Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen: monovolume of break?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    een mondeo 2.3 diesel 83 pk

    Comment


    • #22
      Egr kan je sneller problemen mee krijgen als je te veel korte afstanden doet,motor schoonblazen regelmatig wil wel eens helpen.
      Motor moet werken , daar zijn de *meeste* autos toch voor gemaakt.
      Bekent zijn de diesels met egr problemen omdat er gewoon te weinig mee wordt gereden voor een diesel te rijden en hoopt al die rotzooi zich op.

      Insignia vindt ik 1 vd mooiere opties ! samen met de suberb en passat .
      Gezien je mag *downsizen* lijkt een astra ook wel een leuke optie,een polo mag ook zeg je maar dat is wel meteen heel erg klein he
      Een astra kan je mooi uitrusten,ik ben een zeer tevreden astra rijder,en is nog niet eens full.
      Een full astra zou wel eens kunnen lukken voor je budget (uiteraard geen opc,daar is het wat te krap voor )

      Comment


      • #23
        U heeft deze Zafira Tourer gekozen.
        Uw Zafira Tourer 5-deurs Cosmo
        1.6 Turbo CNG ecoFLEX Manueel 6 150pk (110kW)
        Prijs € 28.750,00
        Extra's € 5.741,00
        Connect Pack € 899,00
        Totaalprijs incl. Extra's € 35.390,00
        Bekijk hier een uitgewerkt prijsvoorbeeld met Connect Pack.
        Prijzen incl. BTW.

        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Je moet voor zetelverwarming dan al in de Cosmo uitvoering kijken toch? Is ook niet bepaald goedkoop. Maar voor 35.000 heb je inderdaad meer opties en een krachtigere motor dan de Touran ( om in zelfde klasse monovolume te blijven).

          Heb intussen al begrepen dat de Opel diesels nogal week zijn ivm de EGR klep?

          Het EGR systeem (ofwel Exhaust Gas Recirculation) geeft bij veel Opel modellen veel problemen.
          Het hoofdbestanddeel van dit EGR systeem is de EGR Klep.
          Deze klep raakt zowel bij originele motoren als ook bij getunde motoren vaak vervuilt met uitlaatroet.

          Vele mensen reinigen de klep tientallen keren, en vele mensen vervangen de klep door een nieuwe. Na verloop van tijd brand het storingslampje weer, en zijn de problemen weer terug.
          De storingen van slechte EGR kleppen uiten zich in:
          - Storingslampjes branden op dashbord
          - Beperkt vermogen
          - Hoog verbruik
          - Stotterende motoren
          - Onregelmatige vermogens-opbouw
          - Vervuiling van andere motor-componenten zoals de wervelkleppen van de inlaat

          Bron : Mtech Opel tuning
          Je hoeft niet per se een cosmo uitvoering nemen, om van lederen zetels met verwarming te genieten, vanaf de Enjoy-versie is dit ook al mogelijk.
          Persoonlijk nog geen problemen gehad met EGR-klep!
          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

          Opel Astra ST Sport (sold)

          Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Heb intussen al begrepen dat de Opel diesels nogal week zijn ivm de EGR klep?
            Ik denk niet dat dat Opel specifiek is, had ik ook problemen mee op mijn Passat. Grootste probleem was dat de garage (in opdracht van de leasemaatschappij) telkens die kleppen probeerde te poetsen, terwijl ze gewoon direct nieuwe had moeten plaatsen.

            Dus alle moderne diesels hebben hier last mee. Naar het schijnt moet je vooral goed doorrijden om die proper te houden. Maar zelfs met mijn rijstijl is dat dus niet gelukt

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Is inderdaad "maar" een 105 pk. Maar heb indertijd met diesels gereden in de VW Passat van 90 pk. En ooit in een Mondeo van 83pk (de 2.3 diesel).

              En wat verstaat men onder "vlot vooruitgaan" of "vlot meekunnen"? De 105 pk versie haalt ook 120 per uur en meer. En in stadsverkeer maakt het helemaal niet uit. Daar staat ook wagens tussen met 3- of 400 pk. En die schuiven ook netjes mee aan.

              Dan steek ik liever meer centen in het comfort, dan in een 150pk+ motor. Het blijft tenslotte een firmawagen. Thuis staat er nog de A5C (2012), de Swift (2007), de A4 Tdi (2001) en de motor Suzuki sv1000s (2005).
              'k kan me in je visie vinden. Ik doe binnenkort ook een stap(je) terug, naar 115 pk. Maar de Skoda vind ik wel hééél groot om met 105 pk toe te komen. Comfort is voor mij ook belangrijker dan bakken vermogen. Ik kon voor een kale V60 D3 kiezen, of voor een goed uitgeruste D2. Het is het laatste geworden.

              Destijds reed mijn pa ook met een Mondeo (weliswaar de 1.8td), en daarvoor twee Sierra's (met de 2.3d Indinor-motor) van in de tachtig pk. We gingen er ook mee op vakantie naar ZFrankrijk of Italië, met een caravan aan de haak... en we raakten overal waar we moesten. En in de Passat was destijds de TDI-motor het van het, een diesel-raket met 90 pk...

              Maar, in het hedendaags verkeer heb ik graag wat 'poer' achter de hand om bv. een vrachtwagen in te halen. Of om een 2X2 autosnelweg, te hernemen nadat een tragere weggebruiker de nog tragere voorbij is, en terug plaats maakt.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #27
                Skoda Superb Combi Elegance

                Opties:
                • Leder
                • Pack 'Company Amundsen' Elegance:
                  • metaalkleur
                  • buiten- en achteruitkijkspiegels met automatische dimfunctie
                  • verwarmde voor- en achterzetels
                  • manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten
                  • navigatiesysteem Amundsen Plus
                  • Parking Assistance System (incl. Parking Distance Control voor- en achteraan)
                  • Bluetooth en multifunctioneel stuur
                • Elektrische opening van de achterklep
                • Verduisterde ruiten achteraan
                • Afneembare trekhaak
                • Soundsystem 10 luidsprekers

                1.6 TDI 105pk:
                €32414 BTWi zonder korting

                2.0 TDI 140pk: €34744 BTWi zonder korting

                Persoonlijk zou ik toch voor die laatste opteren, zeker om wat reserve te hebben en absoluut zeker als er nog een aanwangwagen met moto achter hangt.
                Last edited by ; 10/12/2012, 13:28.

                Comment


                • #28
                  De skoda of de passat zou mijn keuze zijn.
                  Een bus is een bus, dan liever een corbilliard.

                  Comment


                  • #29
                    Vermits je 2 meter groot bent kan ik je wel verzekeren dat je in een VW-sharan past (maar staat niet in de lijst ivm te veel "bus" ? )

                    (mijn baas is 2 meter + en heeft er net een nieuwe )

                    Comment


                    • #30
                      U koos voor deze Zafira Tourer 2.0 cdti 165pk start/stop.

                      Op deze pagina kunt u uw Zafira Tourer verder uitrusten. U kunt vervolgens uw configuratie afsluiten door op Stap 3 te klikken, waarmee u een printbaar overzicht van de door u samengestelde Zafira Tourer opent.
                      Prijs € 29.150,00
                      Extra's € 3.649,00
                      Connect Pack € 899,00
                      Totaalprijs incl. Extra's € 33.698,00
                      Bekijk hier een uitgewerkt prijsvoorbeeld met Connect Pack.
                      Prijzen incl. BTW (toon exclusief) ZONDER korting!

                      Promotiepakket

                      U hebt het volgende promotiepakket (€ 899,00) gekozen:
                      Connect Pack
                      Bevat: Parkpilot, voor- en achteraan (incl. Grafisch info display); Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (incl. Stuurwielbediening); Radio SD900 Navi, CD/MP3 speler (incl. Aansluiting externe audio-apparatuur (iPod, MP3, ...); Kleurendisplay 7"; Grafisch info display; Dakantenne 'shark fin'; 7 luidsprekers, premium; USB Premium Pack (incl. USB aansluiting; Grafisch Info display; 7 luidsprekers); Stuurwielbediening).



                      Kleur

                      Carbon Flash (Dubbele metaalkleur)
                      Voor deze kleur betaalt u € 550,00.

                      Bekleding

                      Lederen bekleding geperforeerd Modial Jet Black (zit-en rugvlak in leder)
                      Voor deze bekleding betaalt u € 1.800,00. De bekleding bevat de volgende opties: Trim Quality leder geperforeerd Modial, Bekledingskleur Dark Galvanised, Interieurkleur Jet Black, Sportzetels vóór, Instrumentenpaneel in Dark Galvanised, Sfeerverlichting instrumentenpaneel, Sfeerverlichting in portieren, Verwarmde vóórzetels, Deurbekleding vinyl Siena, Kleur deurbekleding Dark Galvanised, Deurhendel in 'Cosimo Cool', Middenconsole 'Cosimo Cool', Seat Comfort Pack- bestuurder, met sportzetels vooraan, Opbergvak onder de rechter vóórzetel

                      Opties en accessoires

                      De volgende optie(s) en/of accessoire(s) zijn voorzien:
                      Adaptive Forward Lighting (AFL) , incl. Hogedruk koplampsproeiers, Bi-Xenon koplampen, Dagrijverlichting in LED € 1.150,00
                      Kit voor ingebruikname € 149,00
                      Totaal € 1.299,00

                      Last edited by lele; 11/12/2012, 12:07.
                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                      Opel Astra ST Sport (sold)

                      Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                      Comment


                      • #31
                        De config van de Skoda en van de Cosmo zijn wel fijne vondsten. Ik neem ze mee in overweging. Tof om mee te helpen!

                        Heb vandaag via de garage ook vernomen dat de S-max ook wel in de picture komt. Wegens het "gooien" met uitrustingspacks en vooral omdat ze gratis zijn. De Ford dealers zijn sowieso blij dat ze al ene verkocht krijgen.Al is het voor hen een 0 operatie...

                        Maar de S-max is dan nog meer bus dan de Touran of de Zafira.


                        Wat ik wel intussen heb ondervonden : om een Touran met dezelfde opties uit te rusten ( CNG versie van beiden 150 pk) als de Zafira, moet je zowat 3000 tot 4000 euro meer ophoesten.

                        De Zafira Cosmo en Skoda Superb staan dus al een streepje voor op de rest. Bij VW is het allemaal te duur aan het worden. Ik zal nog eens puzzelen, aangezien ik toch een beetje VAG fan ben.
                        Last edited by Utah; 10/12/2012, 20:24.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • #32
                          U koos voor deze Zafira Tourer.

                          Op deze pagina kunt u uw Zafira Tourer verder uitrusten. U kunt vervolgens uw configuratie afsluiten door op Stap 3 te klikken, waarmee u een printbaar overzicht van de door u samengestelde Zafira Tourer opent.
                          Prijs € 26.400,00
                          Extra's € 7.799,00
                          Connect Pack € 899,00
                          Totaalprijs incl. Extra's € 35.098,00
                          Bekijk hier een uitgewerkt prijsvoorbeeld met Connect Pack.
                          Prijzen incl. BTW (toon exclusief).


                          Promotiepakket

                          U hebt het volgende promotiepakket (€ 899,00) gekozen:
                          Connect Pack
                          Bevat: Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (incl. Stuurwielbediening); Radio SD900 Navi, CD/MP3 speler (incl. Aansluiting externe audio-apparatuur (iPod, MP3, ...); Kleurendisplay 7"; Grafisch info display; 7 luidsprekers, premium; USB Premium Pack (incl. USB aansluiting; Grafisch Info display; 7 luidsprekers); Stuurwielbediening).



                          Kleur

                          Dark Mahogany (Dubbele metaalkleur (mica))
                          Voor deze kleur betaalt u € 550,00.

                          Bekleding

                          Lederen bekleding geperforeerd Modial Jet Black (zit-en rugvlak in leder)
                          Voor deze bekleding betaalt u € 1.800,00. De bekleding bevat de volgende opties: Trim Quality leder geperforeerd Modial, Bekledingskleur Dark Galvanised, Interieurkleur Jet Black, Sportzetels vóór, Instrumentenpaneel in Dark Galvanised, Sfeerverlichting instrumentenpaneel, Sfeerverlichting in portieren, Verwarmde vóórzetels, Deurbekleding vinyl Siena, Kleur deurbekleding Dark Galvanised, Deurhendel in 'Cosimo Cool', Middenconsole 'Cosimo Cool', Seat Comfort Pack- bestuurder, met sportzetels vooraan, Opbergvak onder de rechter vóórzetel

                          Opties en accessoires

                          De volgende optie(s) en/of accessoire(s) zijn voorzien:
                          Trekhaak, afneembaar € 700,00
                          OPC Line Pack 1 , incl. Spoiler onder voorbumper, Spoiler onder achterbumper, Zijdrempelprofiel in carrosseriekleur, Achterspoiler, Badge 'OPC LINE', Dakantenne 'shark fin' in High Gloss € 900,00
                          Lichtmetalen velgen 8Jx19'' '5-spaaks' , incl. Banden 235 / 40 R 19 - 96 W HWY € 600,00
                          Stuurverwarming , incl. Verwarmde vóórzetels € 300,00
                          LED achterlichten € 300,00
                          Perimeter protection pack , incl. Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Zwarte high gloss accenten op buitenspiegels, Park Expert, Waarschuwing dode hoek, Grafisch info display, 7 luidsprekers € 850,00
                          Driver Assistance Pack 1 , incl. Lane departure warning, Traffic sign recognition, Grafisch info display, Intelligent light ranging, Following distance indicator, Warmteabsorberende voorruit (incl. Sfeerverlichting - Ambient Light) € 500,00
                          Adaptive Forward Lighting (AFL) , incl. Hogedruk koplampsproeiers, Bi-Xenon koplampen, Dagrijverlichting in LED € 1.150,00
                          Kit voor ingebruikname € 149,00
                          Totaal € 5.449,00
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                          Comment


                          • #33
                            Mijn Touran kost zonder korting net geen 35 000 btw in, wij hebben daar 10% korting op en dat is denk ik een gangbare fleetkorting bij VW.

                            Ik heb een Highline 1.6 DSG7 met
                            - pack GPS
                            - APS en achteruitrijcamera (heel handig om de aanhanger er aan te hangen)
                            - afneembare trekhaak
                            - electrisch panoramisch open dak
                            - kofferbodem verhoogd (al mijn spanriemen en dergelijke slingeren niet meer rond in de koffer )
                            - licht & zicht module

                            Er zit geen leder op, maar het Alcantara is zeer onderhoudsvriendelijk, ik zit volop in verbouwingen dus dat wordt niet gespaard

                            Het was voor mij ook een echte compromiswagen en ik moet zeggen dat ik er na 45 000 kilometer nog niks slecht kan van zeggen, het dient perfect waar ik het voor nodig heb. Die DSG is echt een enorm genot als je veel op de baan bent, net als de hogere zit en het open dak. Het enige wat ik natuurlijk op voorhand wist en wat ik mis van mijn vorige wagen (Passat Variant) is de afwerking binnenin.

                            Moest ik nu opnieuw kunnen kiezen zou de Passat waarschijnlijk mijn voorkeur krijgen, die bestaat inmiddels ook met 1.6 en DSG7. Hier heb je ook meer vrijheid met de uitrustingsniveau's en opties. Een Comfortline met Premium Pack en nog enkele opties zou perfect binnen je budget passen volgens mij.

                            Een Superb is knapper maar dan moet je al naar 2.0 gaan voor DSG en dat neemt een grote hap uit het budget, dus voor mij valt die af. Net zo bij Opel, waar een automaat heel duur is omdat hij aan de zwaarste diesel wordt gehangen.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Maar de S-max is dan nog meer bus dan de Touran of de Zafira.
                              Persoonlijke mening, maar je vergelijkt dan ook een auto uit het segment S-max, Sharan of Scenic, met de C-max, Touran of Safira. Van de S-max, Sharan of Scenic zou ik toch persoonlijk het liefst met een S-max rijden. De klasse daaronder zou ik al helemaal niet graag rijden, want het zijn alledrie kleine lelijke buskes, waarbij de S-max toch nog het meest naar een normale auto gaat. Maar dat is dan ook mijn bescheiden persoonlijke mening.

                              Tip: rijd eens met een s-max. Dat is echt geen straf hoor. Plus een zee van ruimte binnenin.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
                                Tip: rijd eens met een s-max. Dat is echt geen straf hoor. Plus een zee van ruimte binnenin.
                                Dat is idd waar : veel ruimte !

                                In vergelijking met mijn GSIII is mijn auto toch zeker een pak kleiner hoor .

                                Neem dan gelijk de 200 PK versie van de S-max , rijd zaaaaaaaalig

                                (tegenover mijn 1.5 dci-ke toch)

                                Comment


                                • #36
                                  eigenlijk laten wij belgen toch wat teveel met onze voeten spelen...

                                  ik hoorde dat ford vermeld werd als een goeie optie 'ondanks' dat ze ons zo gekloot hebben met het genk verhaal.
                                  als alternatief word hier door vele opel verdedigt... die ons net hetzelfde hebben gelapt enkele jaren terug. maar aan de hoeveel opels en renaults te zien die de belgen kopen merk je daar niets van.. beetje spijtig toch.

                                  ik ben niet rancuneus en dat de zafira in kwestie een prima keuze is zou goed kunnen, net zoals de s-max (Zus rijd er ook eentje). maar er is genoeg keuze in de markt :-), puur daarom zou ik toch die merken niet steunen als er alternatieven zijn.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Tja...ik ben ook voorstander om een wagen (merk) te kopen die geassembleerd is in België. Maar dan rest alleen nog VW van het lijstje (omdat ze horen tot de VAG groep).

                                    Elk ander merk (uit mijn keuzelijst) kan ik de dealers zelfs niet eens steunen met mijn aankoop. Want eens de wagen aangekocht (met grote fleet korting) ziet de garagist hem niet meer. Alles wordt vanaf dag één in eigen beheer genomen. Enkel voor garantiegevallen gaat hij nog terug naar de dealer.

                                    Dus maakt het voor mij eigenlijk niet uit welk merk ik neem. Behalve VAG (met hun satelliet fabriek in Brussel) is er geen enkel merk dat er wat aan heeft als het op steun aankomt voor Belgische werknemers.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Tja...ik ben ook voorstander om een wagen (merk) te kopen die geassembleerd is in België. Maar dan rest alleen nog VW van het lijstje (omdat ze horen tot de VAG groep).
                                      nuja, het moet niet direct een merk zijn dat hier een fabriek heeft, gewoon een merk dat ons nooit zo hard genaaid heeft is ook al beter natuurlijk...
                                      skoda bv. heeft hier nooit iets geproduceerd (misschien toeleveranciers, geen idee), of psa, maar heeft ons ook nooit genaaid (denk ik).
                                      spijtig dat de volvo je niet ligt, je ziet ze steeds meer, mooi ding wel.
                                      succes met de keuze

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik zou een VW Passat variant 1.6 DSG overwegen.

                                        Comfortline
                                        CRTDI 1.6l 77kW 105pk BMT / DSG®7
                                        € 34.923,10

                                        Totaal voertuig en opties BTWI.
                                        Sand Brown metaalkleur [7S] € 555,39
                                        Leder Vienna (WL1)
                                        - Komfortzetels : desert beige
                                        - Instrumentenbord : natuurbruin
                                        - Tapijt : zwart
                                        - Dakhemel : St Tropez
                                        - Zetels vooraan appart verwarmbaar
                                        - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
                                        - Zetelsbekleding in leder : zitting en zijkant van
                                        de zetels

                                        *** Premie 'Salon 2013' ***
                                        € -1.500,00

                                        Zwenkbare trekhaak
                                        Zwenkbare trekhaak, elektrisch bediend, 13-polig
                                        zonder varkensstaart
                                        € 943,80

                                        Winter module 2
                                        - Zetels vooraan apart verwarmbaar (std in
                                        Highline)
                                        - Buitenste zitplaatsen achteraan apart
                                        verwarmbaar
                                        - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan (std in
                                        Highline)
                                        € 542,08

                                        Xenonkoplampen met LEDdaglichten
                                        - Bi-xenon kop- en standlichten met LEDdagrijlichten
                                        - Statische en dynamische verlichting in de bochten
                                        - Dynamische reikwijdteregeling van de koplampen
                                        - Koplampsproeiers
                                        - Achterlichten met LED-Techniek
                                        € 1.357,62

                                        .Pack ¨Premium¨
                                        - Zetelbekleding in leder Vienna
                                        - Elektrisch panoramisch hef-/schuifdak
                                        - Dakrailing gechromeerd
                                        - Bandenspanningscontrole
                                        € 1.500,00

                                        Mistkoplampen
                                        Mistlichten vooraan met statische bochtverlichting
                                        € 271,04

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ben dus gisteren eens een bezoek gaan brengen aan de VW en Skoda dealer.

                                          Opmerking 1:

                                          Als je de Touran en de Passat Variant naast elkaar ziet staan, dan is de Touran meer een "camionetteke".
                                          Het in- en uitstappen bij de Touran is duidelijk een voordeel tov de Passat en de Superb.

                                          Opmerking 2:

                                          Zelfs in de Highline versie zijn deze 2 VW's zeer karig uitgerust.
                                          Zowat alles is in optie.
                                          Het afwerkingsniveau van de Highline versie in de Passat is dan weer (het kan ook misleiding zijn) beter dan dat van de Touran.
                                          Het afwerkingsnivaeu van de Superb break Elegance overtreft duidelijk zijn VW broertjes.
                                          Bij Skoda zit zowat alles in hun Elegance versie. Je kan zelfs een L&K versie krijgen die de wagen nog "sjieker" maakt dan hij al is in de Elegance versie.

                                          Opmerking 3:

                                          Plaats vooraan in de Passat is voldoende. In de Touran ook zeer ruim (zetel kan ver achteruit).
                                          Achter mij moeten het zowat dwergen zijn. Geen plaats meer wegens de zetel te ver achteruit.
                                          In de Superb is er duidelijk het meest plaats over voor de passagiers op de achterzetels.

                                          Opmerking 4:

                                          De Superb heeft een zeer ruime laadruimte met reeds een ingebouwd "rangeersysteem".
                                          De Passat moet niet veel onderdoen, maar het is bijbetalen als je een vergelijkbaar "rangeersysteem" wilt zoals dat van Skoda.
                                          De Touran kan een formuis vervoeren (tussenafstand tss laadvloer en dak is hoger), maar is dan eerder beperkt van grondoppervlakte. Iest waar de andere 2 dan beter in zijn.

                                          Omerking 5:

                                          Indien ik alle opties die op de Superb reeds inbegrepen zijn in de Elegance versie, ook wil hebben op de VW's , moet ik zowat 3000 euro meer ophoesten.
                                          Skoda is duidelijk niet meer wat het was 10 jaar geleden. Dat heb ik nu ontdekt..

                                          Besluit:

                                          De Superb is de winnaar in de VAG groep, wat mij betreft.

                                          Wat wel grappig was: dealer begon steeds over de hoogst uitgeruste versie. Met de uitleg dat ik in dit segment niet de afwerking moest verwachten van de A5 (waarmee ze me zagen toekomen)
                                          Last edited by Utah; 23/12/2012, 14:16.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X