Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 Werkpaard?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 4x4 Werkpaard?

    'k Zit al een tijdje te plannen een goedkoop 4x4 werkpaard in UK te gaan halen om die in Finland te parkeren ipv de Evo. (of samen, we zien wel).

    Dat ding moet gebruikt worden om de kleine zijn kartingspullen van en naar circuit te brengen, af en toe eens een trailer door de bossen te halen, etc. Maximaal een paar duizend kms per jaar.
    EDIT: Moet ook dienen om af en toe gasten van de luchthaven mee af te halen (incluis ingevlogen inboedel) en naar de locale skigebieden te rijden (incluis skis).

    Betrouwbaarheid en robuustheid is primordiaal, evenals eenvoud om er aan te werken. Prijs: Max 2000,-GBP

    Enkele opties waar ik aan dacht:

    1. Land Rover Discovery 5d, waarschijnlijk V8.



    2. Mitsubishi Shogun (lange versie)



    3. Nissan Terrano II 2.7td 5d.



    Vragen:

    1. Iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze wagens?

    2. Andere keuzes? (Jawel, de Landcruiser overweeg ik zeker maar kost heel veel tweedehands of ge moet voor een megamiler gaan).
    Last edited by The Swede; 18/11/2012, 14:18.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    wij hebben hier ooit (1990-99) een jeep cherokee 4.0 sport gehad en daar van nieuw 300000km opgezet zonder probs...krachtig en oersimpeldegelijk amerikaans(heeft wel geen apart chassis=zelfdragend) maar was op 4x4 gebied wel zeer sterk (enkele treffen mee gedaan liet er veel achter zich)

    Comment


    • #3
      Een Range Rover P38? En hoeveel gaat een Merc G in de UK?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
        wij hebben hier ooit (1990-99) een jeep cherokee 4.0 sport gehad en daar van nieuw 300000km opgezet zonder probs...krachtig en oersimpeldegelijk amerikaans(heeft wel geen apart chassis=zelfdragend) maar was op 4x4 gebied wel zeer sterk (enkele treffen mee gedaan liet er veel achter zich)
        Aan de Grand Cherokee had ik inderdaad nog niet gedacht. Die V8-en en 4.0 6Cyl, zijn inderdaad nog te overwegen. Wel minder ruim qua koffer dan een Disco en niet echt betrouwbaarder, vrees ik.

        'k Zit te denken tussen een Disco juist voor de practische kant en een Japanner, die de betrouwbaarheid meeheeft.

        Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
        Een Range Rover P38? En hoeveel gaat een Merc G in de UK?
        Voor een G prijs in UK, zie www.autotrader.co.uk

        De G is ook niet ideaal. VEEL te duur, dus al helemaal geen alternatief en als ik al duurder moet gaan, dan neem ik direct een dikke Toyota wegens de betrouwbaarheid.

        Dat is ook wat me weghoud van de P38. Best een knappe wagen, maar minder eenvoudig kwa mechaniek (zeker die luchtvering) en de Disco is echt superruim qua koffer om er bvb in één keer een kart in te steken.

        Zoals boven gezegd, dit ding moet in Finland gebruikt worden, en in Oulu krijgt ge van eind September tot begin Mei sneeuw en tussen January en eind Maart durft ge nogal eens weken aan een stuk tussen -35°C en -45°C hebben. Zeker een auto die niet regelmatig rijdt, ziet dan nogal eens af
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #5
          Swede, Als je een Cherokee koopt. Koop een 4.0l 6-in lijn. De beste motor die ze ooit hebben gebruikt in een Jeep. Dat of de V8'en. Laat de 2.5 end zo. Ga je miserie mee hebben.
          Powered by Detroit Diesel.

          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

          Comment


          • #6
            Defender ????

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
              Swede, Als je een Cherokee koopt. Koop een 4.0l 6-in lijn. De beste motor die ze ooit hebben gebruikt in een Jeep. Dat of de V8'en. Laat de 2.5 end zo. Ga je miserie mee hebben.
              Nooit diesel overwogen ook daarin. Zeker niet voor die paar duizend km per jaar. Je moet een motor kopen die die constructeur goed kan maken. En nooit een Amerikaan geweten die een degelijke dieselmotor voor personenwagens kon maken.

              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              Defender ????
              Minder ruim en minder comfortabel dan de Disco of Range zonder goedkoper te zijn of betrouwbaarder. Ik zie trouwens bij LR helemaal de zin niet in van de Defender als je tweedehands gaat, tenzij je absoluut een korte 4x4 wil om te gaan trial rijden. En da's nu ook weer niet de bedoeling.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Nooit diesel overwogen ook daarin. Zeker niet voor die paar duizend km per jaar. Je moet een motor kopen die die constructeur goed kan maken. En nooit een Amerikaan geweten die een degelijke dieselmotor voor personenwagens kon maken.
                Wie kan het volgens u wel ?

                Comment


                • #9
                  Is bij -35 tot -45 diesel nog wel een optie?

                  Comment


                  • #10
                    Zeker geen diesel bij -35 en die je weinig gaat gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Wie kan het volgens u wel ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Is bij -35 tot -45 diesel nog wel een optie?
                      Wel, de Fiat en Peugeot kunnen dat tegenwoordig nog en vroeger kon Mercedes dat ook. Daarnaast is er Toyota en de andere spleetogen, al schijnen die in de moderne tijden ook pluimen te verliezen.
                      Deze wordt geen van de moderne tijden wel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      Zeker geen diesel bij -35 en die je weinig gaat gebruiken.
                      Wel, er komt zowieso een block-heater op en de diesel in Finland is er wel op voorzien op die koude temperaturen. Uiteindelijk moeten bedrijfswagens en dieselbranders er ook overleven als het zo koud is.
                      't Ziet natuurlijk ietseke meer af. Een zwaardere batterij steken is ook altijd een goed gedacht.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        Toyota hi-lux 3.0 d4d , grote laadbak, degelijk Toyota tundra v8 De discovery die wij gehad hebben (2,5 tdi) trok op geen kl*** , slechte bouwkwaliteit De Nissan terrano II zal ook niet slecht zijn, maar erg kaal binnenin. Ik zou de Tundra kopen, als de prijs te rechtvaardigen is
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • #13
                          1ste zin van de zweed : een goedkoop 4x4 werkpaard. Denk dat de Hilux D4D of de Tundra niet in die categorie vallen.

                          Comment


                          • #14
                            Die nissan zegt me wel iets enkel spijtig dat er geen naftmotor ? In kan


                            Sent from my iPad 3 using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Laat die Nissan maar staan,¨Pajero is héél goed hebben we thuis er 2 van gehad een 2.8td intercooler (motor met ketting) en overwoestbaar en 3.2 DI-D. Die laatste is verkocht voor LR discovery 4
                              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                              2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                              Comment


                              • #16
                                En waarom de Nissan laten staan? Graag argumenteren.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • #17
                                  Deze dan http://nl.kapaza.be/antwerpen/toyota-t100-67958649.htm http://www.mascus.co.uk/transportati.../wqxfplsb.html
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die disco van je openingspost is een eindeserie wagen. Dus de betrouwbaarheid zou naar LR standaarden goed moeten zijn. Ik denk dat die disco de meest comfy en bekwame is van alles wat hier de revue is gepasseerd. P38 is de minst betrouwbare LR, zeker de 4.0 zou bagger zijn. Direct 4.6 dan. De 4.0 van de disco is nt gelijk aan die van de P38.

                                    Ik neem aan dat je wel wat budget hebt voor wisselstukken dus zou ik voor de Disco gaan. Hij ziet er ook proper uit vanbinnen, zeker voor die mileage.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      Toyota hi-lux 3.0 d4d , grote laadbak, degelijk Toyota tundra v8 De discovery die wij gehad hebben (2,5 tdi) trok op geen kl*** , slechte bouwkwaliteit De Nissan terrano II zal ook niet slecht zijn, maar erg kaal binnenin. Ik zou de Tundra kopen, als de prijs te rechtvaardigen is
                                      2000,-GBP ??

                                      De Nissan destijds was echt wel een redelijke wagen. Enige wat ik me nu herinner, is dat het geen full time 4x4 is. In Belgie geen probleem want je zet dat enkel op 4x4 als je off road gaat, maar met sneeuw voor het grootste deel van het jaar, wil je echt wel 4x4

                                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      1ste zin van de zweed : een goedkoop 4x4 werkpaard. Denk dat de Hilux D4D of de Tundra niet in die categorie vallen.
                                      D'r zijn er die inderdaad niet te bijster de openingsposten lezen.

                                      Die eerste is wel nog wat duur, zeker voor een wagen die ook in niks standaard EU is en dus een hele rimram last gaat geven bij het inschrijven. Bovendien ben ik nooit onder de indruk geweest van de roestbestendigheid van dat model, noch van het inschakelbaar 4x4 systeem.
                                      Als ik 4000 zou uitgeven, dan liever direct een Landcruiser 90 in 5d.

                                      De tweede is een single cab, wat me weinig helpt gezien ge er met niet meer dan twee inkunt. De reden waarom ik in de openingspost duidelijk maak dat het een 5d moet zijn, is omdat het ding ook wel meer dan twee man moet kunnen vervoeren.
                                      Eén van mijn problemen op dit ogenblik in Finland is juist dat, wanneer ik gasten op bezoek krijg, de Evo niet echt de ruimste wagen is om efkes naar de nabijgelegen skigebieden te rijden. De kleine en ik erin en je kan al maximaal nog drie man mee en geen skis. Een 5d, liefst 7-zitter, helpt hier wel degelijk.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                      Die disco van je openingspost is een eindeserie wagen. Dus de betrouwbaarheid zou naar LR standaarden goed moeten zijn. Ik denk dat die disco de meest comfy en bekwame is van alles wat hier de revue is gepasseerd. P38 is de minst betrouwbare LR, zeker de 4.0 zou bagger zijn. Direct 4.6 dan. De 4.0 van de disco is nt gelijk aan die van de P38.

                                      Ik neem aan dat je wel wat budget hebt voor wisselstukken dus zou ik voor de Disco gaan. Hij ziet er ook proper uit vanbinnen, zeker voor die mileage.
                                      Bij de P38 is de 4.6 ook die die je het makkelijkst vindt. Wel wist ik niet dat de 4.0 uit de Discovery niet dezelfde was als die uit de P38. Kunt ge dat eens uitleggen.
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        2000,-GBP ??

                                        De Nissan destijds was echt wel een redelijke wagen. Enige wat ik me nu herinner, is dat het geen full time 4x4 is. In Belgie geen probleem want je zet dat enkel op 4x4 als je off road gaat, maar met sneeuw voor het grootste deel van het jaar, wil je echt wel 4x4



                                        D'r zijn er die inderdaad niet te bijster de openingsposten lezen.



                                        Die eerste is wel nog wat duur, zeker voor een wagen die ook in niks standaard EU is en dus een hele rimram last gaat geven bij het inschrijven. Bovendien ben ik nooit onder de indruk geweest van de roestbestendigheid van dat model, noch van het inschakelbaar 4x4 systeem.
                                        Als ik 4000 zou uitgeven, dan liever direct een Landcruiser 90 in 5d.

                                        De tweede is een single cab, wat me weinig helpt gezien ge er met niet meer dan twee inkunt. De reden waarom ik in de openingspost duidelijk maak dat het een 5d moet zijn, is omdat het ding ook wel meer dan twee man moet kunnen vervoeren.
                                        Eén van mijn problemen op dit ogenblik in Finland is juist dat, wanneer ik gasten op bezoek krijg, de Evo niet echt de ruimste wagen is om efkes naar de nabijgelegen skigebieden te rijden. De kleine en ik erin en je kan al maximaal nog drie man mee en geen skis. Een 5d, liefst 7-zitter, helpt hier wel degelijk.



                                        Bij de P38 is de 4.6 ook die die je het makkelijkst vindt. Wel wist ik niet dat de 4.0 uit de Discovery niet dezelfde was als die uit de P38. Kunt ge dat eens uitleggen.
                                        In de disco 2 ligt als 4.0 dezelfde als de P38 4.0. Maar in de disco 1 van de de openingspost ligt een andere:

                                        Volgend stuk gaat over de disco 2:

                                        The 3948 cc V8 petrol version from the Disco 1 was replaced with the Range Rover P38 Thor 4.0 litre Rover derived V8. There was no actual increase in capacity over the previous 3.9 L engine. Although the basic design of the engine was similar it was actually quite different internally. It used a different crankshaft, had larger bearing journals with cross bolted caps and different con rods and pistons. The blocks were machined differently to accept extra sensors for the Gems and Bosch (thor) injection system and to allow the extra stroke of the 4.6 crankshaft.

                                        Ik wist niet zeker of de 4.0 van de disco 1 dezelfde was als die van de P38 dus had ik dat rap eens opgezocht. Maakt een verschil in betrouwbaarheid en het advies.
                                        Het is iets dat je vaak leest op fora; 4.0 laten liggen en 4.6 kiezen wat betreft P38. Het gene wat ik mij er vooral van herinner is het volgende:

                                        "4.6 engines have the best blocks selected ie those which have the least chance of slipping a sleeve or cracking behind the bore.

                                        Apparently 60% of 4.0 litres get cracked blocks but ONLY 20% of 4.6s.

                                        I guess this is not so important if the car has already had a new short motor but something to keep in mind."

                                        Ligt een eindserie P38 niet in het budget van 2001? Als dat spel 100% marcheert is dat een droomwagen, mijn beste maat had er vroeger zo'n 2.5D (pre 2000). Tegen het eind van de P38 zijn leven hadden ze de electronica van luchtvering afgekoppeld omdat het maar fouten bleef geven. P38 is een wagen waar je moet van houden anders kan je de mantel der liefde niet gebruiken voor de vele ongemakken.
                                        Last edited by ; 18/11/2012, 15:21. Reden: toevoeging

                                        Comment

                                        Working...
                                        X