Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kunnen kopen <=> effectief aankopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mijn zus heeft enkele jaren terug de Boxster van een forumlid overgekocht. Dit was een wagen van 6 jaar oud maar voor die prijs had je niet eens een nieuwe Golf TDI (of andere middenklasser). Man wat die in het begin niet heeft mogen horen zeg . Voordeel is wel dat zo'n reacties relatief snel 'uitsterven'
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
      Dit kopen is toch wel echt een 'understatement' .

Het leven is aan de durvers .
      Als ge mij wilt sponsoren, dan durf ik dat.
      Droomauto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Yup, vastgoed, natuurlijk... Wat je veel te duur betaalt, en later veel te duur verkoopt om uiteindelijk niet veel extra over te houden want de prijzen rondom u zijn ook gestegen.
        Ondertussen woon je wel, en dat is een basisbehoefte...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Ondertussen woon je wel, en dat is een basisbehoefte...
          Idd.
          Doet me denken aan de pyramide van Maslow

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
            Idd, taksen op een E92 zijn wel een pak hoger en daarbij komt nog eens dat de E46 M3 een klassieker in wording is. Om van de CSL nog maar te zwijgen, die kost al een pak meer dan de E92.
            Het BIV verschil tussen de 2 zal de komende jaren wel kleiner worden (op basis van co2). Ik zou nu voor laat ons zeggen 30k toch liever een e92 hebben dan een e46 of het zou al een 2005 in interlagos blauw met competition pack, manuele bak en weinig km moeten zijn.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Idd.
              Doet me denken aan de pyramide van Maslow

Waar hoort die auto thuis ?
              Zelfverwezenlijking ? Maar dan moet je hem zelf betalen... ;-)
              Je geborgen voelen omdat je hem krijgt ?
              Aanziensbehoefte ?
              Als je erover nadenkt... bedankt voor de input.
              Onrechtstreeks zorgt hij ook voor eten op de plank...
              Last edited by ; 19/12/2012, 00:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Yup, vastgoed, natuurlijk... Wat je veel te duur betaalt, en later veel te duur verkoopt om uiteindelijk niet veel extra over te houden want de prijzen rondom u zijn ook gestegen. De volgende stappen zullen wel TAK21, pensioensparen via een fonds en aandelen bij ARCO zijn? Yup, dat heeft de mensen die daar mee bezig waren echt wel veel opgebracht...
                Zo bitter ? Er zijn ook succesverhalen... Alleen zijn ze nu moeilijker te vinden, of juist heel gemakkelijk...
                Kijk maar naar de auto's die te koop staan door vaa... De kunst bestaat erin om te surfen op de golven van de economie... En een mooie auto kopen, is nog nooit zo voordelig geweest.
                Last edited by ; 19/12/2012, 00:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Mijn zus heeft enkele jaren terug de Boxster van een forumlid overgekocht. Dit was een wagen van 6 jaar oud maar voor die prijs had je niet eens een nieuwe Golf TDI (of andere middenklasser). Man wat die in het begin niet heeft mogen horen zeg . Voordeel is wel dat zo'n reacties relatief snel 'uitsterven'
                  Dit lijkt me ergens logisch. Waarom zou je een krappe tweedehands tweezitter kopen als je voor hetzelfde geld een nieuwe ruime vierzitter kan kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Dit lijkt me ergens logisch. Waarom zou je een krappe tweedehands tweezitter kopen als je voor hetzelfde geld een nieuwe ruime vierzitter kan kopen.
                    Waarom meer betalen voor een saaie wagen en 2 zitplaatsen die je (in haar geval blijkbaar) nooit gebruikt?
                    Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Je moet kopen wat je zelf graag wil. Mijn 1 ste auto was ook een BMW en nadien heb ik ook telkens wagens gekocht die k graag had. Langs de andere kant had k wel regelmatig last van jaloezie. Zijn veel mensen die het niet zo goed kunnen verdragen dat je bv met een BMW of Porsche komt werken.
                      Al zou k persoonlijk (moest k uw leeftijd zijn) eerder durven iets in vastgoed te investeren (en dit te verhuren) en een paar jaren later je droomauto te kopen.
                      Heb vroeger ook de keuze moeten maken tussen een bmw van 5-6 jaar oud te kopen + appartementje dat k kon verhuren of een nieuwe BMW te kopen.
                      Heb het 1 ste gedaan en nog geen moment spijt van gehad. (had op het 1ste geklikt , maar 2de is eigenlijk de verstandigere keuze denk k)
                      Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                      www.musclecarrent.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Idd, koop een fiets of een mobylette, 4 plaatsen heb jij toch nooit nodig, hoe kunt ge me u eigen leven
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                          Idd, koop een fiets of een mobylette, 4 plaatsen heb jij toch nooit nodig, hoe kunt ge me u eigen leven
                          Die golf dat hij heeft is ook veel te duur.... ;-) Hij had beter een kia gekocht aan 1/2 prijs.

