoop: 89.900km
Km stand bij verkoop: 112.000km
5000-1500 = 3500
112.000-89.900 = 22.100
Ik vind het niet zo erg dat er mensen zijn die zo snel hun auto's weer verkopen, ik koop namelijk liever een jonge tweedehands dan een nieuwe.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele nieuwe auto gekocht (maar ja, zeg nooit nooit he).
Dat klopt wel ja, dat is 1 van de redenen waarom de kans heel klein is dat ik ooit een nieuwe auto zal kopen, liefst een jonge tweedehands.
Alleen is het op die manier vaak wat langer zoeken naar iets dat je volledig aanstaat.
Ik was net dit topic eens aan het doorlezen.
ben uiteindelijk nu toch eens voor een nieuwe gegaan, de reden was vooral dat een nieuwe niet echt duurder was dan een jonge tweedehands, en bij de nieuwe kunnen kiezen zoals ik hem zelf wou hebben.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Aankoop Juli 2016 voor 5000 euro
Verkoop Juli 2017 voor 1500 euro
Km stand bij aankoop: 89.900km
Km stand bij verkoop: 112.000km
5000-1500 = 3500
112.000-89.900 = 22.100
Aankoop Juli 2016 voor 5000 euro
Verkoop Juli 2017 voor 1500 euro
Km stand bij aankoop: 89.900km
Km stand bij verkoop: 112.000km
5000-1500 = 3500
112.000-89.900 = 22.100
Ofwel heb je te veel betaald toen je deze kocht, ofwel te weinig gevraagd bij verkoop.
Want zo een groot verlies op een jaar tijd voor een auto die al bijna 10 jaar is.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ofwel heb je te veel betaald toen je deze kocht, ofwel te weinig gevraagd bij verkoop.
Want zo een groot verlies op een jaar tijd voor een auto die al bijna 10 jaar is.
Jij als citrofiel kan misschien aangeven waar het "fout" liep ?
Heb jij de volle pot gekregen van je c4?
Je weet niet in welke staat hij verkocht is... niet te snel oordelen.
Ofwel heb je te veel betaald toen je deze kocht, ofwel te weinig gevraagd bij verkoop.
Want zo een groot verlies op een jaar tijd voor een auto die al bijna 10 jaar is.
Te veel betaald zou ik niet zeggen, was toen één van de goedkopere die online stond. Toen ik hem kocht was hij perfect in orde. Echter, na een jaar en 22.000km kwamen er wat mankementen aan. Airco is stuk gegaan, schokdempers vooraan begonnen te lekken, koppeling begon te slippen, distributie riem zat eraan te komen.
Dus particulier verkopen was geen optie, dan maar overgelaten aan de garage en die geven altijd het minste, zeker met de kosten die eraan waren.
Jij als citrofiel kan misschien aangeven waar het "fout" liep ?
Heb jij de volle pot gekregen van je c4?
Je weet niet in welke staat hij verkocht is... niet te snel oordelen.
Ik citrofiel?
Ik heb 10400 betaald en na 7 jaar rijden (auto 10 jaar oud) nog 4000 euro d'r voor gekregen.
Mag dus wel zeggen dat ik een goede zaak gedaan heb.
Als hij niet in normale staat verkocht is, verwacht ik ook dat dat er bij vermeld staat en vermits er niks bij staat ...
Edit: Zie net dat Barie nog gereageerd heeft en er toch enkele "mankementen" waren.
Airco stuk, dat is pech natuurlijk. Die van die C4 is op al die jaren dat ik hem gehad heb zelfs niet bijgevuld en die bleef meer zonder probleem werken.
Schokdempers en koppeling, ja
Distributieriem zat er bij mij ook aan te komen.
Had je toch nog wel 2000 euro voor moeten kunnen krijgen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment