Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 Werkpaard?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    nee hoor mercedes 270 cdi boring slag = 88 x 88
    rexton 270 = 86 x 92
    Rexton dus nog geen goed idee.

    De ML270 ook al niet.

    Iemand ervaring met de P38 in 2.5td? Die had in de 525tds wel eens last van de waterpomp en dat deed de motor wel es in de soep draaien. Maar hoe zat dat in de RR?
    Doorgaans waren die aangepast vgl met de BMWs.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #62
      mijn jeep 2.7 crd tot 200k no prob
      mijn zus haar ml 270 350k zonder prob

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Rexton dus nog geen goed idee. De ML270 ook al niet. Iemand ervaring met de P38 in 2.5td? Die had in de 525tds wel eens last van de waterpomp en dat deed de motor wel es in de soep draaien. Maar hoe zat dat in de RR? Doorgaans waren die aangepast vgl met de BMWs.
        Wij hebben de 2,5 tdi gehad, waterpomp nooit vervangen. De servopomp wel 3 keer denk ik, diverse olielekkages en daarom weggedaan. Ik vond de motor te licht voor de kas, veel turbolag bij lage toeren. Voor de rest wel stevige 4x4
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
          Wij hebben de 2,5 tdi gehad, waterpomp nooit vervangen. De servopomp wel 3 keer denk ik, diverse olielekkages en daarom weggedaan. Ik vond de motor te licht voor de kas, veel turbolag bij lage toeren. Voor de rest wel stevige 4x4
          Servopomp van het stuur? Of de remmen?

          Ik veronderstel dat die bij een benzine even snel kapot gaat, is nl geen motoronderdeel. Olielekken is wel ambetant.

          Prestaties zijn hier niet belangrijk. 'k Wil zelfs met een Pajero 2.5TD (99pk) of een Disco 2.5Tdi van 112pk rijden ginder. Ge moogt er toch niet snel rijden en dit is een werktuig.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #65
            servopomp en lekken aan de pakkingen van t blok. Hij had wel 260.000km en rijdt nog steeds rond, t was de 112 pk versie. Dashboard is ook losgekomen (vervormd) door toedoen van de Italiaanse zon
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              servopomp en lekken aan de pakkingen van t blok. Hij had wel 260.000km en rijdt nog steeds rond, t was de 112 pk versie. Dashboard is ook losgekomen (vervormd) door toedoen van de Italiaanse zon
              Een 112pk versie van de P38 diesel ??

              Die had toch steeds de BMW 6-in-lijn van de 525tds mee. En die gaf altijd 136pk
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Een 112pk versie van de P38 diesel ?? Die had toch steeds de BMW 6-in-lijn van de 525tds mee. En die gaf altijd 136pk
                Deze hadden wij: 200Tdi (Engine Code 11L) http://en.m.wikipedia.org/wiki/Land_...ne_Code_11L.29 Ik ben mis denk ik, dacht dat t over discovery ging, die p38 en andere interne codes voor modellen steek ik niet in mijn hoofd Andere motor waarschijnlijk?
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                  Deze hadden wij: 200Tdi (Engine Code 11L) http://en.m.wikipedia.org/wiki/Land_...ne_Code_11L.29 Ik ben mis denk ik, dacht dat t over discovery ging, die p38 en andere interne codes voor modellen steek ik niet in mijn hoofd Andere motor waarschijnlijk?


                  Me bad. P38 is een tweede generatie Range. Kwam met 2.5 tds van BMW, 4.0 V8 en 4.6V8
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                    Me bad. P38 is een tweede generatie Range. Kwam met 2.5 tds van BMW, 4.0 V8 en 4.6V8
                    Mijn pa heeft dat ook gehad om de trailer vd garage mee te trekken, en was gehipt wat echt wel nodig was. De waterpomp is 2 keer vervangen ik denk de versnellingsbak 1 keer of koppelomvormer weet ik nimeer juist, 3 keer de luchtvering achteraan . Wij hebben hem verkocht met dacht ik een 180 dkm.
                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                      Mijn pa heeft dat ook gehad om de trailer vd garage mee te trekken, en was gehipt wat echt wel nodig was. De waterpomp is 2 keer vervangen ik denk de versnellingsbak 1 keer of koppelomvormer weet ik nimeer juist, 3 keer de luchtvering achteraan . Wij hebben hem verkocht met dacht ik een 180 dkm.
                      Allez, een goed miseriekot

                      Ik begrijp dat dergelijke wagens meer vermogen nodig hebben wanneer het dagelijks vervoer is en er veel gewone asfaltwegen worden mee afgereden.

                      Gezien het klimaat ginterboven, het gebruik en het feit dat ik voor normaal rijden nog steeds gewoon een personenwagen gebruik, ga ik daar schoon van wegblijven.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Allez, een goed miseriekot

                        Ik begrijp dat dergelijke wagens meer vermogen nodig hebben wanneer het dagelijks vervoer is en er veel gewone asfaltwegen worden mee afgereden.

                        Gezien het klimaat ginterboven, het gebruik en het feit dat ik voor normaal rijden nog steeds gewoon een personenwagen gebruik, ga ik daar schoon van wegblijven.
                        Bwa een beetje toch hè, een geluk dat mijn ma haar nicht toen bij in een land rover concessie zat met haar man als vennoot
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                        2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                        Comment


                        • #72
                          Ik heb 2x in panne gestaan met een auto in mijn leven, ge moogt is raden met welke? Begint met P en eindigt op 38. 1x op de brusselse ring; aandrijfriem van stuurpomp kapot. 1x in de ardennen: een gat in de koelwaterslang, we hadden toen beter van de sportknop gebleven .
                          De P38 waar ik het het over heb had wel tegen het einde 240000km gebold en veel hoogtewerkers getrokken. Moesten ze betrouwbaarder zijn dan ik kocht ik meteen één. Maar helaas moet je veel geld hebben om zo'n P38 te onderhouden.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                            Allez, een goed miseriekot

                            ...
                            Precies of ge had het niet kunnen zien aankomen dat ne Land Rover brol is.
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • #74
                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                              Kia Sorento 2.5 Turbo
                              Link dient enkel als voorbeeld.

                              Comment


                              • #75
                                Dus dat is de reden waarom ze de LandRover fabrieken waar ze hun aandrijfriemen en de koelwaterslangen voor hun wagens fabriceerden gesloten hebben. Nog een geluk voor Ford en alle andere merken van wagens dat die zulke zaken van toeleveranciers krijgen ???

                                Ik heb eens in panne gestaan met een platte band, het was wel met de Mercedes, wat nen brol van wagen is dat zeg.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                  Ik heb 2x in panne gestaan met een auto in mijn leven, ge moogt is raden met welke? Begint met P en eindigt op 38. 1x op de brusselse ring; aandrijfriem van stuurpomp kapot. 1x in de ardennen: een gat in de koelwaterslang, we hadden toen beter van de sportknop gebleven .
                                  De P38 waar ik het het over heb had wel tegen het einde 240000km gebold en veel hoogtewerkers getrokken. Moesten ze betrouwbaarder zijn dan ik kocht ik meteen één. Maar helaas moet je veel geld hebben om zo'n P38 te onderhouden.
                                  Die riem, dat kan gebeuren. En waarom ge een sportknop nodig hebt op een Range, dat weet ik niet

                                  Wat me in dit model aantrekt, is net zijn achilleshiel: de luchtvering. Naar het schijnt gaat daar wel eens wat mee mis, maar aan de andere kant is zo een luchtvering echt ongelofelijk efficient op sneeuw / ijs.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Dus dat is de reden waarom ze de LandRover fabrieken waar ze hun aandrijfriemen en de koelwaterslangen voor hun wagens fabriceerden gesloten hebben. Nog een geluk voor Ford en alle andere merken van wagens dat die zulke zaken van toeleveranciers krijgen ???

                                  Ik heb eens in panne gestaan met een platte band, het was wel met de Mercedes, wat nen brol van wagen is dat zeg.
                                  OK, landroverboy zat in het éne extreme, maar gij gaat naar het andere. De meeste onderdelen zijn aangeleverd en de "onbetrouwbaarheid" is niet enkel aan de toeleveranciers te danken. Het is aan de constructeur om
                                  1. Goede onderdelen te ontwerpen.
                                  2. Bij de juiste leveranciers te kopen (en niet altijd gewoon bij de goedkoopste)
                                  3. Die onderdelen ook deftig te testen (en daar lijken veel constructeurs toch wel een loopje mee te nemen. Veel geblaat over "testen op de poolcirkel" etc. Maar als ik zie hoeveel modellen er hier niet te best presteren in Finland, dan vraag ik me af hoeveel ze hier testen...)
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #77
                                    Zat van namiddag bij het tanken net aan een ander probleem te denken.

                                    Een Pajero 2.5 of 2.8td is wel een beer van een auto en zonder twijfel betrouwbaarder dan een Disco, maar hoe moet dat met de vrieskou en de diesel? Aan de pomp garanderen ze slechts tot -21°C of -25°C.

                                    Er rijden hier weliswaar diesels rond, maar de meeste slapen binnen, rijden bijna dagelijks, en hebben vaak geisoleerde brandstofleidingen, al dan niet speciaal geplaatst voor de locale markt. (je kan hier bvb veel modellen zien die er net uitzien als de wagens bij ons, maar waar het radiatorrooster deels is dicht gemaakt)

                                    Bij mij gaat dit werkpaard buiten slapen, niet dagelijks rijden, en een UK model zijn, dus geen speciale aanpassingen hebben voor de koudere streken.


                                    Alsnog een benzine nemen ?


                                    Spijtig dat deze geen trekhaak heeft



                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #78
                                      Als je toch niet zo heel veel kilometers gaat doen, better safe than sorry denk ik. Neem een benzine.
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        mijn jeep 2.7 crd tot 200k no prob
                                        mijn zus haar ml 270 350k zonder prob
                                        ML 270 zonder problemen geloof ik juist niets van . Die spellen hebben problemen met injectors , turbo en elektronica .

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          ML 270 zonder problemen geloof ik juist niets van . Die spellen hebben problemen met injectors , turbo en elektronica .
                                          Pajero was toch een indirect ingespoten diesel? Dus enkel turbo kan delicaat zijn.
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X