Comment

Heb rap eens gekeken voor enkele verschillende modellen hoeveel dit grapje mij zou kosten na 10 jaar (zonder onderhoud).

M3 e46 335i e92 428i 335d e92 320d
                            Aankoop 29000 29000 55000 29000 22000
                            BIV 10281 1060 201 852 480
                            Jaartaks 996 760 487 760 320
                            Naft/jaar 15000 km 14 l /100km 11 l/100km 9l/100km 9l/100km 6,5l/100km
                            3140 2475 2025 1890 1365
                            Verzekering 1500 1000 700 900 500
                            Na 10 jaar 95641 72410 87321 65352 44330
                            Restwaarde 16000 10000 14000 10000 8000
                            Last edited by mysticwizard; 19/12/2012, 20:52.

Comment

Als 21 jarige heb ik een 130i gekocht. Veel commentaar, jaloerse blikken, mensen die mijn rekening maken etc.
                              Ze kunnen allemaal mijn z*k opblazen..

Enige raad die ik u wil meegeven: Maak dat je jezelf geen pijn doet aan een (te) dure auto. Tis en blijft een metalen blik op wielen, en met de huidige toestand in België is het moeilijk om een potente wagen kwijt te raken..

Is het mogelijk en is het iets wat je echt wilt? Niet twijfelen dan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                Als 21 jarige heb ik een 130i gekocht. Veel commentaar, jaloerse blikken, mensen die mijn rekening maken etc.
                                Ze kunnen allemaal mijn z*k opblazen..
                                Thats the spirit

Comment

Biv 10281 voor een e46 m3, dat moet een vergissing zijn denk ik?
                                  2.0 JTDm

Comment

Beste,

Volgens mij heb je zowel voor benzine als voor diesel 1€ per liter gerekend.

Als we 1,5€ (huidige prijs aan de pomp) rekenen voor 1 liter benzine dan maakt dit voor de
                                    428i op 10 jaar; 1,5€/L x 9 L/100km x 15.000km x 10 jaar = 20.250€ in plaats van 13.500€.

Comment

Neen, deze wordt sinds kort berekend op co2 uitstoot.. Daar scoort de m3 niet bepaald goed in..

Comment

Oh mijn excuses, heb gewoon mijn km's x aantal liter gedaan en geen rekening gehouden met de prijs aan de pomp... Eventjes te snel in elkaar geflanst :p

Aangepast
                                        Last edited by mysticwizard; 19/12/2012, 21:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                          Heb rap eens gekeken voor enkele verschillende modellen hoeveel dit grapje mij zou kosten na 10 jaar (zonder onderhoud).
                                          Restwaarde na 10 jaar is redelijk hoog genomen , want aan 15.000km/jaar is dit +150.000km in totaal dat er bij de km.stand van aankoop nog eens bijkomt.
                                          Maar wel tof om zo eens de vergelijking te kunnen zien.
                                          Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                          www.musclecarrent.be

Comment

Working...
                                          X