Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kunnen kopen <=> effectief aankopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Met de gemiddelde kennis op gebied van auto's van onze medeburgers zou ik zeggen dat deze afweging een nutteloze discussie is.
    Ook een oudere wagen met potentere motor kan perfect dezelfde jaloezie waarvan sprake opwekken. Zelfs bij hen die zweren bij hun nieuwe (bedrijfs)wagen.

Comment

broekschijters en controlefreaks -> niet doen
      vrijdenkers & artiesten -> gaan met die banaan

Tis maar kwestie hoe je het bekijkt, het leven is ergens altijd een risico.
      Eén ding is zeker: we laten ons veel te veel bang maken en durven veel te weinig springen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
        broekschijters en controlefreaks -> niet doen
        vrijdenkers & artiesten -> gaan met die banaan

Tis maar kwestie hoe je het bekijkt, het leven is ergens altijd een risico.
        Eén ding is zeker: we laten ons veel te veel bang maken en durven veel te weinig springen
        yup !!

alhoewel ge uwen kop ook nie moet zot maken op basis van wat anderen willen dat je eens opvallend moet kopen

Comment

Ik kies voor een oude bak met karakter, maar gewoon omdat het beter bij mij past. Dit is een heel persoonlijke keuze in mijn ogen ... Ik lees hier graag dat de meest 'succesvolle' mensen vaak net die zijn die niet met de stroom meegingen, maar langs den andere kant denk ik dat met de stroom meegaan voor anderen al zot genoeg is 'Succesvol' wordt hier in mijn ogen ook nogal eng benadert als in zijnde veel financiële middelen hebben.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als nieuwe wagen zou het een nieuwe 4 coupé worden die volgend jaar uitkomt (328i, M-pakket en goed voorzien van opties). De "oudere" zou ofwel een e92 coupé worden (genre 330, 335 zullen mijn ouders te zwaar vinden vrees ik) of een e46. Van de e46 zou ik eigenlijk enkel een M3 zien zitten, maar mijn ouders zullen hier radicaal tegen zijn wegens teveel pk's.
            Een belangrijk feit is dat een nieuwe BMW serieus veel geld kost en de eerste levensjaren serieus in waarde zakt natuurlijk...
            Mijn voorkeur gaat naar een e46 m3 of 335i die beiden zeer dik in orde staan. Dan heb ik nog een serieus bedrag uitgespaard tov een nieuwe 428i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
              Als nieuwe wagen zou het een nieuwe 4 coupé worden die volgend jaar uitkomt (328i, M-pakket en goed voorzien van opties). De "oudere" zou ofwel een e92 coupé worden (genre 330, 335 zullen mijn ouders te zwaar vinden vrees ik) of een e46. Van de e46 zou ik eigenlijk enkel een M3 zien zitten, maar mijn ouders zullen hier radicaal tegen zijn wegens teveel pk's.
              Een belangrijk feit is dat een nieuwe BMW serieus veel geld kost en de eerste levensjaren serieus in waarde zakt natuurlijk...
              Mijn voorkeur gaat naar een e46 m3 of 335i die beiden zeer dik in orde staan. Dan heb ik nog een serieus bedrag uitgespaard tov een nieuwe 428i.
              330 en 335 is bijna hetzelfde met wat extra turbogevaar.
              Vroeger was dat soms echt nog een 6 vs 8 cilinder. Nu niet meer.

Comment

Mag ik eens vragen?
                Heb je voor zulke wagens al eens met de verzekering gesproken?
                23j, en dan zo'n vermogen gaat je een fortuin kosten vrees ik, of hij nu nieuw is of oud. (maar op een oudere moet je natuurlijk geen omnium nemen wat ook nog veel gaat schelen)
                Ik wil geen afbreuk doen aan je rijstijl of zo, het is je helemaal gegund, maar zo denkt de verzekering wel...

Afgezien van dat: is een 328 of 428 nog een 4cylinder?
                Zo niet: nog reden te meer om oudere te nemen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Heb jij vastgoed ?
                  Vergeet ook niet dat hij brandstof, verzekering, verkeersbelasting moet betalen.
                  Anders koopt hij een auto die hij niet kan onderhouden met zijn goedbetaalde loon.
                  Hoe zeg jij het ook alweer; hoger schijten...
                  Wat raad jij aan ?
                  Yup, vastgoed, natuurlijk... Wat je veel te duur betaalt, en later veel te duur verkoopt om uiteindelijk niet veel extra over te houden want de prijzen rondom u zijn ook gestegen. De volgende stappen zullen wel TAK21, pensioensparen via een fonds en aandelen bij ARCO zijn? Yup, dat heeft de mensen die daar mee bezig waren echt wel veel opgebracht...

Comment

nog niet gedaan We hebben momenteel wel al 4 auto's verzekerd bij die ene agent (allemaal ruim voorzien van pk's) dus hopelijk valt dat wat mee... Een 428i zal 4 cylinders hebben, minder geluid maar wat wel weer zorgt voor een lagere BIV, taks en verbruik.

Comment

Eigenlijk zeg je 't zelf al. Tweedehands geeft meer waar voor 't geld, benzine ook, 6-in-lijn ook. De rest zijn details. ;-) Doen, zou ik zeggen. You only live once. Maar haast u, want de 21e is 't gedaan!

Comment

http://nl.autoscout24.be/Details.asp...13326290000000 njamnjam. Zoiets doet mijn hartje toch sneller slaan, meer dan een 335i of wat anders.
                        Alleen hangt aan een "M" een hoger prijskaartje qua onderhoud/verbruik/taks en moet ik de papa ook nog kunnen overtuigen . Het wordt ook mijn dagelijkse wagen, waar ik 15000 km per jaar mee doe. Daar scoort de 428i dan weer beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Yup, vastgoed, natuurlijk... Wat je veel te duur betaalt, en later veel te duur verkoopt om uiteindelijk niet veel extra over te houden want de prijzen rondom u zijn ook gestegen. De volgende stappen zullen wel TAK21, pensioensparen via een fonds en aandelen bij ARCO zijn? Yup, dat heeft de mensen die daar mee bezig waren echt wel veel opgebracht...
                          lees net telegraaf, madamme doutzen kroes in 2008 app aan de grachten in adam 950000, nu verkocht voor 745000
                          die andere hollandse geraakt van haar stulp aan de herengracht nog geeneens vanaf

vastgoed zou ik nu ook niet kopen

Comment

Ik zou sowieso niet kijken naar wat mensen van mijn auto vinden. Wat wel belangrijk is, is hoe je met de mensen op de werkvloer omgaat. Als dat nu goed zit, dan moet dat met een andere wagen even goed gaan.

Uit jouw keuzes voor mij liefst de e92/e46, zeker als het om een M gaat (zoals deze bv.: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...1&id=205207448): 2 extra cilinders met bijhorende sound, knappe looks (ik vind de e46 nog steeds een van de knapste BMW's ooit), ...
                            Laat een ander het zwaarste waardeverlies maar slikken. Het moment dat je buiten rijdt ben je al een paar duizenden euro's kwijt.
                            Met het geld dat je zo uitspaart, kan je die extra taksen, BIV, verzekering e.d. betalen. En dan hou je nog over.

Maar of zoiets financieel haalbaar/verstandig is, laat ik in het midden. Niemand kan daar imo over beslissen buiten jij.

Comment

Eigenlijk erg dat men rekening moet houden met iets als jaloezie... Als je die auto echt wil moet je hem gewoon kopen en ervan genieten. Misschien kun je wel eens stil staan bij het kostenplaatje (waardevermindering, verzekering, taksen, ...).

Comment

mensen die zich de vraag stellen, of het jalouzie zou kunnen opwekken, zitten vaak mee in die boot...eigenkennis en wijsheid zeker

anderen kopen gewoon hun zin, en die zullen minder last hebben van 'jaloerse blikken', net gegoegeld naar dat fenomeen...krijg dit

verder denk ik dat afgunst vaak verward wordt met meewarigheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten

Nog nooit jaloers reacties gehad op mijn wagens, gaande van een nieuwe C30 tot de 3 coupé nu, en al zeker niet van vreemde mensen. Jij moet in een verzuurde buurt wonen :p.
                                  Nuja,mijn lichaamsbouw,schatten ze me vaak net 18,dus voor vreemden dat *kan* .
                                  Meeste van *jaloezie* of *verborgen* jaloezie komt van mensen die ik wel ken en zelfs nouw ken (zo leer je ook mensen kennen iig)

Comment

Dit kopen is toch wel echt een 'understatement' .

Het leven is aan de durvers .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Gewoon doen waar ge zin in hebt. Alleen oppassen dat uw auto niet 'dikker' is dan die van uw baas.
                                      Zo heeft mijne baas mij ooit verteld tegen mij dat hij pas op zijn 55ste een Mercedes W124 heeft kunnen kopen . Hij is nu wel 76, maar ja ... en hij rijdt nu "maar" met een C-klasse of een A klasse, de dochter met een GLK en de zoon met een E. Een echt familie bedrijfke waar ik als enigste werknemer van de 20 mensen met een Benz rij. Het is wel meteen de oudste kar van allemaal
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

http://nl.autoscout24.be/Details.asp...13326290000000 njamnjam. Zoiets doet mijn hartje toch sneller slaan, meer dan een 335i of wat anders.
                                        Alleen hangt aan een "M" een hoger prijskaartje qua onderhoud/verbruik/taks en moet ik de papa ook nog kunnen overtuigen . Het wordt ook mijn dagelijkse wagen, waar ik 15000 km per jaar mee doe. Daar scoort de 428i dan weer beter.

Het valt me op dat een e46 m3 relatief gezien veel beter zijn waarde houdt dan een e92 m3.
                                        Je vindt nu al deftige 'vroege' e92m3 voor prijzen die lager liggen dan 'late' e46 (en dan heb ik het over de gewone m3 en niet over de csl uiteraard)
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Het valt me op dat een e46 m3 relatief gezien veel beter zijn waarde houdt dan een e92 m3.
                                          Je vindt nu al deftige 'vroege' e92m3 voor prijzen die lager liggen dan 'late' e46 (en dan heb ik het over de gewone m3 en niet over de csl uiteraard)
                                          Idd, taksen op een E92 zijn wel een pak hoger en daarbij komt nog eens dat de E46 M3 een klassieker in wording is. Om van de CSL nog maar te zwijgen, die kost al een pak meer dan de E92.

Comment

Working...
                                          X